Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

IK heb net de enveloppe op de bus gedaan. HOpelijk heb je hem maandag al. Wij krijgen op maandag geen post. Maar anders zeker dinsdag. Veel plezier he.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel, super.

Wij krijgen soms wel post op maandag en anders dinsdag is ook goed.

Leuk gaan we nog ff naar ouwehands voor Mies weer weg moet.

Mies zou gister naar Bergen op Zoom gaan, maar verplaatst naar vandaag, maar treinen is nog steeds knudde en ze adviseren nog als je niet hoeft niet met de auto weg te gaan.

Geplaatst

Hier de fotoos

[ATTACH=CONFIG]3501[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3502[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3503[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3504[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3505[/ATTACH]

Boven de commode komt er nog een muursticker van 100x100cm van de voorkant van het geboortekaartje, maar die moet nog binnenkomen, en uiteraard mag je die nog niet zien :-D

Gast estrhalita
Geplaatst

Ziet er gaaf uit zeg. Is dit de oude kamer van Ilona of helemaal nieuw? Ziet er in ieder geval wel helemaal nieuw uit. Leuk hoor blauw met beige en bruin.

Wat een heerlijke dag gehad. Vanmorgen wezen sleeen met de kids. Ze vonden het super, echt helemaal gaaf. Robbie wilde weer niet naar binnen. En vanmiddag wezen zwemmen. We waren maar met 10 andere in het zwembad lekker rustig haha. 1,5 uur gezwommen en toen botste Robbie zijn hoofd en wilde a la minute weg. Zielig he. Heeft geen bult of zo maar hij voelde zich heel zielig. Nu lekker thuis op de bank. Want het is nu wel weer koud buiten hoor.

Geplaatst

Dit zijn de oude meubeltjes van Ilona, die hebben we gewoon weer gebruikt, Ilona heeft een grote meisjes kamer gekregen.

Ja vind hem zelf ook erg mooi geworden, maar dat vind je zelf altijd :-D

Wat een leuke dag hebben jullie gehad, sneu dat Robbie zn hoofd gestoten heeft.

Ilona is bijna de hele dag bij mn zus geweest buiten gespeeld en gesleed, vanavond bij mn vader gegeten en net thuis.

Gast estrhalita
Geplaatst

O dan zal Ilona wel lekker slapen als ze zoveel buiten heeft gespeeld haha.

Ik heb nog een leuke fotocollage gemaakt van vandaag. [ATTACH=CONFIG]3519[/ATTACH]

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ze hebben heerlijk geslapen. Ik heb in ieder geval niks gehoord haha en werd pas om 7.30 uur wakker omdat Robbie lag te kletsen. Jan was nog niet eens thuis haha. Die was pas om 8.30 uur thuis en ligt nu dus nog te slapen. Ik ben net met de jongens wezen sleeen en even op het ijs geweest, maar het ijs was spekglad. Jens gleed meteen uit en vond er niks meer aan haha. Denk misschien vanmiddag nog even naar buiten en de rest van de dag lekker thuis.

Geplaatst

Ik heb ze binnen thanx, ik ga volgende week met 2 vriendinnen, Mies gaat vandaag en morgen met Ilona schaatsen.

van het schaatsen gister [ATTACH=CONFIG]3541[/ATTACH]

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat leuk dat schaatsen. Jens wil niks van het ijs hebben, hij is uitgeleden en wilt er nu niet meer op.

Gisteren rond 12 uur gebeld door school of ik Robbie wilde komen halen. HIj wilde niet meer lopen, hij gilde het uit van de pijn. Waarschijnlijk zijn heupziekte dachten ze. Dus ik naar school met Jens is het zijn andere been, zijn enkel. Dus door naar het ziekenhuis, foto laten maken. Gelukkig niks te zien dus waarschijnlijk verrekt. Vanmorgen wilde hij nog niet lopen. Ik moest echt even langs de huisarts dus hup met de auto en Robbie in de buggy daar (want ik kan hem niet meer tillen te zwaar voor mij) en ja hoor komen we binnen bij de dokter loopt hij opeens weer. Nog wel aan het handje van mij, maar hij durft het weer gelukkig.

Voor Jens gisteren online het boekje met DVD van mama kwijt besteld. Dat wordt nu voorgelezen op de psz en hij heeft het nergens anders meer over. NOu ik heb een kind nog nooit zo blij gezien. Hij laat het boekje niet meer los en wil ook elke keer de dvd kijken (duurt maar 3 minuten haha). En dat voor 5 Euro.

Kreeg vandaag met de post 4 vrijkaarten binnen voor Dolfinarium in Harderwijk geldig t/m 30 juni. Verleden jaar heb ik ze aan Mariska gegeven en een keer aan een vriendin van mij, maar denk dat ik dit jaar zelf weer een keer ga. Vooral nu we naar de dolfijnen gaan. Leuk voor ze. Dus even kijken wanneer, op een roostervrije dag van Robbie of zo dan is het ook niet zo druk. DIe krijgen wij elkaar jaar raar he ik weet echt niet waarom, maar elk jaar probeer ik hem toch wel te gebruiken (of weg te geven), zodat we hem wel blijven ontvangen haha

Gast estrhalita
Geplaatst

Gisteren ben ik geopereerd. VOnd het toch wel weer eng om een ok in te gaan en onder narcose te gaan. (laatste keer was met de bevalling van Jens en het roept altijd weer wat herinneringen op). Maar alles is goed gegaan. Had veel pijn na de operatie, waardoor ik platgespoten ben met pijnstilling gisteren en ik dus redelijk van de wereld was. Ben nu nog niet helemaal de oude. Slik veel medicijnten. Paracetamol, diclofunac en antibiotica (voorhoofdholte ontsteking) en natuurlijk nog een beetje raar van de narcose. Maar mijn voet gaat het aardig. Hobbel een beetje rond in huis, maar ik zit nog tot zaterdag in getaped dus weet niet hoe de wond eruitziet.

Robbie is vandaag weer naar school. HIj loopt nog wel een beetje mank, maar hij kan gewoon weer naar school vonden wij. Is Jan de kids wegbrengen vandaag staat hij bij Jens zijn schooltje voor de deur, kotst Jens heel de auto onder. Dus die is nu ook thuis, maar die mankeert niks meer haha en heeft weer praatjes voor 1000x.

Hoe is het met jou? Nu Mies weer weg is??

Geplaatst

Ooooooo sorry Es, wat onattent van me, niet meer aan je operatie gedacht.

ja kan me voorstellen dat dat herinneringen oproept, dat had ik ook bij de curretage.

Gister was je dus "lekker " high.

Maar je kan wel beetje lopen op je voet???

Nou lekker zeg dat jens de auto onderspuugt voor school, hoor het meer hoor spugen en of diaree.

Misschien heerst er toch iets van buikgriep.

Gister weer zitten janken omdat hij weg moest, gatver ik herken mijzelf niet meer, vanmorgen ben ik heeeeeel erg boos geworden op Ilona, voel me er zo rot onder.

Ze wilde niet aankleden en ze moest naar psz vanmorgen en mn vader zou dr ophalen, deze 3 weken brengt m,n vader en een vriendin omstebeurt Ilona naar psz en haalt haar op.

Ik werd ineens zoooo kwaad en heb haar heel stevig beetgepakt, er sprong zelfs een knoopje van haar pyjama.

Ilona heeeeeel hard huilen natuurlijk.

Heb later tegen haar gezegd dat mama het heel erg vind dat ze zo boos op haar werd en sorry gezegd maar voel me er knap ellendig bij.

Hoop dat dit niet een teken is van 3 heeele zware weken.

Gast estrhalita
Geplaatst

Je hoeft je toch niet te verontschuldigen haha. Je bent zwanger en hebt wel meer aan je hoofd dan mijn voet hoor.

Moet zeggen dat het goed gaat met mij en mijn voet. Ben nog wel heel moe van de narcose en de pijnstilling maar ik kan al redelijk lopen. KOmt waarschijnlijk omdat er nog verband omzit. Ik ben heel benieuwd hoe mijn voet er zaterdag uitziet. Dan mag het verband eraf. Of misschien morgenavond, maar dan is Jan er niet en ik doe het liever als hij erbij is. Ben ooit eens een keer flauw gevallen toen het verband eraf ging dus dat wil ik liever niet nog een keer.

Ach meid is toch niet erg dat je eens boos wordt. Zal straks als je 2 kids hebt wel vaker gebeuren denk ik hoor. Heb wel eens uit een reflex Robbie terug geslagen, oei wat voelde ik mij schuldig maar ja je schiet er niks mee op om je schuldig te voelen want de kids zijn het zo weer vergeten. Ik word zo vaak boos op die 2. Ze zijn de laatste tijd zo leuk samen, maar oooo zo druk. En zelfs Jan werd er vandaag gek van. Je kunt haar ook uitleggen dat ze gewoon mama nu een beetje moet helpen nu dat papa er niet is. Straks met 2 wordt je londje nog korter hoor hahahaha.

Ik heb echt met je te doen hoor dat Mies er niet is. Jan is ook vaak weg, maar is wel elke avond thuis (oke bijna elke avond) jij moet het gewoon 3 weken zonder doen. Je bent gewoon 3 weken alleenstaande moeder. Zwaar hoor. xxxx

Geplaatst

Ja klopt maar dan hoef ik niet onattent te zijn ;-)

Zal mij ook benieuwen hoe het er zaterdag uit ziet zonder verband, misschien gaat het lopen ook nog wel redelijk vanwege de narcose en pijnstilling, beter dat het wel gaat, hopelijk na zaterdag ook nog.

Ik voelde me echt heeeel schuldig vandaag, getver vond het zo naar van mijzelf.

Ja zij was het inderdaad zo weer vergeten en krijg weer knuffels van dr en net met naar bed brengen gewoon saampjes ff gespeeld, maar het is mn eigen gevoel.

Inderdaad zal wel vaker boos worden met 2 kids, maar vanmorgen verloor ik mn geduld en schoot ik echt uit mn slof en dat vond ik echt verschrikkelijk.

Eerlijk gezegd vind ik zoals die momenten dat ze erg dwars is moeilijke momenten van de opvoeding.

"normaal " heb ik geen moeite mee dat hij weg is, het is niet altijd leuk maar heb er geen moeite mee, maar het laatste half jaar pffff hele zware opgave, ook dat ik echt moet huilen en zo.

In de 3 weken dat hij thuis is, is hij ook echt thuis en dan ben ik voldoende opgelade voor de andere 3 weken, alleen nu werkt dat ff niet zo :-)

Ik zeg ook altijd dat ik part time alleenstaand ben :-D

Ik vind het zwaarder voor jou, Jan is wel bijna elke avond thuis, maar het meeste werk met kinderen en huishouding gebeurd overdag, dus komt bijna altijd op jou neer.

Als Mies thuis is brengt hij ook vaak Ilona weg en dat soort dingen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik denk dat elke ouder wel eens uit zijn slof schiet. Ik word ook wel eens heel boos en daarna voel ik mij ook altijd schuldig, maar ja helaas gebeurt dat wel eens. Wij zijn ook maar mensen. En ze kunnen soms echt het bloed onder je nagels vandaan halen hoor. Jens is nu helemaal in love met het boekje "Mama kwijt". ( echt een aanrader trouwens, is uitgeroepen tot het prentenboek van 2012). Maar hij wil niks meer zonder zijn boekje en gaat dan enorm huilen. Echt stom vind ik dus daar kan ik ook wel eens boos om worden.

Jan doet wel elke avond de kids in bad he haha. Moest wel lachen gisteren. HIj moet natuurlijk nu bijna alles hier doen. Ik heb gisteren toch wel een hoop gedaan, maar merk dat natuurlijk wel meteen aan mijn voet. Maar hij kon gisterenavond echt niet meer tegen ze. HIj werd helemaal gek van die jongens. Met het resultaat dat ze dus om 19 uur al in bed lagen. Normaal liggen ze rond 19.30 uur in bed. En dan hoeft hij nog niet eens veel met ze te doen. Ik ga vaak na school nog effe boodschappen doen of Jens met naar gym of Robbie moet nog ergens naar toe etc. Maar deze week hebben we helemaal niks en hij wordt nu al gek. haha

Ik snap het wel hoor dat je het nu erg vind dat Mies weg is. Is natuurlijk combinatie van je hormonen en toch ook dat er iets met jullie kleine jongen aan de hand is wat allemaal onduidelijk is. Wanneer hoor je nou wanneer je je ks krijgt? Of weet je je datum al?

Geplaatst

hahahahaha als mannen het ineens grotendeels of helemaal over moeten nemen weten ze niet wat hun overkomt.

Was ook toen ik 9 dagen naar Curecao was, moest hij het echt allemaal doen ook huishouden de was en dat soort dingen, hij was helemaal gesloopt.

de 29e heb ik weer afspraak met mn eigen gyn ben dan 36 weken en dan zullen we dat wel bespreken en of inplannen.

Als ik een datum weet vertel ik die wel :-)

Hoe gaat het nu met de pijn???

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja die mannen dat weet wat hoor. Gisteren ook een woordewisseling gehad. HIj moest echt werken, maar ja ik lag in bed (was heel moe de hele dag al) en daar werd hij boos om, ik moest maar beneden bij de jongens gaan zitten daar kon ik ook met mijn been omhoog zitten. Dan kon hij even werken. Ben maar beneden gaan zitten om de rust een beetje te bewaren. Vanmorgen heb ik ook alles gewoon weer alleen gedaan. Hij was pas om 5.30 uur thuis. De honden even snel uitgelaten, kids wassen en aankleden. Gisterenavond heb ik het verband eraf gehaald en moet zeggen dat het allemaal wel meevalt. Het is een groot litteken, maar de pijn valt echt reuze mee en kan ook al aardig lopen. VOoral met schoenen aan gaat het goed. We zijn vandaag om 11.30 uur weggegaan en om 15 uur waren we pas terug. Even wat boodschapjes doen, wezen lunchen, krukken terug brengen.

Jan is nu met Jens naar de Huisartsenpost. Jan zijn vader heeft kinkhoest en sinds 2 dagen niest Jens heel veel en heeft hij een rot kriebelhoestje. Niks om je zorgen over te maken maar dit zijn wel de begin verschijnselen van kinkhoest. Als Robbie ook maar 1 of 2 x hoest moeten we meteen naar het ziekenhuis. Omdat hij een slappe spierspanning heeft moet hij dan meteen onderzocht worden. Jens wilde ze ook voor de zekerheid zien vandaag. HOpelijk zetten ze hem aan de antibiotica, gewoon voor de zekerheid.

Ik ben alleen heel moe. Slik ook nog eens antibiotica voor een verkoudheid die niet weg wil gaan en de combinatie van alles is gewoon te veel denk ik. Dus via via hoorde ik van tarwegrastabletten. Die halen alle giftige stoffen uit je lichaam. Ik dus kopen is het in poedervorm wat je moet mengen met water. Nou ik ben dus over mijn nek gegaan, echt niet te doen gewoon. En voor de rest kan ik ze dus niet vinden. (tabletten dan he).

Ook laat pas met 36 weken te horen krijgen wanneer je geholpen gaat worden. Maar wel lekker dat je gewoon straks een datum weet.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ze konden gisteren niks ontdekken bij Jens qua kinkhoest. MOcht hij erger gaan hoest gelijk terugkomen en bloed laten prikken Maar voorlopig gaat het wel met hem

Geplaatst

O fijn dat hij geen kinkhoest heeft, maar wel in de gate houden.

Gelukkig valt het ook mee met je voet :-) hopelijk blijft dat ook zo.

Mag je er wel mee douchen en zo???

Ilona is verkouden en gisteravond net als donderdagavond huilend uit bed gehaald, heel erg oorpijn en gister ook ineens heel erg buikpijn, ik wil voorkomen dat ze oorontsteking krijgt, maar ze weigert vloeibare paracetamol, kinder asperine,zetpilletje, neusspray en oordruppels, ze wil wel hoestdrank.

Ze heeft geen koorts, ook al kan ik niet thempen maar voel het aan haar hoofd, maar ja mocht ze warm aan voelen kan ik niet thempratuur meten het is een gevecht met de thermometer.

Ik kan alleen maar hopen dat ze geen oorontsteking krijgt, maar dit vind ik ook niet leuk. weet niet wat ik moet doen. tips en adviezen welkom :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Bij robbie mag ik ook nooit tempen of paracetamol in zijn billen doen. Maar hou hem altijd in de houdgreep. Misschien een idee om vloeibare paracetamol door toetje of beetje drinken te doen?? Oorddruppels zou je kunnen doen als ze slaapt?? Ja ik ben altijd van het harde en ze moeten gewoon dus hup in de houdgreep geen keuze haha. Misschien dat iemand haar kan vasthouden voor je of anders gewoon naar de hap gaan hoor. Sterkte meid

Geplaatst

doe de vloeibare paracetamol al door siroop maar het moet een hele volle beker zijn wil ze het niet proeven en ja s avonds ff een slok drinken gaat wel maar een hele beker oplaten drinken doet ze niet.

Oordruppels als ze slaapt das een goed idee.

Vind het lastig hoor,en iedere keer als Mies weg is, moet het dus zelf doen, kan niet ff vragen of iemand helpt.

Ik kijk wel aan, nu is ze weer levendig en zo

Gast estrhalita
Geplaatst

En hoe is het vandaag met Ilona?

Wat een snert weer zeg. Echt vies buiten nu. Maar wel lekker dat het niet meer zo koud is.

Geplaatst

Ja het gaat net als gister, ze hoest en is verkouden, het zit te borrelen, het is afwachten of het doro zet of weg sluimerd.

Nou vind dit snert weer erger dan de kou.

Hoe gaat het met je voet??

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het is wel smerig buiten ja, maar deze temperatuur is toch iets beter hoor haha. Het is ook nooit goed he.

Met mijn voet gaat het redelijk. Loop en rij al weer auto, maar heb nog wel wat last hoor.

Hou Ilona maar goed in de gaten. Ik loop ook al 3 weken te snotteren etc en heb nu wel voorhoofdholte onsteking en oorontsteking dus goed in de gaten houden hoor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden