Jump to content

wie met verhoogd FSH in behandeling bij UZ Gent???

Recommended Posts

Posted

Hallo meiden,

In nederland wil men mij niet verder behandelen met mijn verhoogd fsh van 22. Ik ben 34 en dit is een waanzinnige schok! icon_eek.gif Men vindt dat ik me er maar bij moet neerleggen dat het nu einde van de behandelingen is.....Ik heb alleen 2 iui's achter de rug.... icon_cry.gif icon_cry.gif

Eerst leek het alleen een probleem te zijn dat mijn lief's zaad niet heel geweldig is.Zoals jullie wellicht bekend is het niet zo maar gedaan, dat neerleggen. Ik wil in elk geval het gevoel hebben dat ik er alles aan gedaan heb vooraleer ik over ga tot de volgende stap (mogelijk eiceldonatie). Ik ben gaan bellen met gent omdat ik daar goeie verhalen over gelezen heb. En zij geven aan dat de FSH-waarde voor hun niet het uitgangspunt is maar dat zij verder zullen kijken welke mogelijkheden er wel zijn.

op 23-9 hebben we een eerste afspraak. Ik weet niet met wie. ik vind het erg spannend en ben benieuwd naar verhalen van mensen die in hetzelfde schuitje zittten of gezeten hebben? dank je wel alvast voor je reactei.

:bye2:liefs bloem

Posted

Hallo Bloem,

Ik ben niet onder behandeling van UZ Gent maar heb ook een FSH waarde van 22 en ik ben ook 33 jaar os hebben ze gezegt tevens naar aanleiding van een proefstimulatie dat IVF voor ons geen mogelijksheid is en zijn wij dus nu overgestapt op eiceldonatie.

Wij zijn erg benieuwd naar het antwoord dat jullie krijgen in Gent ga voor je duimen dat ze nog wat voor jou kunnen betekenen.

liefs Chantal

Posted

Hey Bloem,

Ik heb geen verhoogd fsh waarde, maar ben wel voor een second opion naar gent gegaan. Ze zijn er vriendelijk daar. Wij hadden speciaal een afspraak gemaakt bij prof. de Sutter (vrouw). Zij schijnt daar het hoofd te zijn en is zeer kundig. Wel moesten we zelfs voor een second opion weer alles doorlopen bloedprikken etc. Dat willen ze graag binnen het eigen ziekenhuis houden. Uiteindelijk zijn wij toch in nederland begonnen met onze eerste ivf poging, omdat de verzekering (anderzorg) erg moeilijk deed. Bovendien moet je alles voorschieten en dit is toch al gauw een bedrag tussen de 3500 en 4000euro. Ook het logistieke verhaal hield ons voor nu af.

Wens je veel succes daar!! En natuurlijk hopenlijk met een positief resultaat!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

1ste ivf 17eitjes-->maar 1 bevruchting tp 21 augustus 5sep.testen

Posted

Hallo Meiden,

dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb op 23/9 een eerste afspraak in Gent. Een proefstimulatie heb ik nog niet gehad. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Ik wens jullie heel veel sterkte en succes met alles. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs bloem

Posted

Mijn FSH waarde is ook verhoogd. Hij was in mei zelfs 24 maar vorige maand gelukkig weer gezakt naar 14. Nog steeds verhoogd dat wel. Wij zijn nu begonnen met een behandeling in het VU in Amsterdam. Daar kijken ze ook niet alleen maar naar de FSH waarde maar naar meerdere factoren. Dus er zijn wel ziekenhuizen in Nederland die toch behandelen, ondanks een verhoogd FSH.

Posted

Hallo Sen,

Volgens de artsen in mijn ziekenhuis kwam je in nederland helemaal niet in aanmerking voor verdere behandeling met dit FSH! Ik ben daarom naar belgie uitgeweken maar naar aanleiding van jouw reactie heb ik toch een mail naar het VU gestuurd met de vraag of ik ook bij hen terrecht kan. Dat is natuurlijk handiger ivm de ziektekostenverzekering en dergelijke. Ik heb wel nog een vraag.... In belgie schijnen ze meer dan in Nederland te werken met VERSCHILLENDE merken hormonen, dosissen en combinaties te werken dan in Nederland waardoor ze mensen op allerlei verschillende manieren TOCH gestimuleerd krijgen waar dat op de gangbare manier niet lukte. Hier in Nederland schijnt men meer vast te houden aan hun vaste merk.

Is dat in het VU ook? OF.........?

Ik voel me zo kwetsbaar en onzeker. Je hebt maar 3 pogingen en ze geven je al zo weinig kans.....dan wil je ook zeker weten dat je goed terrecht komt er alles aan gedaan wordt dat het lukt! ik denk dat ik maar eens een nieuwe vraag stel op het forum, iets in de trant van......wie heeft met verhoogd FSH goeie ervaringen bij welk ziekenhuis?

Dank je voor je reactie en heel veel succes met je behandelingen.

liefs, bloem

Posted

hoi Bloem,

Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor. Je wilt natuurlijk zuinig zijn met je pogingen. Ze moeten natuurlijk wel goed worden benut. Wij zijn nu bezig met onze 2e IVF. Naar ons gevoel is de eerste ook een verspilde poging. Toen waren we in behandeling in Voorburg. De hormonen sloegen niet aan(300E menopur) en ik had maar 3 follikels en tot overmaat van ramp zijn er toen na de punctie geen eitjes gevonden in het lab, misschien ontsnapt tijdens de punctie of lege follikels dat wisten ze niet zeker.

Wij waren geheel niet tevreden met de gang van zaken en de manier van omgang in Voorburg en zijn toen op zoek gegaan naar andere mogelijkheden. Uiteindelijk zijn we in het VU in Amsterdam terecht gekomen en nu ben ik al een week hormonen aan het spuiten. Ze werken in het VU met gonal-f en/of puregon. Tot nu toe vind ik dat er in het VU wel veel meer wordt gedaan dan in Voorburg. Zo heb ik onderzoeken gehad die ik in Voorburg helemaal niet kreeg (borstonderzoek, AFC-echo).

Ik hoor inderdaad ook veel goede verhalen over België maar wij willen het toch eerst nog een keer in Nederland proberen. En natuurlijk hopen we dat deze poging lukt en dat België helemaal niet nodig is. Verder heb ik echt hele goede verhalen gehoord over Acibadem www.acibademinternational.com/in_vitro.asp een privékliniek in Turkije. Een zus van een kennis van mij heeft na een behandeling daar een drieling gekregen! Je kan je rechtstreeks bij hen aanmelden of via een Nederlandse organisatie www.humanfirstivf.nl

Ik wens ook jou heel veel sterkte en succes!

liefs

Sen

Posted

Lieve dames,

Indien je een verhoogde FSH gehalte hebt, geef dan niet te snel op. Ik heb een FSH gehalte van boven de 40 en toch wil dr. Wissman bij Stichting Geertgen het gewoon proberen. Dr. Wissman gelooft in de antrale follikel count, dus stimuleren indien er op dag 3 van je cyclus meer dan 3 eiblaasjes gezien worden, los van hoe hoog te FSH waarde ook is.

Dit heeft ook echt succes!!!

Zet hem op!

Liefs SUZIE

Posted

hallo Suzie,

Ik zou graag wat meer info willen over jouw behandeling in geertgen. natuurlijk omdat het handiger is als ik gewoon behandeld kan worden in nederland en omdat het een stuk korter bij is.....

Wat zijn je ervaringen tot nu toe? En heb jij hen gebeld omdat je een verhoogf fsh had?

Dank je wel alvast,

Liefs bloem

Posted

Lieve dames,

Allereerst in Geertgen doen ze niet alleen eiceldonatie... het is ook een normale kliniek voor ongewilde kinderloosheid... dus IVF, ICSI en de hele rataplan.

Daarnaast is het een hele fijne kliniek, gevestigd in Elsendorp (Brabant).

Er werken 2 fantastische artsen, dr. Wissman en dr. Ruis. Met dr. Wissman hebben wij het meeste te maken gehad, een fijne man en een doorpakker.

Wij zijn er terecht gekomen omdat ik een dusdanig hoge FSH had (boven de 24) dat mijn arts me doorverwees voor eiceldonatie, waarna wij contact hebben opgenomen met St. Geertgen.

Bij het 1e gesprek zei dr. Wissman gelijk dat hij voordat we met eiceldonatie zouden beginnen, hij nog een poging wilde wagen.. . voorwaarde was dat ik dag 3 van de cyclus zou komen voor een uitgangsecho, indien er dan 3 of meer eiblaasjes te zien zouden zijn, zouden we alles op alles zetten. Gevolg hiervan was dat op dag 3 van de cyclus idd 3 blaasjes te zien waren, dus ik mocht door met de medicatie.

(Niks geen bloedprikken meer voor FSH waarde, gewoon zien of er eiblaasjes waren en daarop stimuleren! Hoe hoger je FSH waarde (34 bij mij) des te minder voorraad je hebt, maar dat betekent niet dat er niets hoeft te zijn!)

Ik zat wel aan de hoogste dosering hormonen, en bij de 3de echo bleken er maar liefst 4 blaasjes te zitten! Alles ging goed!

Tot het moment van punctie...ze kregen ze er niet uit!! Bij mij zit de eierstok verkleefd achter de baarmoeder en ze konden er gewoon niet bij!

Ik ben dus aangewezen op het ECD traject.

Maar dat betekent niet dat het zo bij jullie hoeft te zijn! Ga op zoek naar een arts die de antrale follicel count doet. Die ziet of er wat is op dag 3 van de cyclus en je daarop wil stimuleren!!!

Succes.

Posted

Dames,

Nog even een pluspunt voor Geertgen is, dat ze tot s avonds laat spreekuur hebben. En dat indien er wat is, je een afspraak kunt maken voor het telefonische spreekuur s avonds. Persoonlijk vond ik dat heel fijn, gezien ik ook werk en niet de hele dag op hete kolen op mijn werk wil zitten. Ze bellen dan tussen 19-21 uur terug, de arts zelf!

Ik ben in heel wat ziekenhuizen geweest... maar dat doen ze volgens mij bijna nergens!

Posted

Hallo Suzie,

Ik heb een mail gestuurd naar Geertgen....klinkt heel goed. Ik hoop gauw antwoord te krijgen. Ik heb de mail aan de arts gestuurd die jij in je mail noemde. Het zou alles zoveel eenvoudiger maken. Welke dosis/hormonen moest jij spuiten?

Dank je wel voor je antwoord trouwens. En heel heel veel succes met jouw traject!

Liefs bloem

Posted

Hoi Bloem,

Ehhhh...het is alweer even nadenken. Ik kreeg gonal F en decapeptyl.

Ik nam elke dag decapepyl en 300 Gonal F.

Goed dat je gemaild hebt (ik zou ook zowieso een afspraak maken, de wachtlijsten zijn helemaal niet lang, binnen 2/3 weken kun je terecht!).

Je krijgt er echt geen spijt van, zeker als je ziekenhuizen gewend bent, dan is deze kliniek een verademing!

Heeeeeeeeeeel veeel succes!

Liefs

• 3 weeks later...
Posted

Hallo meiden,

Wilde toch nog even laten weten hoe het hier ervoor staat. Ik heb het in mijn handtekening kort samengevat.

In Gent heeft men besloten om toch gewoon met mij te gaan werken. Sterker nog.....ze hadden nog alle vertrouwen omdat ik toch gewoon menstrueer. Eerste ervaringen zijn super. Erg vriendelijk en doortastend. Het is een pokkeneind rijden voor ons (190 km) maar ach.....alles voor een beeb, he?

bedankt voor jullie steun en antwoorden!

• 1 month later...
Posted

Hoi Bloem,

Ik heb net als jij een verhoogd FSH en ben ook naar Gent geweest en kwam net als jij op de wachtlijst voor februari 2010.

Ik zou je aanraden om even te bellen met stichting Geertgen in Elsendorp. Ben daar zelf ook geweest om informatie te vragen over eiceldonatie en kreeg daar een tweede kans om IVF te doen, terwijl geen enkel ziekenhuis mij verder wilde helpen. En ook ons vertelden dat we ons er maar bij neer moesten leggen en zoals je zelf al hebt ondervonden gaat dat maar zo niet. Ben heel blij met stichting Geertgen, de aanpak is heel anders en ze zijn eeen stuk klantvriendelijker.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groetjes Nikki

Posted

Lieve Nikki,

Dank je wel voor je reactie. Inmiddels hebben we een ICSI gepland die start op 15/12 in Gent. Het stel dat voor mij binnen was bij de prof had hujn afspraak gecancelled en daarom mocht ik die plek innemen. Heb dus gewoon even mazzel gehad (mag ook wel een keer). Wat ook een voordeel is, is dat het een contractziekenhuis is van CZ waar ik naar over wil stappen.

Ik wens jou waanzinnig veel geluk en succes in geertgen en nogmaals bedankt!

Groetjes bloem