Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, heel erg veel succes en sterkte met de punctie! Ik hoop voor je dat het enorm meevalt!

Bij mij in het ziekenhuis gingen ze ook de weekenden door. Ik kon bijvoorbeeld op een zaterdag zelfs eerder voor een echo komen, omdat ik anders met mijn werk in de knoei kwam, de gyneacologe kwam een half uurtje eerder speciaal voor mij.:good1:

Zelf temperatuur ik ook niet, al moet ik het van het zkh wel doen, maar ik word er zo onrustig van. Dus ik probeer op mijn lijf te vertrouwen, en die geeft wel aan als het fout gaat (hoop ik)

Succes Allemaal!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden.

Ik heb Zaterdag een test gedaan en ik ben ZWANGER!!!

oh my god, ik ben zo blij. Ik heb gisteren avond ook mijn verjaardag gevierd zo dit was een perfect kado voor mij.

Morgen UMC bellen, dan hoor ik wat ik dan moet doen.

Dank je voor jullie steun de laaste 2 weken!!!

:toothy4:

Geplaatst

wauw meid wat geweldig!! Enne wat je nu moet doen is: in hoera stemming blijven hihi !!! :toothy4::toothy4::toothy4::toothy4::toothy4:

je wachten van al die jaren is wel beloond en dat mag ook wel zeg!

Enne wat eenn verjaarskado !

Geplaatst

Geweldig nieuws joh! Ik zat al te hopen op dat er eindelijk weer es iemand positief heeft getest. Ik ben echt blij voor je en wat een mooi verjaardagscadeau.

Geniet ervan en hou ons op de hoogte!

Yvonne

Geplaatst

Helemaal super Claire, enorm van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Helemaal geweldig!!!!!!! Eindelijk hè, na al die jaren. Heel veel geluk toegewenst.

En voor de andere dames op het bankje, hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat het wel weer oké. Na het dipje van gisteren, gaat het gelukkig weer beter met mijn bui. Ik heb nog steeds gevoelige borsten en weer hogere temperatuur, maar inderdaad ik mag mijn lichaam niet vertrouwen met al die hormonen. Wel héééél moeilijk die niet-wetendheid. Maar hopen dat die emmies zulke toppers blijven en dat er gewoon twee geweldige kindjes uitkomen.

Groetjes, niki

Geplaatst

:occasion15::36_1_13: Jippie Claire!!!!!! Geweldig meid.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Echt, een mooier kado kan je je niet wensen. Kan je het zelf al geloven? hsahaha. En je hebt het ook al aan mensen laten weten, op je verjaardag?

Morgen dus even bellen voor een ech'-afspraak?!~Leuk. Geniet er van, liefs Linda,

Geplaatst

Welkom Leeuwtje en Diaantje, ook jullie zitten nu zo goed als tegelijkertijd op het wachtbankje als Niki en ik. Is het ook jullie eerst IVF-behandeling?

Allemaal heel erg veel succes en warmte, zonder zorgen, op het wachtbankje.

Ik bedoel natuurlijk IEDEREEN die op het bankje zit!!!

Wel grappig he......testen op of na Pasen.......kijken wat onze éitjess' te weeg gebracht hebben.

TOITOITOI. liefs \Linda,:icon_sunny:

Geplaatst

Claire,

Wat super voor je!

Een geweldig veraardagskado.

Heb het idee dat het tij zich gaat keren op het forum. Weer een positief bericht.

Probeer ervan te geniiten!

XXX

Geplaatst

Alle dames op het bankje (en die nog komen ook natuurlijk!) hopen van harte dat je heeeeelllllllllllleeeeeeeeeeeeemaaaaaaaaaalllllllll gelijk hebt, Arianne!!! :icon_sunny:

Geplaatst

@ linda: nooit overnagedacht dat het testen net na de paasdagen is. Nou de pasen staat in het teken van eitjes, dus dat moet bijna een teken zijn :glasses9:

@arianne: Ik hoop van harte dat het vanaf nu heel erg veel positief nieuws gaat worden! Dat is opbeurend voor iedereen!

Nu is het weer afwachten en duimen voor elkaar.

Liefs Diana

Geplaatst

Berichtje van Diana79:

Jeetje wat spannend en leuk dat we rond dezelfde dag moeten testen.

Wat mij wel opvalt is dat ik als enige 2 bloedtesten moet van het zkh, en pas dan heb ik de uitslag.

Dus ik denk dat ik de 26e met jullie mee doe en gewoon een thuistest haal.

Hebben jullie last van kwaaltjes? Ik heb pijnlijke opgezette borsten, en ik ben zo ongelovelijk moe constant. Normaal kon ik het op weinig slaap doen, maar nu lig ik 's middags een uurtje plat en 's nachts haal ik rustig 10/11 uur slaap.

Zullen de spanningen van de afgelopen tijd wel zijn.

Liefs en heel veel succes deze spannende week/weken

Diana

Geplaatst

Hé Diana, ja ik voel ook van alles. Pijnlijke borsten en ook moe en brak. Ik durf er maar niets van te denken, schuif het maar af op de hormonen van afgelopen tijd en de progestan. Maar het voelt best wel een beetje zwanger hè. En dat voelt wel fijn, maar ook heel kwetsbaar en angstig. Wat zou er toch aan de hand zijn in het vooronder... Hoe gaat het met die emmie(s)?

Wiebel de wiebel de wiebel op het bankje. En hoe gaat het met Linda en Leeuwtje? En zijn er nog andere dames op het bankje?

Groetjes, niki

Geplaatst

Hoi Claire, gefeliciteerd heel erg fijn voor jullie!!!:bf_new:

Mijn wachtweken houden donderdag op, dan zit ik er 2 weken op.

DE 1e week ging het wel met me, maar vanaf gister.

Ik word helemaal gek.

Ik was gister ook voor de 3e x deze week misselijk, heb hele zere borsten en zere tepels.

Mijn onderbuik is ook heel erg gevoelig, maar ik kan me niet voorstellen dat dit door een zwangerschap komt, daar is het nog veelste vroeg voor lijkt mij.

MOer nog ff afwachten, vind het heel erg vervelend dat wachten.

Heel veel suc6 voor de andere wachtende meiden.

Liefs Renata

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben ook razend benieuwd wat mijn emmy in mijn buikje aan het doen is.

Heeft ie het naar zijn zin en wil hij blijven of toch niet? Kon je het maar weten of voelen he?! Helaas is er niks anders dan wachten, hopen en duimen.

Wat ik moeilijk vind is dat je er geen invloed op hebt. Ze zeggen wel een top 1 eitje en zeer dik slijmvlies, maar dan nog geeft dan totaal geen zekerheid.

En dan ook nog eens al die vage zwangerschapskwaaltje, die vooornamelijk door de hormonen komen en vermoedelijk ook de spanning.

Ik wil zo graag vanalles linken aan een goed resultaat maar dat gaat niet...

Ik vind het verwarrende weken!

Liefs diana

Geplaatst

JOEHOE!:B-0009: Clair, zou dit dan eindelijk de aftrap voor de baby-boom zijn? Laat jij maar het goede voorbeeld zijn, want goed voorbeeld doet goed volgens. Das mijn wens voor iedereen hier.

Geniet ervan clair. Een mooier cadeau dan dit is volgens mij niet meer mogelijk, dus die verjaardag zat wel goed!

:occasion13:

Groetjes en succes met de zwangerschapsweken:clock:

Geplaatst

Hoi allemaal, hier ook even een brichtje van mij.

Ik vraag me ten eerste af.... Diana79, Niki en Renata, zijn jullie vrij, of misschien ook net als ik in de ziektewet? Ik heb me sinds afgelopen donderdag (dag van de tp) ziek gemeld, om dat ik net als jullie al een tijdje moe en brak ben.....ook na goede nachtrust. Nu heb ik ook sinds 2 dagen last van mijn darmen, flink aan de diaree, zo vervelend. Net als jullie denk ik ook dat het van de spanning komt. Ik weet het niet. Ik wilde me eigenlijk weer beter melden vanaf morgen, maar ik twijfel nu zo erg aan mijn lichaam. Om de weken sneller te doen gaan zou ik beter kunnen gaan werken.......

De verschijnselen die jullie nog meer noemen, pijnlijke borsten is hoogstwaarschijnlijk van de proggetan of pregnyl........dat heb ik iedere keer gehad, nu ook weer........dus dat wil helaas niks zeggen.

Succes allemaal!!! liefs Linda,

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik zit sinds gisteren ook weer gezellig op het wachtbankje!

dus ik hou jullie de komende weken fijn gezelschap!!!

Linda, ik ben vandaag weer gewoon gaan werken, heb eigenlijk nergens last van, af en toe wat kleine krampjes in mn buik, maar dat is alles..

Na de ivfpoging vorige maand ben ik wel 3 weken thuis geweest en in de ziektewet, maar dat kwam ook door de overstimulatie, toen mocht ik zowiezo niet werken, maar dat was ook echt niet mogelijk geweest, ook heel veel buikpijn, last van mn darmen en maag gehad.

Dus nu vind ik het ook zo heerlijk, helemaal geen hormonen, behalve de pregnyl dan, maar verder helemaal niets..

Van de pregnyl kreeg ik bij de iui's ook altijd pijnlijke borsten, dus dat zal nu ook wel weer komen.

Iedereen op het bankje: heel veel succes!!!

lfs kim

Geplaatst

Hej Linda,ik werk ook "gewoon " de 1e paar dagen had ik daar wel spijt van.

Maar ondanks de kwaaltjes voel ik me wel goed genoeg om te werken.

Ik weet ook dat mn lichaam me voor de gek houd,maar je wil het zo graag he, dus hoop je zo dat je die kwaaltjes om een andere rede voelt dan de pregnyl.

Ik moet nog een paar daagjes geduld hebben.

Suc6 Liefs Renata

Geplaatst

Hey meiden,

@ linda: Ik heb maandag mijn punctie gehad, en woensdag de TP, direct daarna door gegaan naar mijn werk, en daar ging het helemaal fout:sad:

Ik bukte om wat te pakken en kon daarna bijna niet lopen, en na een half uurtje ben ik naar huis gestuurd, en 's avonds in het ziekenhuis beland :tearyeyed: Was geen leuke ervaring.

De volgende dag mijn werkgever gebeld en de situatie moeten uitleggen (ik ben er net begonnen dus ze wisten van niks)

Ik ga vanaf woensdagavond weer werken, ik heb zitten werk en werk part-time, dus ik hoop dat het lukt!

@kim: het kan inderdaad bijna niet anders dan dat alle kwaaltje te wijten zijn aan de hormonen, maar raar is het wel om je zo te voelen.

Hebben jullie ook last van misselijkheid? Ik ben de hele middag misselijk en loop verschrikkelijk over te geven, gauw temperatuur gemeten maar die is normaal. Ik hoop geen griepje te krijgen!

Liefs Diana

Geplaatst
Ik vraag me ten eerste af.... Diana79, Niki en Renata, zijn jullie vrij, of misschien ook net als ik in de ziektewet? Ik heb me sinds afgelopen donderdag (dag van de tp) ziek gemeld, om dat ik net als jullie al een tijdje moe en brak ben.....De verschijnselen die jullie nog meer noemen, pijnlijke borsten is hoogstwaarschijnlijk van de proggetan of pregnyl........dat heb ik iedere keer gehad, nu ook weer........dus dat wil helaas niks zeggen. Succes allemaal!!! liefs Linda,

Ik had dezelfde verschijnselen.. De weken voor de punctie ook iestwat sneller moe en wat brak..deze keer houd ik wel minder vocht vast. Ik had ook erge wallen de 1e keer..veel slapen maar gewoon niet uitgerist raken.

Ik ben dus ook met de punctie en de dag erna ' lekker' in de ziektewet gegaan. Al werk ik full time zittend op kantoor : FF herstellen en de boel laten rusten daar beneden.

Ik raad dat iedereen aan.

Na de tp ook last van ontzettend zere borsten, tepels zelfs, ik denk echt van de poregestan. Ik voelde mij wel, mentaal vooral, zwanger na de TP! Ik barstte wel juist van de energie na de TP en was erg vrolijk en sja een heel apart gevoel !

Alle wachtbankmeiden succes! Ik volg midden volgende weerk ergens hoop ik,

Geplaatst

Gelukkig ben ik niet de enige met allemaal symptomen. Maar helaas dat zegt dus nog niets. Waaaaaaaaaaaaah.. Wat een gedoe dat wachten. Pomtiepomtiepom. Ik ben pas inderdaad 4 dagen aan het wachten. Hmm, niet mijn sterkste kant. Of hadden jullie dat al door?

En misschien is het handig je naam ook op het wachtbanklijstje te zetten als je er nog niet opstaat. Kunnen we elkaar in de gaten houden en aanmoedigen! Pomtiepomtiepom. Wat ben ik goed in wachten...

Nee, ik ben niet vrij, maar wel thuis aan het studeren, en werk 2 dagen. groetjes, niki

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden