Ga naar inhoud

onderweg naar icsi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Tamara,

Dat is goed nieuws! 12 is een mooi aantal, dus dat wordt vast en goede oogst. Ik hoop dat je snel hoort wanneer je de punctie hebt, succes alvast!

Groetjes, Aafke

• Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tamara,

Dat is natuurlijk geweldig nieuws, en nu maar hopen dat de anderen

ook lekker gaan groeien.

In ieder geval weer fijn om te horen dat iemand weer eens iets positiefs

te melden heeft.

Ik wens je veel succes toe, bij je volgende echo, ik zal voor je duimen!

Hermien

Geplaatst

Hey Tamara,

Wat goed zeg 12 follikels! Geweldig!

Je zal dan wel zo rond donderdag de punctie hebben, in ieder geval deze week! Helemaal goed joh!

Met mij gaat alles goed hoor, ik heb wel vandaag het idee dat ik ongesteld ga worden maar ja we houden de moed er in! Vrijdag mag ik officieel pas testen dus nog even geduld.

Ja dat had ik ook vorige keer in de wachtkamer, je kijkt iedereen aan met het idee van; hmm misschien spreek je die wel eens op het forum, haha!

Dat had ik ook met de punctie, dan moet je in zo,n kamertje wachten met nog 3 stellen, dat is zo raar. Voor hetzelfde geld kom je dan een bekende tegen.

Nou heel veel succes morgen en ben benieuwd wanneer je punctie is!

Groet,

Syl

Geplaatst

Syllie,

Hoe gaat het? Nog even geduld hebben?

Erg he', dat wachten!

Ik wens je nog veel sterkte!

Linda,

Gelukkig dat je geen of weinig bijwerkingen hebt van de hormonen.

Dan is het toch prettiger om een behandeling te ondergaan.

Ik hoop dat ik binnenkort ook mag starten.

Met mij gaat alles natuurlijk goed, maar ik had vanmorgen toch een rare ondekking.

Er kwam melk uit mn tepel, en ze zijn al vanaf de vorige tp ( de borsten )

zeer gespannen.

Hoe zou dit kunnen? Hebben jullie enig idee?

Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Misschien ben je we zwanger? Ben je echt ongesteld geworden de laatste keer? Ow dat zou wat zijn! Heb je een test in huis, zou ik toch maar even testen? hihi

Wanneer mag je anders starten met je volgende poging?

Groet,

Syl

Geplaatst
Hoi Hermien,

Misschien ben je we zwanger? Ben je echt ongesteld geworden de laatste keer? Ow dat zou wat zijn! Heb je een test in huis, zou ik toch maar even testen? hihi

Wanneer mag je anders starten met je volgende poging?

Groet,

Syl

Syllie,

Ja, ik ben echt ongesteld geworden, en ik heb vanmorgen toch maar eens getest en die was negatief.

Ik snap er zelf ook helemaal niets van.

Maandag 2 nov heb ik een gesprek, en dan hoor ik wanneer ik mag starten.

Meestal krijg je dan ook een echo om te kijken of alles in orde is, dus..

Misschien moet ik maar even bloed laten prikken, ik vind het allemaal maar vreemd

Hermien

Geplaatst

Hai Hermien,

Oke dus je hebt al getest, dan zal het wel niet zo zijn maar ik zou voor de zekerheid maar wel een bloedtest doen, je weet het maar nooit!

Succes ermee!!

Groet,

Syl

Geplaatst

Hallo meiden

Ben vandaag voor de tweede echo geweest en had nu 13 follikels.

Ze waren allemaal mooi aan het groeien.Ik moet nu woensdag weer een echo en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de punctie.

Ik moet heel eerlijk zegen dat ik er toch wel een beetje tegen op ziet.

Syllie

Hoe is het met jou?

Ik hoop niet dat het doorzet het gevoel van ongesteld worden.

Hermien

Wat raar dat er melk uit je borst komt ik zou het idd ff laten testen via je bloed je weet maar nooit lijk me ook een dubbel gevoel..

Hoe gaat het verder met je?

Nog een weekje dan mag je op gesprek.

Nou meiden dat was het weer

Veel liefs tamara

Geplaatst

Hoi Tamara,

Wat fijn dat het er zo goed uit ziet, heel mooi hoor zoveel follikels!

Ik begrijp heel goed dat je nerveus bent voor de punctie maar echt voor je het weet is het voorbij. Komt vast allemaal goed!

Voor mij is de poging mislukt, ik ben vandaag ongesteld geworden, jammer he?! Ik heb vandaag het ziekenhuis al gebeld en ik heb 26 november een evaluatie. Ik kan dan waarschijnlijk rond half december weer starten.

Succes voor woensdag alvast!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hey Syllie

Wat een *** nieuws zeg had zo voor je gehoopt dat je twee dikke strepen zou hebben.

Hoe voel je je?

Gaat het wel een beetje met je en met je man?

Kan me best voorstellen dat je het allemaal ff moet verwerken.

Ik wens je heel veel sterkte

en een dikke kroel voor jou

Liefs Tamara

Geplaatst

Hey Syl,

Gadver, ik had je zo graag getrakteerd vrijdag... bah, rotnieuws!!!

Het lijkt me best moeilijk om jezelf weer zo te herpakken, knap hoor! Gelukkig heb je al weer een afspraak in het ziekenhuis staan, meestal kunnen ze je er ook wel goed begeleiden in de nasleep van een traject. Ik ben in ieder geval wel heel blij met de artsen en verpleegkundigen die ik tot nu toe heb meegemaakt, heel invoelend en meelevend.

Maar het is nu wel gewoon even een hele bittere pil doorslikken, ik wens je veel sterkte.

dikke knuffel, Aafke

Geplaatst

Syllie

Wat jammer dat het niet is gelukt, ik had het je zo gegund.

Hoe voel jij je nu, kun je het een beetje aan?

Het is wel fijn dat je in ieder geval direct weer verder kunt.

Heb je trouwens nog cryo's of moet je weer opnieuw starten met een behandeling?

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven ik wens je veel succes toe met de volgende poging!

Tamara

Ik snap het wel dat je een beetje tegen de punctie opziet, maar je moet er maar aan blijven denken dat het voor een goede zaak is.

Ik kan je alleen maar aanraden om je te ontspannen, maar dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd, in ieder geval veel succes en sterkte ermee

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hallo Tamara,

13 follikels, dat ziet er goed uit, spannend hoor.

Benieuwd hoe je de punctie ervaart. Ik heb vrijdag weer een echo en dan waarschijnlijk de 1e week van november de punctie.

Sterkte en succes met de punctie.

groetjes Diane

Geplaatst

Syllie wat een vervelend nieuws, ook al zo snel. Ik had goede hoop voor a.s. vrijdag. Hoe gaat het nu met je? Doe het rustig aan, laat alles een beetje bezinken dan kun je met frisse moed aan de volgende poging beginnen. Veel sterkte.

Tamara het gaat steeds beter met je follikels, goed zeg. Morgen weer duimen dat je dan de punctie kan plannen. Ik kan er niet over meepraten, maar hopelijk valt hij deze keer mee.

Diane jij ook succes met je echo vrijdag, benieuwd hoeveel follikels jij hebt en hoe groot ze zijn. Welk hormoon spuit je, en hoeveel eenheden? Ik meot straks Puregon 100 E gaan spuiten.

Hier verder nog steeds geen nieuws eigenlijk, alles gaat z'n gangetje. Mijn man slaapt nog steeds thuis, dus dat is oo goed haha.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie lieve reacties!

Het gaat al weer een beetje, ik kijk al weer een beetje uit naar de volgende poging!

Ik heb even een vraag aan jullie; de volgende poging zouden wij graag 2 embryo's terug willen plaatsen (als die er temniste zijn natuurlijk). Deze keer heb ik 1 gedaan maar ik zou misschien wel een beter gevoel hebben bij 2. Wat doen jullie en wat zijn jullie ervaringen of tips? Ik vond het vorige keer zo zonde dat de 3 overige cryo's niet werden ingevroren, kunnen ze misschien beter in mijn buik zitten? ;-)

Verder iedereen sterkte met het prikken en de komende echo's en ik blijf jullie volgen hoor!

Liefs SYl

Geplaatst

Hey Syllie,

Kan me voorstellen dat je nu in dubio zit. Ik ging in eerste instantie voor een tweeling maar heb daar in overleg met de arts vanaf gezien omdat het onze 1e poging is. Verandert dus ook voor ons misschien nog als het niet lukt!

Toevallig ben ik na alle positieve berichten over de digitale ivf-poli van het Radboud eens gaan kijken op de site, en toen kwam ik wel een hele handige patientenfolder (keuzehulp voor paren die ivf of icsi ondergaan) tegen:

http://www.umcn.nl/extern/patfol/CSS0848.pdf

Als de link het niet doet google je op UMC Radboud en dan klik je door naar IVF-poli en dan zie je de link vanzelf staan. Misschien heb je hier iets aan!

Over de digitale poli gesproken: weet iemand of je daar ook toegang voor krijgt als je alleen de tp in NIjmegen hebt? We zijn in behandeling bij het Gelre-ziekenhuis in Apeldoorn, maar moesten voor het lab en de tp naar het Radboud.

Aafke

Geplaatst

Hoi, (tweede poging, is namelijk eerste keer dat ik bericht tik).

Bedankt voor bovenstaande link, is ook het dilemma waar ik mee zit.

Eerdere pogingen steeds eentje teruggeplaatst, twijfel nu of ik niet voor twee ga. Ik ga de tekst even rustig doorlezen,

groetjes, Magda

Geplaatst

Hoi Aafke,

Bedankt voor de link, ik krijg ,m niet geopend en via google lukt het nu ook niet. Ik heb wel gekeken op www.ivf.nl en dan kopje uitkomst, terugplaatsbeleid. Staat ook info over.

Ik wil denk ik toch voor 2 embryo,s gaan de volgende poging. Maar nu vraag ik mij af of ze dat ook doen. Ik ons ziekenhuis (Rdam) zijn ze er best wel op tegen wanneer je onder de 35 jaar bent om er 2 terug te plaatsen. Maar het is toch zo dat je dan ZELF mag beslissen? Ik heb er gewoon een beter gevoel bij denk ik.

Groet,

Syl

Geplaatst

Syllie,

Volgens mij mag je zelf kiezen, maar ik weet het niet zeker.

Wij hebben bij de verse tp, in overleg met de arts gekozen voor 1.

Deze was trouwens niet gelukt.

Bij de volgende poging, met cryo's, zouden we voor 2 gaan, maar 1 haalde het ondooien niet.

Wel zwanger trouwens.

Bij de afgelopen poging met cryo's, hadden we besloten om met goede kwaliteit te kiezen voor 1 cryo, en voor mindere kwaliteit te kiezen voor 2.

Helaas niet gelukt...

Succes met je beslissing, ik vond het ook erg moeilijk.

Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Bedankt!

Ja als ik jou verhaal zo hoor kan het inderdaad alle kanten op maar ik wil denk toch 2 embryo's terug plaatsen als dat kan.

Weet je al wanneer je met je 2e ICSI behandeling mag starten?

Weet iemand of je dat zelf mag beslissen of je er 1 of 2 wil terugplaatsen?

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi Syllie,

de 1ste ivf in SFG/EMC Rotterdam, daar was het normaal om 2 embyo's terug te plaatsen, vers of cryo maakt niet uit.

Wij hebben net de 2de ivf/icsi bij MC Kinderwens in Leiderdorp gedaan. Daar gaan ze van 1 embryo uit om terug te plaatsen, vers of cryo. Wij hebben voor 2 besloten en dat was geen probleem. Ik heb nu 1 cryo.

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je uiteraard zelf deze beslissing mag/kan nemen, toch?

Groetjes

Geplaatst

Hallo meiden

Vandaag weer een echo gehad en het waren er nog steeds 13

Zaterdag heb ik de punctie en morgenavond de pregnyl spuiten.

Syllie

Las net dat je niet weet voor 1 of 2 embryo's terug te laten plaatsen ik denk dat ik als het bij mij niet goed gaat ook voor 2 zou kiezen.

Onze dokter vraagt aan ons altijd hoeveel we er terug willen plaatsen

Welke dokter heb jij?Wij hebben van Heusden mischien verschilt dat ook per dokter.

Hoe gaat het verder met je?

Dikke kroel Tamara

Geplaatst

Hey Tamara,

13, wat goed he?! En zaterdag al de punctie! Spannend... maar wel fijn, eindelijk he?! Voor je het weet is de puctie voorbij, weet je al wie de punctie gaat doen bij je? Ik had dr Dreischor en het ging helemaal goed! Geen pijn gehad dus probeer je niet te druk te maken (haha zeg ik nu stoer!)

Wat grappig, wij hadden in eerste instantie dr Van Heusden toen we net het traject ingingen. Helaas was hij toen verhinderd en toen kregen wij dr Van Muijden maar zij heeft pas in december plek voor een evaluatie. Dus hebben we nu dr Dreischor bij de evaluatie. (haha ik heb er al veel gehad!). Ja, in eerste instantie zei ik altijd, bij de laatste poging kiezen we voor 2 maar nu willen wij de komende poging al 2. Ik heb daar een beter gevoel bij. Nu maar hopen dat er ook 2 bevrucht worden natuurlijk!

Ik ben de klap al weer een beetje te boven hoor! Ik moet er maar niet te veel over nadenken want dan kun je jezelf gek maken. Op naar poging 2!

Hoe gaat het met jou? Voel je je verder goed?

Ik ga voor je duimen voor zaterdag en ik hoop op veel eitjes!

Liefs Syl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden