Jump to content

Verslag Punctie wel 17 eitjes!

Recommended Posts

Posted

Even een nieuwe topic over de punctie om even mn hart te luchten.

Vandaag de punctie: We moesten al om 8uur in het ziekenhuis zijn. Ik kreeg nog een extra oxepamtabletje Na een kwartiertje kwam de arts om het infuus met morfine aan te sluiten. Ze heeft het 3x geprobeerd op verschillende plaatsen/armen maar ze kreeg het niet voor elkaar. Dus belde ze naar de ok en heeft ze een anesthesist (hoe je dat ook schrijft) laten komen en zn beu-naas. Maar hij proberen.. hem lukt het ook niet. Hij ging daarna nog met een warme handdoek mn arm warm maken zodat je aders beter zichbaar worden, maar toch lukte het hem niet. Dat deed allemaal al pijn en toen moest de punctie nog beginnen.. Er was dus ook wel een beetje onrust daar omdat dit niet lukte. En die ok man stelde voor om op de ok het infuus te doen.. Maar dat wilde die ivf arts liever niet omdat de tijd begin te dringen.ivm ovitrelle. Ze besloten toen om betadine te gebruiken, een injectie in mn bil. Niet veel van gevoeld, maar ik moest meteen mee naar de punctie kamer. Terwijl die injectie nog niet eens ingewerkt was. Daar vroeg de ivf arts nog of ik verdovingsprikken wilde in de vaginawand, maar die heb ik niet genomen omdat daar adrealine in zit en daar krijg ik hartkloppingen van dus die niet genomen. Toen ging ze beginnen. WAT EEN ENORME PIJN ZEG, Ik kan het eigenlijk niet eens omschrijven zo pijn. Ze halen er ongeveer 3 per aanprikken uit. Op een gegeven moment moest de assistente ook op mn buik duwen zodat ze de eitjes beter kon aanprikken. Voor mn man was het allemaal vreselijk om aan te zien. Ik hoop echt dat ik dit NOOIT meer hoef mee te maken. In elk geval niet zonder verdoving. Ze zijn zn 3kwartier bezig geweest. Daarna ging ik naar een kamer om bij te komen en mn man ging met een band om zn buik waar die follikels in werden geaan naar het erasmus. Hij is ongeveer ander half/2uur weg geweest. Maar het positieve is gelukkig dat er 17 eitjes zijn. Dat is heel erg veel. Normaal zijn het er ongeveer 8 vertelde de ivf arts. Dus meer kans hopen we op bevruchting. Ik moet nu heel rustig aan doen en veel drinken.

Vrijdag moeten we weer naar het ziekenhuis en dan moet ik eerst bloedprikken om te kijken of er overstimulatie is (omdat er zoveel eitjes zijn) daarna horen we daar of we richting het erasmus kunnen voor de terugplaatsing en of er embryo's zijn om in te vriezen. Vanavond al beginnen met utrogestan bolletjes.

Het was voor ons allebei heel erg heftig.. Dit had ik echt niet zo verwacht. Het is me dan ook tegengevallen, maar ja als het een wonder opleverd dan weet je waarvoor je het allemaal hebt gedaan.

Ik ga nu even verder relaxen. :read2:

LIEFS Peggy

P.S. de punctie is uiteraard bij iedereen verschillend en wil dan ook niet andere angstig maken. Bij mij waren het ook 17 goede eitjes dit is natuurlijk veel en het is zonder verdoving gedaan.

Posted

Jeetje meid, wat een verhaal! Gelukkig met een mooie afloop, maar vreselijk balen van die heftige pijn. Ook wel klungelig van het ziekenhuis vind ik hoor!

In het AMC doen ze standaard: 2 diazepams, 1 morfine achtige in mijn bil en dan lokaal verdovingen in de vagina. Eigenlijk geen discussie of dat wel nodig is, doen ze gewoon. En zelfs dan voelde ik deze keer de steken nog (tot tranen toe). Moet dus voor jou echt een hel zijn geweest.

Gelukkig is het voorbij en wellicht hoeft dit nooit meer! Succes met afwachten, er zullen vast een paar mooie emmy's uitkomen. Wanneer weet je dat? Ik mag vrijdag de 21e in ochtend bellen.

Liefs, -M

Posted

Hey Peggy,

Pfft was een verhaal zeg.... Ben blij dat ondanks alles het toch goed is gegaan en wat een oogst zeg.

Wat je zegt idd meer kans, nu maar duimen op vele bevruchtingen die ingevroren kunnen worden.

Zou zeggen rust lekker uit en op naar de TP!

Posted

Bedankt voor jullie steun:toppie: Vrijdag dus bloedprikken en dan horen we meteen of er bevruchting is geweest en of er nog iets ingevroren wordt.

Vrijdag zou dan in het emc de terugplaatsing zijn.

Ik ga nu nog even lekker relaxen:36_2_63:

Liefs Peggy

Posted

Jeetje bij het lezen voel ik die pijn gewoon.

Ik kreeg alleen 1 diazepam en 1 diclofenac. Ik dacht dat ik door de grond ging toen.

Die assistent inderdaad op mijn buik duwen.Ik begin deze maand aan mijn nieuwe poging en krijg mits het in weekend valt deze keer een soort morfine.

Hoop dat het in 1 keer gaat lukken!!!!!

Rust lekker uit.

Posted

Hoi Peggy,

Meid wat een hel zeg! Ik heb helaas dezelfde ervaring, ik ging helemaal hyperventileren ervan, vreselijk. Bij mij waren er ook veel eitjes gevonden, 19, en helaas heb ik er ook nog overstimulatie aan overgehouden maar ik had volgens mij ook niet voldoende gedronken. Dus doe rustig aan en heel veel drinken!! Ik ga voor je duimen voor mooie bevruchtingen....

Posted

Phoe Peggy...klinkt echt niet lekker nee!

Je had t wel allemaal tegen vandaag zo te lezen.

Gelukkig heb je veel eicellen dus dat maakt t dan ook wel weer een beetje goed toch?!

Kom maar lekker bij en laat je maar verwennen ....op naar een TP van een topemmie!

Groetjes Manon.

Posted

Hoi Peggy,

Bha wat erg zeg en wat zul je zenuwachtig zijn geweest dat het niet lukte met het infuus.

Maar wat een aantal eitjes geweldig wij gaan voor je duimen dat er veel bevruchtigingen plaats mogen vinden en dat je deze hel niet nog een keer door hoef te gaan.

liefs

Posted

Och, wat erg Peggy, ik heb echt met je te doen!! Eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel handig van die arts. Dit mag je nooit meer maken, hoor!! Mocht er-ik hoop van harte van niet- een volgende keer zijn dan moet het echt anders. Je behoort dan een super VIP-behandeling te krijgen.

Rust nu maar lekker uit, je hebt het helemaal verdiend. Hoe gaat het trouwens met je man? Het zal voor hem ook slopend geweest zijn, niet dan?

Nu gaan we hier met zijn allen een hele hoop positieve virtuele energieen uitzenden, in de hoop dat jij over een aantal dagen een-twee? mooie toppers in je buik hebt wonen.

Liefs, Josephine.

Posted

:hugg:

Dank je wel allemaal voor jullie super lieve reacties!! Dikke kus voor allemaal! Mn man is inderdaad ook erg van slag.. Die staan toch altijd maar aan de zijlijn en als je ziet dat je vrouw zn pijn heeft gaat dat niet in je koude kleren zitten. We kunnen er gelukkig samen goed over praten!

kuzzzzzzzzzz Peggy

Posted

Hi Peggy, super resultaat zeg, maar wat erg zeg van die pijn. Bij mij was de pijnervaring hetzelfde. Mijn vriend had tranen in z'n ogen bij het aanzien van de punctie bij me (weet dat iedereen het anders ervaart, maar ik vond het ook heftig). En wat klungelig idd van het zkh zeg.

Ik had de punctie in het EMC en mocht 2 uur vantevoren1 Dormicum, 1 Diclofenac en 2 paracetamol innemen....heeft niets geholpen. Kreeg geen injecties tegen de pijn of infuus, niets!

MAAR heel duidelijk voor me is, dat ik het zo nog 20 keer zou ondergaan, als dit kindje wat ik nu draag het uieindelijke resultaat is!

Veel succes meid de komende tijd en laat je nu lekker in de watten leggen!

Gr. Britt

Posted

Hee Peggy, TOP resultaat, heel goed nieuws!!

En....die pijn vergeet je vast snel als er straks een paar mooie embryo's uitkomen. Bij mij konden ze ook pas na 3 keer een ader in m'n arm vinden, balen is dat want dan moet je idd nog beginnen. Ik ben nu zwanger, 10 juli was mijn punctie (20 follikels), en ik weet eigenlijk al niet meer zo goed of het pijn deed of niet ;-)

Groet en ben benieuwd wanneer je de TP krijgt.

Doe rustig aan en heel veel drinken he!:icon_profileright:

Groet

Lisette

Posted

hey peggy wat een heftige dag heb jij achter de rug!!!

maar wel met een mooi resultaat nu maar hopen dat er heel van bevrucht zijn ik hoop het heeeeel hard voor je!!

toch heb je me stiekem wel een beetje bang gemaakt hoor getver.

nou meid ik duim voor je

liefs sas

Posted

Hey meiden,

Thanks weer voor de lieve berichtjes!!!

Sas veel succes komt vast goed!

Liset en britt om jullie resultaat te lezen (zwanger) dat geeft goede hoop!!

Heel naar dat jij ook zn ervaring als mij had britt.. Gelukkig is het niet bij iedereen zo.. dat is toch wel mens-onvriendelijk zeg!

Weer verder relaxen vandaag!!!

Hou jullie op de hoogte.

Kus peggy:sunny:

Posted

Als of het nog niet genoeg was moest ik vanmidag al naar het ziekenhuis..

Vanmiddag rond een uur of twee was ik zo kortademig.. dus ik dacht dat komt vast van die medicijnen, maar ik wilde dat toch even zeker weten dus belde ik de poli.. Nou we moesten meteen komen, want ik zou eigenlijk morgen bloedprikken maar dat moest dus NU> Eerst bloedgeprikt en toen beneden naar de ivfpoli. Daar werd ik meteen aan allerlei toeters en bellen aangesloten... Bloeddrukmeter, hardslag.. Uurtje daar gewacht op de uitslag van het bloed. Na een uur kwam die en mn bloed was goed. TOen moesten we bij onze ivf arts komen (die van de punctie) en heeft ze een echo gedaan, ze zag dus vocht in mn buik.. dat kan niet echt kwaad maar is wel heel vervelend met kortademig.. Dus ik dacht ok dan weten we dat, maar ze was toch erg bezorgt want je kon van de medicijnen een longembolie krijgensmile_sniff.gif Dus moesten we meteen naar de spoedeisende hulp. Daar ook weer wachten en toen gingen ze daar ook weer bloeddrk opmeten, hartslag etc.. Daarna werden er longfoto's gemaakt. Wat een toestanden zeg... Daar hadden we niet opgerekend. Toen weer wachten en om half 6 kregen we de uitslag. Alles was goed.. maar dat vocht maakt me dus benauwd.. kan geen kwaad.. Veel drinken en het is heel vervelend! ALs het erger wordt dan dit dan wel weer terug komen. En moet rustig aan doen!! Wat een gedoe allemaal!!! Die hitte werkt ook niet mee voor het herstel, maar die is nu even uit de lucht geloof ik. Nu hoeven we morgen geen bloed meer te prikken dus om half 10 bellen over de terugplaatsing.. Spannend!

Ik ben nu helemaal kapot dus ik ga me zo weer lekker op de bank neer ploffen!!

Ik laat jullie morgen weten hoe het is gegaan...

Groet, Peggy

Posted

Jeeee Peggy... wat een toestand zeg! Gelukkig met een relatief goede uikomst. Hopen dat het niet voor niets is en jullie morgen jullie toekomstige kleine mogen begroeten!

Ik mag om 9u bellen... Om 11u acupunctuur en dan tussen 14-16u de eventuele TP!

Toi toi toi, xxx

Posted

Jeetje Peggy, jij maakt ze wel mee, zeg! Arm ding. Blijf wel voldoende drinken (3 liter heb ik begrepen). Rust ook maar goed uit.

En ik wil jou en Miki voor morgen weer heel veel succes wensen.

Dat stoere meiden!

Posted

Tjonge zeg! Je maakt het allemaal wel mee hoor. Hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt....

Wil jullie allebei heel veel succes wensen voor vandaag en hoop dat ze met veel liefde opgenomen worden in jullie buikje hihi

Posted

Bedankt ladies! Wij hebben net groen licht. Vanmiddag om 14:40u aan de beurt!!!

Peggy, jij al nieuws?

Spannend..................

Posted

Ik heb ook een terug plaatsing vanmiddag om half 2. Dan horen we ook of er nog iets ingevroren wordt.

Voor jou ook Super Miki! Succes vanmiddag!

Groetjes Peggy

Posted

Spannend Peggy, super! Voel je je vandaag een beetje beter?

Rustig aan, geef je er aan over.

xxx

Posted

Ieeeeieieie, wat goed! Allebei vanmiddag, zo'n beetje rond dezelfde tijd. Wat leuk!

Ik zal aan jullie denken en kom vanavond weer spieken hoe het gaat met jullie.

(ik krijg pas rond 2 weken na de tp een brief of er wel/geen cryo's zijn, gek he?. Misschien een tip voor jullie: mochten er bij jullie cryo's zijn vraag dan eens na of ze apart ingevroren worden of meerdere bij elkaar. Ik ben daar pas namelijk gisteren achter gekomen dat de meeste ziekenhuizen ze bij elkaar invriezen, wat dus 'verlies' kan betekenen tijdens het ontdooien, want ze vriezen ze blijkbaar niet altijd per defintie opnieuw in, of zoiets. Sorry, als ik het niet juist heb, want echt helemaal op de hoogte ben ik er niet van, ik hoorde het pas gisteren op een log van een vrouw die nu ook bezig is met cryo's).

Succes meiden!!