Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal

Ik zal me even voorstellen ik ben Tamara Vink en ben 30 jaar.

Mijn man en ik proberen al 3 jaar zwanger te worden en na een aantal testen is er uit gekomen dat het zaad traag en te weinig zwemmers heeft

We hebben ondertussen al een poging ondergaan waarvan we twaalf eitejes hadden en waavan er 7 bevrucht waren.

Na een paar dagen mochten we bellen en wat bleek ze waren alle 7 niet goed.

Gelukkig is het bij het zilveren kruis zo dat het pas een poging is als je alle 4 de fases heb doorlopen.

Dus daar waren we erg blij mee.

Wij gaan nu zo rond september het weer opnieuw proberen.

groetjes Tamara

• Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Tamara,

Welkom op dit gezellige forum.

Wat balen dat ze alle 7 niet goed waren! Maar gelukkig kunnen jullie weer bijna beginnen en hopelijk gaat het dit keer lukken, succes!

Posted

Hoi Tamara,

welkom hier op het forum.

Alvast heel veel succes met de volgende poging!

En hou je ons op de hoogte?

x

Posted

Hallo dames

Dank je wel voor jullie reactie het is toch wel goed om te weten dat je niet alleen bent.

Het was idd niet leuk om te horen dat die 7 eitjes niet goed waren maar we gaan dr gewoon weer voor

Krisje las dat jij voor je eerste poging gaat heel veel suc6

Siebje las bij jou dat het niet goed is sterkte morgen.

Tot schrijfs maar weer

Groetjes tamara

Posted

Dankjewel Tamara, het is bij mij idd afgelopen. Vanmiddag een miskraam gehad na 6,5 week zwanger te zijn, ben er helemaal kapot en verdrietig van! Morgen toch wel een echo voor de zekerheid.

Posted

Hee siebje

Ik wens jou en je man heel veel sterkte met dit verlies.

En ook veel sterkte morgen

dikke kus tamara

Posted

Hoi meiden,

Tamara, welkom hier, ik ben zelf ook nog een groentje:toothy9:hier!

Wat balen dat het mis is gegaan, maar wel fijn dat het voor de verzekering niet telt!

Siebje, ik heb ook jouw verhaal gelezen, heel veel sterkte!! :knuf:

Wij gaan bijna beginnen, de koelkast ligt al vol, vind het nu wel spannend worden hoor!

Liefs Heather

Posted

Hoi heather

Jij ook welkom.

Spannend dat je bijna gaat beginnen met spuiten.

Zal aan je denken.

Groetjes Tamara

Posted

Hoi Heather

Zodra ik weer ong word dan moet ik bellen met het ziekenhuis en dan word ik terug gebeld of ik mag starten.

Weet niet of dat in alle ziekenhuizen zo is maar in ons ziekenhuis mogen er maar 5 paren per dag starten dus dat is nog afwachten.

Groetjes Tamara

Posted

Hey siebje

Wat lees ik nou alles is goed.

Wat geweldig zeg:bf_new:

Weet je ook waarom je nou bloed verloor.

Gr tamara

Posted

Hoi Siebje

Wat erg voor je zeg, sterkte! Dat lijkt me heel moeilijk, probeer de moed er maar in te houden (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Ik denk dat alle paren die graag een kindje willen vooral de 1e weken van een zwangerschap zenuwachtig zijn of het wel goed blijft gaan, maar bij ons is dat misschien net nog even wat heftiger omdat we er zoveel moeite voor moeten doen om uberhaupt zwanger te worden...

Spannend dat je bijna kan beginnen Tamara,al vraag ik me wel af wat ze nou precies steeds met 'starten' bedoelen. Ik vind het een beetje een vage term omdat ik op het forum ook lees dat je kortere en langere trajecten hebt?

Het ziekenhuis belde net dat ik morgenochtend vroeg mag komen om te starten (in ieder geval medicatie ophalen), had doorgegeven dat ik ongi was. Ben benieuwd!

groetjes, Aafke

Posted

Hoi Aafke

Lees net pas je berichtje ben benieuwd wat ze bij jou bedoelde met starten en of je ook al begonnen bent.

Wij zijn gisteren gebeld dat onze bloed goed was.

Bij ons houd het starten in dat zodra ik ong word ik moet bellen met het ziekenhuis en het ligt er maar net aan hoeveel mensen zich aanmelden want er mogen maar 5 per dag starten met prikken.

Wij lopen in het Maastad ziekenhuis in Rotterdam maar heb begrepen dat het in elk ziekenhuis weer anders is.

Wat voor medicatie heb jij want las op deze site ook dat somige een neusspray hebben.

Nou ben benieuwd hoe het gaat en heel veel suc6

Tot schrijfs

Tamara

Posted

Hey Tamara,

Bij ons is nu gelukkig veel duidelijker geworden want ben gisteren in het ziekenhuis geweest. Ik had al doorgegeven dat ik ongi was dus mag nu op 9 september met medicatie beginnen en heb direct een enorme medicijnkast meegekregen! Ik begin in ieder geval met decapeptyl, naam van de stimulatie-hormonen ben ik even kwijt.

Neusspray klinkt op zich wel goed trouwens, ik moet je eerlijk zeggen dat ik wel even moest slikken toen ik die naalden zag waarmee ik straks aan de slag mag...

Volgende week krijg ik in ieder geval prikinstructie en 1e echo staat op de 23e gepland. Komt nu ineens heel dichtbij, ik merk dat ik nu dus ook zenuwachtig begin te worden!

Wij zijn in behandeling in Apeldoorn (Lukas) en moeten voor het lab-gedeelte naar het Radboud in Nijmegen. Daar lees ik gelukkig goede verhalen over hier op het forum en in Apeldoorn vind ik iedereen tot nu toe ook erg prettig. Heb je ook wel nodig want je hebt al genoeg stress aan je hoofd!

Posted

Hoi Aafke

Ik zal eerlijk zeggen ik prik niet zelf dat doet mijn man want ik durf het echt niet zelf.

Heb het wel geprobeerd maar durfde niet echt door te zetten.

Vind het wel kanap als je het zelf durf.

Ik denk dat je puregon bedoeld die heb ik ook.

Nou dat was het weer tot schrijfs

Gr Tamara

Posted

Hoi Tamara,

Ik ben ook nog niet zo lang op dit forum en wij gaan ook eind september voor onze eerste ICSI poging. Ik zie dat jij ook in omgeving Rdam woont. Bij welk ziekenhuis zit jij?

Ik heb al een poging gedaan in juli maar ik had helaas niet genoeg follikels dus bij ons is er een escape iui gedaan.

Begin jij ook je eerste menstruatiedag en dan op dag 10 voor een echo?

Spannend he? Ik wens je heel veel succes!

Ik hoor het wel!!

Groetjes Syl

Posted

Hoi Syllie

Spannend dat je aan je aan je eerste icsi poging gaat beginnen.

Ik begin ook idd dag een van mn menstruatie en op dag 10 de eerste echo.

Wij lopen in het maastad ziekenhuis lokatie zuider en de bevruchting vind plaats in het erasmus.

Bij welk ziekenhuis lopen jullie?

Zou toevallig zijn als we bij het zelfde ziekenhuis lopen.

De eerste keer dat wij gingen beginnen met spuiten had ik ook te weinig follikels en is er bij ons ook iui gedaan.

Ik wens je veel sucses met je poging en hou me op de hoogte vind ik wel leuk zo verhalen delen.

Groetjes Tamara

Posted

Hoi Tamara,

Nou das toevallig, wij lopen ook bij het Maasstadziekenhuis Locatie Zuider en inderdaad de bevruchting in het Erasmus. Ik ga rond 29 september weer starten als alles goed gaat.

En begin jij ook deze maand aan je 2e poging?

Zeker leuk als we elkaar hier op de hoogte kunnen houden.

Wanneer ga je starten met spuiten of ben je al bezig?

Nou heel veel succes met alles!!

Groetjes Syl

Posted

Hoi Syllie

Nou dat is echt toevallig!

Zodra ik weer ong word dan kan ik bellen en dan maar afwachten of we mogen starten.

Ik ben nog niet begonnen met puiten want dat doe ik pas zodra ik mag beginnen.

Bij somige verhalen hier staan al dat ze een maand van te voren beginnen met spuiten.

Zo zie je maar weer dat ieder ziekenhuis anders is.

Ben van de week nog naar het ziekenhuis geweest on een brief af te geven die ik van het internet had geplukt.

Wij hadden namelijk 7 bevruchte ei'tjes maar na die dagen wachten geen goede. balen maar oke we gaan gewoon verder.

Kwamen we na een maand bij de dokter en wij hadden met het zilveren kruis gebeld of dit gelde als een poging maar dat deed het niet omdat je 4 fasses heb die je doorloop en omdat er bij ons geen tp had plaatsgevonden was het geen poging.

Dus wij bij de dokter en zeiden dat we gebeld hadden en wat zegt hij het is wel een poging want zodra ik dat koffertje mee geeft is dat een poging.

Wij weer bellen en wij hadden het goed dus heb het opgezocht en uit geprint en afgegeven want als hij dat tegen meer stellen zeg en die hebben zoiets van oh de dokter zegt dat zal wel goed zijn.

zo zie je maar weer dokters hebben niet altijd gelijk hihi

Dus dat was mijn bezoekje :misc_expressions-wh

Spannend dat jij eind sept weer gaat beginnen.

Doe jij zelf prikken?

Nou dat was het weer nog een fijn weekend.

Dikke kroel Tamara

Posted

He Tamara,

Nou fijn hoor dat ze het niet als een poging zien en dat jullie deze dus nog tegoed hebben. Ja ik ga ook op mijn eerste menstruatiedag beginnen met prikken en dat zal zo rond 27 september zijn. Maar wij moeten idd ook bellen of we dan ook echt mogen starten omdat ze soms al "vol" zitten met stellen die gaan starten. Dus ik moet nog een paar weekjes geduld hebben. Maar als ik het goed begrijp heb je dus nog 3 pogingen tegoed?

Nou ik vind het wel grappig dat je in hetzelfde ziekhuis loopt als wij. Ik ga woensdag a.s. naar het ziekenhuis en dan hoor ik hoe mijn prikschema er uit komt te zien. Dat zal wel een hogere dosis puregon worden denk ik.

Ik laat wel wat weten als ik ben geweest.

Succes en tot snel!

Hou je op de hoogte!!

Liefs Syl

Posted

Hi Tamara,

Gelukkig heeft het jullie geen poging gekost. Toch wel erg dat je zelf met papieren naar de dokter moet om het te bewijzen zeg maar.

Dat de komende poging goed mag slagen!

Kus Linda

Posted

Hoi Syllie

Spannend dat je woensdag je schema krijg dat is toch weer een stapje dichter bij.

Ben benieuwd!!!!!!

Wij hebben idd nog 3 pogingen gelukkig maar.

Hoi Linda

Idd is het niet leuk dat je het zelf moet afgeven maar beter iemand als niemand.

dikke kroel Tamara

Posted

Hi,

We moeten toch echt wel heel goed worden in wachten. Deze behandelingen bestaan alleen maar uit wachten wachten en nog eens wachten lijkt t wel. Nu ben ik weer aan het wachten om ongi te worden (of niet natuurlijk!) net zoals jij. Heb je toch steeds weer een beetje hoop dat het deze maand gelukt is zonder mm, afwachten maar weer. Heb jij al tekeken van een aankomende ongi?

X

Posted

idd, t bestaat voornamelijk uit wachten, dat maakt je wel onzeker en machteloos. De medicijnen kun je zelf toedienen maar voor de rest ben je afhankelijk van anderen.

Voor ons is het nu ook vooral afwachten, morgen 3e controle echo en dan waarschijnlijk zaterdag de punctie. Een onzekere periode omdat ik een ooronsteking heb en daardoor dus ook koorts. Iom arts gaat de punctie wel gewoon door al zal 't belangrijk zijn dat ik me wel beter moet voelen en fit ben... :( nu dus thuis in mn bedje en hopen dat we snel beter zijn voor de punctie.

Verder nog n algemeen vraagje, hebben jullie last van de spuiten, of valt dat wel mee? Heb er nl weinig last van en daardoor denk ik soms of 't allemaal wel goed gaat...

liefs