Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey jootje wat een schrik !

Ik kan me voorstellen dat je uit zelfbescherming toch hebt getest maar r ook van in de war bent geraakt..

Misschien is het idd een dag te vroeg getest.

Morgen weet je meer. dus weeeer wachten! -zucht-

Ik had ook de middag van de uitslag een vrije middag opgenomen, zeker in het geval van een negatieve uitslag is tijd voor jezelf wel aan te raden, anders zit je daar op je werk..

Van dat testen:bij ons ook 15 dagen na de tp! Bij uitzondering hadden ze bij mij 14 dagen gedaan wegens mijn nu behaalde rijbewijs .

Dus eigenlijk is het ca 18 dagen na de punctie....In een normale cyclys raden zenook aan bij ca 2-4 dagen overtijd na je langste cyclus dag te testen.

Nou ik hoop dat je de dag een beetje gaat doorkomen...

sterkte en liefs lentezon

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Jootje,

Kan me voorstellen dat het een hele teleurstelling is. Balen!

Maar misschien is het inderdaad nog te vroeg. Ik mocht pas testen 14 dagen na de tp. Dus 18 dagen na de punctie.

Ik blijf toch nog even voor je hopen!

Liefs en sterkte komnende dagen!

X

Geplaatst

Hè Jootje,

wat balen zeg.. maar hopelijk is het toch nog te vroeg geweest om te testen..

succes morgen en sterkte..

Geplaatst

Hey meiden,

Net terug uit het mooie Duitsland. Even een paar daagjes met het mannetje. Doet goed hoor!

Iedereen, maar Jootje nu even in het bijzonder: veel succes! Ik hoop dat de uitslag morgen anders zal zijn.....

Dikke kus

Micky

Gast Jootje75
Geplaatst

Helaas meiden,

Het doek ik is gevallen voor ons. Vanmorgen terwijl ik de test deed en weglegde voor een minuut wachten voog ik me af beneden; en jawel: papier vol bloed. Test negatief natuurlijk.

Alle moeite voor niks. Dit is wel een bittere pil hoor. Heb al heel wat tranen vergoten ik ik denk dat ik daar nog een dagje mee door ga. Morgen weer werken en dan gaat het gewone leven weer beginnen.

Groetjes, Jootje

Geplaatst

Hey Jootje,

Wat balen meis - zou bijna zeggen "join the club". Weet precies hoe je je voelt...... Laten we hopen dat het bij de tweede ronde beter gaat. Of heb jij nog cryo's?

Bij mij is de ongesteldheid pas zaterdag doorgebroken. We hebben de 20e maart een evaluatiegesprek en kunnen pas in mei weer bij het VU terecht. Even een paar maandjes de rust voor onszelf en dan gaan we er weer tegenaan hoor.

Meis, sterkte, leef met je mee.

Geplaatst

Jootje

wat erg meid...laat de tranen maar vloeien en geef jullie zelf wat tijd .

't is een bittere pil idd.

liefs lentezon

Geplaatst

Hey Jootje,

Wat jammer nu, zag er allemaal zo goed uit. Laat je maar eens lekker gaan en probeer een beetje te relativeren. Volgende keer - goede keer

Hier weinig te vertellen, morgen terug voor echo en vermoedelijk dan ook de pregnyl voor cryotransfer. Heb er maar 1tje, maar er is een nieuwe wet bij ons in Belgie, en eerst moeten de cryotjes opgebruikt zijn. Dus de kans dat er effectief een transfert gaat zijn deze week is volgens mij klein, want 1tje om te ontdooien is maar 50% kans op overleven bij ontdooien hé.

Hou jullie op de hoogte

Veel liefs aan iedereen,

Annick

xxx

:bf_nonew::bf_nonew::hugg::hugg:

Geplaatst

Lentezon,

Laat je ons weten hoe het evaluatiegesprek is geweest?? Allee, als je wil tenminste...

Denk aan je,

Annick

Geplaatst

Jootje, wat balennnnnn. Laat ze maar rollen hoor die tranen. Het moet er toch uit voordat je weer verder kunt gaan. Helaas zijn er hier nogal veel ervaringsdeskundigen... Hopelijk voor ons allemaal volgende ronde wel succes.

Sterkte............

liefs Micky

Geplaatst

Sterkte Jootje. Wat verdrietig waai maar even goed uit en laat al je emoties maar komen dat mag. Sterkte Jonne

Geplaatst

Annick, wij hadden ook maar 1 cryo... maar dat is wel een geweldig zoontje geworden!! Succes!

Geplaatst
Lentezon,

Laat je ons weten hoe het evaluatiegesprek is geweest?? Allee, als je wil tenminste...

Denk aan je,

Annick

Hoi Annick, lief dat je aan me denkt! Het gesprek ging goed. Ze gaan geen dosis verhogen want ze vond alles perfect de Gyn.. maar ja ik had geen cryo's he. Omdat ze ons zoveel mogenlijk kansen willen bieden in de 3 keer dat het vergoed word zei ze dat we er 2 kunnen terug plaatsen. Stel je eens voor: een tweeling! ( is mogenlijk ) Mijn vriend staat er om te springen , die is er 1 van een tweeling.

Ze wilde me niet weer de pil geven , misschein had dat ook wel invloed. Dus ik mag deze week als ik ongi word gelijk beginnen met spuiten!

Wel snel, maar anders had ik weer een week of 4 moeten wachten tot ik weeeer ongesteld was....

Mocht het niet lukken de 2e keer, dan nemen we misschien een pauze van een maand of 3-4 ..dat raadde ze ook aan de arts.

Hoe gaat het met jouw? Ik heb je op het lijstje bijgeschreven 'fm en punctie overzicht maart '.

Liefs lentezon

Geplaatst

Hoi,

Wat mogen sommige van jullie dames alweer snel beginnen zeg! Wat fijn. Ik kreeg te horen dat er pas in het VU (door personeelstekort) in mei weer plek is om puncties te doen etc. Belachelijk lang niet? Wij zijn nu verplicht een pauze van een aantal maanden in te lassen. Ik ben ook niet meer de jongste (denk ik dan). Nou meissie, suc6, geef de moed niet op.

Groetjes,

Geplaatst

Jootje...wat enorm teleurstellend zeg....had anders voor je gehoopt....hoe staat het nu met de tranen???...lekker laten lopen hoor......sterkte...

Annick...heel veel succes gewenst...spannend hoor....

Otjes...das balen zeg...zo lang weer verplicht wachten....soms vraag ik me ook wel eens af of ze ook geen rekening met leeftijd kunnen houden...maarja, ik denk dat alle ziekenhuizen ook niet meer dan hun best kunnen doen, en dus moeten we ons bij zo,n situatie neerleggen...zo zie je maar dat jij dus niet de enige bent...er zijn zovele vrouwen die weer op een wachtlijst komen...maar ik begrijp het hoor...je wilt zo gauw mogelijk weer verder, en dan is een lange wachttijd niet iets waar je op zit te wachten...succes ermee...

Lentezon...fijn dat jij weer zo snel kunt beginnen...ook voor jou breekt er dus weer een spannende tijd aan.....

En verder iedereen die ik hier vergeten ben...veel sterkte en succes....

Geplaatst

Hey natas,

wat vervelend joh dat je zo lang moet wachten.

Aan de ene kant: tegen die tijd sta je vast weer te stuiteren van de energie!

Aan de andere kant voelt het als een beetje stilstaan he.

Ze hebben mij wel aangeraden om, mocht dat nodig zijn dan, na de 2e poging dan ff rust te nemen..

Elk ziekenhuis is ook anders zeg, hier in breda en Tilburg zijn geen wachttijden, wel ivm sprijding ging ik 3 weken aan de pil.

Ik hoop dat de tijd voor je een beetje voorbijvliegt en op naar de 2e poging!

Gast Jootje75
Geplaatst

He meiden,

Het gaat hier langzaamaan weer wat beter. Ben vandaag nog thuisgebleven. Ben echt een zombie. We zijn allebei doodmoe. Gewoon de spanning die eruit komt. We zijn wel blij dat er aan de onzekerheid een einde is gekomen en dat we nu weer verder kunnen. Maar we voelen ons ook heel erg verdrietig van binnen. Zie wel op om weer te werken morgen. De dagelijkse sores. Dan denk ik echt 'wat boeit mij dat nou, ik heb wel wat anders aan m'n hoofd'. Maar ja, je moet ook weer door he?

Vrijdag moet ik het ziekenhuis bellen hoe verder. Ws. moet eerst de eileider eruit.

Lentezon: wat mag je snel beginnen zeg!! Spannend hoor. Succes met spuiten.

Otjes: hoe gaat het met jou? Ook weer een beetje op de rails? Jij moet inderdaad wel lang wachten zeg.

Jonne: wanneer krijg je uitslag van de mri?

En alle anderen die net op het wachtbankje zitten: veel succes!! Er moet nu toch wel eens iemand zwanger worden he?

Liefs, Jootje

Geplaatst

Jootje,

Blij dat je je weer wat beter voelt.

Het is ook een hele teleurstelling.

Mag ik vragen waarom je eileider er eerst uit moet?

Daar hebben ze het bij mij nooit over gehad.

Sterkte met werken weer morgen!

Liefs

Geplaatst

Hey Jootje,

Wat vervelend dat ws eerst de andere eileider eruit moet. Dat betekent weer onder het mes+ een stop van de behandeling voorlopig.

Anderzijds is het voor een goed doel, wel jammer dat ze hiervoor die afweging niet hebben gemaakt???

Bij mij hebben ze ze alvast preventief verwijderd ivm de verwachtte IVF behandeling. Zodat alles iniedergeval schoon en rustig zou zijn daarbinnen.

bah ik leef met je mee, eerst het gesprek in t ziekenhuis maar eens afwachten.

Succes met werken , en 'het normale leven waar je je weer in moet storten.

Misschien wat afleiding ?

Gast Jootje75
Geplaatst

Ze zagen tijdens de punctie dat de eileider is gevuld met vocht. Het gevaar is dat het vocht uit de eileider lekt en in de baarmoeder komt waar het een innestling tegen kan houden.

Ik vind het wel vreemd dat ze het pas tijdens de punctie zien en dat er in het voorafgaande traject niets over is gezegd. En bij de uitgangsecho zag alles er mooi uit zeiden ze. En toen had ik de fm en toe zeiden ze dat er een klein vleesboomje en een cyste zit.

Dus elke keer zien ze weer wat anders. Baal ik wel van hoor. Nu is er één kans verkeken terwijl het misschien welniet kon innestelen.

Nou ja, we gaan het allemaal vragen.

Ben vandaag weer aan het werk maar het valt me nog tegen hoor. Begon net te huilen in het bijzijn van een collega. Daar baal ik echt van. Ik krijg over een half uur 2 sollicitanten en zit ik daar met dikke ogen.

Ik kan wel bezig zijn met m'n werk maar vanbinnen voel ik me gewoon rot. Moet toch nog wat meer slijten.

Groetjes, Jootje

Geplaatst

Hey Jootje en alle andere meiden.

Wat vreselijk vervelend voor je Jootje. Rustig aan, neem de tijd, huil als je daar zin in hebt en doe je eigen ding. Ik weet zeker dat we allemaal straks op het wachtbankje zitten en daar ook blijven!!!!

Met mij gaat het wel weer hoor. Teleurstelling vorige week en nu gaan we weer verder. Kreeg te horen dat ik pas in mei oid kon beginnen, maar heb net ff het VU gebeld en ik sta helemaal niet op de wachtlijst?! Ten eerste is er geen wachtlijst en ten tweede als je al onder behandeling staat, dan ga je gewoon mee met the flow. Snap jij hier iets van? Ga wel weer ff bellen met het ziekenhuis waar ik in behandeling ben. Wat als het goed is kan ik dan misschien eind van deze maand al beginnen (of anders april - is wat anders dan mei/juni toch). Dat kan toch weer bij de volgende ongi? Kan ik ook nog even een weekje vakantie boeken (lekker duiken in de Rode Zee).

Sterkte meiden, het gaat allemaal goed komen hoor. Straks komt de grote babyboom!!!!!

Liefs van mij

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden