Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mwoah... ik verwacht elk moment ongesteld te worden. Heb al de bekende krampen. Dus ik ga er alvast lichtjes van uit dat het deze keer niet gelukt is.

Het is een prettige gedachte dat we nog 3 cryo's in de vriezer hebben. Volgende keer beter.

(Ik ben toegelaten tot een opleidingstraject waarbij ik over 2 weken drie weken in Jeruzalem zit. Daar vers-zwanger rondlopen zou niet ideaal zijn (Maar wel gaaf, hehheh...!), maar januari volgend jaar ga ik weer twee weken ergens intern. Als deze ronde raak zou zijn, zou dat in mijn zwangerschapsverlof vallen.

Als puntje bij paaltje komt, maakt het echt geen ene reet uit. Maar ik kan me straks wel troosten met de gedachte dat mijn opleiding niet in gevaar komt. Elk nadeel heeft z'n voordeel.

Alhoewel ik natuurlijk het liefste gewoon weer zwanger zou zijn.)

Geplaatst

Oh kat, spannend! Ik hoop dat jouw gevoel verkeerd is, maar helaas kennen we ons lijf wel aardig goed... ik duim voor je!Een nieuwe opleiding, leuk! Mooie uitdaging (en afleiding). Wat ga je doen (of vind je dat te prive voor op het forum)?

Geplaatst

@Mare: bedankt voor je interesse!

Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten: Ik werk op dit moment in het mbo-onderwijs. Er is een bepaalde pedagogische methode/theorie/visie waar in de nabije toekomst zeer veel vraag naar gaat zijn. (Wegens de bezuinigingen in het passend onderwijs en de technologische ontwikkelingen in het dagelijks leven)

Ik heb gesolliciteerd naar een opleidingsplaats om trainer te worden in die methode. Na een anderhalf jaar durende opleiding - bestaande uit een aantal zeer intensieve interne stoomcursussen en 'stage' op mijn huidige werk - ga ik voor een expertisecentrum werken waarbij ik andere docenten en belanghebbenden ga opleiden om met die methode of volgens die visie leerlingen en studenten te begeleiden. Ik wil dit op termijn gaan uitbreiden naar het bedrijfsleven, en aan de andere kant onderzoeken of ik de link met creatieve/kunstzinnige vorming gaan leggen. (Dat is oorspronkelijk mijn achtergrond.)

Dit expertisecentrum wordt nog opgezet vanuit mijn huidige werkgever. Ik blijf gewoon mijn vaste contract voor onbepaalde tijd houden. Ik heb wel moeten tekenen dat ik nog minimaal 3 jaar in dienst blijf na het behalen van mijn diploma, omdat de opleiding die ik ga doen volledig door mijn werkgever betaald wordt. (€ 20.000!)

Aangezien ik een beetje uitgekakt was op mijn huidige werk, kunnen jullie je voorstellen dat ik helemaal uit mijn dak ging toen ik hoorde dat ik toegelaten was tot de opleiding!

Maargoed, daarvoor zit ik dus eerst 3 weken in Israël, deze zomer 2 weken in Parijs, in januari 2013 twee weken intern in Amsterdam, en in de zomer 2013 nog ergens twee weken nader aan te kondigen.

Ik heb bewust de naam van deze - wereldwijd bekende en erkende - methode niet genoemd. Maar mensen die kinderen hebben in het (speciaal) basisonderwijs zullen 'm misschien al wel kennen.) Via pb wil ik 'm wel noemen, maar ik wil niet dat als mensen googelen op deze methode, ze bij het IVF-forum of bij mij uitkomen...

Geplaatst

Kat, dat klinkt wel super zeg. Je hebt zeker mijn interesse gewekt! Stuur je zo een pb. Snap dat het niet handig is om via het forum te doen.

Geplaatst

Zo denk ik dat het een meisje word, mijn man denkt een jongen, maar we zullen het zien, het kan nooit lang meer duren voordat we er achter komen :D

Klinkt inderdaad leuk, zo'n uitdaging!! als ben ik zelf meer van de vertrouwdheid van het bekende :D

Geplaatst

@kat klinkt erg uitdagend zeg, fijn dat deze kans je gegeven word!! ook wel spannend zo iets nieuws!

@noekie succes! hopeijk heb je de baby snel lekker bij je !

Geplaatst

Dankje, ik heb het nodig whahaha, die laatjes loodjes zijn echt zwaar, merk het nu wel aan mijn lichaam, vooral mijn heupen en liezen begin ik steeds sneller te voelen :S maar goed, het eind is in zicht, de vraagt is alleen wanneer.... zo stom, je fixeert je zo op die uitgerekend datum, je bent zo aan het aftellen en dan is het zover.. en dan gebeurt er nog niks.... tsja en dan, haha, waar moet je dan naar uit kijken ...

Geplaatst

Mare, hier gaat het goed. Lisanne en Jasper komen steeds beter in het voedingsritme. Alleen tussen 16:00 en 19:00 uur kan het hommeles zijn. Bijna elke dag rond deze tijd zijn ze moe, huilerig en willen ze vooral niet slapen.

Verder heb ik een knip gehad bij de bevalling en ik dacht de wond aardig geheeld was, maar het voelt nu toch ontstoken. Dus hopelijk kan ik deze week nog bij mijn huisarts terecht. De nacontrole bij de gyn heb ik al gehad twee weken geleden en toen was er niet zoveel aan de hand. Ik snap er dus even niets van. De wond is in de kraamtijd wel onstoken geweest en ik dacht dat ik het nu achter de rug had....

Geplaatst

*tromgeroffel*

...

*zwaait deur open*

TADAAAAA!!!!! I'm

back! (And here to stay)

Ons cryo'tje is goed aangeslagen, en ik voel me tiptop. Gelukkig een groot verschil met de vorige zwangerschap, waarin ik hondsberoerd was. Onder 'normale' omstandigheden zou ik me juist zorgen hebben gemaakt over het gebrek aan symptomen.

Maar omdat het de vorige keer mét symptomen toch mis ging, ben ik al lang blij dat deze zwangerschap zich van de vorige onderscheidt.

Vanwege de studiereis naar het buitenland kan ik pas een echo krijgen als ik terugkom. Dan ben ik al 9 weken. De vorige keer kwamen we er bij 7,5 weken achter dat het bij 6 weken mis was gegaan. Gelukkig vanwege de studiereis genoeg afleiding tijdens die verschrikkelijke weken tot aan de eerste echo.

En dan is het erop of eronder...

Ben nu al doodsnerveus...

Hoes't hier verder?

Geplaatst

Wauw Katalaya!!! Gefeliciteerd! De op z'n kop hang sessie heeft dus resultaat gehad! Nou, sterren met der komende spannende tijd! En een goede studiereis!

Chris, wat zei de dokter van je lidteken?

Geplaatst

Katalaya, jaaaa! Super! Geniet er van! Wanneer ga je precies op studiereis? Idd een mooie afleiding!

Chris, fijn dat het met jasper en lisanne goed gaat. Balen dat je nog last hebt vd wond.

Geplaatst

Morgen vertrek ik voor 3 weken. Vrijdag 11 mei kom ik terug.

Meteen de zaterdag erop komt mijn Amerikaanse uitwisselingspartner 2 weken bij mij logeren. (Ik ben vorig jaar 2 weken bij haar geweest.)

Dan maandag 14 mei de echo.

Als het niet goed is, zal ik me moeten vermannen om haar reis niet in het water te laten vallen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden