Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sluit me aan bij Caroline, Henne en hoop dat je (na) vandaag er weer wat positiever instaat.

Even over de vraag die het topic draagt: ik denk bij mezelf: soms wel en soms niet. Dit verschilt zo per periode in de maand. Ik heb het 'geluk' dat ik nog maar in poging 2 zit en een IUI tussendoor heb mogen doen (elke kans grijpen is hier het devies), maar ik denk zeker dat het voor ieder persoonlijk heel erg kan verschillen en aan heel veel factoren kan liggen..

• Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Henne,

Wij zijn 6,5 jaar geleden begonnen met ivf in het Erasmus in Rotterdam.

Na 3 hele intensieve behandelingen en nog veel grotere teleurstellingen hebben wij het na het laatste gesprek geparkeerd.

Wij hadden het er helemaal mee gehad. Hebben echt geprobeerd om het naast ons neer te leggen.

Eind 2008 ben ik toch in Voorburg beland bij een hele fijne arts die net even op een andere manier werkt als de arts in R'dam.

Inmiddels zijn wij 8 december wederom gestart met ivf in Voorburg.

Ik heb 26 een TP gehad van 2 embryo's en mag 10 januari gaan testen.

Zoals je leest hebben wij de positiviteit weer gevonden en hebben het er weer voorover.

Groetjes Renate

• 2 weken later...
Geplaatst

Wij hebben net onze 3de ICSI achter de rug die mislukt is. Dit was eigenlijk de eerste keer dat we een beetje succes hadden (hoe raar dat ook klinkt), want we hebben nu 4 cryo's. Ze zijn bij ons de eerste 2x onwijs voorzichtig geweest. Heel lage hoeveelheid medicijnen en 2x IVF terwijl het zaad van mijn vriend niet optimaal was (niet heel slecht, maar ook niet goed). Pas de 3de keer hebben we ondanks niet zwanger wel gelukkig cryo's (en ik had een licht positieve test/hcg gemeten).

Wij zijn het nu helemaal zat in Nederland, en ik heb een afspraak gemaakt in Belgie. We gaan dus verder, en hopen dat de artsen daar er echt voor willen gaan met ons.

Geplaatst

heb net gisteren tp gehad: 1 van goede kwaliteit (niet zeer goed) en 1 van iets minder.

Afgelopen donderdag had ik de punctie met een oogst van 8 eitjes dus was helemaal happy. Helaas was zaad zo slecht dat IVF geen optie was en wij voor de 1e keer ICSI kregen. Vrijdagmiddag kreeg ik te horen dat er van de 8 eitjes van 3 bevrucht waren en toen was het heel erg spannend tot gisteren om te horen hoe celdeling is gegaan......maar goed, nu dus weer in 2 spannende wachtweken, ik durf er bijna niet meer op te hopen. Maar dat zal wel een gevoel zijn dat jullie allemaal kennen!

ps voor deze 5e poging ben ik ook overgestapt naar een ander ziekenhuis

Geplaatst

heb net gisteren tp gehad: 1 van goede kwaliteit (niet zeer goed) en 1 van iets minder.

Afgelopen donderdag had ik de punctie met een oogst van 8 eitjes dus was helemaal happy. Helaas was zaad zo slecht dat IVF geen optie was en wij voor de 1e keer ICSI kregen. Vrijdagmiddag kreeg ik te horen dat er van de 8 eitjes van 3 bevrucht waren en toen was het heel erg spannend tot gisteren om te horen hoe celdeling is gegaan......maar goed, nu dus weer in 2 spannende wachtweken, ik durf er bijna niet meer op te hopen. Maar dat zal wel een gevoel zijn dat jullie allemaal kennen!

ps voor deze 5e poging ben ik ook overgestapt naar een ander ziekenhuis

• 2 weken later...
Geplaatst

Diane, ondertussen zit je bijna op het einde van de tweede wachtweek....

Ben benieuwd hoe het nu gaat?

Nika, al een gesprek gehad in België?

Henne, voor jou beginnen in februari weer de onderzoeken, succes hiermee!

Groetjes, Magda

Geplaatst

hoi Magda,

ik ben vrijdag gebeld n.a.v. bloedtest:en ja, deze is positief!!!! Wij vinden het niet te geloven en durven niet eens te hopen. Het is heel dubbel dus: aan de ene kant enorme blijdschap dat we nu toch verder zijn als ooit tevoren en van de andere kant weten we dat dit maar slechts een begin is en dat er ook nog heel veel mis kan gaan.

Morgen heb ik weer een bloedtest en dan kunnen ze constateren of de zwangerschapshormonen zijn toegenomen. Pas daarna wordt een afspraak gemaakt voor een 1e echo. Dus weer een aantal dagen waarbij ik me afvraag hoe deze door te komen.

wordt vervolgd............

Geplaatst

Diane wat geweldig!!! Kan me voorstellen dat je nog een slag om de arm houdt, maar ik ga je toch vast voorzichtig feliciteren :clap2:Echt super om te zien hoe de aanhouder wint.

Geplaatst

Diane

wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd!!!! probeer optimistisch te blijven, het gaat vaker goed als niet goed!!!!!

Weet je toevallig ook hoe hoog je waarde was?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Diane, fantastisch, van harte gefeliciteerd! Dit is inderdaad zeer hoopvol voor ons allemaal.

Ik zit zelf vreselijk te dubben of ik nog door zal gaan met poging 4... ik raak in de war met de statistieken...

Mijn 3e ICSI was immers raak (met miskraam uiteindelijk, maar toch zwanger en een hartje) en dan bekruipt me de gedachte dat dit me niet nog een keer gegeven zal zijn.

Gr. Nine

Geplaatst

Diane, dat is heel goed nieuws! En hopelijk wordt dit morgen door de bloedtest nogmaals bevestigd.

Groetjes, Magda

Geplaatst

hoi magda,

jaaaa, het is bevestigd: op 19 feb de echo!

Ben ontzettend blij maar ook erg bang.....

en voor jou: hou goede moed!

Geplaatst

Ik heb ook goed nieuws. De 7e ICSI poging is eindelijk gelukt! We hadden het niet meer durven dromen dus het voelt ook allemaal nog erg onwerkelijk aan.

We gaan nog een paar spannende weken tegemoet maar deze stap hebben we alvast gehaald!

Iedereen nog heel veel succes en sterkte met de behandeling. liefs

Geplaatst

Diane, gefeliciteerd! De bloedtesten waren goed, dus probeer er toch wat van te genieten! :happy:

Zoë, een positieve test na zeven pogingen! Proficiat!

:toppie:

Groetjes, Magda

Geplaatst

Wauw! Wat goed zeg, twee bewijzen dat het echt niet ophoudt na de drie vergoedde pogingen. Meiden, enorm gefeliciteerd. Dit geeft mij heel veel moed :toppie:

Geplaatst

Gekke nine!

Waarom zou jou het niet nog een keertje gegeven zijn om zwanger te worden en blijven???? Jij hebt zoveel liefde in je om weg te geven. Ik snap dat de laatste keer je erg onzeker maakt. Eerst super blij, en dan de klap, teleurstelling en pijn. Ik vind juist dat je het na deze ellende helemaal verdient. Wat je ook besluit in de toekomst, succes!

Zoe en Diane: GEFELICITEERD!! Geweldig!

Geplaatst

Hai Sandra, wat lief dat je daaraan denkt. Het gaat wel oke hier. Gister even in de twijfels of ik wel op dag vijf na m'n ovulatie zat. Maar gelukkig reageerden ze in het ziekenhuis heel fijn, ze dachten echt mee. Moet nu zaterdag nog bloed prikken en dan nog weer op dag 3 van mijn volgende cyclus. Vrijdag 5 maart krijgen we de uitslagen en het vervolg te horen.

Ben soms wel heel bang dat het alsnog ophoudt, dat mijn FSH te hoog is of mijn AMH te laag. En ik twijfel zelf ook wel eens of ik het nog wel wil. Al dat gedoe aan mijn lijf voor z'n hele kleine kans. Ik wil nog wel heel graag zwanger zijn en een kindje krijgen, maar alles wat je ervoor moet doen...We hebben nu natuurlijk al best lang pauze en die rust voelt ook goed. Een nieuwe poging haalt dat weer helemaal overhoop. Eerst maar afwachten wat er uit de onderzoeken komt.

Hoe is het met jou? Jij begint ook alweer bijna toch?

Geplaatst

Met mij gaat het naar omstandigheden goed. Het slikken van de pil is een hele onderneming, maar nog ruim een week en dan is het gelukkig voorbij. Mijn vriend en ik slaan ons er redelijk doorheen en praten veel.

volgende week vrijdag de eerste echo en dan weer starten met de deca en vervolgens de gonal-f. Dus als het een beetje meezit de punctie in de week van 8 maart. Spannende tijden weer maar we gaan met goede moed aan de (laatst vergoede) poging in. Gelukkig is lichamelijk alles in orde en genetisch enzo ook. Nu maar weer hopen dat het deze keer echt eens gaat lukken.

Succes nog even met je laatste loodjes wachten op jullie uitslagen straks en neem dan pas een beslissing.

Wij hebben ook een lange pauze gehad en ik vond het ook heerlijk. Nergens aan denken, weer samen aan onszelf werken en dromen over de toekomst. Zelfs gesproken over een toekomst zonder kindjes, die mogelijkheid is er tenslotte nog steeds. Ook dan zullen we gelukkig zijn samen en we weten zeker dat we ook dan heel gelukkig zullen zijn samen. Nu maar hopen dat er op zijn minst 1 klein spruitje van ons samen komt. De tijd zal het leren.

Liefs

• 4 weken later...
Geplaatst

Hai meiden,

Vandaag in Voorburg een vervolggesprek gehad met ook de uitslagen van de cyclusanalyse. Nou die was in één woord: perfect! Bloeduitslagen waren super, de echo vond ie prachtig (slijmvlies wat mooi dik, genoeg follikels etc.). We hebben binnen vijf minuten drie keer het woord 'perfect' horen vallen, met als uitsmijter de uitspraak: 'dat moet gewoon kunnen'.

Ja, het zaad is erg slecht. Maar wel goed geschikt voor icsi. En waarom we dan tot nu toe telkens maar één embyo hadden? Met deze uitslagen en de ervaringen die we hebben, vermoedt de gyn. in Voorburg dat ik tot de kleine groep vrouwen behoor waarbij Gonal-f (in combinatie met Cetrotide zeker) een averechts effect heeft. Mijn LH level wordt door het onderdrukken van de cyclus te laag om de eitjes goed te laten rijpen en Gonal-f is pure FSH, zonder LH. We gaan nu dus een ander stimulatiehormoon gebruiken, maar óók over van een agonist als onderdrukker, naar een antagonist. Ik krijg dus Menopur en Deca. Gelukkig wel in een kort schema, dus binnen één cyclus.

Voor we verder mogen moeten we nog een opzwemtest laten doen, waarbij ze kijken welke methode het meest geschikt is om 'ons' zaad te bewerken. Daar zijn meerdere manieren voor en het wisselt wat de beste resultaten geeft.

Ook moeten we nog een keer langs de verpleegkundige voor uitleg. We mogen wel aangeven dat weveel al weten, maar omdat details verschillen met een ander ziekenhuis en andere meds. is het wel nodig. Prima vind ik.

Tot slot moeten we beiden een antibiotica kuurtje van drie dagen slikken aan het begin van mijn cyclus tegen evt. aanwezige bacterien die de innesteling e.d. zouden kunnen beinvloeden. Ze gaan daar wel grondig te werk hoor ;-)

Als dat allemaal gebeurt is, mogen we verder. Afhankelijk dus van de drukte wanneer we weer kunnen starten. Ik hoop zelf erg op mei omdat ik die maand veel vrije dagen heb. Is wel lekker rustig tijdens een behandeling.

We zijn ontzettend opgelucht dat er bij mij dus echt niks aan de hand is, maar dat het aan de stimulatiemethode lijkt te liggen. Toch best erg dat ze in het EMC zo makkelijk zeiden dat het pech was en aan de leeftijd lag. Maar oke. We gaan met goede moed een vierde poging in en gaan heel hard duimen dat de nieuwe aanpak wél resultaat oplevert.

Groetjes van een blije Henne!

Geplaatst

Henne, wat fijn voor je! Kan me je opluchting heel goed voorstellen! Nu kunnen jullie vol goede moed en met grote kans op succes aan de 4e ICSI beginnen.

Veel geluk en succes in mei!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Henne wat een positieve punten allemaal! Zonde eigenlijk dat jullie in het EMC eigenlijk 2 pogingen "verspild" hebben.

Maar die info hadden ze in Voorburg ook weer nodig om tot deze conclusie te komen.

Nu op naar een geslaagde ICSI!

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden