Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helemaal gelijk Vanessa, zonder de vorige drie pogingen was deze conclusie niet getrokken. We hebben dus ook zeker geen spijt, maar óók niet van het feit dat we nu overgestapt zijn. Ben zelf vooral erg blij dat het vertrouwen terug is, ik zag het de laatste weken eigenlijk steeds minder zitten om door te gaan. Maar nu.....kom maar op met die naalden, haha!

• Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou wat een positieve berichten Henne.

Weet je dat ik trouwen hele goede berichten hoor over Voorburg. Een vriendin van me is daar nu zwanger van haar derde en bij alle drie de keren meteen bij de eerste poging raak. Kan ook toeval zijn, maar daarvoor had ze al 8 jaar, lees het goed, 8 jaar gedokterd in het Radboud in Nijmegen. Daar zeiden ze dat zij nooit zwanger zou worden. Dusssss,... goed luck for you!

Ik houd je in de gaten, want misschien moet ik er anders ook naar toe. De afstand heeft me tegengehouden, maar een goed resultaat is natuurlijk veel belangrijker.

Liefs Noa

Geplaatst

Het grote verschil met het EMC vind ik dat ze niet vasthouden aan één protocol met wat variaties. Ik heb in Rotterdam gevraagd naar Menopur, maar 'daar werken we niet mee, want dat is niet zuiver'. Punt. En dan ben je uitgepraat. Het frustreert me ook dat de 'schuld' bij mij wordt gelegd, terwijl er nu duidelijk niks mis is (zichtbaar en meetbaar).

Overigens weet ik ook mensen, o.a. hier op het forum, met hele negatieve ervaringen in Voorburg hoor. Ze zijn niet heilig en sluiten nogal grof mensen uit als ze de slagingskansen te laag vinden. Maar als ze er iets in zien, dan kijken we wel heel erg persoonlijk en dat kan voor ons net het verschil maken.

Geplaatst

Goed zo Henne, wat een goeie berichten!!

Ik zit nu ook aan de Menopur, ipv Gonal 2x (Maasstad vond dat wel goed), hopelijk gaat het voor ons beiden het gewenste resultaat opleveren!

Ga je uiteraard volgen in mei!

Caroline

Geplaatst

Bizar he, dat het Maasstad het dan wel doet. Nou ja, als het maar effect heeft. Hoe gaat het bij jou? heb je al een fm gehad? Ik lees niet overal meer mee, dus mis nog weleens wat.

Geplaatst

Uhm... heb vanmorgen mijn derde FM gehad... verloop tot nu toe staat in mijn topic Op weg naar ICSI 3...

Ik was in ieder geval opgelucht dat de Menopur toch een goed aantal follikels opleverde, moet je maar afwachten hoe je lichaam reageert. Vandaag even iets minder maar moet je maar even lezen. We gaan gewoon door!

Geplaatst

Net bijgelezen, wat vaag dat die gyn, er dan opeens weer minder ziet. Hopen dat het beeld zondag weer helder is. Menopur is ook vooral voor de kwaliteit he, dus probeer niet te vergelijken met vorige keren. Ik blijf jou en Sandra weer volgen, de pauzemeisjes...

Geplaatst

Hi Henne,

Wat fijn dat jullie zulk goed nieuws hebben gekregen. Ik kan me voorstellen dat je nu weer met goede moed aan een nieuwe poging kunt beginnen.

Ik ga je volgen en hopen op een goed resultaat.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Net gebeld, 18 maart opzwemtest, echo en gesprek. Aangezien ik het weekend daarna ongesteld word heb ik goede hoop dat we eind april kunnen starten met poging 4.

Geplaatst

oh Henne wat een geweldige berichten zeg. Top dat je nu eens alleen maar goede berichten te horen hebt gehad.

Hier wordt ik helemaal blij van. Wat fijn dat ze zo positief zijn in Voorburg nu en op naar de 4e poging met "natuurlijk" eens een positief resultaat. Daar waar jullie al zo lang voor bezig zijn. Ik hoop met je mee dat je zelfs al in April kan starten. Dan loop je niet zo ver achter ons........

Geplaatst

Henne, heb even bijgelezen hoor... klinkt heel goed allemaal! fijn dat jij daar beter wordt behandeld. Nu op naar een geslaagde poging!!!

Gast Sannie66
Geplaatst

Wat fijn Henne, dat er echt persoonlijk gekeken en getest is bij jullie. Ik duim voor jullie dat er inderdaad eind april gestart kan worden...

Geplaatst

Hallo blije Henne,

Dit klinkt in in woord "perfect". Ik vind de uitleg van de gynaecoloog plausibel en van jou van ik het uitermate knap dat je de stap weer gaat zetten. Succes.

Liefs Pien

Geplaatst

Heey Henne ik ben je ook aan het volgen en supper dat je een goed gevoel hebt over voorburg.Door jouw ben ik gaan twijfelen aan de ziekenhuis waar ik nu zit ze zijn daar erg makkelijk mijn tweede ivf is mislukt geen cryos ik heb aan de arts gevraagt of ze mijn bloed niet moeten onderzoeken of een ander onderzoek ofzoiets ,nee hoor het is voor een groot deel je leeftyd maarja en dat andere deel dan ik ben 39 by the way.Ik wil overstappen naar voorburg het zit trouwens bij mij om de hoek 400meter dus beter kan je niet krijgen.Succes en ik blijf je volgen x

Geplaatst

Hoi Henne, Wil je alvast veel succes wensen voor de volgende poging. Klinkt goed hoor je verhaal. Heel fijn! Joy1

Geplaatst

Henne, was op zoek naar je... valt af en toe door de veelheid van topics en berichten niet mee om wat terug te vinden op dit (succesvolle) forum. Goed nieuws voor jullie, gelukkig! Wauw... dat zijn hele andere berichten dan je in het verleden voor je kiezen kreeg. Nu kun je vol vertrouwen door. Ben benieuwd!

(herinner je je Mamalou nog; las op haar weblog dat zij bevallen is van een gezond dochtertje: Mariza)

Geplaatst

Hi die Henne,

Ik blijf je toch een beetje van de zijlijn volgen hoor, veel te benieuwd hoe het met je gaat! Mijn laatste ronde IVF heb ik met hetzelfde protocol als jij gedaan: 225 eenheden Menopur en Decapeptyl. De opbrengst van de eicellen en embryo's in aantallen was gelijk aan de voorgaande ronden met Gonal-f maar de kwaliteit van de embryo's was aanmerkelijk beter!! Wat uiteindelijk heeft geresulteerd in een positieve test;-)

Ik hoop zo dat de komende ronde ook voor jullie het zo intens gewenste resultaat mag brengen! Ik wens jullie heel veel sterkte én geluk toe als je in april gaat starten!

Lieve groet,

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Ik merk dat ik sinds vrijdag zoveel opgewekter en rustiger ben. De afgelopen maanden was ik heel snel van slag, moe, huilerig etc. Oke, het weer werkte ook niet mee ;-) maar toch. Hoop doet letterlijk leven....

Geplaatst

Henne, wat goed dat je je weer wat beter voelt en dat het er nu weer wat positiever uitziet, ik wil je heel veel succes wensen met je 4e behandeling!!

Liefs Marielle

Geplaatst

hoi Didie en Henne,

ook ik ben overgestapt na 4 mislukte IVF-pogingen naar een ander ziekenhuis: toch een ander behandelschema, andere medicijnen (Gonal ipv Puregon) en ipv IVF is het ICSI geworden. Weet niet of het dat is (ik denk dat je ook een keer geluk moet hebben) maar ik ben nu zwanger dus iig het proberen waard om eens te switchen.

Henne, jij heel veel succes met je nieuwe poging binnenkort!

Didie, veel sterkte met het maken van een keuze voor wel/geen ander ziekenhuis.

groetjes, Diane

Geplaatst

Heey diane thanx voor je berichtje vind echt heel moeilijk allemaal welk ziekenhuis zit jij? Echt heel fijn dat je zwanger bent nu fantatisch :aaaflowersmiley:ik hoop je achterna te komen en henne en de rest vd dames .Deed je nog iets speciaals erbij? grt x

Geplaatst

hoi Didie,

zit nu in LUMC (voorheen in Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp).

Tja, wat waren andere dingen:

-Ben dit keer gestopt voor start van de behandeling met 2x sporten per week

-Ik begon met Gonal F op 2e dag (voorheen Puregon met start op 3e dag).

-Punctie was precies na 15 dagen (dat had ik voorheen ook niet gered bij MCK, dat is wel eens opgelopen tot 3 weken). En dat blijkt wel voordeling te zijn dat punctie tijdig plaats vindt

-na TP ben ik wel 15 minuten blijven liggen ipv meteen opstaan (al zeiden ze ook in LUMC dat dit niet nodig was)

-en in behandeling zat ook nog spuiten van pregnyl 1 week na tp (in MCK niet)

maar ik denk dat ik gewoon heel veel geluk gehad heb nu.......

Geplaatst

Er komt altijd geluk bij kijken. Maar als het met een bepaalde methode herhaaldelijk niet aanslaat, is het altijd verstandig om iets anders te proberen.

Als je appeltaart blijft mislukken ga je ook aan het recept sleutelen toch? In de ene oven moet ie wat langer dan in de andere en met sommige appels wordt ie natter dan met andere appels... dat vinden we allemaal logisch, dus waarom zou je met ivf niet eens iets anders proberen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden