Ga naar inhoud

onderweg naar icsi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat goed dat je wrs komend weekend je punctie hebt. Blijf maar elkker in bed liggen. Hopelijk voel je je snel dan weer wat beter. Zo ver ben ik nog lang niet. Moet eerst nog medicijnenles krijgen op 2 oktober, dan wordt gelukkig wel meteen gekeken wanneer ik kan starten.

Ik heb al 12 iui pogingen achter de rug waarvan 4 met hormoonspuiten. ik had eigenlijk ook nergens last van, alleen de pregnylspuit vond ik onaangenaam. Volgens mij ligt dat per persoon verschillend hoe je op homonen regaart en natuurlijk ook aan de hoogte van de dosis.

Ik duim morgen voor je.

Groetjes Linda

• Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi lieve allemaal,

pfffff! dat was me een ziekenhuisbezoekje zeg....

vandaag de 3e controle echo, in ´t begin alles goed

veel eitjes en ook juiste formaat. Totdat de arts andere

helft van zag...er zitten tè veel eitjes.In eerste instantie

ging er bij mij nog geen belletje rinkelen,totdat ik weer

aangekleed was en ging zitten. Je hebt last van overstimulatie

werd er medegedeeld, dat betekend waarschijnlijk geen punctie

zaterdag... Zat ik daar alleen (dacht een echo en een datum van

de punctie dat kan ik zelf wel) kon wel door de grond zakken.

Voor de zekerheid moet je wel even bloedprikken maar de kans

is zeer minimaal dat de punctie dus doorgaat....jeetje dat komt

ff hard aan! Ben als n dwaas bloed gaan prikken, en na ongeveer

anderhalf uur zouden ze de uitslag hebben.....(de mensen die ik

tegen ben gekomen zullen wel gedacht hebben)

Wist t allemaal niet meer,dus naar buiten gegaan mn man gebeld, ouders tja moest toch even mn verhaal kwijt. Mn moeder is al n gek naar t ziekenhuis gekomenen heeft me onwijs goed opgevangen... Na lang wachten zijn we terug gegaannaar de afdeling waar de uitslag net was binnengekomen. De assistente kwam onshalen en vertelde ons dat we net kantje boord toch de punctie kunnen gaan doen,wat een opluchting. Weer huilen, deze keer van opluchting. Gesprek gehad met de arts en as zaterdag om 08.00 u krijgen we de punctie.Het bloed mocht een waarde van 12 hebben en het was 11.9 echt op t randje dus. Vanavond op 20.00 u pregnyl gaan spuiten, 5000 ipv 10.000 door de overstimulatie. Maandag extra controle of mn eierstokken goed zijn, en dinsdag hopelijk de terugplaatsing. Door dit alles mogen we ook maar 1 emmy terug laten plaatsen ipv 2 (wat we graag wilden als dat kon), maar ja dat is niet anders en dat is voor ons ook goed, we zijn al dolblij dat we de punctie toch krijgen. Het was dus allemaal wat... maar we gaan vol goede moed op naar zaterdag!

liefs

Geplaatst

Jeetje troeteltje,

Wat een verhaal, je hebt wel geluk gehad. De punctie kan gewoon doorgaan. Heb je geen last van de vele follikels? Ik heb al andere verhalen gelezen van dames met overstimulatie. Wel vervelend dat je er vandaag eerst alleen voor stond, gelukkig kwam je moeder snel. Ik ging ook altijd alleen vor de echos bij de IUI, denk dat ik dat nu ook blijf doen bij de IVF, is al lastig genoeg om dit met het werk te regelen laat staan dat mijn man dat ook nog eens moet regelen. Dan denk je , wat is er aan een echo, krijg je dat nieuws te horen. Gelukkig gaat alles gewoon door. Hoe voel je je verder, geen koorts meer?

Doe het rustig aan een veel sterkte met de punctie.

Groetjes

Geplaatst

beste linda,

dank je! we moeten ondanks alles toch positief blijven!

koorts is gelukkig gezakt, en mn gehoor komt ook meer terug...

Zo mankeer je jaren niets en zo heb je alles in een week ;)

`t enige wat ik sinds een paar dagen voel is pijn in mn onderbuik,

dacht spanning, koorts... waarschijnlijk toch de folikels,verder weinig

last.

Is idd lastig om afspraken te maken ivm werk,laat staan met z´n tweetjes.

Net als je zegt, je gaat er vanuit dat t maar n echo is,weinig bijzonders op zich.

Zie dat jullie met ivf bezig zijn, hoever ben je? en hoe doorsta je 't allemaal?

Wil jullie ook onwijs veel succes toewensen met alles, en hopen op n mooi'

wondertje!

liefs

Geplaatst

Hi,

Hoe is de punctie gegaan? Hoeveel follikels hebben ze er aangeprikt? Hoop dat het een boel goede bevruchte embryos oplevert zodat je nog een aantal cryos overhebt voor de zekerheid. Is dit jullie 1e poging?

Wij zijn nog niet begonnen met IVF. Wij hebben hiervoor aal IUI's gehad. 2 Oktober krijgen we medicijnen les en krijg ik een echo om dan samen te kijken en te beslissen wanneer we gaan starten. Mijn man wil misschien nog wel ff wachten. Maar volgende week gaan we nog een weekje op vakantie, dus wie weet hoe hij zich daarna voelt.

Succces weer.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Troeteltje

Hoe is je punctie gegaan en hoeveel follikels hebben ze aan geprikt?

Hoe voel je je zelf na de punctie?

het is natuurlijk niet niks ik weet nog toen ik de verdoving kreeg dat ik echt heel hard heb moeten huilen van alles wat er om me heen gebeurde

2 dokters om je heen hellemaal in de groene lappen en dan die hormonnen die ineens gaan op spellen.

En dan de zenuwen hoeveel goede eitjes.

Ik hoop dat je snel je terug plaatsing heb ben al aan het duimen.

Hoi linda

Las net dat je volgende week al op vakantie gaat lekker hoor ff

lekker alles ook op een rijtje zetten.

Waar gaat de vakantie naar toe?

Nou dames dat was het weer tot schrijfs

Dikke kroel Tamara

Geplaatst

hi linda en tamara,

hoe gaat t met jullie?

we hebben gisteren de punctie gehad en 't viel toch best tegen, had t iets anders voorgesteld. We waren al om 07.15u in het ziekenhuis waar we gelijk werden opgevangen door de assistente. Tegen 07.30 kwam er een andere assistente, ze heeft alles uitgelegd wat er ging gebeuren en vroeg ons hoe we ons voelden. Behoorlijk zenuwachtig was ik inmiddels wel moet ik zeggen, ook mijn man vond het spannend. De gynaecoloog was ietsje later ivm bespreking, ondertussen een spuit net boven mn bil gehad,mocht gewoon staan en deze viel echt reuze mee! Daarna moest ik mn blaas legen en nog even wachten in de wachtruimte.Tegen 08.10 u ging het toch echt allemaal gebeuren.Zowel de assistentes als de arts stelden ons erg op het gemak.Eerst wordt met een spectrum je vagina schoon gespoeld met water,daarna gaat het echoapparaat en de naald je vagina in. Tot nu toe helemaal geen pijn gevoeld.De arts waarschuwde dat hij met het prikken ging beginnen en dat 't door de overstimulatie wel wat gevoeliger kon zijn. Damn wat een naar gevoel is dat, de kleintjes ging wel maar de grote,jeetje dit was best heftig. Ze zijn ongeveer 20 min bezig geweest. Het resultaat 3 buisjes met eiblaasjes,bloed en vocht. Ziet er wel raar uit hoor, de oogst wisten we nog niet dat moest in het lab bekeken worden. Er was vtv al gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk niet mee kon, en ja hoor ik moest in het ziekenhuis blijven doordat ze vonden dat ik er slecht uit zag en best wat pijn heb gehad. Vond 't wel balen maar eenmaal op de afdeling besefte ik dat dit het beste was. Ze hebben me supergoed opgevangen en waren echt onwijs aardig, de assistentes zijn naar hun dienst nog even langsgekomen. Ondertussen contact met m'n man gehad en aan 't duimen geweest dat alles goed zou zijn. Er zijn 32 eiblaasjes gevonden waarvan 14 goede,een goede oogst dus ;) Het zaad van m'n man was ook genoeg dus na een paar uurtjes kwam hij me halen. Moet zeggen dat ik me al veel beter voelde, alleen t lopen en zitten ging moeilijk maar verder ging 't goed. Eenmaal thuis,op bed en bank gelegen en doordat ik me best fit voelde toch wat kleine klusjes gedaan, achteraf gezien stom.S'avonds en vandaag nl veel last gehad van pijn en opgezwollen onderbuik (dit hadden ze me al verteld,op het moment dat de blaasjes nl aangeprikt worden,komt er vocht uit en komt in het buisje terrecht, na de punctie gaan die blaasjes zich weer vullen met vocht, en aangezien het er veel zijn ...) M'n broeken krijg ik niet allemaal dicht nu... Ga er vanuit dat de pijn wel zal zakken en wat betreft mn opgezette buik, daarvoor moet ik morgen een extra echo laten maken (dit doen ze altijd bij overstimulatie) hopen dat 't verder geen kwaad kan. Verder dinsdag om 11.00u de terugplaatsing mits ze morgen niet bellen met slecht nieuws....

Al met al moet ik zeggen, het viel een beetje tegen, maar aangezien je er alles voor over hebt zou ik het zo weer doen.

Wil jullie heel veel succes wensen deze spannende tijd en zal voor iedereen duimen! linda,alvast een fijne vakantie! lekker even de boel de boel laten en lekker genieten!

liefs :hello:

Geplaatst

Hoi hoi,,,.....

Zo, wat een heftig verhaal,.....

ik zal me even voorstellen, en hoop dat ik mee mag kletsen,....

Ik ben marion, 31 jaar en moeder van Joshua van 8, uit een vorig huwelijk,...

We zijn al een tijdje bezig, en sinds mei met icsi begonnen, waarvan ik dinsdag weer een fm krijg voor mijn 3e tp.

Ik had 19 eitjes (waarvan de arts al waarschuwde voor overstimulatie) en daar zaten dus 7 mooien bij.

Wel knap dat je die punctie zonder narcose of roesje hebt gedaan,.... ik had een roesje, en ben er maar blij om ook,... heb (volgens mijn man, want ik weet niks meer) de gyn zitten uitschelden, en ben zelfs bijna van het bed geklommen,.... ze hielden me tegen, maar had mijn benen al uit de beugels,.... (de gyn gaf achteraf ook wel toe dat hij me flink heeft toegetakeld, omdat een paar niet wilden meekomen,.. en dat ik dus flink blauw zou zijn van binnen)

Moet er dus niet aan denken om dit volgende keer bewust mee te maken,..

groetjes Marion

Geplaatst

jeetje dat is ook niet niks! wel fijn dat je een roesje had, dan maak je het niet zo heel bewust mee, en ach die artsen zijn wel wat gewend hoor ;) die zullen dat echt wel vaker meemaken! spannend morgen dus! zal voor je duimen!

verder de update:

vandaag controle gehad,veel vocht in mn buik maar terugplaasting mag doorgaan, joeppie! er zijn 6 goede emmy's gevonden! verder halve dagen werken en niet koken,strijken,stofzuigen etc zo min mogelijk lopen,3 liter water drinken per dag en lichaamsgewicht bijhouden.vrijdag weer een extra echo om alles in de gaten te houden. Ze hadden dit de laatste jaren niet meer meegemaakt, voelde me er wel gek bij haha en weet nu ni goed hoe t verder zal gaan en of alles wel goed gaat, maar ja dat is een kwestie van tijd...

liefs

Geplaatst

Hallo MS87, welkom hier. Eigenlijk hoor ik hier niet thuis maar bij de IVF. Toch ben ik hier een beetje blijven plakken bij Tamara en troeteltje. Heb je nu weer een cryo poging of een "verse"?

Troeteltje wat een mooie oogst, 14 stuks en uiteindelijk 6 super emmy's! Daar moet toch wel een blijvertje tussen zitten. Gelukkig mag de tp doorgaan. Hoe voel je je nu. Hopelijk laat de echo vrijdag zien dat alles weer in orde is. Weet je al wanneer je mag testen? Omdat ik donderdag op vakantie ga naar Zuid-Spanje wens ik je alvast veel succes en sterkte met de terug plaatsing en de wachtweken.

Tamara hoe zit jhet met jou, ben je al ongi geworden of nog steeds niet? Ik duim heel hard mee dat je deze maand kan beginnen! Daar gaan we voor!

Dikke Kus Linda

Geplaatst

hoi hoi

ach, het verschil tussen ivf en icsi is voor ons toch niet zo groot,.... (meer voor de artsen die het werk moeten doen)

Ik ga voor een cryo (liggen nog 5 in de vriezer), maar nu nog niet,...... Moet donderdag weer komen, want er is nog niet duidelijk een eitje aan het groeien,...

troeteltje, 6 is prachtig toch,. zijn ze samen verpakt of per stuk,...

Laten we hopen dat je ze lekker mag laten liggen,... en gewoon meteen een posi test krijgt,.....

Geplaatst

hoi allemaal!

vandaag dus terugplaatsing gehad! wat valt dat mee zeg, 5 min en je staat weer buiten.Helemaal geen pijn gehad dus was erg prettig! Wel n raar gevoel nu, je hebt toch "iets" bijzonders in je lichaam zitten. Was wel erg bang om naar de wc te gaan,want stel je voor....maar dat is nergens voor nodig want dat kan niet!

Er blijken ipv 6, 12 emmy's te zijn! dit kregen we daar te horen, hopen dat ze goed blijven en de vriezer in mogen,dat krijgen we over ong 2 weken te horen,duimen,duimen.Vandaag is er een supermooie terug gezet zoals ze zelf zeiden, ben erg benieuwd!

Verder gaat 't wel,vooral erg rustig aan. 4 uurtjes werken is voor mij ook echt voldoende, moet daarna echt gaan liggen. Wel gek hoor want je wil zoveel maar in je achterhoofd weet je dat dit niet mag, denk dat ik dit vanmiddag pas echt ben beseffen naar de terugplaatsing, je wil natuurlijk dat alles goed zal gaan.

Vrijdag weer een echo, dus afwachten hoe 't er voor staat....

liefs voor iedereen!

Geplaatst

Hallo troeteltje

Ben al heeeeel hard aan het duimen voor je kan me best voorstellen dat je niet naar de wc durft te gaan hoor zou ik ook hebben.

Over hoeveel weken mag je testen?

Hallo marion jij ook welkom sorry voor mn late reactie ben niet vaak op de site.Mn vriendin gaat as vrijdag trouwen dus moest veel dingen doen

Ik heb net je verhaal gelezen en kan me best voorstellen dat je ging vloeken hoor.

Ik heb zelf een punctie meegemaakt en dat was ook zonder verdoving nou heb me liggen janken van de pijn maar dacht als ik er maar wat moois voor terug krijg.

Ik ga dr gwoon weer voor met de pijn hihi

maar gelukkig ervaart iedereen het weer anders.

Heeft iemand nog iets van syllie gehoord? was benieuwd hoe het met haar ging

Linda weet niet of je dit nog leest maar wens jullie een hele fijne vakantie toe kom lekker tot rust saampjes .

Nou meiden dat was het weer

Dikke kroel Tamara

Geplaatst

Hey Troeteltje,

En nu maar heeeeel hard duimen voor een goede test straks! Lijkt me ook wel gek dat je nu even niets meer kan doen behalve wachten.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

allereerst bedankt dat jullie allemaal zo hard mee duimen, echt tof! Maar dat doen we andersom ook en ons kaarsje brandt ook voor iedereen hier!

Zit nu op de 5e dag van de terugplaatsing en vindt t erg spannend allemaal. In het begin had ik nog best wat krampen, maar dat is steeds minder aan ´t worden af en toe wat steken in m´n onderbuik. `t slapen gaat ook steeds beter, ik val als n blok in slaap en heb moeite met wakker worden (komt natuurlijk door al die nachten die ik haast niet heb geslapen). Wel heb ik gisteravond voor 't slapen gaan tegen m'n man gezegd dat 't lijkt wel of ik nu even niets meer voel in m'n buik en maak me daar best zorgen over... voel me verder ook harstikke fit en goed in m'n vel, ben dus allemaal bang dat er "niets meer zit", ik weet 't echt niet....

Gisteren wel weer naar 't ziekenhuis geweest voor controle. De arts vond dat ik er goed uit zag en heeft me alleen gevraagd wat ik voel en wat ik nu dagelijks doe.

Heb verteld dat ik met gewoon weer 'normaal'voel, soms wat steken maar verder weinig klachten op mn opzette buik na (is al wel veel minder dan in 't begin hoor).

Vol overtuiging zei ik dus dat ik vanaf maandag weer full-time wil gaan werken, maar

helaas dat zit er niet in. De arts vindt dat ik volgende week nog steeds maar halve dagen moet gaan werken en halve dagen rust houden.De week erop moet ik kijken wat m'n lichaam wel/niet aan kan. Pfff wat een domper, ik voel me toch goed? heb zelfs al gestofzuigd,gekookt en de was gedaan (dit heb ik maar niet verteld haha).

Maar juist wanneer ik mezelf goed voel zie hij, kan het zijn dat ik teveel wil en dat ik over n paar weken weer terug bij af ben,vandaar dat het dus niet mag.Ook werd me verteld dat bij een eventuele zwangerschap ik de klachten waarschijnlijk terug ga krijgen, dus voor m'n eigen bestwil en voor de emmy moet ik dus rustig aan doen. Vindt dat moeilijk hoor want ben nu al bijna 3 weken in de ziektewet en dat vindt ik tegenover 't werk erg moeilijk,ze hebben daar echt wel begrip voor want m'n baas kwam zelfs naar me toe of hij wat voor me kon doen en hoe ik me voelde, maqar toch vindt ik 't gewoon rot. Voel alsof ik alles aan kan maar kan dat dus nog niet en dat is raar, maar de arts heeft me wel met m'n neus op de feiten gedrukt en ik wil niet eigenwijs zijn en ga er dan ook zeker naar luisteren al voel ik me schuldig, en zal 't moeilijk zijn om langzaam aan alles weer op te pakken.Ik ben iemand die bezig moet zijn en vindt t moeilijk als n ander zich moet op offeren voor mij maar goed, de emmy staat hier op de 1e plaats,daar gaan we voor!

iedereen een heel fijn en gezellig weekend en tot snel!

liefs van mij (K)

Geplaatst

Hey Tamara,

Ik ben er weer hoor! Ben op vakantie geweest. Heerlijk even 2 weken niets gedaan. Hoe gaat het met je? Ben je inmiddels al gestart?

Ik ga volgende week starten, zie er best tegen op maar we gaan er weer voor!!

Liefs Syl

Geplaatst

hoi hoi allemaal,

weer n nieuwe opdate!

allereerst, syllie, heb je een fijne vakantie gehad? heb je t even van je af kunnen zetten? Spannend dat je volgende week weer mag starten, ga voor je duimen!

Gisteren inmiddels 2 testen gedaan (op de trouwdag van m'n ouders), en allebei een dikke tweede streep, dus als 't goed is zijn we zwanger!!! Kon 't echt niet meer volhouden en werd ook niet ongesteld, last van vreemde kwaaltjes en die hebben me over de streep gestrokken. nu morgen nog n testje voor de zekerheid (had er 3) geloof 't zelf nog maar nauwelijks! en dan woensdag de bloedtest...spannend! hoop dat 't gelukt is en dat we volgend jaar ons wondertje in ons armen mogen nemen!

fijn weekend nog voor iedereen!

liefs troeteltje

Geplaatst

Hoi Troeteltje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, een streep is een streep!

Wanneer was eigenlijk de officiele testdatum?

Geniet er lekker van!

Liefs x

Geplaatst
Hoi Troeteltje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, een streep is een streep!

Wanneer was eigenlijk de officiele testdatum?

Geniet er lekker van!

Liefs x

hoi krisje,

de officiele testdatum is pas 30/09 maar we hebben ´t dus al 26/09

gedaan, vooral ook om de dingen die ik merkte en ik m'n lichaam zo

niet kende. Jullie zitten nu ook in de spannende periode zie ik, heel veel

succes! en probeer veel leuke dingen te doen, en je afleiding te zoeken.

liefs troeteltje

Geplaatst

Troeteltje(s), gefeliciteerd! Ook wij hebben eerder getest bij eerdere terugplaatsingen want je kan gewoon niet wachten he? Geniet ervan! Joy

Geplaatst

Goedemorgen Joy,

Dank je!

Het is idd erg zenuwslopend en zo spannend allemaal!

Heb vanochtend dus voor de zekerheid nog n testje gedaan,

en ook deze was weer dik positief, dus dat is nr 3! Op naar

de bloedtest. Weet je toevallig hoe lang je dan zwanger bent?

Dacht zelf 3 a 4 weken?

fijne dag vandaag!

liefs troeteltje

Geplaatst

Hoi Troeteltje,

Wat geweldig nieuws voor je!! Van harte geleficiteerd!!

Was dit je eerste poging?

Ja de vakantie was heerlijk, bedankt! Wij gaan er nu ook weer voor. En ik hoop op net zo,n succes als jij!!

Geniet van je zwangerschap en succes met de bloedtest woensdag!

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi Troeteltje,

Een dikke proficiat bij deze !!!

Ik weet niet precies hoe je dan moet tellen, maar ik neem aan vanaf de punctie, dan wordt het eitje bevrucht...of zie ik dat verkeerd?

Geniet ervan!

x

Geplaatst

Wij moesten bij de vorige zwangerschappen toch echt de 1e dag van de laatste menstruatie als datum aanhouden. Je kunt ook de punctiedag aan houden en twee weken er bij op tellen. Joy

ps. Bij mij is er een menstruatie begonnen. Ik denk dat ik niet zwanger ben maar wacht het verloop toch even af. Jammer, want er is een grote wens. Maar met twee kinderen en nog 4 cryo's kan ik het hebben. (geloof ik.) Joy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden