Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey natas en de andere meiden , goedemorgen!

erg vreemd idd dat je niet op de planning staat , zou gelijk ff gaan bellen!

Wie weet kan je al snel weer door ..en in de zomer is er ws toch een stop.

FF vooruit kijken: Wat een prachtig vooruitzicht zeg: een weekje duiken !

Ik mocht zo snel weer door omdat het ws kon ivm de planning en omdat wij beiden aangaven eigenlijk dat het allemaal erg was meegevallen, vooral lichamelijk, kwa effecten van de hormonen, geen huilbuien etc

Wel dat we het mentaal zwaar vonden, en dat ik me ook mentaal gezien echt zwanger voelde in die 11 dagen na de tp.

Ik hoop niet dat er hierna nog 1 komt maar goed dus evt na de 2e poging: dan zouden we wel ff rust moeten nemen, trouwens dan is het toch tegen de zomerstop.

Ik zie wel uit naar deze poging!! Ik ben al super gezond bezig naast voeding en beweging : niiet roken ( dat wisten we al wel ) , niet drinken..ook niet 1 glas in t weekend. max 2 koffie per dag!

Dus dat voelt al goed. En dan nog 2 emmy's teruggeplaats krijgen!

Voelt een beetje als 2 pogingen in 1 keer . Spannend hoor.

Mijn ongi is nu al drie dagen een mini beetje, net een inlegkruisje nodig maar eigenlijk niet eens......t zet nog niet door....mag wel van mij.

Liefst op schema dus as donderdag of vrijdag dat t doorbreekt, en dan gelijk gaan spuiten!

Vorige keer wast het de laatse 4 pillenstripjes, dus dan heb je alle bij mekaar al een week geprikt voor je ongi bent geworden. Da's nu dus vanaf dag 1 ..een heel kort schema dus !

Ik zie er alweer naar uit zeg !

We zetten door he meiden ! De handdoek hoeft nog lang niet in de ring gegooid te worden dus we gaan revoor!

liefs lentezon

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Jootje, dat rot voelen zal steeds wel n beetje minder worden, het is allemaal nog vers nu he. Ik had dat ook hoor de eerste week. Zat ik idd ook op mn werk lekker te janken, maar gelukkig is iedereen heel lief..

Vervelend allemaal voor je dat je nu ook nog eerst geopereerd moet worden aan die eileider... je wilt zo graag snel weer verder..

Lentezon: Nou jij bent al super goed en gezond bezig!!! :thumbsup:

Wij lopen trouwens in de zelfde ziekenhuizen, heb ergens gelezen hier of in een ander topic dat jij ook in Breda en Tilburg zit. Wie weet zitten we straks gezellig naast elkaar in de wachtkamer!!! haha

Hopelijk kan je deze week al beginnen met spuiten. Hartstikke gaaf dat jullie straks 2 emmies mogen laten terugplaatsen..

Natasja, balen dat jullie straks idd zo lang moeten wachten, hopelijk klopt dat toch niet en kan je volgende maand weer aan de slag.

Raar wel dat de ziekenhuizen allebei wat anders zeggen?? Soms snap je het idd allemaal niet meer..

Nou meiden fijne dag allemaal en tot snel weer!!

Geplaatst

Hey Kim!

ja inderdaad kun je naast elkaar zitten en het niet in de gaten hebben..gek hoor! Ik vind de nieuwe afdeling te Breda beter dan eerst dat 'hok'buiten , dat kwam allemaal nogal inprovisorisch over.

Ik woon zelf ook in Breda dus kan gewoon vanaf mijn werk heen en weer voor de FM's. handig!

Ik zal nog iets meer verklappen: ik kom bij doctor Armani, en ook Linda ( diepenhorts). Armani heeft de punctie gedaan en heb het evaluatiegesprek met haar aangevraagd. Ik vind het prima dames !Jij?

Hopelijk hangst er later van ons ook een geboortekaartje op de afdeling ! duimen geblazen .

maar jij kan nog wel ff vooruit ...jeminee zeg 13 cryo's -wauw-

Geplaatst

Hi Lentezon,

ja dat 'hok' buiten was niet echt veel nee, maar de nieuwe afdeling is wel heel mooi geworden..

Ik heb idd dezelfde artsen als jij, vind ze ook prima, ze zijn daar zowiezo allemaal erg lief, ook de verpleegkundigen.. ja wel leuk om te zien hoeveel geboortekaartjes er hingen, daar buiten dan, want op de nieuwe afdeling heb ik ze eigenlijk nog niet zien hangen??

Dat moet toch een goed teken zijn, zooooveeel geboortekaartjes!!!!

Wij hebben volgende week maandag ons evaluatiegesprek, ook met dr Armani, en dan horen we meer over onze cryo's. We kunnen zeker nog ff vooruit, hoop ook dat we aankomende cyclus verder kunnen.

Wel fijn trouwens dat je nu geen pil hoeft te slikken, dan heb je over een week of 2 ongeveer weer al de punctie?!

Geplaatst

Hallookes allemaal,

Jootjes,

Hopelijk gaat het een beetje met je....

Lentezon,

Leuk te lezen dat je ook snel weer mag beginnen.

Mijn man is ook van een 2ling, zelf hebben we in januari 2005 een miskraam gehad op 13 weken van een 2ling, dit na cryoterugplaatsing. Heb van de dokter vernomen dat ik eigenlijk geen 2ling kan dragen, ben namelijk een DES-dochter (2 baarmoeders, 2 baarmoederhalsen), ik had ook een tussenschot in de baarmoederhals maar dat hebben ze operatief verwijderd.

Bij mijn vorige IVF hebben ze in elke baarmoeder 1 embie teruggeplaatst, dat zou ik wel kunnen dragen, maar zoals jullie weten heeft het niet zo mogen zijn.

Ben vanmorgen op controle geweest, eicel in rechter baarmoeder is perfect, heb dan ook Pregnyl gekregen. Moet nu zaterdagmorgen bellen dan gaan ze dat ene Embietje dat in de vriezer zit uithalen, dan om 12u terugbellen om te horen of ie het ontdooien heeft overleefd, indien ja, dan hebben we zondagmorgen terugplaatsing. Verwacht er eerlijk gezegd niet veel van... Maar van de andere kant, ik weet ook dat het kan... EN heb het leuke bericht van Amanda gelezen dat zij nu de trotse mama is geworden.

Ach het is allemaal zo dubbel... Maar dat is voor iedereen hetzelfde hier hé.

Aan iedereen, dikke knuffel en weet dat ik aan jullie denk, allemaal. Alleen heb ik niet zo veel tijd om te komen kijken. Probeer alle dagen, maar dat lukt met niet echt.

Dikke knuf en slaapwel iedereen,

Annick

xxx

Geplaatst
Ze zagen tijdens de punctie dat de eileider is gevuld met vocht. Het gevaar is dat het vocht uit de eileider lekt en in de baarmoeder komt waar het een innestling tegen kan houden.

Ik vind het wel vreemd dat ze het pas tijdens de punctie zien en dat er in het voorafgaande traject niets over is gezegd. En bij de uitgangsecho zag alles er mooi uit zeiden ze. En toen had ik de fm en toe zeiden ze dat er een klein vleesboomje en een cyste zit.

Dus elke keer zien ze weer wat anders. Baal ik wel van hoor. Nu is er één kans verkeken terwijl het misschien welniet kon innestelen.

Nou ja, we gaan het allemaal vragen.

Ben vandaag weer aan het werk maar het valt me nog tegen hoor. Begon net te huilen in het bijzijn van een collega. Daar baal ik echt van. Ik krijg over een half uur 2 sollicitanten en zit ik daar met dikke ogen.

Ik kan wel bezig zijn met m'n werk maar vanbinnen voel ik me gewoon rot. Moet toch nog wat meer slijten.

Groetjes, Jootje

Hoi Jootje,

Ik heb volgens mij dezelfde diagnose gehad al jou en bij mij hebben ze ervoor gekozen om de eileiders af te sluiten met ringetjes. Dit heeft hetzelfde effect zei mijn arts, maar is veel minder ingrijpend en je kan direct starten met de ivf. Is dit niet bespreekbaar in jouw geval. Ik vind het behoorlijk drastisch en ingrijpend om om die reden de hele eileider eruit te halen. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het bespreekbaar is.

Liefs Jonne

Geplaatst
Hi Lentezon,

Wij hebben volgende week maandag ons evaluatiegesprek, ook met dr Armani, en dan horen we meer over onze cryo's. We kunnen zeker nog ff vooruit, hoop ook dat we aankomende cyclus verder kunnen.

Wel fijn trouwens dat je nu geen pil hoeft te slikken, dan heb je over een week of 2 ongeveer weer al de punctie?!

ha Kim,

Ik heb het erme eeens..lieve mensen daar en nemen de tijd als z emerken dat je het nodig hebt.

Nou de ongi is een mini beetje begonnen maar het is dag 25 da's net wat vroeg. Het zal wel doorzetten tussen dag 26 en 28 dus maximala zondag zeg maar. Dan is de punctie ws net na de pasen .

Succes alvast met t evaluatiegesprek. De geboortekaartjes hangen momenteel in het kamertje rechts van de assistentens. Daar heb ik laats mijn prik gehad net voor de punctie.

laat je nog ff wat weten volgende week na het gesprek?

we gaan er weer voor he,

liefs van mij!

Geplaatst

Jee Annick,

Jij hebt al veel meegemaakt zeg. Ik hoop dat je as zaterdag goed nieuws krijgt over je cryo. Dat word er dus 1-tje vanwege je aandoening?

Houd ons op de hoogte he, ik zal voor je duimen, liefs Lentezon!

Geplaatst

Hey

Eerste keer voor mij op het wachtbank. 2 langen weken!!! Ik mag 17 Maart pas testen!!

Succes Allemall.

Groetjes

Geplaatst

Claire,

Succes op het bankje. Een lekker zacht kussentje eronder en stevig blijven zitte.!

Heel veel succes en sterkte en wens je het allermooiste verjaardagskado toe!

Liefs:av-31:( kon je zo maar de w.w doorkomen,he!)

Gast Jootje75
Geplaatst

He Jonne, bedankt voor de tip. Ik zal dit eens navragen bij de gyn. Als er te kiezen valt is dit een betere optie ja.

Thanks!

Jootje

Geplaatst

hai meiden,

gelukkig is hier de ongi goed doorgebroken, eigenlijk maar 2 dagen te laat

dus mag eigenlijk niet mopperen....:eek:

morgen gyn bellen om een afspr te maken voor de eerste fm zal ongeveer over 9 dagen zijn..

wachten maar weer....

wel fijn om te weten dat mijn cyclus het toch nog goed doet hahahaha

hoe is het bij jou lentezon al wat meer afscheiding?

we spreken elkaar weer snel.

groeten bri

Geplaatst

Hey Bri, je bent er weer!!! Heb je een mooie bruiloft achter de rug en een fijne vakantie met veel sneeuw??? Misschien heb je er ergens anders al verslag van gedaan, ben het alleen nog niet tegengekomen!

Fijn dat je menstru alweer is begonnen en dat je voor de cryo's kan gaan! Moet jij ook 3x per dag urine verzamelen vanaf cyclusdag 10? Hier nog steeds geen enkel menstru-teken.

Geplaatst

Hej meiden, is er nog een plekje op het bankje voor mij, sinds vanmorgen mag ik voor het eerst op het bankje zitten.

Liefs Renata

Geplaatst

hey Renata , spannend hoor!

Hoop dat je lekekr mag blijven zitten!

Ik heb je nog ff op het overzichtslijstje gezet, FM en punctie overzicht maart 2008..

Geplaatst

Hoi Renate..

Spannende tijd breekt er voor je aan hoor....hopelijk zit het :sofa: een beetje comfortabel.....laat je maar lekker verwennen de komende weken, en doe het rustig aan....verras ons met goed nieuws over een paar weken......

Geplaatst

Hoi Renate en Claire,

Heel veel succes op het wachtbankje.... Hopelijk positief nieuws.

Hier niet zo'n goed nieuws, had 1 cryootje, ze hebben het vanmorgen teboven gehaald, het was een 7 cellig, dus dat was goed. Het ontdooien is ook gelukt, maar de schaal is opgescheurd, dus de cellen konden komen piepen. Nu konden ze het wel terugplaatsen morgen, maar de laborant gaf het geen kans. Tja dan hebben we er ook niets aan hé. Hij vertelde dat ze te vroeg zouden komen piepen en dat ze niet mooi zouden hechten met dat breukje in de schaal.

Dus morgen geen transfert. Maandag terug met de dok bellen om te horen wanneer opstart vanaf nul.

Fijn weekend iedereen,

Dikke kus en knufjes,

Annick

Geplaatst

Hee Annick,

wat ontzettend balen voor je... hoop voor je dat je snel weer kan beginnen..

Maar wat bedoel je precies met de `schaal is opgescheurd` en met het piepen??

Geplaatst

Kim,

Wanneer er een bevruchting plaatsvindt dan krijg je cellen, deze verdubbelen zich. En zo krijg je een embryo. Deze zitten in 1 schaaltje (zoals een eischaal), deze schaal mag eigenlijk pas opengaan in de baarmoeder om zich dan te hechten en bij mij was deze gisteren na het ontdooien al open gegaan ( open gescheurd), wat ik bedoel met piepen is dat de cellen die in dit schaaltje naar buiten wilden komen ( komen piepen = kijken)

Tja misschien iets verkeerd uitgedrukt, we spreken wel dezelfde taal maar toch is er nog een hemelsbreed verschil tussen Nederlands en Vlaams ( Belgisch ) hé...

Hopelijk begrijp je het nu een beetje beter. Anders hoor ik het wel hé.

Dada aan iedereen,

Annick

xxx

Geplaatst

Hoi Meiden,

Mijn plek op de wachtbank is aan het verschuiven, helaas. We zouden eigenlijk de 11e starten met stimuleren, maar dat gaat nu zowiezo weer een week duren. Vrijdag uitslag MRI. Die zag er goed uit, maar ook ongesteld geworden en weer veel bloed bij de ontlasting. Doorverwezen naar de maag lever darmarts en dezelfde middag nog een sigmoscopie gehad en er drukt inderdaad iets de darmen in. Op die plek is het ook rood en geirriteerd. Donderdag hoor ik er meer over, dus weer wachten. Voorlopig heb ik nog steeds veel buikpijn.

Ik hoop zo dat het goed komt. Ik wil zo graag door met de IVF.

Fijn weekend allemaal. Groetjes jonne

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden