Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Natasha,

Wat jammer ... Had het je zooooooooooo gegund !!

Probeer het inderdaad even te plaatsen en dan op naar de volgende poging.

Verkrop je verdriet niet, laat de traantjes vloeien als ze te sterk worden, alleen dat kan je helpen met verwerken. En ik ervaar eigenlijk persoonlijk dat als ik de dag nadien wakker wordt dat ik het al goed heb kunnen plaatsen ( heb al 6 ivf's achter de rug).

Wij hebben besloten dat we het bij de volgende poging aan niemand gaan vertellen. Dit hebben we eerder nog niet gedaan. Maar wil het even allemaal "alleen met ventje" ondergaan. Kan verkeerd zijn - weet het niet !

Aanstaande zaterdag heb ik cryoterugplaatsing. Allee, als dat ene cryootje het ontdooien overleeft.

Groetjes en dikke knuffel aan iedereen. Want uiteindelijk kunnen we dat allemaal wel gebruiken hé

Liefs,

Annick

xxx

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natasja, ook van mij veel sterkte toegewenst... neem je tijd ervoor om alles te laten bezinken en te verwerken..

Veel succes..

Geplaatst

Had dit niet verwacht, dacht dat het goed zat met je

heel veel succes verder, en een dikke knuffel.

We zien je bij de volgende ronde.

liefs milen

Geplaatst

Annick, tjee zeg, ik lees dat jij al 6 ivf pogingen hebt gehad??

Zijn dat allemaal volledige ivf's geweest of zitten daar ook cryo terugplaatsingen bij?

Echt petje af hoor, dat je steeds nog de kracht vindt om door te gaan..

Wens jou in ieder geval heel veel succes aanstaande zaterdag met je cryo terugplaatsing en ik hoop heel hard met je mee dat ie goed ontdooit!!

Geplaatst

Gossie zeg, nog veel meer lieve berichtjes. Dank jullie wel, dat steunt me op dit moment zeer. Heb vandaag eindelijk de tranen die ik al een hele tijd inhield van alle emoties de vrije loop gelaten en dat lucht zeker op. Hoop dat ik net alle anderen de kracht kan vinden voor de volgende poging. Want we geven natuurlijk nog niet op.

Annick heel veel suc6 morgen bij de cryo terugplaatsing. Ik zal denk ik ff uit de lucht zijn, maar zodra ik zelf weer wat lucht heb gevonden dan ben ik er weer om jullie allemaal te steunen.

Heel veel liefs en sterkte met alles Natasja

Geplaatst

Oh natasja ik vind het zo jammer voor jullie.

Wel goed dat jullie nog een poging gaan doen........en laat de tranen maar gaan hoor...geeft helemaal niks!

Geplaatst

Jonne: inderdaad bevalt mij het open zijn ook goed. Je krijgt onderwachts vaak begrip of een leuke opmerking. Ook wel eens een mindere maar ja. Ze bedoelen het niet zo denk ik dan maaar.

Annick: ik ben benieuwd hoe dat bevalt: tegen niemand iets zeggen. Hou ons op de hoogte hoe dat gaat.

Lentezon: alles goed met jou?

Groetjes, Jootje

Geplaatst

Wat balen, Natasja! En inderdaad... het leek zo mooi omdat je nog niet ongesteld was!

Lekker dat je naar huis kon en effe lekker saampies op de bank kon kruipen thuis!!!!

Want het is toch fijn om zo'n teleurstelling saampies te verwerken!!!

Sterkte de komende dagen... en fijn dat je weer open staat voor een nieuwe poging!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Goede morgen lieve Meiden!

hey Jootje het gaat wel weer goed met mij hoor. Begin weer wat fitter te worden. Hoe voel jij je??

Ben benieuwd naar het evaluatie gesprek en ook; eind volgnede week word ik ongi dus ik vraag me af of we gelijk al door kunnen volgende week of niet ; te laat 'zijn en dus alles weer een hele eind gaat opschuiven.

Ik hoop dat het de 2e keer raak is, er is een stukje angst in mijn hart ; wat als het niet gaat lukken hoe ga ik verder met mijn leven , kan ik dat wel aan bv

( ik zal wel moeten, maar ik zou dat een heeel zwaar gevecht vinden ) ik heb al zoveel meegemaakt en nu 'mag' dit een keertje wel lukken??

Mijn vriend probeert alleen maar positief te zijn, maar ik kan het niet laten dat af en toe die angst gevoelens naar boven komen, terwijl ik tijdens de behandeling erg positief ben hoor.

Onmacht zoals jullie echt wel bekend voorkomt. je laveerd tussen vrees, hoop en wanhoop .

Ook weer gelezen op internet dat de vruchtbaarheid op mijn leeftijd al veeeeeeeeeeeeeeeeel minder is dan bv 5 jaar geleden, werd ik ook niet blij van.

Al met al heeft mijn vriend ook gezegd gisteren : we gaan door, we gaan door als jij dat wilt tot 6-7 keer ..een 'normaal'stel van onze leeftijd is doorsnee gezien ook niet in 3 maanden zwanger. Dus ja,. we gaan er voor, ik heb nog 5 jaar bijwijze MAAR ondertussen neemt de vruchtbaarheid sterk af.

Dus we gaan alles op alles zetten, super gezond doen, dan maar niet op vakantie ( IVF is dus duur ) dat kan altijd nog, zwanger worden door IVF kan niet altijd nog.

Dus ja ...ik zal blij zijn als we weer wat meer weten maandag!

Ondertussen probeer ik iets minder op t forum. Ff het onderwerp proberen te laten rusten tussen het piekeren door !

Ik ben wel erg blij met alle steun hier..want echt we begrijpen elkaar allemaal zo goed!

liefs van mij

Geplaatst

Hey Lentezon,

Mijn moeder werd niet gepland op haar 43e nog moeder....

Het zijn cijfertjes, het gaat niet over jouw lijf!!! Wie weet val jij wel bij het percentage wat toevallig wel langer vruchtbaar blijft.

Ik ga nog beginnen, en heb zoiets van... ik weet niet wat het me gaat brengen. Ik houd er inderdaad ook rekening mee dat ik straks met lege handen blijf staan. Maar dat hoeft niet!

Het is een kans...

Wie weet zit ik bij de gelukkigen bij wie het mag lukken... en anders... tja, dan heeft God een ander doel met mijn leven.

Ik zeg het nu heel makkelijk, lijkt het, maar dat zal voor mij ook effe flink slikken worden...

Ik wilde eerst ook niet het IVF circuit in, omdat ik wel gezond lijk te zijn. Maar... merkte dat de kinderwens toch wel zo groot is, dat er dan maar hormoontjes aan te pas moeten komen.

Dus... wie weet, als ik met poging 3 bezig ben dat ik dan ook aardig wanhopig ben.

Tja, mijn leven heeft/zit ook niet erg mee in heel veel opzichten. Maar... er zijn nog andere zonnige kanten in het leven...

Pffffffffffffffft... lastig om het allemaal goed onder woorden te brengen...

Het is bemoedigend bedoelt... Lentezon!

Succes met de warboel van gevoelens!!!!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

hoi Hildever!

ik kan je wel volgen hoor!

En ook over een ander doel in mij leven in het grote plaatje ..maar dat zal wel ff een stijd zijn .

Gelukkig is de 'strijd'nu nog niet verloren, en zijn we nog maar net begonnen!

Inderdaad als ik mij naar cijfertjes ga meten ..dan word je wel depri...!

Goed dat jij er positief instaat, idd het is NUL kans of wel kans!

Wanneer begin jij?

hey ik ga ff lekker lunchen nu , nog een fijne middag !

Geplaatst

Pffff, zware dag vandaag. Ik ben niet te genieten wat deels komt door een week buikgriep, maar vooral ook denk ik door de MRI van morgen. Daarnaast vloei ik nog steeds. De gesprekken met Manlief lopen niet soepel. Lijkt wel of we elkaar steeds net verkeerd begrijpen, ligt vooral aan mij, zucht:dry:

Ik ben gewoon zenuwachtig, terwijl ik dat helemaal niet wil zijn. Komt niks uit mijn handen momenteel. Echt niet fijn.

Nou ja maar weer ff doorbijten, als de MRI straks is geweest weten we weer mee en dan worden de zenuwen vanzelf minder. Helaas moet je wel weer een week wachten op de uitslag en dat duurt dus weer ff.

Het vervelendste van dit hele IVF gebeuren is dat het net is als met beleggen. Het kost een hoop (energie) en het geeft geen garanties voor de toekomst. Want of je hebt goud in handen of helemaal niks. ( Daarom beleg ik dus ook niet!)

Nou sterkte voor iedereen. Jootje laatste wachtloodjes in zicht. Lente zon bijna weer in gesprek. Kom op Jonne

Geplaatst

Hey meiden,

Jonne, Ik snap jouw presies hoor meid.

Het is inderdaad : je geeft er alles voor maar er zijn geen garanties.

T kost lichamelijk veel, je relatie...allemaal heel begrijpelijk enm als je nu zeker wist dta het allemala ergens voor was , dwz je resultaat hebt....

Hoop dat je snel weer wat opbrabbelt !

Sterkte met de MRI scan, ben benieuwd wat daar uit komt.

Hey Jootje..het begint al op te schieten zeg ..nog 4 nachtjes slapen!

Geplaatst

Ik probeer het ook van de zonnige kant te bekijken door te zeggen: nu benut ik alle kansen die me gegeven zijn. Doe ik het niet, dan weet ik zeker dat ik niet op de 'natuurlijke' manier moeder zal worden.

Tja, het kost veel (wrs... , ik sta voor april/mei op de wachtlijst geloof ik), maar niet geschoten is altijd mis!

Groetjessssssss

En Jonne, heel veel succes met de MRI enzo... Pffffffffffffffffffft... heftig allemaal. En wat kerels betreft: hun gevoelens steken net effe anders in elkaar. Mijn mannetje wil ook heeeeeeeeeeeel graag samen met mij nog een kindje. Hij maakt zich er nu met name zorgen om dat ik me te veel in het hele gebeuren stort. Hij is bang dat als het niet lukt, dat ik in een enorm gat ga vallen. Tja.... 't Is inderdaad lastig allemaal...

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Wat een dillema,s allemaal he meiden...ik weet precies wat jullie doormaken...het is ook allemaal geen kattepis.....maar jullie geduld wordt nu flink op de proef gesteld....succes en heel veel sterkte ermee....ik hoop van harte dat jullie wens om moeder te worden toch uit gaat komen.....liefs Liesbeth

Geplaatst

He meiden, lastig allemaal he? Ik snap het allemaal heel goed. Je moet keuzes maken, maar dat gaat over emotionele zaken. Je hebt spanning, hormonen en zit je opeens even zo rot in je vel dat je zelfs met je mannetje niet meer kan praten. Maar hou allemaal vol hoor! Iedereen krijgt z'n pakje ellende in het leven. Het gaat er om hoe je er mee omgaat. Richt je zoveel mogelijk op wat je allemaal hebt en waar je gelukkig van wordt.

Net als wat Hildever zegt: dan heeft God een ander plan met ons. Ik hoop het niet maar ik geloof dat we ook dan wel onze weg gaan vinden en die kan ook heel goed en gelukkig zijn.

En geef soms ook gewoon even toe aan de angst en verdriet. Huil het eruit en probeer samen leuke dingen te doen. Daar wordt je dan vaak toch weer blij om.

Lentezon: spannend dat jullie maandag weer op gesprek moeten. En spannend hoe het met je ongi gaat. Het zou fijn zijn als je vrij snel weer een poging kan doen. En lief dat je man/vriend zegt dat jullie zoveel mogelijk behandelingen doen wat jij wilt. En inderdaad, dan maar een keer niet op vakantie. Al heb je die juist wel extra hard nodig nu.

En een beetje afstand nemen van het forum snap ik ook wel. Je bent er dan zoveel mee bezig al is het ook fijn dat je er begrip vind.

Jonne: logisch dat je gespannen bent voor morgen. Er hangt toch weer veel van af. En je man/vriend kan het vast wel van je hebben als je niet zo makkelijk bent momenteel. Als je je weer goed voelt verwen je hem gewoon even extra!! Tja, sommige dagen zijn gewoon rotdagen he?

Heel veel sterkte morgen hoor en laat weten hoe het ging!

Ik heb weer een hele beroerde nacht achter de rug. Balen want je bent al zo moe van alles en dan wordt je nog moeier. Maar op m'n werk ging het goed de afgelopen dagen. Ik was best vrolijk en opgewekt en heb veel gedaan. Morgen ben ik vrij en over een paar dagen weten we het! Ben nog niet ongi maar wel elke dag bang nu. Morgen is m'n laatste dag dat ik die pillen moet gebruiken. Dus ben ik bang dat zaterdag of zondag de ongi gaat doorbreken. Nou ja, we wachten af en hopen er het beste van.

En alle anderen ook veel succes gewenst!

Liefs, Jootje

Geplaatst

He Jo,

Het wordt nu echt super spannend.:toothy10: Ik hoop het zo voor je. Hoe voel je je? Ik duim echt heel hard voor goede uitslagen voor na komend weekend voor jou, Lentezon en toch ook voor mezelf. Want we zitten alle drie op verschillende uitslagen te wachten.

Wat mag jij eigenlijk snel testen 13dgn. Das wel fijn. Ik moest officieel 16 dgn wachten, maar was op dag 8 al ongesteld.

Fingers crossed voor super goed nieuws voor jou. Goed weekend alvast gewenst.

Geplaatst

Op mijn papier van het ziekenhuis staat: testen 15 dagen na punctie. En die was op 17-2 dus is 3-3 15 dagen na punctie.

Hoe reken jij dan, vanaf de tp?

Hoe zit dat eigenlijk in andere ziekenhuizen? Wanneer mogen jullie testen?

Gr. Jo

Geplaatst

He meiden,

ja lastig is het allemaal wel he.

Ook ik begrijp heel goed al die gevoelens van hoop, wanhoop en angst.

Ik moet zeggen dat ik na onze mislukte ivf ook wel weer ff dat angstduiveltje even voelde bovenkomen van: zou het ons ooit wel lukken??

Het is allemaal zo herkenbaar wat iedereen moet doormaken. En het is ook zo fijn dat je hier op het forum heerlijk je hart kan luchten, dat doet mij in ieder geval veel goed..

Ja en die mannen: tja het blijven mannen en die staan er toch wel anders in dan ons vrouwen. Zij hoeven ten eerste die hormonen niet te spuiten, ten tweede gebeurt er in hun lijf niet vanalles.

Gelukkig kan ik met mijn mannetje er wel goed over praten, het is ook wel belangrijk denk ik dat je het er niet constant over moet hebben. Maar hij is gelukkig heel lief en troost me als ik het moeilijk heb.

Maar ook wij hebben wel eens een tijdje gehad dat het wat minder soepel liep tussen ons. Heeft denk ik ieder stel die in de mmm wel eens op een gegeven moment.

Het is ook echt niet mis waar je allemaal door heen moet...

Jonne: ik wil jou nog veel succes wensen met je MRI. Hopelijk valt het onderzoek je een beetje mee.. en dan weer een week wachten op de uitslag... hoop echt voor je op een goede uitslag..

Jootje: Voor jou is het aftellen he!! Spannend hoor..

Bij mij in het zh is het zo dat je 18 dagen na de punctie moest komen testen, ook als je al ongesteld was geworden.

Geplaatst
Op mijn papier van het ziekenhuis staat: testen 15 dagen na punctie. En die was op 17-2 dus is 3-3 15 dagen na punctie.

Hoe reken jij dan, vanaf de tp?

Hoe zit dat eigenlijk in andere ziekenhuizen? Wanneer mogen jullie testen?

Gr. Jo

Bij ons in het ziekenhuis moest ik 16 dagen na de TP komen voor een urinetest. Bloedtest zie je eerder, maar is schijnbaar duurder dus dat doen ze bij ons niet. Ik had 31-1 de terugplaatsing en had 15-2 moeten komen testen.

Maar ik zie wel dat dat oveeral anders is want Kim moest 18 dagen later pas komen. Zo zie je maar ze zijn er overal nog niet precies over eens.

Nog steeds alles onder controle Jootje?:good1:

Groetjes jonne

Geplaatst

Hmm, lastig dat het overal anders is he? We zijn van plan om zondag al een test te doen. Is 'tie positief dan hebben we een hele vrije dag om blij te zijn.

Is ' t ie negatief dan zijn we vast wat somber maar testen we gewoon elke dag tot ik ongi wordt. We zien wel.

Ik heb bij het andere topic 'wachtbankje' geschreven hoe het momenteel gaat. Doe ik hier maar niet nog een keer.

Liefs en hou je taai allemaal!!!

Jootje

Geplaatst

En hoe is de mri gegaan Jonne? Of stelt dat niet veel voor maar is de uitslag hetgene wat het spannend maakt? Wanneer hoor je daar iets over?

Jootje

Geplaatst

Haalo allemaal,

Ben paar dagen weggeweest en lees weer hoop nieuws.

Natasja, wat jammer. Ik had de hoop echt op jou gevestigd!

Zeker omdat je niet eerder ongi werd!

Sterkte!

En Jonne,

Het zijn moeilijke tijden. De communicatie is dan soms lastig thuis. Dat ondervind ik ook. Mijn wederhelft is super-nuchter en snapt vaak niet dat ik er veel emotioneler onder ben. Dat geeft nogal wat wrijving. Komen we wel weer doorheen.

Begrijp helemaal hoe je je voelt.

Verder iedereen heel veel succes, sterkte en alles goieds wat ik iedereen maar wensen kan!

Ik Kom net thuis uit euro-disney met mn dochter. Ff paar dagen gedachten op wat anders gehad! Heerlijk. Kan er weer ff tegen.

Liefs

Gast Jootje75
Geplaatst

Vanmorgen dag te vroeg getest en die is negatief. Toch wel balen hoor. Ik kan gewoon niet geloven dat morgen wel positief zou zijn. In één keer is al m'n goede hoop verdwenen. En ik zit er toch mee in m'n hoofd dat het eigenlijk nog te vroeg is om te testen. Volgens ziekenhuis 15 dagen na punctie maar als ik jullie berichten lees moeten jullie later testen. Misschien dat we woensdag pas iets weten. Hoe kom ik de dagen door!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden