Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Dan zal het wel een flinke verkoudheid zijn denk ik. Hoe is het met jou? Nog 4 weken en dan ga je ongeveer bevallen ;)

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou begin er wel klaar voor te zijn, ben ondertussen weer hulp behoevend en veel pijn, moet echt op andere wachten dat ik iets kan doen.

deze laatste weken wordt echt beetje uitzitten.

Ik ga jou tzt op de hoogte houden wil jij dan op het forum posten voor mij??

Als ik in het zh lig enzo

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat balen zeg dat je opeens zoveel meer pijn hebt. Jeetje net nu Mies weg is. Dat is heftig zeg. En vooral dat je nu afhankelijk ben dat is helemaal balen. Wanneer komt Mies weer terug?

Natuurlijk wil ik dat voor je doen. Moet je wel even zeggen welke topics het voor je moet aangeven. Dan zal ik je smsjes daar inzetten hoor. Leuk vind ik dat, dank je voor deze eer.

Net de hechtingen uit mijn voet gehaald. Het trok zo die hechting werd er helemaal eng van. Heb de knoopjes er gewoon afgeknipt. Hopelijk kan dat geen kwaad haha. Maar heb me toch een pijn sinds vandaag dus even in de gaten houden en anders maar even bellen naar het zkh.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb nog een vraagje aan je. ZOals je weet hebben wij Ipadjes. Nu gebruiken de jongens die voor spelletjes, youtube etc. Maar Jan en ik hebben ook samen nog 1 ipadje. Nu weet ik dat je er ook boeken op kunt zetten zoals een e-reader, maar heb je dan een soort bibliotheek of zo dat je ze kan huren voor 1 maand en dat ze dan verwijdenen of moet je de boeken online kopen en zo ja waar dan? Is dat dan ook goedkoper?

Zat namelijk te denken aan voorleesboeken voor die mannen maar ja al die boeken wordt ik gek van dus op een Ipad zou een uitkomst zijn. Ik weet dat jij daar heel veel mee doet. Dus.... explain haha.

Geplaatst

WAT???? heb je zelf de hechtingen geknipt??? je bent gek, ga dan ff naar de dokter, hou het maar wel in gaten.

ja ik zal ff door geven waar je mag "moet "posten namens mij :-) thanx

Je moet op je i pad een e-reader geinstalleerd hebben, een digitale bibliotheek, soms hebben tablets dat al zelf.

Ik heb Laputa op mn tablet.

Als je online digi boeken koopt bijvoorbeeld bij bol.com doe je dat via je laptop en dan wordt die opgeslagen in je bibliotheek ( die moet je ook op je laptop zetten ) en via een kabeltje zet je die over op je i pad.

Je huurt geen digi boeken die koop je.

maar zoals ik heb iets van 4000 boeken gedowload van internet en staan in een map op mn laptop, ik kies een boek en zet die via kabeltje op mn reader.

Ik heb ook een cd rom met iets van 3000 boeken en die ook als map op mn laptop.

Illigale boeken kan je aan elkaar doorgeven, gekochte boeken niet.

Na het lezen kan je hem gewoon verwijderen.

Digiboeken zijn niet echt veel goedkoper dan papierenboeken.

Maar kinderboeken zullen ook heus wel te downloaden zijn.

maar je moet ze niet allemaal op je i pad zetten, een externe hardeschijf of je laptop als opslag gebruiken en dan de boeken die je op dat moment wilt lezen of zoals nu heb ik er 10 opstaan,

Beetje duidelijk :-) ik zal eens kijken of ik ook kinderboeken er tussen heb staan, kan ik dan naar je mailen kan je beetje uizoeken hoe het werkt, of andere boeken kan ook dan heb je wat om te puzzelen hoe je reader werkt.

Geplaatst

Denk niet dat ik echt kinderboeken ertussen heb staan, maar ik kan wel andere boeken naar je mailen zodat je ff kan puzzelen hoe het werkt, zeg maar ff wat voor boeken je houd, als je van lezen houdt :-) en stuur met ff een pbtje met je mailadres.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik snap denk ik wat je bedoelt. Ik

Download ook films dus zal daar eens op kijken.

Met die hechtingen die mocht ik zelf verwijderen hoor haha ik hoef niet eens meer terug op controle raar toch allemaal he

Geplaatst

O je mocht ze zelf verwijderen, vreemd dat doet een dokter toch altijd.

ja het gaat net als film denk, het overzetten werkt ongeveer hetzelfde

Heb 2 boeken besteld voor Ilona, het grote voorleesboek en het grote voorleesfeest, schijnen hele leuke boeken te zijn met korte verhaaltjes

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik ken die boeken ik heb het rijmboek van die schrijver, is heel goed voor de spraakontwikkeling boeken in rijm.

Ik heb een boek gedownload en ga vanavond proberen hem op mijn ipad te krijgen denk ik. Het is meestal een lekker klusje om iets op die ipad te krijgen dus ik moet daar echt even mijn tijd voor nemen.

Ik ben niet zo'n lezer, maar misschien straks voor op vakantie. Ik ben meer van de films en tv kijken. Echt verslavend de laatste tijd haha. Echt een huismoeder aan het worden hihi

Geplaatst

hahahaha een desperate housewife???

Je komt er vast wel uit, lukt je met films ook, waar download jij films???

Ik krijg die boeken vandaag binnen als het goed is, ze is wel weer toe aan nieuw leesvoer

Ik lees wel veel, 2 boeken per maand

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik download ze bij spotnet. Die films zet ik niet op de iPad hoor maar op dvd of op de USB stick. Echt zalig zo'n ochtendje voor mezelf. Jens gaat ook steeds minder slapen tussen de middag dus dat mis ik ook al. Ik maak hem

Altijd na 1 uur wakker en hij slaapt nu 3a4 x nog per Weel. Vind dat uurtje zo lekker.

Geplaatst

Wij deden altijd althans Mies :-) via piratebay, maar daar kunnen we sinds kort niet meer op, moeten dus wat anders vinden

Ilona slaapt al bijna een jaar niet meer overdag, lekker hoor dat hij nog wel ff slaapt

Geplaatst

Volgende week donderdag gaat Ilona trouwens naar de dierentuin, met de vrouw van mn vader en haar dochter, ik trek dat niet meer ook al zou ik in rolstoel zitten.

Maar er wordt alsnog dankbaar gebruik van gemaakt. :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

VOnd het al zo knap dat je zei dat je zou gaan haha. Maar leuk dat Ilona gaat. Fijn dat ze toch gebruikt worden. Altijd zonde om weg te gooien toch. Het is al duur genoeg.

Spotnet is ook gratis, alleen dowload ik via een payserver en dat kost maar 7,50 Euro per maand. Ik heb er totaal geen verstand van hoor wat ik doe. Het is mij ooit uitgelegd en volg nog netjes de instructies maar meer weet ik ook niet haha.

Robbie kwam niet helemaal lekker thuis van school. Op school twijfelde ze al de hele dag of ze me zouden bellen of niet. Soms was hij gloeiend, soms niet. Soms actief en soms lag hij languit op de tafel. Thuis gaf hij aan dat hij zich ziek voelde. Temp gemeten en ja hoor 39,4 graden en een hoestje, moest gelijk aan kinkhoest denken. Dus met spoed na de huisarts. Na 1,5 uur wachten (bah klote is dat toch altijd) mochten we eindelijk naar binnen. Geen kenmerken van kinkhoest, maar ja dat begint ook met een flinke verkoudheid dus uit voorzorg 3 dagen speciale antibiotca dan zou hij ook zo van zijn verkoudheid af moeten zijn. Nou hopelijk komt hij weer fris en fruitig zijn bed uit. Hou hem maar wel voor de zekerheid thuis morgen.

Geplaatst

Ah sneu voor het mannetje, hopelijk helpt de antobiotica en krijgt hij geen kinkhoest.

Pff verschrikkelijk dan het dat wachten, je zit met een ziek kind.

Volgens mij heeft Ilona ook al een paar dagen weer niet gepoept, als ze morgen geen poepluier heeft als ze uit bed komt ga ik haar weer lakso siroop geven

Na die verstopping met oud en nieuw ben ik toch wat huiverig geworden, het is nog steeds niet helemaal in orde dr ontlasting.

Zal eens tegen Mies zeggen dat jij daar vandaag haalt.

Ja ik wilde voor Ilona graag gaan, en ik vind het ook zo zonde als zulke dingen niet gebruikt worden, het is inderdaad duur zat allemaal.

maar ze gaat alsnog en de kaartjes worden gebruikt, nee nader inzien als ik al stuk ben ff naar kruidvat en weer naar huis trek ik een dagje dierentuin helemaal niet.

Zij vind het ook super leuk om met oma te gaan.

Ik ga zo naar bed toe, succes met je i pad.

O ja langzaam aan bevallen er al meiden uit het Maart topic, morgen en zaterdag worden er weer 2 ingeleid, ik krijg er ook de kriebels van hoor, dat ik mn kleine man wil zien.

Waarschijnlijk over een week weer 1 ingeleid ook een 2ling

Gast estrhalita
Geplaatst

Heeft ze al gepoept?

Effe een kort berichtje hoor, want krijg zo visite.

Snap dat het gaat kriebelen, toch weer leuk een baby.

Robbie is aan het wisselen zijn 1ste tand is eruit. Hij zat heel erg los en de tandarts heeft hem

Eruit getrokken . Voor een downtje is dat heel vroeg

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee ik heb nog niet met de Ipad geprobeerd. Overdag te druk geweest omdat Robbie ziek thuis was, toen naar de tandarts en gisteren visite gehad. Ik moet daar echt even voor gaan zitten.

Nou gisterenavond is er bij mij ook een tand uit gevallen, helaas het ziet er niet uit. Gewoon helemaal dood en afgestorven, zenuw ook dood dus heb gelukkig geen pijn, maar man wat een ellende zeg.

Robbie heeft volgens mij niet door dat hij een tand mist. Ik vind het wel raar hoor zo zonder tand en er zit ook nog niks onder.

Vandaag even pasfoto's maken voor de jongens voor hun paspoorten. Die van RObbie loopt af in april en Jens staat nog bij mij bijgeschreven, maar dat mag niet meer per juli 2012. En aangezien we toch volgend jaar ook nog weg gaan zegt jan doe het dan nu maar anders zit je volgend jaar weer bij die klote gemeente.

En morgen feest dan ben ik jarig haha. Ik doe er nooit wat aan, maar nu wil mijn moeder, stiefvader en stiefzus opeens komen haha. Nou ja een bakkie mogen ze wel komen doen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik word al heel oud haha 41 jaar. Net een kadootje gekocht wat de jongens aan mij gaan geven. Een docking voor de iphone met boxen zodat ik lekker muziek kan luisteren. Hij is portable en licht dus overal mee naar toe te nemen. Makkelijk met schoonmaken heb ik altijd mijn muziekje bij me.

Voor de jongens 2 carnavalspakken gekocht. 1 piet piraat en 1 kabouter plop. Niet dat we gaan carnavallen dit jaar (ivm mijn voet) maar ze waren nu in de uitverkoop, 40% korting.

Ja mijn tand heel heftig. Onze nieuwe buurman (straks bij het nieuwe huis) is tandarts en die heeft mij net gebeld dat ik om 17 uur bij hem mag komen. Hij denkt dat hij hem weer vast kan zetten in mijn wortels (het is een kroon). Zodat ik geen implantaat hoef want dat duurt lang, pijnlijk met hoge kosten.

En wat ben jij aan het doen vandaag.

Geplaatst

O wat fijn dat hij dat kan doen met je tand

O dat kunnen de jongens volgens jaar ook nog aan lijkt mij??

Leuk zelf je kado uitzoeken :-) maar inderdaad handig.

Ik ben vandaag weer weinig aan het doen, heb sinds gister veel/regelmatig harde buiken met lichte kramp.

ga straks mn bed verschonen en dan gaat het waterdichte molton erop.

Ik heb een tent gebouwd midden in de woonkamer daar heeft Ilona de hele middag mee gespeeld

Er is er weer 1 van Maart bevallen ze is ingeleid en nog 1tje wordt vandaag ingeleid.

Gaat hard zo met Maart mama's

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja dia pakken zijn van 4-7 jaar dus die passen ze nog wel even.

Zo mijn tand is weer gemaakt, hij zag wel nog 3 andere gaatjes en 4 vullingen die vervangen moeten worden. Toch fijn dat mijn eigen tandarts dat niet ziet..... Dus ga maandag gelijk een afspraak maken bij deze goede man.

O meid dat klinkt bij jou ook alsof het niet lang meer duurt, nu maar hopen dat hij niet veel eerder komt want anders zit je met een halve natuurlijke bevallling die een keizersnede wordt.

En nu al zoveel bevallingen bij de maart mama's? dat is vroeg

Geplaatst

Lekker dan, das aardig wat wat hij over het hoofd gezien heeft, slordig hoor.

Het zullen wel de gewone voorweeen zijn, als Mies thuis was geweest had het van me gemogen nu moet hij nog minimaal 2 weken blijven zitten.

Nou inderdaad zou wat zijn dat de bevalling begint en daarna nog ks, we zien wel.

Zal nog wel paar weekejs duren.

Het is wel trend om vroeg te bevallen van de maart mama's.

Die nu al bevallen zijn hebben allemaal wat, 2ling die te vroeg is bevallen, 1tje heeft zwangerschapssuiker melis van vandaag ahd hoge bloeddruk en zat met vergiftiging.

Gast estrhalita
Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties.

haha een trend om vroeg te bevallen. NOu wacht jij nou nog maar even tot Mies thuis is hoor. En vroeg bevallen is ook geen pretje hoor. Vanaf 37 weken wel, maar daarvoor heb je toch nog kans dat de kleine niet mee naar huis mag toch.

Ik lees wel af en to mee in maart, maar dat was ook vanwege Caro. Die heb ik namelijk een keer in het zkh ontmoet dus dan hou je daar toch een band mee he.

Ik kreeg vandaag een email van mijn vader voor mijn verjaardag. Het doet mij toch altijd weer wat. Jan snapt dat niet zo. Ik snap ook gewoon niet waarom hij nou niet eens langskomt om de jongens te ontmoeten. Verleden jaar heeft hij gezegd dat hij een keer met mijn broer zou komen, maar daarna nooit meer wat gehoord. Nu in zijn e-mail vroeg hij wel hoe alles met ons is, ons nieuwe huis etc, maar vraagt nooit of hij ze een keer kan zien. Ik ben er dus maar weer over begonnen. Kijken hoe hij reageert. Misschien stom en elke keer denk ik ook, waarom doe ik dat nou. Het is niet dat ik definitief weer contact wil hoor. Die verplichting heb ik geen behoefte meer aan, maar ik snap gewoon niet dat hij zijn kleinkinderen een keer in het echt wilt zien. Maar misschien moet ik het ook maar gewoon laten rusten of zo. Het is tenslotte zijn keuze. toch??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden