Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè wat vervelend Jonne! En dan nog veel buikpijn ook. Hopelijk kunnen ze donderdag dan 'eindelijk' uitslag geven wat het dan allemaal is en hoe het komt en wat en of ze er iets aan kunnen doen. Spannend allemaal!!!

Groetjessssssssssssssssss

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Jootje75
Geplaatst

He Jonne, wat balen weer! Je wilt zo graag gewoon verder met ivf en dan zitten er allerlei dingen dwars. Dat moet heel lastig zijn. En dan die nare buikpijn. Hopelijk kunnen ze er donderdag iets meer over zeggen!! Sterkte hoor en ik hoop dat je gewoon snel met ivf verder kan!

Liefs, Jootje

Geplaatst

Hoi Renate en Claire, suc6 op de bank!

Jonne en Annick, dat is balen ....... 't is niet eerlijk.

Jootje, hoe is het met jou?

Bri, suc6 met de cryo's.

Geplaatst
He Jonne, wat balen weer! Je wilt zo graag gewoon verder met ivf en dan zitten er allerlei dingen dwars. Dat moet heel lastig zijn. En dan die nare buikpijn. Hopelijk kunnen ze er donderdag iets meer over zeggen!! Sterkte hoor en ik hoop dat je gewoon snel met ivf verder kan!

Liefs, Jootje

Hey Jootje,

Ik heb het voor elkaar kunnen krijgen om mijn evaluatiegesprek naar voren te schuiven (ipv 20/3 nu 11/3) en zie dat jij dan ook voor een evaluatiegesprek gaat! Heb een btje lopen pushen bij het ziekenhuis, want in het VU is helemaal geen wachtlijst. Nu hoor ik waarschijnlijk morgen wanneer we met de 2e poging kunnen starten. Ik hoop gelijk na mijn duikvakantie (en die is volgende week).

Ben je eigenlijk al weer een btje bekomen? Hoop van wel.

Liefs

Geplaatst

Nog een paar daagjes en dan mag ik ook weer plaats nemen op het wachtbankje. Donderdag de 13e wordt er een cryo terug geplaatst. Dit is de laatste cryo uit onze 1e IVF-ronde. Van de 5 cryo's die er waren is dit dus de laatste. Erg spannend.

Groetjes Linda,

Geplaatst

Hey Wervelstorm...

Volgens mij is het al een heel tijdje geleden dat je hier was....of niet?

Had je al meerdere cryo-terugplaatsingen gehad, of wordt dit de eerste?

Heel veel succes in ieder geval!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Ik zit nu 4 dagen op het bankje, en heb behoorlijk last van mn lichaam.

Ik weet gewoon dat ik nog niet zwanger kan zijn, omdat het nog maar 4 dagen is.

maar het is mn 1e x, weet dus ook nog niet hoe mijn lichaam werkt tijdens iui.

Ik heb best wel pijn onder in mn buik en hele zere borsten, veel erger als met ongi.

pff, het wachten duurt inderdaad erg lang op deze manier.

Liefs Renata

Geplaatst
Nog een paar daagjes en dan mag ik ook weer plaats nemen op het wachtbankje. Donderdag de 13e wordt er een cryo terug geplaatst. Dit is de laatste cryo uit onze 1e IVF-ronde. Van de 5 cryo's die er waren is dit dus de laatste. Erg spannend.

Groetjes Linda,

hai Linda.. daar ben je weer! Succes he met de Cryo!

liefs lentezon

Gast Jootje75
Geplaatst

Renata: succes met wachten hoor. We weten allemaal hoe moeilijk dat is. En het duurt nog even tot je kan testen he? Veel afleiding zoeken is mijn advies.

Wervelstorm: succes donderdag met de tp!

Otjes: fijn dat je ook morgen al op evaluatiegesprek kan zeg. Goed dat je wat gepusht hebt. Heel veel succes en laat ons weten hoe het verder gaat!!

Ik heb het wel erg pittig momenteel. Zondag belt m'n schoonzusje op om te vertellen dat ze zwanger is. En net mailt één van m'n beste vriendinnen dat ze bijna zeker weten zwanger is. Een licht streepje. Ze wachten nog even tot woensdag om weer te testen. Maar ja, een licht streepje is ook zwanger toch?

Dus dan zit je zelf in de verwerking van een mislukte ivf en gaat het eigenlijk best weer heel goed krijg je zulke berichten. Dat doet zo zeer. Natuurlijk gun ik hun een babytje maar het voelt zooooo oneerlijk!! auw auw, wat pijnlijk.....

Groetjes, Jootje

Geplaatst

Tja... herkenbaar Jootje!

Collega van mij wordt oma... en dat was nog niet gepland. Schoonzoon is/wil niet in beeld...

Het is soms raar verdeeld!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hey meiden!

Ik neem zondag ook weer plaats op het wachtbankje!!!

Annick, nog bedankt voor je uitleg, het is me nu wel wat duidelijker, en idd er is zeker nog altijd wel wat verschil in de taal , haha

Renata, sterkte met wachten, ik kom jou en wervelstorm van het weekend gezelschap houden.

Jootje, heel herkenbaar hoor die gevoelens, ik moet ook altijd even slikken als iemand vertelt dat ze zwanger is en zeker als het zus/schoonzus is of een goede vriendin.. natuurlijk gun je het ze, maar je wilt het zelf ook zoooo graag dat het dan even moelijk is zo'n moment...

Natasja, succes morgen bij de evalutie, hopelijk kan jij ook snel verder... geniet eerst maar lekker van je vakantie, heerlijk vooruitzicht!!

Geplaatst

Hoi Hildever, het is nu bijna 2 maandjes geleden dat ik hier was (op het bankje zat) dat klopt. Ik heb vorig jaar een cryo-tp gehad en was toen 5.5weken zwanger toen het mis ging. Afgelopen januari ook een cryo-tp gehad en die was negatief. Dit wordt de derde cryo-tp.....en onze laatste cryo dus.....daarom hoop ik nog harder dat het deze keer mag lukken.

Thanksssssssss Xx

Hey Wervelstorm...

Volgens mij is het al een heel tijdje geleden dat je hier was....of niet?

Had je al meerdere cryo-terugplaatsingen gehad, of wordt dit de eerste?

Heel veel succes in ieder geval!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hallo Otjes.....spannend voor je, morgen weet je of je voor de 2e IVF-poging kan begrijp ik. Succes gewenst!

Hoi Lentezon! Jou ken ik inderdaad ook al! Jij bent inmiddels met de 2e IVF begonnen? Je bent nog met 'de'pil bezig nu, of al aan het spuiten?

Jootje, dat zijn ontzettend moeilijke en zware dingen....te accepteren dat mensen van zo dichtbij om je heen zwanger worden...daar krijg je echt een flinke brok van in je keel. Zeker als ze binnen no time zwanger zijn, en het soms niet eens gepland is. Ik kreeg in December ook te horen dat mijn schoonzusje zwanger was (is dus) en dat terwijl ze gewoon de pil slikt.....ze had een paar dagen diaree. Ik kwam daardoor ook echt een aantal weken in een dip terecht. Heel veel sterkte....:hug:

En Kim.....gezellig dat jij mee komt helpen om het bankje warm te houden! Krijg jij een verse tp of een cryo? Een of twee? Ik 1 cryo.....dit is namelijk onze laatste.

liefs Linda.

Geplaatst

Jootje meid, ik weet hoe je je voetl. Het kan soms flink zeer doen. Zo heb ik een paar verre kennissen die 'per ongeluk' ( ? ) en dan ook nog in een one-night zijn zwanger geworden , terwijl ik een liefdevolle relatie heb bv en er helemaal aan toe ben een bewuste keuze....

Vele sterkte vanuit hier !

Geplaatst
Hoi Lentezon! Jou ken ik inderdaad ook al! Jij bent inmiddels met de 2e IVF begonnen? Je bent nog met 'de'pil bezig nu, of al aan het spuiten?

Hey Linda,

Ik ben sinds zondag dus begonnen mt een kort schema, geen pil dus en veel korter gebruik van deca.

Onze 1e poging was dus in no-time voorbij...geen cryo's terwijl verder wel 'alles perfect was verlopen' volgens de arts. Nu hebben ze er iets van dosis opgegooid, 187.5 ipv 150 Gonal f .

Dus een verse TP en misschien ook wel 2 !!! Spannend!!!!!!!!

Ik voel me beter dan de 1e keer. meer ontspannen , weet wat meer wat er komen gaat ( de punctie............dat was 1 groot drama ook et plaatselijke verdoving ) .

Jij hebt nu een laatse cryo TP van de 1e IVF poging? Hoe heb je de cryo behandeling ervaren? Minder hormomen ? Meer ziekenhuisbezoek?

Ik ga voor je duimen meid!

liefs lentezon

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb vandaag het evaluatiegesprek gehad en kreeg te horen dat wegens het personeelstekort in het VU mijn punctie voor de tweede poging pas in juni zal zijn. Moet nu dus mijn ongi in mei afwachten en dan via het korte protocol verder. Lekker lang wachten dus :tard:. Ik zal vanwege het lange wachten een pauze voor mezelf inlassen en verder geen berichten meer plaatsen op het forum, maar af en toe wel lezen hoor! Want uiteindelijk wil je ook wel eens goede resultaten zien! Uiteraard wens ik iedereen heel veel suc6, dat alles goed mag gaan en dat er heel veel mensen op het wachtbankje "blijven" zitten!

Veel liefs en ik lees jullie berichten wel.

Natasja

Geplaatst

Tjonge... dat viel denk ik wel even tegen!!!

Maar, je lijf kan wel lekker al die hormonen kwijt raken in die periode!

Sterkte met wachten... en voor je het weet is het mei!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hey natas,

Wat een spijtiog nieuws. Ik snap dat je ff time out wilt hebben, ff loskomen van alles anders maak je je zelf maar gek want je kan nu ff niets meer doen dan wachten..heel jammer maar tegen mei ben je weer zo fris als een hoentje hoor om met volle moed te beginnen ga ik maar van uit.

Knuffel van mij en we horen / lezen weer van je

Geplaatst

Hai Lentezon....fijn dat je een kort schema mag doen zeg! Is dat omdat jouw eigen hormonen al veel goed werk doen? Mijn lichaam regelt helaas bijna niet zelf (hormonaal), dus ik denk dat het voor mij altijd een lang schema zal zijn. Ik hoop daarom ook van harte dat dit eskimootje mij als mama kiest!!!

Ik vind de cryo-behandelingen zoiezo veel minder heftig als de IVF-behandeling. Het schema is kort.....2 weken tablettjes slikken, 2 keer voor een echo (of het baarmoederslijmvlies dik genoeg wordt), dan 2maal daagjes 2 progestan inbrengen en 4 dagen later de terugplaatsing. Maar helaas is de cryo-behandeling ook al een paar keer voortijdig geeindigd, omdat mijn baarmoederslijmvlies dus niet dik genoeg werd.....dat is dan wel weer frustrerend. Bovendien ligt het slagingspercentage met een verse embryo een stukje hoger...... Maar het is inderdaad wel veel minder een gedoe, zeg maar.

He Otje, wat shit zeg.....de dupe van het personeelstekort. Daar zal je gruwelijk de balen van hebben. Logisch dat je even een pauze inlast en het even loslaat, dat is het beste voor je. Sterkte hoor en een dikke knuffel van mij, Linda.

Geplaatst

Hoi Wervelstorm,

Dat klinkt wel beter kwa gedoe en hormomen een cryo behandelingen.

Er zitten dus naast voordelen ook nadelen aan. Een lang schema is nooi echt leuk, ik leef met je mee

Vorige keer had ik ene hele lang schema..dus eerst 3 hele weken de pil

de laatse 4 pilletjes beginne met de Deca en pas de Gonal er bij bijan een week later zowat als je menstru op dag 2 zit.

En pas op dag 19 de punctie want het ging allemaal niet zo hard.

Dus ik heb echt weken lang deca gebruikt en lang Gonal.

Ik verwacht dat dat nu sneller gaat. Ik mocht op dag 1 van de menstru beginnen met spuiten en idd is dat bij mij redelijk regelmatig .

Is maar weer afwachten hoe het nu gaat !

Wat spijtig dat het slijmvlies niet echt heeft meegewerkt de laatste keren..soms denk je misschien een moment ; kan er nu niets ff normaal gaan..

en maar weer wachten !

Nou wij gaan hier bijna sluiten op t werk..

liefs,

lentezon

Geplaatst

Meiden, deze dagen even niet zo veel tijd om alles uitgebreid te lezen en te reageren, maar wil iedereen op de wachtbank heel veel succes wensen!!!!

Jonne en Annick, wat balen voor jullie. Jonne ik hoop dat je gauw gerustgesteld wordt en dat het allemaal 'mee blijkt te vallen'. Sterkte!!!

liefs Micky

Geplaatst

Jonne en Anick.. meiden wat een pech en een teleurstelling.

Ik hoop dat jullie de volgende keer dubbel zoveel geluk zullen hebben ! ;iefs lentezon

Geplaatst

Kiekeboe allemaal,

Natasja,

Wat jammer dat je daar de dupe van bent. Kan je best ook begrijpen dat je even afstand neemt, doe dat ook soms. Kom dan wel lezen, maar reageer niet. WIl dan niet egoistisch overkomen, maar kan dan de moed niet opbrengen om te reageren. Doe dat dan wel vanbinnen.

Ik heb gisteren met ziekenhuis gebeld, aanstaande vrijdag start ik terug met een volledig nieuwe poging. 3 snuiven, dan op 04/04 BN en echo om te zien of ik genoeg onderdrukt ben en dan start met de spuitjes. Vermoedelijk dan ergens begin mei TP.

Stop vrijdag ook definitief met roken, ben al sterk verminderd, van 15 naar 5 sigaretten, maar donderdagavond rook ik het laatste. Ik weet we hebben die discussie hier al gehad... dus...

Aan iedereen veder, héél veel succes

Megaknuffel,

Annick

Geplaatst

Hi Annick,

Ik ben nu ook al weer 4 dagen definitief gestopt met roken meid. Ik ga eind van de maand beginnen met het lange protocol. Op 21 maart a.s. krijgen we prikinstructies en dan horen we denk ik wanneer we kunnen beginnen.

Ik heb echt een eyeopener gehad wat betreft het roken. Eerst was ik gestopt, maar ben ik toch weer af en toe gaan roken. Maar ik realiseerde me het nog niet echt. Nu realiseer ik me echt dat ik maar 3 kansen heb en dat ik die echt moet aanpakken met beide handen en niet half/half. Je hebt de helft meer kans op slagen als je niet rookt en dan ben je toch gek als je door gaat. Het is echt de duivel die met je gedachten speelt om die sigaret toch aan te steken. Maar deze keer gaat het me lukken want ik heb echt een eyeopener gehad en WIL ECHT een KIND en heb daar ALLES voor over. Het gaat jou ook lukken Annick dat weet ik zeker. Ik ga ook acupunctuur doen en ik eet nu super gezond. Meer kan je er zelf niet aan doen. Verder ligt het in de handen van de artsen en misschien van hierboven.

Voor alle meiden waarbij de poging mislukt is die wens ik heel veel sterkte met het verwerken van het verdriet en hoop dat jullie weer kracht vinden om door te gaan.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hay Annik,

Geweldig dat je zo snel weer kan starten zeg.

T roken..dat valt gemakkelijk te laten hoor als je bedenkt dat mij eens is verteld dat roken tijden s een IVF behandeling hetzelfde is als een IVF behandeling toepassen bij een vrouw die aan de pil is (en ik bedoel dan niet tbv schema's ) .

Ook wil je natuurlijk zeker weten dat je er zelf alles aan gedaan hebt mocht de poging niet lukken is dat een schrale troost.

Ach een bekende discussie inderdaad .

Nou op naar vrijdag he!

gr lentezon

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden