Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hilde, hopelijk krijgen jullie komende maand 'groen licht'. Wel spannend zeg!

Esly, morgen weer het uitje van de week voor je...hoop dat je goede berichten krijgt! Kom je de week nog een beetje door?

Rackster, super dat er 2 teruggeplaatst zijn! Broed ze! Al iets over eventuele cryo's gehoord? Ik duim voor je! Spannend!

En hoe is het met de andere dames?

Hier gaat het wel aardig. De deca doet weer z'n werk, ik werk en slaap voor mijn gevoel voornamelijk. Maar zolang het alleen de vermoeidheid is en de hoofdpijn en zweetaanvallen weg blijven doe ik 't ervoor!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Het is niet te geloven maar we hebben 3 cryo's in 3 rietjes.....we zijn zo blij verrast!

Ik had van de deca ook enorme zweetaanvallen in bed, ik glibberde er haast uit, en ging er snachts uit voor een droge pyama/t-shirt, had enorme opvliegers en heel veel hoofdpijn!

Geplaatst

Rackster, super, nog cryo's ook. Ik duim voor je, voor de goede afloop.

Mare, jij ook veel succes. Hopelijk krijg je niet teveel last van bijwerkingen.

Vandaag weer een goede controle gehad. De tweeling ligt nog steeds voor op de groei.

Geplaatst

Rackster, super zeg, 3 cryo's!!

Chris, fijn dat de controle goed was! Hoever ben je nu? (kan geen onderschriften lezen op mijn telefoon). Begint al wel op te schieten zeg! Kan je het nog een beetje volhouden?

Geplaatst

@esly succes in het zkh!

@rackster wat fijn dat je 3 cryo,s hebt :) fijn idee is dat he dat je nog wat hebt nu!

@chris 34 weken, schiet lekker op nu he, spannend!

@mare succes!

Geplaatst

@Rackster; mooi meid...3 eskimootjes in de diepvries! Ik hoop voor je dat ze er nog heeeeeeeeeel lang kunnen blijven liggen! Hoe voel je je? Trek je de ww nog een beetje?

@Chris; mooi zeg, de 34 weken aangetikt! Hebben ze gister nog iets gezegd wanneer ze verwachten dat je gaat bevallen?

@Mare; mooi dat de zweet- en hoofdpijnaanvallen wegblijven! Ik had altijd gigakoppijn van de deca, het zweten viel nog wel mee.

ik heb vandaag m'n wekelijkse uitje naar het zkh weer gehad en onze uk doet het prima! Ze hebben verder niet naar mijn baarmoedermond gekeken omdat ze die liever met rust laten. Uitwendig wel even gekeken en het lijkt er allemaal goed uit te zien, maar door de schaduwen ed. is het gokken! Wel kon de gyn zien wat het wordt en we krijgen weer een jongen!!

allemaal fijn weekend gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

Chris, de 34 weken gehaald, super! Nu kan het vast niet lang meer duren. De mensen die ik ken en zwanger waren van een tweeling zijn bevallen tussen de 34 en 37 weken… spannend!

Rackster, hoe is het met je? Kom je de wachtweken een beetje door? Wat zegt je gevoel???

Esly, fijn dat het goed gaat met uk en de controle prima was! Dus weer een jongen, wauw! Wist niet dat ze dat nu al konden zien. Ondanks dat jullie ongetwijfeld super blij zijn dat jullie weer een zoontje krijgen (en dat ongetwijfeld ook met een dochtertje zijn) zal het vast ook mixed feelings geven…. Kan niet helemaal de juiste woorden vinden, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel… In ieder geval een dikke knuffel en nu hopen dat je goede controles blijft houden. Kom je de week nog een beetje door of begin je je al stierlijk te vervelen?

Katalaya, hoe is het met je?

Moest afgelopen weekend ook aan Madelief denken….. Madelief, lees je af en toe nog mee of heb je het forum verlaten (wat ik overigens goed begrijp…)? Hoe is het met je?

Dacht ik dit keer toch mooi geen hoofdpijn te krijgen van de deca, helaas….. nog een paar dagen en dan mag hopelijk de gonal er bij (woensdag uitgangsecho), dan voel ik me meestal weer een beetje mens worden. Ach, probeer het maar te zien als een positief teken, de medicatie doet z’n werk ;). Heb afgelopen weekend besloten toch weer te starten met acupunctuur. Ga straks weer even bellen. Hopelijk kan het nog…

Geplaatst

@Mare; Hier gaat het op zich wel redelijk. Ik heb echt mn dipmomenten, maar over het algemeen kom ik de dagen redelijk door! Ik krijg vrij veel bezoek en dat geeft toch wat afleiding! Ook kan ik voor m'n werk veel vanuit huis doen, lees ik wat en verder bestaat er gelukkig tv, internet, whatsapp en wordfeud;) Ik heb nu natuurlijk wel alle tijd om babydingetjes te shoppen op internet. Niet dat ik al wat durf te kopen, maar ben me wel aan het orienteren!

Balen dat je toch hoofdpijn vd deca hebt gekregen, maar het is idd voor het goede doel en er gebeurt duidelijk wat in je lichaam! Spannend woensdag...ik hoop dat t allemaal ok is! Succes alvast!

Wat jij zegt over dat het weer een jongen is hebben wij zelf ook hoor...beetje last van mixed feelings! t Is af en toe net of ik dezelfde film zit te kijken...hopenlijk deze keer wel met andere afloop! Neemt niet weg dat we superblij zijn met een jongen en we hopen dat z'n broer hem goed beschermt!

Afgelopen zaterdagochtend zijn we onverwacht nog in het zkh geweest! Ik werd wakker met koorts en alle alarmbellen gingen af! Toen ik na 2 paracetamol en een uur later nogsteeds dezelfde temp had toch maar even het ziekenhuis gebeld. Of we toch voor alle zekerheid toch maar even wilden komen! Dus hup wij in de auto, bloedprikken, wachten op de uitslag, gesprekje met de arts en gelukkig was alles ok! Waarschijnlijk had ik last van een griepvirusje, maar een infectie was t gelukkig niet! Inmiddels lig ik weer op de bank en mag ik volgende week maandag weerkomen!

Liefs Esly!

Geplaatst

@mare waardeloos die hoofdpijn he. hopelijk trekt het na woensdag weer weg! succes woensdag in het zkh!

@esly ik weet zeker dat zijn broer hem goed beschermd, mooi idee ook!

wat zou je geschokken zijn zaterdag met die koorts. gelukkig alles goed, hoe gaat het verder met je? al geshopt op het internet?

Geplaatst

@Sas; Ja, was zeker schrikken en het was een hele opluchting toen we een uur later het zkh weer uitliepen. Heb nog niet geshopt, ben druk aan het orienteren zeg maar haha! Ik kan nog steeds m'n (iets grotere) gewone kleren aan en hoop dat zo lang mogelijk vol te houden. Binnenkort krijg ik van een vriendin een tas met positiekleding en zal ik eens kijken of daar wat tussenzit. En zodra ik de 26 weken heb aangetikt ga ik leuke kleertjes kopen;) Hoe is het met jou? Voel je je goed?

En hoe is het met de andere dames?

Liefs!

Geplaatst

Hier goed in ieder geval :)

Nu 16 weken, echo laten maken bij Drs Elvin Papa in Amsterdam. Zeer de moeite waard!

Hij heeft hartje, niertjes, ruggetje, mondje, handjes/vingertjes, blaasje allemaal al kunnen bekijken en alles was goed.

Er is zo'n 80% wat er met de 20 weken echo gaat worden bekeken nu al gezien en goed bevonden. Echt ontzettend

aardige vent en mooi duidelijke echo. Je krijgt een cd met foto's mee, als ik 26 weken ben gaan we weer voor een 3D echo.

Eerste positiekleding inmiddels aangeschaft want ik pas absoluut geen broeken meer, rokken zitten onprettig strak en

lange truien kruipen op aan de voorkant. Gek hoor, zo'n zwangerschapsbroek! Maar wel lekker de ruimte voor m'n buik.

Mare wat balen van de hoofdpijn inderdaad. Je weet waarvoor je het doet maar toch vervelend he.

Geplaatst

bunbums, fijn dat het goed met je gaat en de echo goed was!

bunbums en sas, willen jullie eigenlijk weten of het een jongen of meisje wordt?

sas, jij al druk aan het shoppen (op internet)?

esly, jeetje dus zaterdag nogmaals in het ziekenhuis geweest! De schrik zal er wel goed in zitten. Gelukkig was het 'loos alarm'. Fijn dat je met alle visite, werk en internet/wordfeud/whattsapp etc. de dag een beetje door kom. Ben er zelf ook helemaal aan 'verslaafd'. Dus als je wilt wordfeuden, let me know!

Zag net het verdrietige bericht van rackster in een ander topic.....deze poging is niet gelukt en ze hebben besloten om met de hele mmm te stoppen....heftig! Merk dat me aangrijpt...ben zo bang dat ik over een maand hetzelfde bericht moet typen...

Rackster, ik heb al gereageerd in het andere topic, maar mocht je dit nog lezen, heel veel sterkte!!! Het is niet niks om deze beslissing te nemen, het vergt heel veel moed! Digiknuffel voor jou!

Vanochtend uitgangsecho gehad, alles ziet er prima uit. Ben nu ook met de gonal begonnen, dus weer een stapje verder! Kom wel onder iets 'verscherpte controle' te staan door alle festiviteiten van afgelopen najaar, dus mag maandag al terug komen. Ben overigens wel blij met deze verscherpte controle.

Geplaatst

Esly, wauw een zoontje, fantastisch. Snap absoluut dat het ook heel dubbel kan zijn. Het blijft onzekere tijd, denk gaat aan je zelf en je kleine mannetje!!

Sas, hoe is het met jou? Lekker aan het genieten?

Laat jij ook nog een echo maken voor de 20 weken of wacht je gewoon de 20 weken echo af?

Bumbums, wat een super goed nieuws! Heerlijk dat 80% in iedergeval al is ''goed gekeurd''. Een fijn gevoel lijkt mij :) Die zwangerschapsbroeken heb ik ook al een tijdje aan, iets straks langs mijn buik daar kan ik echt niet tegen. Die zwangerskleren zijn een uitkomst :) Ik heb ook veel gekregen/ te leen

Mare, weer lekker begonnen. Spannend weer. Ik had de ene keer wel hoofdpijn en bij de andere poging weer niet. Het blijft vervelend natuurlijk.

ChrisH, een mooie mijlpaal. Geniet lekker van je laatste weken zwanger zijn.

Rackster, lees ik nou net in jou handtekening dat je vandaag ongesteld bent geworden :(:(:(:(

Hier gaat alles super, inmiddels alweer 16 weken zwanger. Begin al een aardig buikje te krijgen en de misselijkheid begint ook iets minder te worden. Zolang ik maar niks vets eet zoals pizza, patat, gebakken aardappels enz enz. dan is er niks aan de hand. Lekker op de gezonde tour dus.

Vrijdag weer naar de verloskundige, door de angelsound kunnen we zelf ook naar het hartje luisteren, top uitvinding dat! Ik duim voor alle dames hier die nog niet zwanger zijn dat zij dit fantastische wonder ook mee mogen maken. Ook al geloven we het soms nog steeds niet het is fantastisch en zo onwerkelijk.!!!

Geplaatst

Hej hoi allemaal,

jeetje rackster wat balen!! heel veel sterkte!!

Mare, wat super dat je weer met de gonal bent begonnen. en ook erg fijn dat je extra controle hebt, zodat ze optijd in kunnen grijpen, doseringen aan kunnen passen.

Danielle, jeetje wat gaat dat weer hard, 16 weken alweer toppie meid!! het gaat de goede kant op!!

Hier gaat alles goed, heb wel blaasontsteking maar verder nergens last van :D ik kwam er achter doordat ik bloed in mijn urine had, dat was het enigste duidelijke teken dat er iets mis was..

Hier nog zo'n wordfeud verslaafde haha. als iemand zich nog verveelt nodig me maar uit, heel verassend mijn naam daar is ... Noekie1988 hahaha

Geplaatst

Joepieeee......hier vandaag 17 weken!! Weer een week overleefd! Verslavend he dat Wordfeud!! Maar wel erg leuk haha!

@Rackster; ik lees uit het bericht van Mare dat je cryo helaas niet bij je is gebleven! Wat ongelofelijk &*%%##!!! en dan in het viervoudige!! Ik vind het zó verdrietig voor jullie, zeker ook omdat ik lees dat jullie de mmm nu ook gaan verlaten! Ik wens jou en je man ongelofelijk veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag!

@Mare; van jou wil ik andere berichten lezen hoor! ;-) Super dat je echo goed was en dat je maandag weer terug mag komen! Zet em op he meid!

@Danielle; mooi dat bij jou ook alles goedgaat! Een jongen voelt aan de ene kant een beetje dubbel, maar we zijn er natuurlijk superblij mee! Willen jullie ook weten wat t wordt? Of ga je voor de verrassing?

@Noekie; jij schiet ondertussen ook al lekker op zeg!

O ik krijg bezoek! Kom later weer terug!

Liefs!

Geplaatst

@rackstar wat kl*te veel sterkte!

@mare wat goed dat ze je beter in de gaten houden! lijkt mij een fijn idee. dus nu de gonal f erbij schiet dus mooi op zo

spannend hoor! Wij willen wel weten wat het word dit vertellen we verder niet aan famillie en vrienden hoor volgende week zaterdag hebben wij een echo

ben erg benieuwd!

@bunbums wat goed te lezen dat de echo goed was, geeft weer een gerust stelling

@danielle 16 weken gaat nu wel snel he, ik vond het in het begin zo langzaam gaan haha

wij doen idd eenn echo tussen door, volgende week zaterdag geslachtsbepaling ben erg benieuwd, en jullie?

ik kon tot een paar dagen geleden bij broek nog aan en vandaag paste de knoop niet meer dicht haha gaat snel

veel plezier vrijdag!

nou ik ga morgen een weekje weg!

ik wens jullie vast een goed weekend, en tot volgende week

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb net weer eens bijgelezen, gelukkig meerendeel goede berichten.

Hier gaat het prima. Weer over tot de orde van de dag. Mijn zwangerschapje en mk lijkt nu ook al weer eeuwen achter me te liggen, alsof ik het gedroomd heb. Daarom probeer ik ook even de topics te mijden waar ik het gevoel van krijg van 'daar had ik ook bij moeten horen'... Het voelt dan een beetje alsof ik mijn gemiste trein in de verte zie wegrijden.

Ik heb sterke aanwijzingen dat ik mijn ei alweer heb gehad, dus nu is het hopen op een flinke ongesteldheid, zodat we de laatste wachtmaand in kunnen. Ik hoop dat we dan rond eind maart een cryopoging kunnen doen.

Geplaatst

Hey Katalaya wat goed iets van je te horen! Kan me voorstellen dat je bepaalde topics niet leest nu.

Hoop dat je gauw je menstruatie krijgt zodat je richting cryo kunt!

Geplaatst

@Katalaya; Fijn dat het weer beter met je gaat meid! Ik moest de afgelopen tijd best vaak aan je denken en snap helemaal dat je bepaalde topics vermijdt! Ik zou hetzelfde doen...t kan zo confronterend zijn! Ik had het vooral bij het topic "uiterekend in december 2010", dat was de maand waarin ik had moeten bevallen van m'n eerste zoontje! Ik hoop voor je dat je ongi niet te lang op zich laat wachten je je snel een cryopoging krijgt die eindigt in een mooie zwangerschap!

@Mare; hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Sas, heerlijk een weekje er tussenuit! Geniet er van!

Danielle, fijn dat het goed gaat!

Noekie, ben je inmiddels al verhuisd. Hopelijk is de blaasontsteking snel over.

Katalaya, fijn om wat van je te horen! Mooi dat het weer beter gaat met je. Kan me voorstellen dat je bepaalde topics nu niet leest. Hopelijk kan je snel door met een cryo!

Esly, weer een weekje erbij, super!

Chris, hobbel je nog rond?

Hier gaat het wel goed. Voel me sinds dit weekend weer een stuk beter nu ik de gonal erbij spuit. Vanochtend controle gehad. Links 6 follikels en rechts ook een paar, maar ze konden het niet goed tellen, want de rechter eierstok kwam niet goed in beeld. Donderdag mag ik weer terug. Vind het wel steeds spannender worden...begin weer hoop te krijgen!

Geplaatst

@Mare; hier gaat het goed hoor! Vandaag weer controle gehad en onze uk loopt keurig op schema en ook met mij gaat t goed;-) Wel baal ik steeds meer van die bank, maar realiseer me tegelijkertijd dat ik m'n handen mag dichtknijpen dat ik weer zwanger ben! Gelukkig voel jij je ook weer beter nu met de Gonal erbij en hopenlijk duurt het niet lang meer tot de punctie! Mijn duimen draaien volop voor je, hebben ze al een indicatie gegeven wanneer ze de punctie verwachten?

Liefs!

Geplaatst

Nee, ze hebben geen indicatie gegeven. Punctie is meestal ergens rond dag 13/14 dus ik verwacht begin volgende week!

Fijn dat de controle weer goed was! En dat je de bank zat begint te worden is toch niet meer dan logisch? Vond die paar weken afgelopen najaar al lang duren... maar natuurlijk heb je het er voor over!

Geplaatst

Hej hoi

hier alles goed, ik moet vrijdag weer urine inleveren om te kijken of de blaasontsteking echt over is. de antibiotica is inmiddels op maar heb zelf mijn twijfels of het helemaal over is..

Sinds zondag slapen we in ons nieuwe huis :D

Wat fijn mare dat je je nu weer wat beter voelt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden