Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Danielle en Annemarie spannend dat wachten, maar zie je zometeen jullie wondertje.

ik ben blij voor iedereen die zwanger is, gun het jullie allemaal.

de andere dames hoop dat jullie kwaaltjes minder worden.

okaasan, helpt warme melk met honing?

Liefs Hope&Faith

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb net gebeld, Nowee is inderdaad ziek. Ik kon vandaag niet meer bij een andere arts ingepland worden. Jij zit denk ik dan toch bij een andere arts Annemarie! Morgen kon wel, maar dan kan mijn man geen vrij krijgen, woensdag alles vol. Donderdag kon ook, maar ook dan kan hij geen vrij krijgen. Dus het is nu vrijdag ;-) nog even geduld dus!

Jij heel veel succes en plezier vanmiddag Annemarie! Zet je er een foto op straks?

Geplaatst

Wauwwwwwwwwww wat een goed nieuws!!!!! Van harte gefeliciteerd!!!!!!! Heb je er twee terug geplaatst gekregen of eeneiig???? Wauw echt super, dat is wel even een schok denk ik.. Geniet ervan!

Geplaatst

Gefeliciteerd Annemarie, wat bijzonder een tweeling!

Allen, bedankt voor het welkom :) Ik zag inderdaad op de website dat er een wachttijd van 2 weken is voor de poli. Aangezien de verwijzing al een week geleden verstuurd is en ik nog niets had gehoord, heb ik er even achteraan gebeld. Bleek dat de verwijzing nog helemaal niet binnen was gekomen, terwijl mijn vorige ziekenhuis aangaf hem wel verstuurd te hebben. Ik hou het nog even in de gaten, hopelijk heeft de post gewoon wat vertraging en word ik snel opgeroepen. Spannend hoor, nu komt het echt dichterbij.

Wat fijn trouwens om te horen dat jullie positieve ervaringen hebben met Zwolle.

Geplaatst

Spannend cerah! Gewoon vragen of ze het ff faxxen.. ik heb hetzelfde gehad toen.. heel vervelend hopelijk hebben ze het snel en kan je snel terecht:)

Geplaatst

Eslief, had de gyn vorige week al gevraagd of ze het wilden faxen. Was daarom ook erg verbaasd dat ze in Zwolle aangaven de verwijzing nog niet binnen gekregen te hebben. Schijnt dat ze hem toch op de post hebben gedaan (hoe ouderwets, zucht..) Ik zal woensdag wel even navragen of de verwijzing inmiddels wel binnen is.

Dat jij dat ook hebt gehad.. hopelijk niet hetzelfde ziekenhuis ;)

Geplaatst

Het was bij mij van huisarts naar ziekenhuis:) heb er wel een paar keer achteraan gebelt.. heel vervelend was ook met de eerste afspraak.. werd het zo zat dat ik de verwijzing heb opgehaald en gebracht hahah

Geplaatst

Haha nou dat had ik ook al bedacht ja. Ik ben nogal een control freak en kan er niet tegen dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben. Vind het ook zo zonde van de tijd om maar af te wachten, het mag nu allemaal wel beginnen van mij!

Geplaatst

Herkenbaar dat had ik ook.. toen ze hem hadden moest ik nog 7 weken wachten op de afspraak vond ik niet lollig:) maar nu zijn de wachttijden veel korter.. hopelijk hoor je snel wat

Geplaatst

Oh dat is helemaal balen! Ik was al verbaasd dat er maar 2 weken wachttijd staat voor de intake. Aan de telefoon gaf een assistente aan dat er nog plek voor behandeling is in oktober/november dus daar hoop ik op :)

Geplaatst

Gezellig Eslief, wie weet komen we elkaar nog wel tegen ;)

Ik heb vandaag de uitnodiging voor de intake gekregen, 23 oktober hebben we de eerste afspraak bij Janssen. Jammer dat zij net de enige is die geen foto op de website heeft staan. Baal wel een beetje, had toch eerder verwacht aangezien op de site een wachttijd van 2 weken staat.

Manlief moet eerst al een keer heen voor een semenanalyse. In de infofolder stond dat de uitslag hiervan pas na 2 weken binnen is. Dat snap ik niet helemaal, de uitslag is toch diezelfde dag al bekend? Of gaan ze er hele spannende dingen mee uithalen?

Succes allemaal, zijn er nog meiden die nu bezig zijn met een behandeling? Of zit iedereen op het wachtbankje?

Geplaatst

Hai cerah.. je kan ook bellen of het eerder kan of als er een plekje uitvalt of een andere arts sneller is:) wij konden bij kuchenbacker pas 6 weken later en zijn toen naar cohlen over gestapt..jansen is een jonge arts.. heel lief en vriendelijk.. het sperma gaan ze volgens mij gewoon onderzoeken en verder niks.. gebeurd wel op dezelfde dag maar daarna zullen ze het wel bespreken:)

Geplaatst

Oh dan zal dat de 2 weken verklaren voordat ze de uitslag 'binnen hebben'. Ik ga er vanuit dat ze de eerste plek voor een intake plannen, of hadden jullie een specifieke voorkeur voor kuchenbacker? Ik zal ze sowieso nog even bellen om een kamertje voor manlief te regelen, want wij wonen op zo'n 50 minuten afstand van Zwolle. Handiger om dan in het ziekenhuis te produceren, dus zal dan ook gelijk vragen of we niet wat eerder terecht kunnen. Niet geschoten, altijd mis.

Als ik trouwens mijn cyclus bekijk, zal ik waarschijnlijk net weer ongesteld zijn geworden rond de intake datum. Is het ook handig om direct al met de pil te gaan starten om zo de wachttijd wat te verkorten aangezien een behandeling dan sneller te plannen is? Ik denk dat ik dat ook maar even ga vragen als ik toch bel...

Geplaatst

Wij waren gewoon gepland bij hem en na bellen overgezet naar cohlen:) ik denk niet dat je meteen kan starten.hoop van wel. je moet ook nog een bloedonderzoek.. of heb je die ook al? Toen wij vorig jaar oktober er waren na mislukte cryo aangemeld en konden in dec starten:) ik zou idd gewoon ff bellen

Geplaatst

Meestal lees ik hier gewoon mee, maar nu toch wel weer veel gezien waar ik op zou willen reageren.

Knap Eslief dat jij meteen weer een volgende poging bent gaan plannen. Ik hoop dat dit hem voor jou gaat worden! Gaat de tijd voor jou qua leeftijd dringen of wordt het tijd dat je duidelijkheid krijgt over de toekomst? Misschien wil je hier helemaal niet over nadenken, maar ik vroeg me af of langer wachten de kans op meer folikels vergroot?

Cerah: volgens mij wordt bij het uitgebreide zaadonderzoek niet alleen de verse kwaliteit beoordeeld, maar ook de houdbaarheid. Vandaar dat het misschien wat langer duurt.

Janssen heeft bij mij het embryo teruggezet die het nu al bijna 15 weken goed doet in mijn buik, dus ik ben helemaal fan van haar!

Ik wilde jou ook zeggen dat het nu misschien allemaal wat ver weg lijkt die afspraken, maar dat even rust soms ook niet verkeerd is. Het Isala heeft altijd een stop tussen kerst en oud en nieuw en o....wat heb ik gezucht en gemopperd als mijn ei of mijn menstruatie weer net in die periode vielen. Maar achteraf was het altijd even heel fijn om even rust te hebben gehad. Vooral voor onze relatie. Spraken we eindelijk weer eens ergens anders over en de onderzoeken spookten best vaak door mijn hoofd als we vreeën en het duurde echt een paar maanden na de laatste keer in de beugels dat ik me weer echt over kon geven en genieten. Pas als dat weer terug is, weet je dat het er even niet was.

Ik hoop dat het goed gaat komen met jullie grote wens! Moet je straks ook voor de echo's naar Zwolle of kan dat bij je vorige gyn?

Geplaatst

@maaike lief dat je reageert! ik ben bijna 34 maar mijn zussen kwamen rond de 38/40 in de overgang dus echt dringen nog niet.. maar idd we willen wel zekerheid voor de toekomst en ik wil weer genieten van mijn leven... volgend jaar word voor ons het laatste jaar dat we zullen proberen daarna gaan we afsluiten.. het sterkt me dat ik me kan richten op de volgende maar deze keer geniet ik wel van de rust dat we pas in nov weer starten.. ik doe de flair-up dus pas met de ongesteldheid zal ik starten met spuiten.. we hebben allemaal leuke dingen gepland en lekker op vakantie dus ik geniet wel even van mijn rust. Maar tegelijkertijd tel ik stiekem de dagen alweer af met de hoop dat het nu wel mag gaan lukken

Geplaatst

Cerah, toevallig was ik er gister en hoorde ik dat er niet eerder plek was dan 22 oktober ;-) was ook voor een "nieuw" stel. Zou fijn zijn als je eerder kunt natuurlijk, maar als je je er eenmaal bij neer hebt gelegd gaat de tijd echt wel snel.

Annemarie, alles al een beetje geland bij jullie??? Wauw echt fantastisch nieuws he. Hebben jullie het al aan vrienden/familie verteld?

Gister hadden we inderdaad weer een echo. Pffff wat waren we zenuwachtig. Eerst even kletspraatje en toen gauw gaan kijken. Onze prachtige "baby" bewoog al en de kon de armpjes en beentjes zien zitten. Wauwww wat fantastisch is dit weer! Helemaal in de zevende hemel. Eierstokken waren nog wel erg groot 12 en 10 cm en nog steeds vocht in mijn buik, moet echt rustig aan blijven doen. Daarnaast heb ik net als bij onze zoon weer een "bloedophoping", waarin je duidelijk kon zien dat het nog niet gestold was o.i.d. het kan dus zo zijn dat ik wat bloed ga verliezen? Fijn om te weten anders schrik je je natuurlijk rot. Bij onze zoon had ik toen met 6.5 weken een gigantische bloeding, ik dacht een miskraam. Maar het stopte na vier uur en alles was weg. Ze wilden geen echo maken, die stond al voor 8.1 week. Ik moest maar gewoon afwachten en mocht wel bloedprikken. Er was toch niks te zien volgens de verpleegkundige (yeah right). Mijn hcg bleef wel stijgen en uiteindelijk was alles toch goed en hebben we een fantastisch kereltje, nu hebben we dus weer iets gelijkswaardigs. Hierdoor durf ik toch op de een of andere manier toch nog niet aan iemand te vertellen, over twee weken weer een echo. Als die goed is dan denk ik wel dat we het durven hahaha

Geplaatst

Spannend allemaal zeg!

Je kan altijd bellen om te kijken of je eerder mag, maar ben het wel eens dat rust soms wel goed is, al voelt dat niet zo. Vorig jaar december zaten wij ook precies met kerst en oud en nieuw en grrr wat baalde ik, maar in jan. was het raak :).

Hier alles goed, het aftellen is begonnen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden