Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou nog net, heb zo'n drang om nu al te testen maar dat zou een beetje dom zijn want ik ga er maar even vanuit dat 1 januari ook al te vroeg is. Dus ik wacht nog lekker verder en hoop dat ie positief is. Ik zou wel heel raar staan te kijken als ik nu niet zwanger blijk maar ja, eerst zien dan geloven.

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb even alles nagekeken en het lijkt mij onmogelijk dat er morgen een positieve test komt ook al ben ik zwanger.

Rekenen jullie even mee?

11-12-07 eerste dag laatste menstruatie

23-12-07 inseminatie ('s avonds)

24-12-07 Eisprong (volgens temperatuur)

Dus dat is pas 7 dagen geleden, wel denk ik aan de hand van mijn temperatuur dat ik de 28e de innesteling had (mocht ik zwanger zijn) dan daalt je temp ook om weer omhoog te gaan (innestelingsdip)

Hier een lijstje met de hoeveelheid hcg in je urine en na welke tijd.

http://www.freya.nl/web_medisch/hcg.php

Dus dan zou ik morgen zitten op....0 tot 5 en dat valt niet te testen want de lichtste zwangerschapstesten (die ik heb en bijvoorbeeld kruidvat die doen het pas bij 20 of 25)

Wat denken jullie? Morgen wel of niet testen?

Geplaatst

Ik denk echt dat t te vroeg is om te testen meid

De meeste vroege meiden testen +/ 12 dagen na de eisprong

Maar ook dagen erna kan deze pas positief worden

Negatief nu betekent niet NIET zwanger

vl Robin

Geplaatst

Daarom, jammer die standaard tabellen overal, maar gelukkig heb ik nog wat 'gezond' verstand, al is het niet veel meer de laatste dagen.

En beter te laat en positief testen dan te vroeg en met een rot humeur lopen terwijl ik weet dat ie niet positief kán zijn ook al ben ik wel zwanger.

Geplaatst

Ik zou ook wachten met testen.

Misschien 10 of 11 dagen na inseminatie?

Dan ben je voorbij de eventuele innesteling en is de kans van betrouwbaarheid groter?

Balen hè, rotdagen ook altijd!

Succes nog even en een fijne avond!

Groetjes Laura

Geplaatst

Raar he, hoe de menselijke brein toch reageert... Soms kan je dagen wel vooruit kijken, en soms zou je ze wel stil willen zetten. Succes met wachten Elin! Heb je een regelmatige cyclus? Dan kan je toch gewoon de dag testen nadat je normaal gesproken weer ongesteld zou moeten zijn geweest? Of denk ik nu te simpel?

Groetjessssss

Geplaatst

ja klote man

hoe moeilijk het ook is..

beter ff wachten nog!!

ik hoop echt dat deze dagen snel voor je gaan meis!!

succes

groetjes rosalie

Geplaatst

Ik heb vanmorgen toch even getest en natuurlijk negatief maar weet nu dat dit niet hoeft te betekenen dat ik niet zwanger ben en wacht het 'gewoon' nog even af.

Geplaatst

Elin:

Jaaa ken het gevoel ja...ik kon afgelopen keer ook niet wachten..en dan is het toch niet fijn dat je negatief test, (dit terwijl iktoch paar dagen wel positief testte!)...Ik zou gewoon euh...nou ja gewoon,..... pas testen rond de 6 of 7 januari!? dat is nog een paar dagen.

Anders raak je zo teleurgesteld... maar kost moeite hoor om het niet te doen. Succes...en heel veel sterkte met wachten weer!!

Geplaatst

Ik ga mijn best doen om niet te testen, vandaag niet getest, ik weet dat het gewoon onmogelijk is dat er al hcg in mijn urine zit dus hoop het nog even vol te houden en niet al het geld weg te gooien aan de testen.

Maar moeilijk is het wel, ik temperatuur ook nog steeds dus zo kan ik het ook een beetje in de gaten houden...

Geplaatst

Ja hier is nog niets te bekennen, en zolang er geen bloed is blijft er moed natuurlijk. Ik hoop het nog even vol te houden om te wachten met testen.

Geplaatst

gelukkig nog niks te bekennen! poe, het duurt nu ineens wel weer lang he...maar t begint ergens op te lijken, nog een paar dagen!

sterkte met die laatste loodjes,

lis

Geplaatst

Hier nog steeds geen bloed te bekennen en hoop ook dat dat nog zeker een maand of 8 weg blijft,.

Inderdaad nog maar een paar daagjes. Begin hem nu wel redelijk te knijpen hoor, maar moet nog even geduld hebben..

Geplaatst

Weet je al wanneer je gaat testen?

Morgen is toch 12 dagen na inseminatie?

Pfffff, leef echt met je mee hoor!

Geplaatst

Dat klopt, we wagen er morgen weer een testje tegenaan, ik heb zelf ook nog een goed gevoel over, normaal zakt mijn temp al een paar dagen voor mijn menstruatie maar vanmorgen ging hij omhoog..

Mocht hij nog negatief zijn zal het denk ik nog te vroeg zijn, en wachten we nog maar een paar dagen, als die volgende dan maar positief word :toothy9:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden