Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een slecht nieuws hier allemaal :( wordt er verdrietig van.

Ik neem heel voorzichtig plaats op de wachtbank, en hoop begin januari positief te testen maar ja iedereen test graag positief..

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he meiden, van mij ook veel sterkte. wat vreselijk dat het niet gelukt is. ik hoop dat jullie ergens kracht vandaan halen om weer op te krabbelen.

en Elin heel veel succes in de wachtweken! wat is dat snel gegaan zeg!

Lis

Geplaatst

Ja he lis, we zijn nu bijna 2 jaar bezig, en kregen vorige maand de genadeklap dat vriendlief geen zaadjes heeft, en nu al op het wachtbankje..

Als de weken ook zo snel gaan ....

Geplaatst

En meiden, kerst een beetje doorgekomen?

Echt sneu hé? Mijn eerste ivf mislukte ook vlak voor kerst (op mijn verjaardag, 9 dec. kreeg ik een miskraam) waardeloos...

Maar de kerst erna, hadden we en hummeltje van 8 weken... ik hoop van harte, dat jullie volgend jaar ook een hummeltje hebben!!!!

Geplaatst

en...elin, hoe gaat t? ik las in een ander topic dat je je anders voelt... jij gebruikt geen medicatie erbij (zoals pregnyl of progestan) toch? oh, wat erg he, je gaat overal op letten... veel sterkte nog,

Lis

Geplaatst

Nee ik gebruik niets, omdat we zelfinseminatie doen met donorzaad, dus gewoon in eigen cyclus, er is geen ziekenhuis of wat dan ook bij betrokken, de enige pillen die ik slik zijn foliumzuur tabletten.

Ik voel me heel anders, ik heb het idee dat mijn borsten op knappen staan, dat had ik alleen bij mijn vorige zwangerschap. Nooit bij een eisprong ofzo.

Al met al erg spannend, zit nu al 3 uur naar verschillende zwangerschapstesten te kijken, wat wel en wat niet positief is,... Met de sensitest testen die ik heb zou ik 4 dagen voor nod kunnen testen (1 januari) , dat is 9 dagen naar de iseminatie maar ergens is dat toch veels te snel?

Geplaatst

nou het kan wel!!

ik heb met milan ook 5 dagen te vroeg getest!!

en die was positief

maar gewoon met een clear blue test!!

Geplaatst

de clear blue test kan je idd al vroeg een zwangerschap op concluderen ! Moet je wel die met dat streepje hebben en niet die aangeeft zwanger/niet zwanger !

Geplaatst

Nou ja we zien het wel, ik heb 6 testen liggen en anders proberen we het 1 of 2 dagen later nog wel eens.

Geplaatst

ja na 9 dagen is inderdaad snel. ik denk dat dat bij iedereen anders is of het wel of niet kan. Misschien kan je nog een paar dagen rekken? ik zou het zelf wel zeker willen weten, dus zo'n 14 dagen na de eisprong, maar ik heb ook wel vaker gehoord dat je t al kan zien, zoals bij roos... we lezen wel of je al hebt getest! het klinkt in ieder geval allemaal goed!

lis

Geplaatst

Inderdaad, mocht er 1 januari nog niets te zien zijn ga ik uit van een te vroege test en probeer ik het later nog eens. Ik vind het ook wel erg vlot maar al die rekenprogramma's gaan uit van het gemiddelde..

Zo heb ik een cyclus van 25 dagen met een eisprong op dag 14, dus heb ik tot de volgende cyclus maar 11 dagen,.. Dus als ik uit zou gaan van 14 dagen na de eisprong ben ik 3 dagen 'over tijd'.

Geplaatst

Dat kun je wel zeggen ja, het zou echt een wonder zijn als het nu de eerste keer meteen raak is. Want na 2 jaar heb ik nu pas echt het idee dat ik mee doe, nadat er geconstateerd werd dat mijn vriend geen zaad heeft.

Geplaatst

Is het trouwens niet leuk om een lijstje bij te houden van wie waneer mag testen?

Mocht er animo voor zijn begin ik alvast...

Elin / Ronde 1 ZID / 1 januari

Geplaatst

Hoi Elin,

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap pas een positieve test gehad toen ik 3 dagen over tijd was. Helaas werd dat 2 weken later een miskraam. Niet dat ik bedoel dat jij die dan ook krijgt hoor!

Bij mijn ivf heb ik 13dagen na terugplaatsing positief getest.

Sterkte nog even met de laatste zenuwslopende dagen!

Groetjes Laura

Geplaatst

Daarom ga ik ook niet 1,2,3 uit van het eventuele negatieve resultaat als ik op 1 januari test, ik weet dat het te vroeg kan zijn. En een miskraam kan altijd natuurlijk maar dat heeft er denk ik niets mee te maken dat je pas 3 dagen na je nod positief testte, toch?

Geplaatst

Nee, die miskraam had niets te maken met 3 dagen overtijd pas positief testen.

Die miskraam kwam 2 weken later pas.

Bij mijn derde zwangerschap testte ik op 1 dag overtijd en was ook positief.

Kortom, proberen te blijven ademhalen en hopen dat 2008 voor jullie met een kanjertest begint!

Liefs Laura

Geplaatst

Ik heb bij mijn 2de ivf ook veel eerder getest. 13 dagen na punctie en 11 dagen na TP en het was positief!! Maar ja moet wel zeggen dat ik toen van een 2-ling zwanger was. Maar mijn waardes Hcg waren toen niet schrikbarend hoog. Op dag 14 na TP was deze net over de 300...

Alles kan.. En te vroeg testen kan altijd! Had ik deze keer ook. En bleek toch ook even zwanger.

gewoon straks weer een keer testen...

Geplaatst

Anne ik denk (ook naar wat ik gezien heb) is dat de teststreepjes veel lichter zijn en misschien niet zo opvallen omdat het hcg lager is. Dat ze daarom zeggen niet te vroeg te testen.

Maar we wachten nog maar een paar daagjes, 3 om precies te zijn

Geplaatst

ik mocht altijd 14 dagen na de punctie testen, dus 12 dagen na de tp...waarschijnlijk omdat het een tweeling is was het meteen duidelijk...hcg dag erna 456 dus 13 dagen na de tp

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden