Jump to content

Recommended Posts

Posted

We hebben zojuist een terugplaatsing gehad van 1 embryo.

Na een punctie met 17 goede eitjes hoopte we ook op wat embryo'tjes die zouden worden ingevoren. Helaas... Er is niet ingevroren. Maar we moeten blij zijn dat er van die 17 in ieder geval 1 goede bij zit. Van 9 cellig. Ik begreep dat het minimaal 8 cellig moet zijn en dat 11 cellig top zou zijn.

We hebben er maar 1 nodig voor succes dus dat wordt nu 2 weken heel hard duimen!!!

Zijn er meer mensen die dit ook hebben ervaren.. hoeveel cellig de embryo's zijn en dat er van de 17 maar 1 bevrucht is.. We hebben de terugplaatsing in het emc rotterdam gedaan en ik begreep dat zij daar wel streng zijn met invriezen alleen top embryo's, maar wij hadden echter maar 1 bevruchting.

Liefs Peggy

Posted

Het EMC heeft inderdaad strenge regels volgens mij..

Wij hadden bij de laatste poging 18 eitjes, 2 zijn er terug geplaatst en 2 in de vriezer. We hebben nooit te horen gekregen wat er met de andere zijn gebeurd.

Volgens mij zijn er nog veel meer meiden hier die deze ervaring delen...

In ieder geval succes met deze ww...

Groetjes van Daan

Posted

Hee Peggy,

Kan me voorstellen dat het een beetje tegenvalt voor je gevoel, gek he, dat dat zo verschilt per vrouw, maar ook per ziekenhuis en per behandeling.. Toch weer een klein wondertje iedere keer als er een bevruchting lukt blijkbaar.. enne.. Ik had ook maar 1 embryootje ruim een jaar geleden, 7 cellig.. en die is nu bijna 9 kilo en al aan de fruithap! Ik ga voor je duimen, veel succes op het wachtbankje!

Liefs Pien

Posted

Ik had 12 eitjes en twee werden ingevroren.

Dit was ook in het EMC. Ik heb later in de computer zien staan dat er 9 emmy's goed genoeg waren om terug te plaatsen dus waarom er dan maar 2 in werden gevroren is de vraag en als je het vraagt krijg je niet een duidelijk antwoord.

Ik ga voor je duimen dat het gelijk een plakkerd is!

Posted

Tja, het EMC... Ik heb al eerder mijn verhaal opgeschreven maar dat was net voor jouw tijd denk ik... Ik had 24 follikels, 13 eitjes en 11 bevruchtingen. Dacht dus ook supergoeie resultaten te hebben... er is een 8-cellige terug geplaatst en niks ingevroren tot mijn grote frustratie. En hij is niet blijven zitten, dat was nog erger natuurlijk.

Maar goed, iedere situatie is anders dus we hopen dat het bij jou lukt natuurlijk! Wacht ze...

Caroline

Posted

He Peggy, verrassende uitkomst hoor. Ik zie zo verschillend verloop, per persoon, per ziekenhuis en per ronde. Er is echt geen peil op te trekken!

Gewoon nu vol vertrouwen dat jullie mooie 9-cellige lekker doorgroeit! Fijn dat dit een topper is.

Wij hadden deze keer 4 embryo's, de beste 2 zijn terug gezet. De andere 2 bekijken ze morgen en die gaan dan wel of niet de vriezer in. Horen wij pas bij de bloeduitslag 4 september.

In het AMC zeggen ze dat gemiddeld 8-cellig is en, naast het aantal cellen, delen zij het ook in "types" in. 3 het minst, 1 top (komt bijna nooit voor). Wij hebben nu een 6-cellige en 7, beide type 2. Vonden ze heel netjes (op schaal van 10 een 8 en een 8- zei de arts ;-)). In ieder geval beter dan de vorige keer, toen 2x 7-cellig type 3. We hebben van beide keren een foto genomen, je zag nu ook minder fragmentatie en meer evenwichtige verdeling en gelijke grote van de cellen. Maarja of dit echt iets zegt en uit gaat maken?

Nu het ohso moeilijke afwachten en proberen geen zorgen en stress te maken!

Rustig bijkomen van alles Peggy! Je hebt een intensieve tijd achter de rug. Wanneer mag jij testen?

Liefs, -M

Posted

Hey Miki,

Mijn man en ik waren al bezorgt om jou.. We waren zo benieuwd hoe het bij jou was verlopen.. Inderdaad heel erg verschillend per ziekenhuis! Voor jullie in elk geval ook een terugplaatsing van 2!! En nu maar duimen natuurlijk. Dus uit jou reactie begrijp ik dat 9 cellig toch wel goed is.. Het emc deed daar niet zo enthousiast over.. nou ja hopen dat deze blijft zitten en voor jou ook!

Ik mag 18 dagen na de punctie testen dus dat zal zaterdag 5 september zijn. Wij hebben alleen een echo foto meegekregen.. En niets gehoord over type 1,2 of 3.

We houden elkaar wel op de hoogte he!! En de rest natuurlijk ook.

Liefs Peggy

Posted

Hi Peggy - 1 is genoeg toch. We gaan duimen voor je!

Wij ook in EMC behandeld. Ik had 11 follikels aan te prikken. De oogst hieruit was 6 eitjes. Uiteindelijk zijn van de 6 er maar 3 gaan delen en op de dag van de tp waren er nog maar 2 goed, waarvan de beste = ons zoontje :-))) is teruggeplaatst! De andere die over was was niet goed genoeg verder ontwikkeld voor invriezen.

Succes met de komende twee wachtweken (14 dgn?) meid. Maak jezelf niet gek, voor je het weet ben je 22 wk zwanger! Wacht rustig af tot je opgegeven testdag is mijn advies.

Liefs,

Britt

Posted

Lief dat jullie aan ons hebben gedacht. 9-cellig is zeker top hoor! Ontvang hem (of haar ;-)) maar lekker met veel liefde.

Wij kregen niets mee, maar mijn man is heel vlijtig met zijn iPhone en klikt dan suf als het heel kort op beeld komt! Die tip kregen wij van vrienden bij wie het raak was. Ze hadden graag zo'n foto gehad!

Wij hadden ook 5 september voor de uitslag verwacht, maar ik denk vanwege 't weekend toch vrijdag. Nu vol houden. Ah, geduld is niet mijn sterkste kant!

Is de pijn in je buik iets minder? Niet meer kortademig?

xxx

Posted

We moeten inderdaad postitief zijn! Dat zijn we ook hoor!!! Elk geval een terugplaatsing.. Wel bijzonder vindt je niet...

Ik voel me iets beter. Ik voel wel dat het vocht nog in mn buik zit en dat drukt nog tegen mn longen dus de kortademig is niet helemaal over.. maar dat zal vast snel beter gaan. Het is gelukkig ook minder warm buiten.

Veel drinken en rustig aan!

Wel suf en moe van de utrogestan.. Heb jij daar nog last van?

Liefs Peggy

Posted

Lees wel vaker van moe en suf van Utrogestan, maar heb ik deze keer niet zo last van. Acupunctuur laadt me ook elke keer goed op.

Misschien dat het randje van overstimulatie en kortademig je erger moe maken, lijkt me ook heel zwaar.

Krijg wel buikkrampen paar minuten na inbrengen van de bolletjes!

Rustig aan, we keep in touch.... xxx

Posted

Hoi,

Ik had 20 follikels, 18 eicellen, 13 bevrucht waarvan er 3 uitgroeiden tot 'toppers'. 3 van de 13 is ook niet zoveel, toch bleek dat een relatief hoge score. Bij mij is er 1 teruggeplaatst, en 2 ingevroren. De rest is van een mindere kwaliteit en zal het ontdooiingsproces niet overleven is mij verteld. Alleen de beste kwaliteit kan dat. Ik geloof dat de rest wordt vernietigd, of als oefenmateriaal wordt gebruikt voor gyn's in opleiding. Daar heb ik althans wel een brief van gehad van het ziekenhuis. Voor de wetenschap moets ik apart ondertekenen.

Posted

Dag Peggy,

Goed zo, die topper van 9 cellen heb je binnen!! Proficiat! 9 cellen is volgens mij een giga-topper-kanjer. Ons IVF lab stond al min of meer te kwijlen van enthousiasme bij mij 7 cellige, nou dan zouden ze die van jou eens moeten zien ;-) Ik vind het fantastisch voor jullie! Nu ga je maar eens enorm rusten, ontspannen en veel blijven drinken. Ik loop een klein weekje op jou en Miki voor en kan ik je zeggen dat ik soms heftige 'slaap-en vermoeidheids' aanvallen krijg. Meestal zo in de middag. Ik geef ustrogan (schrijf ik dat goed) de schuld.

Ik zou je willen adviseren om het heerlijk rustig aan te doen. Sterkte met het moeilijkste IVF gedeelte: de wachtweken pfffffffffff.

Groetjes, Jos.

Posted

Hee Miki,

Jij ook 2? Proficiat! En wat grappig die man van jou met zijn Iphone. Wij hebben niets gezien, geen schermpje ofzo, noppes.

Hoe gaat het nu met je? Voel je je goed?

Ook voor jou heel veel sterkte in deze wachtweken. Volgens mij, zoals ik al aan Peggy schreef, het meest moeilijke gedeelte van het IVF-avontuur.

Fijn weekend en doe alleen maar dingen waar je blij van wordt. :sunny:

Groetjes, Jos.

Posted

Hallo,

Bij al onze pogingen hadden we zo'n 16 tot 20 embryo's. Er werden er 2 teruggeplaatst en de rest verdween....inderdaad ook het EMC.

Té zwak, té slecht ik weet het niet.

Bij de laatste poging gooiden we het over een andere boeg. Anders gestimuleerd waardoor er maar 4 follikels waren. Alle 4 bevrucht, 1 teruggeplaatst en 2 in de diepvries!!

Poging is mislukt door complicaties ontstaan door/na de punctie. Er wachten dus nu nog 2 cryo's in de diepvries van het EMC op ons.

Enne Peggy.....heel veel sterkte op het wachtbankje!!!

Posted

Hee Jos, wij ook 2 ja. ;-) Wordt binnenkort 34 en is ook al de 2e ivf. Dus we wisten dat we er meer zouden krijgen, mits ook goed bevrucht!

Heel trots nu, klein stapje beter dan de vorige keer. Ik dank het aan de Menopur, staat toch bekend om dat het betere emmy's oplevert (zie mijn posting op dit forum hierover mocht iemand het willen nalezen). Wie weet helpt de acupunctuur ook een beetje. Ieder geval om mij rustiger te maken! Gister en vanacht wel een terugslag van alle stress. Nu rustig weekend.

Jij al een weekje op weg Jospehine. Het is nu al zo'n beetje besloten. Nestelen binnen 2-4 dagen na TP dacht ik, met eventuele uitloop. Voel je je goed verder?

Ik heb wel eens gelezen van een moeder van een tweeling waarbij de ene iets minder cellig was dan de ander. Op echo's en bij de geboorte was duidelijk te zien dat de grootste eerder genesteld was en ook steeds ietjes voorliep qua grootte op de ander. Heel schattig!

Nou, maar goed... eerst eens zorgen dat er uberhaupt 1tje blijft plakken! ;-)

Liefs, -M

Posted

Hoi Miki,

Bij mij (in het EMC) werd gezegd dat innestelen pas tussen de 5 en 10 dagen plaats vindt... Vond het ook laat, maar dat beweerde de embryoloog (zo heet het vast niet maar je snapt wie ik bedoel).

Succes!

Caroline

Posted

Ben ik weer even. Ik ben effe in een wachtdipje geschoten. Vanaf vanochtend, vanaf het moment dat ik mijn ogen opende, heb ik het gevoel dat het mislukt is. Mijn fatalistisch kantje krijgt weer de kans om van zich te horen. Ik moet het neersabelen :Whdatk:hahaha, (zo, dan heb ik ook eens zo'n gek poppetje gebruikt) Waarom staan die in godsnaam hier op deze site? :dry:

Goh, ik vind 5 tot 10 dagen best wel laat. Ik vraag me af of ik uberhaupt al iets kan merken van een evt. innesteling ofzo? (afgelopen maandag had ik de tp van 2 embryo's) Weet iemand dat? Als ik al iets voel (heul soms een licht krampje dat niet langer dan 0.125ste seconde duurt) dan is dat tuurlijk van die gekke tabletjes die je in moet brengen. Gek word ik ervan. Ik fiets dadelijk maar even naar onze mulitculti zaterdagmarkt om bloemetjes te scoren.

Hoe gaat het met de rest hier? Met jou Peggy, begin je al wat meer lucht te krijgen?

Liefs van een wat dipperige Jos.

Posted

Ik heb nog even alle berichtjes hier teruggelezen maar dat EMC stemt me niet echt 'gerust'. Zijn die uit op hele hoge slagingsresultaten ofzo? En dat sommigen hier niet echt duidelijk hebben wat er met de overgebleven embryo's is aangevangen, daar schrik ik eerlijk gezegd wel een beetje van...

Posted

He Josephine,

Van tevoren moest ik (en ik neem aan alle anderen bij het EMC ook) een papier tekenen of ik akkoord ging met invriezen en eventueel onderzoek of vernietiging. Heb jij dat niet gehad? Dus mijn overgebleven embryo's zijn of voor onderzoek gebruikt of vernietigd. Niet echt leuk om over na te denken dus dat heb ik ook maar niet teveel gedaan... Tot nu toe heb ik 1 succesverhaal gelezen wat betreft invriezen in het EMC en dat was Simonja, bij haar zijn 9 embryo's ingevroren, in het EMC.

Ik weet niet precies wat de reden is, ik heb toen wel het lab gebeld en kreeg te horen dat ze aan heel veel verschillende eisen moeten voldoen en helemaal perfect moeten zijn om ingevroren te worden. Ze zijn denk ik bang dat het met ontdooien toch mislukt anders.

Ik vind het ook niet echt prettig, ga binnenkort op voor poging 2 en ben heel benieuwd hoe het dan weer gaat. Maar om nou over te stappen op een ander ziekenhuis...

Succes met je dipdag (zo herkenbaar), morgen ziet het er vast weer anders uit!

Caroline

Posted

Ik denk ook liever niet teveel na wat er met de overige embryo's is gebeurd, het zijn er in ons geval heel wat...

Zou het niet zo zijn dat cryo's in het EMC meer kans van slagen hebben? Dat geeft de burger moed!

Posted

Hey Josephine... en alle andere natuurlijk!! Balen dat je een dipdagje hebt.. Inderdaad niet echt hoopvol dat emc.. ik geloof ook dat ze op hoge scores uit zijn... We kregen gister ook de indruk van wat is het toch een fabriek.. Niemand kon ons iets vertellen en dat 'meisje' van het lab oogde erg zenuwachtig toen ze zei dat er maar 1 bevruchting van de 17 was opgetreden?? We kregen niets geen formulieren te zien en de computers stonden zo dat we er niet op konden kijken, maar ja we moeten ons dan ook maar niks aan gaan praten. Helaas kunnnen we het toch niet veranderen. En ik moet natuurlijk maar blij zijn dat er in elk geval een terug plaatsing is. Gelukkig voel ik me wel wat beter! Wel iets benauwd nog, maar gaat beter.. Voel wel wat bijwerken van de utrogestan.. vooral heel moe en licht/duizelig in mn hoofd.. Nog 1 weekje en dan is die utrogestan klaar.. Ben jij daar dan nog niet mee klaar Josephine?

Fijn weekend!

Groetjes Peggy

Posted

Je heb maar 1 nodig hoop dat het meteen raak is bij jullie...

Wij hadden er 19 waar van er 7 bevrucht waren 1 TP is en 6 goed genoeg om in de vriezen..

Posted

Goh, Peggy ik ben meteen in mijn IVF-mapje gedoken om je vraag over die tabletten te beantwoorden. Begon namelijk wat te twijfelen; ik moet deze namelijk tot de 31ste inbrengen. Dat is dan in totaal 18 dagen want ik ben er de 13de mee begonnen, de dag voor de punctie. Gek he, hoe het toch zo per ziekenhuis kan verschillen?

In ieder geval is het fijn voor je dat je je wat beter voelt. Wat de EMC betreft: krijgen jullie een evaluatie? Misschien kun je het daar eens bespreken?

Groetjes!!

Posted

hoi

al shet goed is heb je van te voren aan gegeven wat ze met de emmys wel of niet mogen doen in het vu en mca moet je een formulie tekenen wat je wilt dat er gebeurt, ze bewaren bij ons de emmys twee jaar en daarna vragen ze of ze weg kunenn als j wilt dat ze het bewaren of dat er onderzoek mee gedaan wordt, als z ehet ontdooinen en het lukt niet zijn ze ook verplicht dat te melden, dus vragen hoor , zou k wel doen.

en wat de kwalteit betreft is mijn ervaring dat het niet altijd wat zeg we hadden er eentje die niet te tellen was super zeiden ze en nog eentje die super was, een paar keer zo niet zwanger terwijl van een andere ivf ze het zwak vonden en daar s mijn dochtertje van geboren dus ... houdt moed eentje is genoeg hoor

gr summer