Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik hou jullie nog even in spanning want ik heb getest en zie een heel vaag streepje, maar niet duidelijk genoeg om nu volmondig te zeggen, ik ben zwanger... Ik heb nog 1 test.. Misschien test ik morgen weer anders maandag dat is dag 28.

Geplaatst

Ehm, ik denk niet dat je tot maandag kan wachten :icon_biggrin:!

Gelukkig zijn maandag de winkels weer open, kan je dan weer nieuwe tests kopen!

Hopelijk kleurt het streepje snel donkerder!

Groetjessssssssss

Geplaatst

WAUW!!! Geweldig meid!!!!Heerlijk nieuws dit, ben meteen weer helemaal blij...Geniet er maar lekker van zeg!!

Groetjes, Sandra

Geplaatst

jeeee zenuwslopend allemaal! Ik ga hard voro je duimen hoor!

Bij mij zal het wachtbankje 20 dagen gaan duren volgens het protocol van t ziekenhuis..............da's echt lang!

Maar ik zit er nog lang niet op ( morgen dag 1 Gonal denk ik )en zal me t.t.t. hier op het bankje melden...

liefs lentezon

Geplaatst

joepie, weer een zwangere erbij! Gefeliciteerd Elin, wat een lekker gevoel he?

Ik kom jullie vergezellen op het broedbankje. Ben nu vanaf dinsdag met puregon 300 ie aan het spuiten en ik begin wel het een en ander te voelen van binnen. Dinsdag heb ik om 9.15 de 1e echo en ik ben heel bnieuwd wat er allemaal te zien is van binnen. Hubbie komt woensdagochtend aan vanuit Amerika, dus allemaal lekker op het randje.....Wie weet is donderdag of vrijdag de punctie al. Dat hoop ik dus wel, want dat weet ik net voordat we vertrekken of ik zwanger ben of niet.

Ik ben meer met de verhuizing bezig dan met de behandeling, dus qua afleiding zit het wel goed. Nog 3 weken en dan zijn we al onderweg, wauw, het gaat snel. Hopenlijk dus nog met kindje made in Gent!

Ik ben nog niet bij met wie er nog meer aan het broeden is of op het wachtbankje zit. Wie plaatst er nog een lijstje?

corine

Geplaatst

Hallo allemaal!

Leuk te lezen dat er iemand zwanger is! Ik heb in november/december jullie al vergezeld na mn eerste IVF poging (die mislukt is), en had even een maandje niet zo veel zin om er mee bezig te zijn.

We hadden nog 6 cryo's in drie rietjes (2 per rietje), waarvan ze er gisteren 1 hebben ontdooid. Eentje heeft het niet overleefd helaas, maar we zijn blij dat we vanmiddag mogen komen voor de TP van 1 cryootje, spannend maar weer!!!

Volgende week gaan we op wintersport, en weet in mn vakantie of het is gelukt of niet, wel raar, aangezien de rest van de vakantiegangers nergens van op de hoogte is op dit moment. Zullen zich wel af gaan vragen waarom in de alcohol afsla, hahaha, maar dat kan me niets schelen.

Liefs Anne

Geplaatst
Eentje heeft het niet overleefd helaas, maar we zijn blij dat we vanmiddag mogen komen voor de TP van 1 cryootje, spannend maar weer!!!

Volgende week gaan we op wintersport, en weet in mn vakantie of het is gelukt of niet, wel raar, aangezien de rest van de vakantiegangers nergens van op de hoogte is op dit moment. Zullen zich wel af gaan vragen waarom in de alcohol afsla, hahaha, maar dat kan me niets schelen.

Liefs Anne

hey anne,

Hoe is de TP gegaan?

Veel plezier he op wintersport! Niet verkeerd, ik hoop ook weer eens te gaan ( boarden).

Vraagje; hoe gaat dat met hormonen een een cryo tp? Minder hormonen, of andere? BV Gonal F lijkt me dan weer overbodig...

ok groetjes!

lentezon

Geplaatst

Ik ben nog niet bij met wie er nog meer aan het broeden is of op het wachtbankje zit. Wie plaatst er nog een lijstje?

corine

Inderdaad een lijstje zou wel fijn zijn.

Ik kan me nog niet aanmelden voor het wachtbankje , maar zodra ik een tp heb gehad doe ik dat gelijk.

Geplaatst

De TP is goed gegaan, je kon precies zien waar ze ons cryootje in de baarmoeder hebben achtergelaten. Spannend!

Terugplaatsing van een cryo vindt plaats in een spontane cyclus, dus eens een keer geen gedoe met hormonen, heerlijk. Ik heb alleen twee dagen voor de eisprong pregnyl moeten spuiten, zodat ze zeker weten wanneer ze in je cyclus terug moeten en kunnen plaatsen.

Nu een paar dagen rustig aan doen, en dan kunnen we in ieder geval met een redelijk gerust hart de piste op volgende week. In heb de gyn nog wel even gevraagd of in gewoon mocht skien, maar dit is gelukkig geen probleem.

Anne

Geplaatst

oh anne, heerlijk he, een tp! super dat ie erin zit!

en dan nog lekker op vakantie, hopelijk vindt emmietje dat wel fijn!

succes!

lis

Geplaatst

Anne,

goed voor zorgen hoor, dat kleine guppie! Spannend meid!

Hier minder goed nieuws. Had links en rechts 1 folli van rond de 8 mm. Moet nog een week spuiten en dan maandag voor de 2e echo. We moeten vandaag goed nadenken of we ermee doorgaan. Het kan zijn dat de punctie pas in of na het weekend van de 26ste is en dat kan hier dus echt niet. STomme verhuizing, zul je altijd zien, heb je een heel tijdsschema ingepland, valt het compleet in duigen......Dus eerst straks hubbie eens bellen en dan een knoop doorhakken. Misschien toch doorgaan en dan pas maandag beslissen.....

Wordt vervolgd.

Corine

Geplaatst

Wauw, Anne, fantastisch! Hopen dat de cryo lekker warm zit en blijft zitten!!!!!!!!!!!!!!!

Corine.... jij sterkte... Wat een gestresssssss allemaal........... Heb je al zoveel om over na te denken, komt dat er ook nog effe bij!!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

hey anne,

spannend zeg!!

dat je beebje daar mag lekker blijft zitten!!

lekker warm

vertel maar tegen hem/haar dat het hier buiten veel te koud is!!

succes meis!

groetjes rosalie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden