Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden, ben gisteravond begonnen met de Progestan... Ik heb nu bruinverlies..... Hoort dat erbij? Vind het wel raar eigenlijk....

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb maar ff naar het z'huis gebeld. Dit soort dingen kun je toch het beste daar nog even navragen. Het blijkt nog door de punctie te komen. En het zal snel minder worden.

Gelukkig maar!

Geplaatst

Da's een plezierige geruststelling. Altijd plezierig als ie van een arts komt... Die heeft zoveel van dat soort dingen in de praktijk mee gemaakt.

Er is hier natuurlijk ook erg veel ervaring, maar zal je altijd zien... niemand heeft gehad wat jij hebt gehad!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

ik heb ook bruinverlies tijdens mn progestan gebruik gehad!!

maar ze zeggen dat het van alles kan zijn..

innestellings bloeding,bloed van de punctie etc..

maar het hoeft niet altijd negatief te zijn!!

heel veel sterkte meiden!!

groetjes roos

Geplaatst

Ik heb wel eens begrepen om me heen, dat wanneer het bruin is, het oud bloed is, en je je niet echt zorgen hoeft te maken. (een collega heeft een miskraam gehad, en tijdens haar volgende zwangerschap verloor ze in het begin ook oud bloed). Ze is uiteindelijk bevallen van een gezonde dochter... Dus... hoeft niets te zeggen. Maar het maakte haar ook enorm onzeker!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Het maakt mij inderdaad heel erg onzeker....bij mij kan het niet van een punctie zijn, die heb ik namelijk niet gehad (cryo's)......bovendien is het ook aan het zeuren onderin mijn baarmoeder.....de tijd zal het leren.....wachten of het verder door gaat zetten. Bedankt voor jullie snelle reacties!!! Xx

Geplaatst

Na hoeveel dagen nestelt het vruchtje zich in dan? Want daar kan het toch ook mee te maken hebben??? Dan is het juist goed nieuws, toch???

Ach... Ik weet het ook allemaal niet. Sterkte!!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Tussen de 5e en 8e dag nesteld het zich in (meen ik), bij een cryo terugplaatsing. Ik heb bij mijn vorige cryo-behandeling, de 8e dag licht roze drupjes verloren....heel weinig, minder dan dit en dus ook een andere kleur, dat maakt het zo moeilijk. Ik hoop het ook Hildever......dat het de innesteling is, maar ik ben nu wel erg ongerust.......

Geplaatst

hallo meiden,

Wervelstorm, zou het ook van de progestan kunnen zijn, of gebruik je dat niet bij cryo?

Ik ga straks voor de terugplaatsing en heb ook last van menstru-krampen. Ben er twee keer 's nachts van wakker geworden. Hoop dat dat door de progestan komt, zal het straks vragen. Succes he, het hoeft niets te betekenen...

Geplaatst

Micky ik las dat je straks de tp hebt...heel veel sterkte meis en ik hoop voor je dat het 9 maanden blijft zitten.

En aslle andere meiden succes allemaal......houden jullie het een beetje vol?

Gast estrhalita
Geplaatst

Wervelstorm. Zo lang het een donkere kleur heeft is het oud bloed en kan het volgens mij geen kwaad. En die ongi krampen zijn hier ook volop aanwezig. Om gek van te worden want het maakt mij super onzeker. Ook doen mijn borsten erg zeer. Niet zoals bij mijn 1ste zwangerschap, maar ook niet zoals ik ongesteld moet worden. Dus ik weet het ook niet meer. Slaap heel slecht en ben er echt de hele dag mee bezig. Nooit verwacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben omdat ik ook al 8x IUI heb gehad en weet hoe moeilijk de ww kunnen zijn. Maar weet je wat het is je let gewoon op elk dingetje in lichaam dat je voelt. Was het maar dinsdag. Aan de ene kant wil ik wel eerder testen, maar ben ik bang op een onterechte positieve test dus hoop ik dat ik het netjes vol kan houden tot dinsdag morgen. Maar het eerste wat ik dan ook doe is testen

Geplaatst

Hoi Es, moeilijk zeg... Ik wil je graag tips geven maar mijn ervaring is dezelfde als die van jou :). We moeten ons hier echt doorheen bikkelen. Er is geen oplossing om het makkelijker te maken.

Ik heb ook 5 iui's gehad en nu ivf is toch weer anders. Vanaf vandaag zitten wij officieel in de wachtweken. Ben benieuwd hoe het zal gaan!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Hi Mickey,

Ja erghoor die ww. Ik heb echt een drukke week, maar toch heb ik tijd om eraan te denken hoor. Jij krijgt een bloedtest las ik. Bij ons is het gewoon een zwangerschaptest. Ook heftig een bloedtest, want dan moet je 'smorgens prikken en wordt je 's middags pas gebeld.

Nou meid sterkte en veel plezier met je moeder vanmiddag

Geplaatst

Hoi meiden...vervelend he die wachtweken???.......kan me heel goed voorstellen hoor...dan zou het mooi zijn als je ff 2 weken een lekkere winterslaap kon houden....maar helaas...ook hier moeten jullie doorheen....sterkte ermee...

Geplaatst

ik heb zelf eerst een test gedaan en de dag erna een bloedtest..kon niet wachten!

Bij alle andere pogingen was ik al voor de datum aan t menstrueren dus...

Gast estrhalita
Geplaatst

En ik mag mijn test 11 dagen na de tp doen of 14 dagen na de punctie

Geplaatst

Hey, Wervelstorm, lang duurt het dan nog he? Voordat je echt zekerheid hebt. Lekker lijkt het me dan om van Estrhalita te horen hoe het bij haar werkt... Ze zit in de zelfde situatie nu!

Stom he, Estrhalita, soms gaan dagen zoooo enorm snel... en nu lijkt er vast wel 48 uur in 1 dag te zitten! Nog effe doorbijten!!!

Mickey, succes op het wachtbankje, en hopelijk gaan de dagen snel, en kan je straks zeggen dat je zwanger bent!!!

Groetjessssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Is het normaal dat ik eigenlijk de hele dag door ongi krampen en rugpijn heb. Ik heb echt het gevoel dat ik ongi ga worden, maar zolag je de progestan bollen nog gebruikt gebeurt dat toch niet of wel?

Geplaatst

oh wat klote meis!!

nee ik heb geen idee

mischien iemand anders van hier die daar is over weet?

heel veel succes meis!!

groetjes rosalie

Geplaatst

Owwwwwwwwww, ik hoop het niet voor je Estrhalita... Ik weet het niet.. heb nog niet zover in die mmm mogen zitten!!! Sterkte met al die onzekerheid!!!

Geplaatst

Ha Es,

Toevallig heb ik dat vanmorgen gevraagd aan de ivf-arts. Ik heb ook menstru-krampen (buik en rug). Volgens de arts komt het niet door de Progestan maar nog door de punctie, omdat je eierstokken leeg zijn gehaald en nu op volle toeren progesteron proberen te produceren, maar dat lukt niet. Nu ik het zo opschrijf vind ik het eigenlijk best een raar verhaal, want de eierstokken kunnen nu toch weer gewoon zelfstandig aan het werk? Of niet? Aan de andere kant, waarom zouden we dan nu Progestan moeten gebruiken.... Nou ik ga er maar vanuit dat het klopt. De arts zei tegen mij dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ik voor de testdatum ongesteld zal worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden