Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@esly wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan..fijn dat jullie uk het goed doet!

26 weken rustig aan doen, is lang maar je doet het voor een goed doel. lekker filmpjes kijken enzo:)

rustig aan doen!

@kat wat een heftig dagje zeg,rustig aan doen hoor volgende week op je werk!

wanneer ga je verder met de cryo, of heb je daar nog geen idee van?

@chris fijn dat het goed gaat met de kindjes :)

ik heb echt al de hele week buikpijn vooral bij lopen als ik zit of lig is het prima.... heb heb het de vorige keer wel gemeld in het zkh kon het groeien van de baarmoeder zijn of darmen.

heb sterk het gevoel dat het de darmen zijn.

fijn weekend allemaal

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Esly, wat een opluchting dat de ingreep goed gegaan is en dat jullie uk het goed doet! Jeetje, je krijgt echt scherpe ‘leefregels’ mee. Dat wordt zeker rustig aan doen als ik het zo lees! Heb je leuke hobby’s oid waar je je de komende 26 weken mee kan vermaken? Gelukkig sta je onder intensieve begeleiding, want het zal tot het laatste moment een spannende zwangerschap voor jullie blijven…

@ katalaya, klinkt heftig zeg, zo’n curettage. Denk inderdaad dat het voor veel mensen behoorlijk onderschat wordt. Pas goed op jezelf en verstandig dat je even een weekje ‘achter de schermen’ aan het werk gaat. Ik vind dat je erg sterk klinkt!

@ Chris, fijn dat het goed met jou en de kindjes gaat. Mooi gewicht hebben ze al! Het begint al echt op te schieten voor jou zeg! Voor mijn gevoel is de zwangerschap bij jou erg snel gegaan. Ik weet nog goed dat je hier postte dat dat je een positieve test had! En nu hoef je nog maar een paar weken!

@danielle en sas, heerlijk dat jullie nu naar de verloskundige kunnen en niet meer naar het ziekenhuis hoeven.

Hier nog een weekje voordat het hele feest weer gaat beginnen….

Geplaatst

esly hoe gaat het nu met je?

@mare spannend dat je bijna gaat beginnnen zeg,is dat de eerste keer met ah?

ik ga morgen voor de eerste keer naar vk, vind het wel erg spannend hoor ben benieuwd :)

Geplaatst

@Sas; het gaat wel aardig met me hoor. Ik vind het allemaal doodeng, maar ja...ik verander er niks aan en ik weet waar ik het voor doe! Ik probeer wat afleiding te zoeken door leuke babydingetjes op internet te zoeken, ben al heel voorzichtig op zoek naar een leuke babykamer, die we overigens nog niet gaan bestellen hoor...daar vinden we het nog veel te vroeg voor. En ik kreeg in het julitopic een leuke tip voor geboortegeschenkjes. Gek genoeg heb ik er wel een goed gevoel bij en hebben we vertrouwen dat we dit kindje wel mogen houden. Verder heb ik "het geluk" dat ik voor mn werk het nodige vanuit huis kan doen, dus kan wat mailtjes versturen, klanten bellen etc. Ook dat scheelt weer! Donderdag ben ik "al" 15 weken....dus dan is het "nog maar" 25 weken te gaan.....

Hoe is met jou? En hoe was het bij de vk? Heb je nog een echo gehad? Of moest je het doen met de doppler? Ik hoop dat je nog even hebt mogen spieken...stelt toch altijd wat meer gerust vind je ook niet?

Liefs Esly!

Geplaatst

fijn dat je er een goed gevoel bij hebt esly, dat helpt alleen maar positief zijn :)

wat goed dat je vanuit huis kan werken. Leuk he een beetje op het internet spulletjes kijken, ik doe het ook graag.. zijn genoeg leuke dingen te krijgen.

vooe je het weet zijn de 25 weken om ;-)

Bij de vk was alles goed, zou eigelijk geen echo meer krijgen. maar toch konden we even kijken naar ons beebje hij/zij lag lekker te trappelen en alles ging goed.

was een leuke verassing en ben weer helemaal opgelucht.

wel lag de placenta er wat voor dus kon de baby wat later gaan voelen. ben benieuwd

meiden fijne avond~!

Geplaatst

Sas27, Fijn dat alles bij de vk goed was! Leuk dat jullie nog een extra echo kregen! Bij ons is het de eerste keer dat er AH toegepast wordt. We draaien mee in de pilot die op dit moment in Zwolle uitgevoerd wordt, wel bijzonder want het schijnt dat Zwolle het eerste ziekenhuis is waar AH toegepast wordt (onderdeel van een groot wetenschappelijk onderzoek). Tijdens de vijfde poging zou ook AH toegepast gaan worden, maar deze poging is dus voortijdig beëindigd ivm overstimulatie. Hopelijk is AH net het zetje dat we nodig hebben!

Esly, fijn dat je ondanks alle tegenslagen en onzekerheid er wel een goed gevoel bij hebt. Vanuit huis nog wat werkzaamheden verrichten geeft in ieder geval de nodige afleiding. Wanneer heb je weer een controle?

@Esly en @Sas27, jullie zijn dus lekker op internet aan het zoeken naar leuke spulletjes. Ik heb nog wel een aantal leuke sites waar ik nog wel eens kijk om inspiratie op te doen voor nieuwe ‘knutselprojecten’ of kraamkadootjes. De sites hebben wel een hoog ‘kleur, printjes, stippeltjes en blokjes’ gehalte, dus als dat niet je smaak is, ben je heel snel uitgekeken.

Een leuke site is bijvoorbeeld www.flavourites.nl Dit is een verzamelsite van een heleboel verschillende webwinkels (die je anders niet snel op internet tegen komt ivm bijzondere site namen), zowel kleding, woonartikelen, kinder-babyspullen etc. Een heleboel originele en handgemaakte dingen in ieder geval! Sommige zijn heel prijzig, die gebruik ik dan vooral om creatieve ideeën op te doen.

Verder bijvoorbeeld www.jojojanneke.nl, www.appeltjesenperen.nl of www.plof.nl (bijv. magazijn).

Ben benieuwd of dit ook een beetje jullie stijl is. Ik hoop de webshops over een aantal maanden helemaal leeg te mogen kopen ;)

Katalaya, kom je de week een beetje door?

Chris, kan je een beetje genieten van het verlof? Inmiddels 'rond en gezond'?

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Geplaatst

@Sas en Mare; ook ik ben blij dat ik wat vanuit huis kan doen, het geeft wat afleiding!

Gisteren zijn we onverwacht nog weer in het zkh geweest! Het nadeel van platliggen is dat ik, ondanks de afleiding, ga piekeren en ik vloog tegen de muren omhoog! We mochten nog even weer komen en hebben een gesprek met de arts gehad, wat erg fijn was! Hij heeft ook nog even gekeken en het ziet er allemaal goed uit! Volgende week vrijdag mogen we weer komen en daarna elke week tm minimaal 26 weken. Vandaag zit ik op 15 weken...weer een week erbij! Nog minimaal 11 weken te gaan voordat het levensvatbaar is en alles wat we daarna er nog bijkrijgen is meegenomen! Gek genoeg is de afgelopen week voorbij gevlogen, laten we hopen dat de rest vd weken ook zo snel gaan!

@Mare; dank je wel voor je tips! ik hou wel van stippeltjes en kleurtjes, dus ga zo even kijken! Ik heb ook nog een leuke: www.kunstkindje.nl Ook erg leuk, maar ook met een erg hoog stippeltjes en kleurtjes gehalte;)

Liefs Esly!

Geplaatst

Hier is alles goed. Ik ben nu nog met ziekteverlof maar per 1 februari is dit zwangerschapsverlof. Alles in huis is zo´n beetje af.

Esly, zo te lezen veel controles voor jou. Hopelijk blijft alles goed gaan.

Geplaatst

@mare op zorgnet las ik idd over zwolle en ah spannend hoor, de resultaten zijn wel goed geloof ik, in ieder geval dat lees ik zo :)

Ik ga ook zo eventjes op die site kijken, lijkt mij leuk!

@esly goed om te horen dat het goed gaat, fijn dat je langs kon komen steld dan toch weer gerust he....

Geplaatst

@chris, fijn dat alles goed met jullie gaat!!

@esly, leuke site! Als je dat soort dingen leuk vindt, dan ga je je ook wel op de andere sites vermaken! Goed trouwens dat jullie terug gegaan zijn naar het zkh. Logisch dat je er veel mee bezig bent en piekert.....fijn dat je dan toch weer gerustgesteld wordt (al is het misschien maar voor even).

Geplaatst

Hoi Dames,

ik loop ook in Zwolle!

Ik wilde Mare even succes wensen. Je hebt me een tijd geleden getipt over de AH, helaas konden we hier niet aan meedoen, maar zijn inmiddels wel een 4de behandeling gestart (Met dank aan Chris, medicatie), maandag krijgen we de TP en nu maar hopen dat het goed afloopt.

Succes allemaal.

Grs rackster

Geplaatst

sas, dank je!

Rackster, leuk wat van je te horen. Jullie zijn dus toch nog met een vierde poging gestart! En maandag al een terugplaatsing, spannend!! Hopelijk komen er ook nog mooie cryo's uit voort (maar hopelijk zijn deze helemaal niet nodig :). Zal dit jullie laatste poging zijn of kijken jullie 'per keer' hoe jullie verder gaan?

Wij zouden onze vijfde poging al meedoen met de AH pilot, maar helaas ben ik met forse overstimulatie tussen de punctie en de terugplaatsing in het ziekenhuis beland. Uiteindelijk heeft er geen terugplaatsing plaats gevonden. Gelukkig mogen we de poging 'over doen' en hopen we op meer geluk!

Meid, ik duim voor je! Blijf je hier meeschrijven?

Geplaatst

Hey meiden!

Ben even een tijdje niet geweest... Merk dat ik hier in mijn beleving op dit moment niet zo veel te zoeken heb. Maar lees wel erg heftige berichten.

Katalaya, wat een heftige curratage... Zo lang moeten wachten... Pfffft.... Hihi, met mijn operatie had ik voor die tijd zo'n pijn dat ik de hele dag niet gegeten of gedronken had, dus ik voelde me niet hongerig. Maar het lijkt me een straf om zo een dag door te moeten komen. Zeker als je weet waar je voor geopereerd moet worden!

Hoe is ie nu?

En Esly... Pffft, da's schrikken!!! Wel fijn dat ze het 'vroegtijdig' hebben ontdekt en dat ze nu wel iets van een oplossing hebben gevonden om het risico op vroeggeboorte wat te verkleinen! En succes met de leefregels!!! Ik heb wel eens begrepen dat je wel fanatiek sportte. En dan nu bankhangen..... Fijn dat je voor je werk nog wel wat dingetjes kan doen.

Hoe het hier gaat... Heb de laatste keer voor het eerst sinds onze poging in maart weer een voor mij normale menstruatie gehad. Helaas dus die cyste etc. Nu voel ik regelmatig wat ter hoogte van mijn heupbeen, met name rechts. Vanavond voelt het ook alsof er wat scherps zit. Volgende week verwacht ik mijn menstruatie weer. En dan de 16e gaan we eens horen wat dokter Cohlen er van vindt. Merk dat ik toch wel bang begin te worden dat mijn lijf in de overgang begint te komen ofzo. Nou ja, nog een week of 3,5 wachten.....

Mare, spannend dat je weer bent begonnen... net als rackster... Succes meiden!!!

En de andere zwangere dames... goed passen op jezelf en je buik met inhoud!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

@Hilde; leuk kom weer wat van je te horen! Ik had dat ook vaak...zat ik in periode waarin er niet zoveel gebeurde en had dan ook niet zoveel te melden op het forum! Ik hoop voor je dat je ongi gauw op gang komt, dat je een positief gesprek met dr Cohlen gaat hebben en dat je er lichamelijk snel weer helemaal klaar voor bent om je poging te starten! Ik kan me je angsten voorstellen...ook ik was bij elk gesprek bang om nieuws te horen wat ik niet wilde horen!

Hier gaat het wel redelijk...beetje met usp en downs! De verveling begint een beetje toe te slaan en ik pieker me rot! Ik wil voor elk pijntje of vloeiseltje het zkh wel bellen, maar weet tegelijkertijd dat het niet zoveel zin heeft...ze doen nu toch niks! Ik moet eerst voorbij die 26 wekengrens zien te komen!!! Voor die tijd was ik inderdaad nogal fanatiek aan het sporten...sterker nog...tot aan juli 2010 heb ik jarenlang lesgegeven op een sportschool. Ik vind het heerlijk om mezelf flink af te matten in de sportschool...kan er mn energie in kwijt!

@Rackster; had jij nou vandaag tp gehad? Hoe is het gegaan?

Liefs Esly!

Geplaatst

Hoi hoi,

Jaa, eindelijk heb ik 2 embryo's in mijn buik zitten! Het waren net geen twee toppers, dus nu beginnen die ellendige wachtbekken weer! Einde van de week horen we of we nog cryo's hebben, konden ze nog niet zeggen. Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Wauw Rackster!

Succes met de wachtweken! Op een goede afloop!

Esly, ik kan me voorstellen dat je aan het einde van elke week blij bent dat er weer een week op zit. Heb ooit eens een blog gevolgd van iemand die via ICSI zwanger was geworden maar haar zoontje ook met een week of 20 was verloren. Bij haar opende de baarmoedermond zich te vroeg. Ze heeft daarna een dochter gekregen. Ook met veel rust enzo... Toitoitoi... En eh, als ik nog eens voor afleiding moet komen zorgen ;-)!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

@Hilde; elke vorm van entertainment is welkom;-) A.s. vrijdag weer naar het ziekenhuis....hét uitje van de week......!!!!

Het schijnt trouwens vaker te gebeuren dat de baarmoedermond zich te vroeg opent en vaak gebeurt dit tussen de 20e en 26e week! Aan de ene kant vinden we het verschrikkelijk dat we hierdoor waarschijnlijk ons zoontje zijn verloren (hoe was het afgelopen wanneer ze in het ziekenhuis toen al heel alert waren geweest???) maar het voelt wel beter om er nu een verklaring voor te hebben dan dat we het moeten doen met "domme pech"! Dat was voor mij vrijwel niet te verteren! Aan de andere kant.....we houden er rekening mee dat ik na deze zwangerschap niet nog een keer zwanger mag raken en als dat er de vorige keer al was uitgekomen, dan was dit kindje nu niet onderweg geweest.....beetje dubbel dus allemaal!

Hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal een beetje?

En met de andere dames? Hoe gaat het? Disi....heb je al een poosje "niet gezien", hoe gaat het? En Katalaya...hoe is het met jou? Trek je het een beetje?

Liefs Esly!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden