Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lentezon en Jootje,

Ben super :cry2:. Kan met op mijn werk ook niet echt concentreren, dus de moeilijke werkjes die vandaag de deur niet uit hoeven daar begin ik als laatste aan.

Verders voel ik aan mezelf niets (lichamelijk dan). Geen zere (.)(.), niet :sick: etc. Wel af en toe een steek schuin vlak onder mijn navel. We gaan het gewoon maar afwachten morgen.

Of ik vandaag ga testen weet ik niet, want ik weet niet of dat nu al iets uithaalt. Stel dat ik vandaag ga testen en er komt niets uit, dan maak ik me de hele dag weer druk en misschien wel voor niets, want de bloedtest is morgen. Misschien dat ik morgenochtend voordat ik bloed ga laten testen/urine inleveren wel ga testen... Want mocht het zo zijn dan is het wel zo goed dat ik gelijk mijn emoties kan delen met mijn man......

Jullie horen in ieder geval morgen meer van mij.

Liefs

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Milen,

Gefeliciteerd meissie. 11 Maart een echo, houden ze je nu ook beter in de gaten (meer echo's etc.) of ga je dan meedoen met die vrouwen die "gewoon" zwanger worden??????

't Is zo spannend.

Liefs,

Geplaatst

He meiden,

Spannend allemaal voor jullie zeg!!

Jootje, ja je kan jezelf helemaal gek maken, had ik ook hoor.

Je voelt van alles en dan denk je: is dat een goed of een slecht teken??

En volgens mij kan de progestan je lijf ook lekker voor de gek houden.. maar je moet nog even geduld hebben hè, succes!!

Natasja, jee bij jou is het echt retespanned!! Knap zeg dat je nog niet zelf getest hebt.. heel veel succes morgen bij het bloedprikken en bij de uitslag natuurlijk!! Volgens mij is het wel al heel positief dat je je nog geen bloeding hebt gehad!!

Milen, wauw, jij hebt over 2 weken je eerste echo al, geweldig zeg!!

Geplaatst

Hoi Natasja,

Nog een nachtje slapen, oehhhhh spannend. Ik weet niet waarom, maar ik heb er een goed gevoel bij.

Veel succes morgen en laat je het weten?

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

In het begin krijg je wel wat meer controles,je krijgt al een echo met 7 weken om te kijken of alles goed zit enz, normaal pas zo rond de 9 of 11 weken, voor de rest mag je na een bepaalde tijd geloof ik gewoon naar je eigen verloskundige, als alles goed blijft gaan natuurlijk.

Nog even over de test, die heb ik ook een dag eerder gedaan, en was al positief. Me man had die dag erna een belangrijke dag, en dan konden we ons al een beetje op ''slecht'' nieuws voorbereiden.

liefs milen

Geplaatst

Hey meiden,

Wat lief dat jullie mij/ons allemaal steunen. Heb het nog steeds kunnen laten om een test te doen. Morgen dus de dag van de waarheid!! Wel raar, want dan moet ik bellen als ik op mijn werk zit, mijn man bellen met het nieuws op zijn werk etc. Wat voor nieuws het ook is - ik heb ze al geïnformeerd dat ik het morgen niet vol ga houden tot 17.00 uur.......

Wat vinden jullie van de foto van ons embyo?

Milen: lekker dat ze je zo goed in de gaten houden. Nu maar hopen dat het blijft zitten. Laat het maar lekker diep innestelen, want we houden van goede berichten.

Liefs

Geplaatst

Bij een ander bericht net ook al geschreven: sterkte vandaag Otjes!!!

Hier is er weer rust in de hormoonhuishouding hoor. IK weet niet wat me maandagavond mankeerde. Was helemaal hormonisch doorgedraaid ofzo. Gelukkig voel ik me vanaf gisteren weer normaal. Weer lekker geslapen ook. Nog 5 nachtjes...

Geplaatst

Wauw, Natasja, jullie embryo is nou al mooi!!!

En nu maar hopen dat hij/zij lekker is gaan nestelen!!!

Succes vandaag!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Natas

SPANNEND...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We horen het wel. Ik heb er ook een goed gevoel bij hoor, want de meesten waren al ongi ruim voor de testdatum.

Geplaatst

Heb een half uurtje geleden gebeld. De uitslag is NEGATIEF. Urine negatief, bloedwaarde iets verhoogd wat kan duiden op dat er wel iets gezeten heeft of toch heel, heel. heel stiekem een zwangerschap. Ga er vanuit dat het NEGATIEF blijft. Sorry. Ik ga nu lekker naar huis, want werken dat gaat ff niet meer.

Geplaatst

Otjes, wat ontzettend erg voor je. Ik kan me voorstellen dat je het even helemaal niet meer ziet zitten. Wat een teleurstelling en wat een klap dan weer he? Ben er zelf ook gewoon een beetje down van. Heel veel sterkte meid en een dikke knuffel vanuit Zeeland!

Geplaatst

Ow meiss.....wat een ontzettende teleurstelling moet dit voor je zijn...! Heel veel sterkte met het verwerken.....een hele dikke troostknuffel!!!

Liefs, San

Geplaatst

Hoi Natasja,

Zwaar klote, ik kan echt niet anders zeggen. Ik had er een goed gevoel bij, maar helaas. Ik verheugde me op goed nieuws want dan ga ik zelf ook wat enthousiaster mijn behandeling in. De geslaagde pogingen zijn momenteel minimaal, erg jammer. Maar ja, niet opgeven Natasja en ik wens je heel veel sterkte!!!!!!

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hey meiden,

Tjsa, je weet dat het kan gebeuren. Zware tegenvaller en het doet ff zeer, maar we hebben samen zojuist besloten dat we doorgaan voor een tweede poging. We zijn immers nog nooit zo dicht bij "zwanger zijn" geweest. Krijg van de week nog papieren binnen, ik moet woensdag nog een tweede bloedtest doen en we krijgen in ieder geval nog een evaluatiegesprek in het ziekenhuis. Dan is het weer afwachten en met frisse moed van voren af aan beginnen.

Ik ga nu lekker ff bij mijn mannetje op de bank hangen en het allemaal laten bezinken (gelukkig mocht ik van mijn collega's de middag vrijaf).

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie medeleven en ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en geluk toe.

Liefs,

Geplaatst

Hee Natas...wat een kl*te bericht zeg....het voelt dan gelijk aan of alles voor niets is geweest....he gossie...had het zo gehoopt voor je...erg jammer en sneu ....veel sterkte met deze grote domper.....van mij een dikke

Geplaatst

Hoi Natas,

Wat balen zeg, dat kwam als een behoorlijke schok zeker, want de vorige meiden werden allemaal voortijdig ongesteld en das bij jou helemaal niet gebeurd. Echt shit.:crapper: Ik wens je sterkte met het verwerken en dan toch weer doorgaan. Het blijft een strugle.

Fijn dat je lekker thuis met je hubbie kan zijn.

jonne

Geplaatst

He gatver wat een rotnieuws zeg!! neem wel de tijd met elkaar om het te verwerken zodat je er weer tegenaan kunt!

Gr. Sab

Geplaatst
Ik heb dat dus precies hetzelfde gedaan. Tegen iedereen gezegd dat ik een maandje egoistisch ging doen. Alleen maar waar ik zin in heb! En dat lukt goed en iedereen begrijpt het.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen omgaan met het vertellen dat je aan ivf (of iui, icsi) bezig bent. Vertellen jullie het tegen veel mensen? En hoe hou je ze op de hoogte? Zijn er ook bij die het helemaal aan niemand vertellen?

Wij zelf hebben het aan wat zeer naaste collega's verteld, onze families en vrienden. Ik stuur ze af en toe een mailtje en heb in het eerste mailtje aangegeven dat we liever niet hebben dat ze bellen. Daar heb ik namelijk geen zin in. Als ik iemand wil spreken bel ik zelf wel. Voor ons werkt dit heel fijn. Mensen leven erg mee en leren gelijk iets over ivf/onvruchtbaarheid. We krijgen lieve mailtjes en kaartjes. Maar geen telefoontjes. Helemaal perfect vinden wij.

Hoe beleven jullie dat?

He Jootje,

Wij hebben het eigenlijk aan onze naaste omgeving gewoon verteld. En iedereen reageert super lief. Daar was ik ook niet zo bang voor. Iedereen heeft ook ontzettend voor ons klaar gestaan toen ik zo ziek was en iederees is dus meegegroeid naar de IVF.

Maar ik vertel het ook gerust aan een ober als ik aangeef dat ik geen wijn wil bij het eten ofzo, vaak vragen ze dan bent u zwanger en dan zeg ik eerlijk dat we bezig zijn via IVF en dat de artsen alcohol hebben afgeraden. Dat geeft soms hele leuke reacties. Laatst een ober die vertelde dat hij zijn mobiel op zak had omdat zijn vriendin elk moment kon bevallen van de 2e via IVF en vervolgens zegt de mevrouw aan de tafel naast mij. Succes he, ik heb ook 2 prachtige ivf kindjes. Das toch heel gek en toevallig.

Ik heb zelf het idee als je er niet te krampachtig over doet mensen zelf ook makkelijker erover praten. Soms vinden ze het een lastig onderwerp en als ze zien dat ik er luchtig mee omga, worden ze zelf ook relaxter. Ik vindhet verschrikkelijk als mensen mij niet durven te vertellen dat ze zwanger zijn bv. Dus daar ben ik meteen heel helder in geweest. Ik kan heel goed los zien dat dat jouw geluk is en dat gun ik je.

Zo staan wij er dus een beetje in.

Groetjes Jonne

Geplaatst

Natas wat balen joh...... Oh wat had ik ook een goed gevoel over jou. Je bent idd een van de weinigen die de testdatum heeft gehaald zonder al ongi te worden. Ik weet net als helaas veel van ons hoe je je voelt. Sterkte en ik hoop dat jullie gauw weer de kracht vinden voor poging twee.

dikke kus

Micky

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden