Ga naar inhoud

onderweg naar icsi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag goed en minder goed nieuws gehad. Er waren 9 van de 10 eitjes bevrucht, een mooi percentage dus. Er zijn vanmorgen 2 emmies teruggeplaatst. Helaas hadden we geen embryo van topkwaliteit, welke kwailteit of zo dan wel hebben ze ons niet vertelt. Was vanmorgen ff balen en huilen, maar we moeten moed houden. Weet ook niet of ik nu nog wil weten van welke kwaliteit ze zijn. Zouden jullie dit wel willen weten.??

Nu maar wachten en wachten.

Liefs Linda

• Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Linda,

Wij hadden 6 bevruchte eitjes van de 7. En ook 2 emmies teruggeplaatst.

Geen cryo's, de overige waren niet goed genoeg om in te vriezen helaas. Daar baalden wij ook van , maar tenminste wel 2 goed genoeg om terug te plaatsen.

Hopelijk blijven ze goed plakken en gaan ze goed groeien.

Helaas zet mijn ongi door.

We gaan er niet vanuit dat er nog een vruchtje zit.

Het zkh zei dat als er 1 emmie afgestoten wordt, je geen bloedverlies hebt als er nog 1 zou zitten. Het kan wel dat bloedingen hebt en ook zwanger, maar we denken zelf van niet. We mogen een dagje eerder testen, zondag dus en dan maandag bellen over het hoe verder.

Dat zal wel jan. 2010 worden. Op naar de volgende poging en dat het jaar 2010 maar een heel vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen !

Liefs Diane

Geplaatst

Hoi meiden,

Tamara, wat goed zeg een dikke streep! Helemaal geweldig!

Op naar 7 december. !! Nogmaals, geniet ervan!! Voor jullie is een droom eindelijk uitgekomen!!

Linda, ja dat is balen als je dat nieuws dan hoort, ik zou wel even naar het ziekenhuis bellen en vragen wat ze bedoelen met " een niet top embryo" Je kunt vragen hoeveel cellig ze zijn? Dat heb ik ook gedaan nadat onze poging mislukt was. Ik was toch benieuwd hoeveel cellig de embryo was.

Het zegt niet veel heb ik begrepen op het forum maar gewoon voor je geruststelling. Er zijn meiden zwanger geraakt van een 4 cellige en bijvoorbeeld niet van een topembryo dus hou de moed er in hoor!

Diane wat jammer dat de poging is mislukt, ik hoop voor je dat je snel weer kunt starten. En natuurlijk even de tijd nemen om het te verwerken want het is toch verdrietig wanneer een poging mislukt is.

Liefs Syl

Geplaatst

Dames, bedankt voor jullie lieve en bemoedigende woorden. Mijn man en ik hebben besloten om niet naar de kwailteit van beide embryo's te vragen. Het levert misschien alleen maar stress op en zakt onze hoop weg. Mensen die spontaan zwanger worden weten ook neit de kwaliteit van het embryo. En het klopt wat sommige zeiden, niet iedere top-embryo blijft plakken. We hebben dus moed en houden hoop!

@Tamara hoe gaat het met jou, al last van kwaaltjes?

@Syllie, de 26e komt nu lekker dichtbij. Heeft iedereen een evaluatiegesprek na een poging?

@Diane wat balen zeg dat de poging is mislukt. Veel sterkte de komende tijd om dit een plekje te geven.

Liefs Linda

Geplaatst

Tamara, tja, het is toch afwachten he,... Zoals altijd,...

Ik heb zelf vandaag mijn TP gehad, en die was 2 stappen verder sinds het ontdooien,..... Klinkt goed,. maar zegt het ook iets??

We zullen maar weer afwachten,......

Geplaatst

Tamara,

Van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws!

Ik had al een tijdje niet meergekeken op de site, maar was toch nieuwsgierig naar jullie.

En als je dan zo'n berichtje leest, dan moet je toch even reageren.

Linda,

Wat jammer dat jullie poging niet is gelukt, ik wens jou/ jullie sterkte toe!

Gaan jullie verder met behandelen en weet je al wanneer?

Ja, bij ons is het dus rustig afwachten.

We hebben 26 januari een 2e gesprek, waar nog even weer wordt uitgelegd, hoe alles gaat.

En dan kan de 2e icsi behandeling in april beginnen, maar zover is het

nog niet.

Ik wens jullie allemaal succes en sterkte!!

Hermien

Geplaatst

Hermien, mijn poging is nog niet mislukt hoor, heb pas 2 dagen geleden de tp gehad van 2 embryo's! moet 3 december testen, dus... Bij jouw duurt her allemaal nog even lees ik.

Ms78 heb jij 1 of 2 embryo's teruggeplaatst gekregen? Zitten we nu samen te wachten. Veel succes.

Groetjes Linda

Geplaatst

Linda,. spannend, zitten we samen op de wachtbankje,......

Ik krijg er telkens maar 1 terug,.... Ze zitten ook alleen in het rietje,..

Ik mag ook 3 dec. testen,..... leuk vroeg sintkado toch??

Moet zeggen, de uitspraken van de artsen maken me erg hoopvol,...

Had altijd 1 ei bij de fm, en nu waren er 3 klaar, volgens de gyn moest de bmm zich dan ook beter voorbereiden, dus dat was een goed teken,....

en na het ontdooien van onze emmy was het al 2 stappen verder gegaan, terwijl de vorigen toch echt even opstart problemen hadden,.......

Klinkt voor mij weer echt hoopgevend,.... hahahaha

Maar kan me ook wel iets voorstellen dat je er niet naar wilt vragen,... het beinvloed toch je ideeen he.....

Geplaatst

Hallo meiden

Allereerst voor de meiden die me gefeliciteerd hebben dank je wel.We proberen van ieder min te genieten.Ons neefje was blijven logeren en zat de hele tijd tante mara je heb een baby in je buik vind ik zo leuk hoop wel dat ik een nichtje krijg.Nou daar moeten we dan maar voor gaan zorgen he... Ik blijf ook steeds maar naar de test kijken je wilt al zolang een positieve test en nu heb je er gewoon een.

Syllie

Nog een paar dagen en dan heb je het gesprek hoop dat je snel weer mag starten.

Linda

Hoe voel je je?

ben voor je aan het duimen hoor en hoop dat ze blijven plakken.

Hermien

Lang niet gezien....

Hoe is het met jou?

Diana

Las net dat het niet goed was bij jou wens jullie veel sterkte

Nou meiden dit was het weer dikke kroel voor jullie

groetjes tamara

Geplaatst

Hallo meiden,

Syllie, woensdag hebben we een evaluatiegesprek en gesprek over de aanpak van de volgende ivf poging. Het wordt dan febr. want ik moet eerst 2 eigen cyclussen hebben gehad. Dit ook ivm dat de hormonen uit mijn lichaam zijn.

Hoi Linda, de emmies hoeven niet van top-kwaliteit te zijn om zwanger te worden hoor.

Er is hier nog een topic over. Ook iets mindere kwaliteit kunnen een baby worden.

Als de kwaliteit niet goed was werd er echt niet teruggeplaatst hoor.

groetjes Diane

Dus de rest van dit jaar is het relaxen.

Geplaatst

Tamara, gefeliciteerd !!! Supernieuws zeg!

Het fijne van dit forum vind ik dat je ervaringen met en van anderen kunt delen, maar vooral ook dat er de succeserhalen zijn waardoor ik zelf nog goede hoop hou op een mooie afloop! Geniet van je zwangerschap, en dat er nog velen van ons mogen volgen!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hallo meiden

Aafke

Dank je wel voor je felicitatie en hoop dat je vandaag een terugplaatsing heb ik ga heel hard duimen voor je

Syllie

Ik weet niet of je dit nog leest vandaag maar wens je heel veel suc6 vandaag en hoop dat je in dec mag starten.

Linda

Hoe gaat het met jou,

Is de spanning nog uit te houden nog een week en dan mag je testen......

Hier gaat alles goed heb wel wat last van de kwaaltjes maar die horen erbij he dat maak het ook allemaal weer wat echter hihi.

Iets meer dan een week en dan hebben we de echo ben wel erg nieuwschierig en of alles goed is maar daar gaan we niet te veel aan denken en we gaan gewoon lekker genieten.

Nou meiden dit was het weer.

Dikke kroel Tamara

Geplaatst

Vandaag te horen gekregen dat de 7 overgebleven embryo's niet ingevroren zijn. BALEN. Echt een off dag vandaag. Een vriendin ligt in het ziekenhuis waar ik werk en toen ik bij haar kwam kijken hoe het met haar ging kreeg ze een controle echo, ze is nl 2 weken zwanger. In de auto onderweg naar huis flink zitten huilen, geen cryo's en ik wil ook een keer een echo om naar de baby te kijken ipv follikels.

Geplaatst

Hey Tamara,

Hoe gaat het met je? Haha zwangerschapskwaaltjes zijn juist leuk! Eindelijk heb je ze! Daar moet je zeker van genieten!

Fijn dat alles goed gaat en spannend hoor, bijna de echo!

Ik heb de evaluatie gehad en we mogen de eerstvolgende cyclus weer starten als we dat willen. Ze zijn gewoon open met de feestdagen alleen laten ze minder mensen starten omdat ze een wat minder drukke bezetting hebben. Dus het kan zijn dat we niet kunnen starten maar dat zien we dan wel weer!

Linda, ik kan me heel goed voorstellen dat je een offday hebt, dat had ik ook toen ik hoorde dat er niets ingevroren kon worden. Maar je zit toch nog in je wachtweken? Volgende week mag je testen, spannend hoor! Je moet maar positief proberen te blijven, hoe moeilijk dat soms ook is.

Liefs Syl

Geplaatst

Syllie wat goed dat jullie de volgende cyclus weer mogen starten. Wanneer zou dan ongeveer zijn denk je? Ik weet helemaal niet of Maastricht open is met de feestdagen. We hopen gewoon dat je dan mag beginnen.

Ik zit nog steeds op het wachtbankje ja, donderdag is het zover. Om 12.00 uur krijgen we de uitslag, spannenddddddddd.

Tamara ik zeg hetzelfde als Syllie, geniet van de kwaaltjes. Ik wil ze ook krijgen dadelijk. De echo komt ook langzaam dichterbij.

Liefs Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

En? Hoe gaat het met je? Zit je nog steeds op het wachtbankje?

Heel veel sterkte voor morgen! Ga voor je duimen....

Liefs Syl

Geplaatst

Oh sorry, Linda, ik zie net pas dat je negatief hebt getest. Wat rot voor je, ik had nog gehoopt dat je nog op de wachtbank zat. Sorry.

Sterkte de komende tijd, is heel verdrietig.

Liefs Syl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden