Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hier heeft de menstruatie zich vanavond helaas doorgezet, men wat een ''zooi'' zeg.

Anne Heel veel succes vrijdag hoop voor je dat alles dan nog steeds goed is en dat de HcG waarde is gestegen !

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
hier heeft de menstruatie zich vanavond helaas doorgezet, men wat een ''zooi'' zeg.

Anne Heel veel succes vrijdag hoop voor je dat alles dan nog steeds goed is en dat de HcG waarde is gestegen !

he K.T

verdorie.

heel veel sterkte

Geplaatst

hier alles nog ongewijzigd. gisteren werd ik wakker met een gevoel dat ik duidelijk herkende als begin van ongesteldheid. maar geen bloed.

maar eigenlijk zit ik er gewoon op te wachten. heb echt zo iets van straks barst het los.

in een keer.

zucht het is niet leuk hoor dit onzekere gevoel.

we willen donderdag zelf gaan testen voor dat ik vrijdag naar z-huis moet, maar zat uit te rekenen dat dat dus pas dag 10 is na TP ( vrijdag pas dag 11???)

kan een zwangerschap test dit al aan??? en is het nog steeds beter om ochtend urine te gebruiken of?? ( ja is al zo lang geleden dat ik zo een ding gebruikt heb ;-) en is er dan in het ziekenhuis eigenlijk ook wel wat te zien

dacht dat de meeste pas na 14 dagen of langer moeten komen voor test???

kruip kruip kruip wat kruipt de tijd.

heb een beetje afleiding gelukkig want mijn dochtertje is ziek ( ach dat klinkt gemeen zoals ik het nu zeg ;-) en ze moet donderdag als engeltje meedoen in kerst toneelstukje dus heb het druk met outfitje voor haar. scheelt wel wat.

Geplaatst

het beste is idd ochtend urine!!

en dan testen rond dag 14!!

ik had wel eerder getest!!

maar ik wil je niet aanraden om het zelfde te doen..

het is jouw keus!!

succes meis!!

groetjes rosalie

Geplaatst

Spannend zeg Lila, ik zou ook gek van onzekerheid worden. Het schijnt dat 1 van de hormonen ook een positiefe zwangerschapstest geeft als je te vroeg test.

Ik hoop dat je de zenuwen nog even kunt bedwingen.

Dames houden jullie het bankje warm voor mij, ik ben van plan dit weekend er bij te komen zitten.

Geplaatst

Dames houden jullie het bankje warm voor mij, ik ben van plan dit weekend er bij te komen zitten.

schuifschuifschuif

ik maak vast plek

kan je er zo bij komen

:-)

maar ehm vanaf dag 14 pas

maar ik moest op dag 11 in ziekenhuis zijn

HUH???

dan is die bloedtest daar dan ook niet betrouwbaar of???

had al wel ergens gelezen dat je hCG normaal tussen 0 en 5 is en dat dat de eerste week van zwangerschap dus rond de 5 is??

dat maakt het dus heel vaag

maar goed

kan niks doen behalve wachten

Geplaatst

volgens mij kunnen ze in de bloedtest veel eerder iets van zwangerschap signaleren. Het is niet alleen HCG wat ze testen nl.

Als je HCG onder de 5,4 zit, wordt je elk moment ongesteld, was mij toen verteld. Maar als het 7 is, zal het niets worden, aangezien het ook te laag is.

Anders moet je een hele gevoelige test kopen, maar welke dat is weet ik niet. Ik heb altijd bloed moeten testen en zelf geen test gedaan, aangezien ik Pregnyl spoot na de TP en je dan zowiezo een positieve test hebt, aangezien er altijd HCG in je urine zit van de Pregnyl.

Succes meid en we houden de duimen omhoog!

Corine

Geplaatst

Hoi Lila!

wat een spanning zo...al dat wachten he?

Maar jij hebt geen pregnyl gbruikt? Alleen nu progestan . De pregnyl is ongeveer na 9 dagen uit je lichaam, dus als je nu zou urinetesten....en hij zou plus zijn dan is het een zw.schap. Maar meestal kiezen ze 14dagen na Tp omdat het Hcg wel in de urine zit, meestal. In het bloed is het dus al veeel eerder te zien om te kijken of het Hcg er in zit!! Vandaar dat ze vrijdag bleoedtest doen......en urine test waarschijnlijk niets te vinden is omdat het niet op te sporen is. dan zou je met urinetest te vroeg kunnen testen.....

Misschien op vrijdag zelf in de ochtend de urinetest?? Misschien meer kans op meer Hcg als alles goed is.

Sterkte nog met verder wachten!!

Nicoline!!:

Wat erg naar dat het zo vroeg kwam voor je....Ik hoop dat je straks weer de kracht kunt vinden om verder te gaan. Heel veel sterkte toegewenst!

Lieve groetjes AnnevD

Geplaatst

tjonge meiden...Het is bij mij over!!

Ik vloeide maandag niet meer aan het einde van de dag. In die ochtend wel wat kramp gehad , net zoals de volgende dag bij de bloedtest. In de middag kreeg ik een miskraam. Ik heb het vruchtje opgevangen!!

Toch best mooi om te zien. Verwonderlijk dat het allemaal toch zo kan??

Ik heb even alles bij elkaar gehuild.....Ik ga me iets moois bedenken met het klein vruchtje, moet nog kijken wat.

Het is even niet anders. Je weet ook dat dit kan en gelukkig heeft het nu niet heeel lang geduurd voordat het zover was.

Misschien volgend jaar verder....Ik heb nu wel gelukkig die 5 cryo's. Als die goed ontdooien hebben we weer een kans.

Misschien en hopelijk volgend jaar beter!

dames...het wachten is hier over. Maar ik wens jullie ieder die moeten wachten het allesbeste!! En dat er toch mooie Kerstdagen mogen zijn en een verlichtend nieuw jaar!

:bye:

Sterkte allemaal! Dikke knuffffs van mij!

Geplaatst

Anne, wat balen meid. Zo ellendig dat het helaas ook fout kan aflopen...Knuffel je kids nog maar eens goed!

Wat knap dat je het vruchtje zo aandachtig hebt bestudeerd. Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Meid, ik hoop dat je een beetje afleiding hebt en dat je ondanks dit toch nog goed de feestdagen doorkomt.

Sterkte

Corine

Geplaatst

Wat lijkt me dat moeilijk, hoewel je natuurlijk weet dat de zwangerschap nog mis kan gaan. Ben je zo blij dat het gelukt is.... en gaat het nog mis! Sterkte Anne!

Geplaatst

Wat vershrikkelijk voor je Anne, had het je zo gegunt ... !

Hier gaat alles perfect. Volgens mij heb ik me in tijden niet zo goed gevoeld. Zondag had ik even een echt dip dag omdat ik tegen mijn menstruatie aan zat, maar heb er wel vrede mee dat het is gekomen. tuurlijk was mooier geweest als ik meteen zwanger was geweest, maar deze rust voor mijn lichaam en mijn gezin is ook wel erg lekker moet ik zeggen.

4 januarie heb ik weer een afspraak bij de gyn, we gaan dan kijken hoe we verder gaan. Heb natuurlijk nog 2 eskimo's in de vriezer en die gaan we eerst ''op proberen'' voordat we aan een tweede volledige IVF behandeling beginnen. Iemand trouwens enig idee hoe dat met de verzekering gaat ?

Wij zitten namelijk bij de Menzis en daar staat dit op hun site :

Extra informatie

Een IVF-poging bestaat uit de volgende 4 fasen:

1. u krijgt hormonen die de rijping van eicellen in uw lichaam bevorderen,

2. daarna worden eicellen afgenomen,

3. deze worden bevrucht en in het laboratorium worden embryo's gekweekt,

4. tenslotte worden één of meer keren één of twee embryo's in de baarmoederholte geïmplanteerd.

Wanneer minimaal fase 4 is uitgevoerd is er sprake van een volledige poging.

betekend dat, als ik het goed lees, dat wanneer ik de 2 embryo's terug laat plaatsen het nog gewoon onder de 1e poging valt ?

Geplaatst

Nicoline:

Zo ver ik weet horen de cryo's bij de eerste poging? Dus ook meteen mee vergoed?

Moet straks ook nog nakijken want mag dan ook met cryo's beginnen, als ze er goed uit komen natuurlijk.

Geplaatst

nou meiden

ik ga ook van het bankje af.

helaas

vandaag in ziekenhuis geweest en bloed getest

eind van de middag telefoontje

helemaal geen hCG

dus onder de 4,5 zeg maar

dus niks

ik had er al rekening mee gehouden want we hadden toch stiekum de dag ervoor een zwangerschapstest gedaan. ( negatief)

baal wel

ik ben niet ongi geworden heb helemaal geen bloed gezien

moet nu dus stoppen met progestan en dan komt ongi, als goed is vanzelf, en dan moet ik mijn eerstvolgende gewone ongi afwachten en dan bellen naar ziekenhuis.

wij hadden ondertussen ook een brief gekregen dat ze van de 7 embies die over waren en 3 hebben ingevroren in 1 rietje.

dus als deze dan goed ontdooien kunnen we misschien begin februarie die laten terugplaatsen. ga kijken of we er 2 teruggeplaats kunnen krijgen....er van uit gaande dan dat ze goed uit de ontdooiing komen.

hangt er nu dus een beetje vanaf wanneer ik uitmezelf ongi word, maar ga zowiezo eind januarie even bellen dan.

hoe lang na ongi word er dan teruggeplaatst eigenlijk??

nou , anne ik las dat het bij jou ook is afgelopen, sterkte meid. super baal.

ik baal met jullie allen mee

ga nu ff lekker genieten van de kerst en nieuwjaar

jullie hopelijk ook

alvast een fijne tijd gewenst en dan tot het nieuwe jaar dan maar.

suc6 en sterkte allemaal

Geplaatst

oh en ik zit bij zilverenkruis-achmea en daar vallen alle cryoos onder de behandeling waar ze uit zijn voortgekomen. ( heb toch het idee dat dat bij alle verzekeringen zo is, maar weet niet zeker hoor) das wel fijn want nu heb ik dus toch nog 3 pogingen over zeg maar.

Geplaatst

ooo Lila, jij ook als slecht nieuws... sterkte meid!!

Geplaatst

OH wat is er veel slecht nieuws hier!

Annevd nicoline en lila.......sterkte meiden.

Dikke knuffel van mij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden