Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas, het is niet goed. Geen hartje/geen groei, hopen dat het vanzelf loslaat. Ik merk dat ik (nog?) redelijk rustig ben, de klap was vooral al vorige week. Wel heel erg jammer, want het was erg welkom. X, niki

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

O NIki wat balen toch elke keer toch fout gaat meid. Ik leef enorm met jullie mee. Sterkte hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

Even een heerlijke foto van mijn mannen[ATTACH=CONFIG]4059[/ATTACH]

Geplaatst

Hallo lieve girlies, ja het is klote. Ben onder de indruk en moe en verdrietig. En dankbaar voor C en F. Wat een geluk toch dat we, ondanks al die ellende, mooie kindjes hebben mogen krijgen. Maar nu deze niet. Helaas. Ben ook benieuwd wanneer en hoe het weg gaat. Hoop dat het op een natuurlijke manier mag gebeuren. Vanavond gaan we maar eens even aan de drank, kijken of dat helpt. Prachtige foto Es van je mooie kerels. Vanavond ook zo vertederd weer geweest door zus en zus in bad. Zo lief samen (natuurlijk ook genoeg kibbelingen) maaar o wat zijn ze schattig. Hmm moeder natuur, is niet altijd mijn vriendin.... Dikke kus, niki

Geplaatst

Ik ga morgen ff kijken. Ja raar hier. Je lichaam is nog maar je geest is aan het afscheid nemen. Ik heb ook geen idee wanneer het dan gaat loslaten. Hoop dat het natuurlijk verloopt. De meisjes helpen me enorm om niet te verdrietig te zijn maar ook dankbaar voor wat er wèl is. X

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik hoop voor je dat het zelf op gang komt en dat je niet gecuriteerd hoeft te worden. Wanneer moet je terug naar de gyn?

Geplaatst

Niki, wel mooi gesproken, en het is natuurlijk ook zo, je heb 2 pracht kindjes, maar deze was ook erg welkom.

Ik zal je verhaal op hun site ff lezen Es

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee Roodvonk komt niet veel voor. Mijn oppas zei van het begin af aan al dat het roodvonk was. ZIj had ook al een kindje in haar groep die het had, dus ik denk ook dat hij het van hem heeft gekregen zeg maar. Het gaat goed met hem, alleen zijn huid is super droog. Zelfs onder zijn haar is hij aan het vervellen en zijn handen en voeten zijn echt heel erg. Kan er ook niets aan doen. Ben ook niet meer naar de arts geweest of zo.

Wat een weertje he. Het is echt genieten. Vandaag ook, ze spelen veel liever buiten dan binnen en ze zijn dan ook liever tegen elkaar gelukkig. En Jens kan zich ook uren buiten alleen vermaken. Super fijn want dan kan ik lekker bijbruinen haha.

Medusa hoe is het zo alleen met de 2. Mies komt toch weer bijna thuis??

Niki hoe is het ?

Geplaatst

Hallo girlies, nou niet zo... Beetje een een twilight zone zo, met een zwangere buik nog steeds, waarin een niet levend embryootje zit. Ik vind het ook lastig om naar deze site te komen, want voor ik het weet zit ik in december 2012 uitgerekend te kijken, en dat is toch wel erg confronterend nu. Ik ga ff niet komen weer. Ik hou jullie op de hoogte ok, wanneer het is losgelaten en hoe het is gegaan. Weet nog niet hoe en wanneer dat zal zijn. Dikke knuf, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik snap het Niki, maar vind het wel jammer dat je effe niet meer komt. Maar hopelijk kom je wel weer gauw.

Geplaatst

Lief!!! X ach wie weet kom ik toch wel snel weer ff want jullue zijn zo lief. X kga wel berichtjes in de vlindertuin zie forum zetten denk ik. Ook wat voor jou?

Geplaatst

Ik heb zojuist in de vlindertuin tot 12 weken ons verhaal gezet... Ik vind het wel mooi geworden, het heeft me goed gedaan het op te schrijven en zo te delen. Zo hebben onze kleintjes allemaal een plekje op deze site.... Een belangrijke site met heel veel lieve mensen, die allemaal vind ik zo prettig met elkaar omgaan. Tenminste dat heb ik altijd gelukkig. Een site die mij gesteund heeft met al haar mensen en reacties in heel belangrijke tijden van mijn leven. En nog. En dat is fijn. Dikke knuf, niki

Geplaatst

Niki, ik snap dat het confronterend is, helemaal omdat je "nog" zwanger bent veel sterkte ik hoop dat het snel los komt.

Ik zal je verhaal in de vlindertuin lezen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nooit geweten dat we ook vlindertuinen hebben.

Niki ik heb totaal geen gevoel meer bij mijn miskraam. Ik heb er ook maar een paar tranen om gelaten. In mijn ogen was het ook nog niks. Ik ben altijd heel nuchter onder dat soort dingen. Het is niet voor niks een miskraam. Misschien komt dat omdat ik Robbie heb. Ik heb liever een miskraam dan dat ik er met 20 weken of later achter moet komen dat er iets met mijn kindje mis is en dan de zwangerschap alsnog moet afbreken of dat er een kindje geboren moet worden die (zwaar) gehandicapt is.

Maar ik ga zeker even een kijkje nemen en je verhaal lezen. XX

Medusa hoe is het??

Geplaatst

Hier gaat het goed, heb net Rolf ook op bed, nu nog puin ruimen en dan ga ik zelf ook naar bed :-D ben best druk dus.

Maar het is wel goed te doen 2 kids alleen.

Mies is vanmorgen met zn vader weg gegaan, weekendje met de motor naar duitsland

Dinsdagochtend gaat hij weer we dat is de 1e echte keer alleen voor 3 weken met 2 kids, daar zie ik wel tegenop, maar zullen we wel doorheen komen, als het maar redelijk tot goed weer is dat scheelt enorm met Ilona.

De vlindertuin is ook pas sinds kort.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het is zwaar alleen met 2 kids, maar inderdaad wat je zegt het is wel te doen. Als je maar je ritme vind en houdt. En met dit weer is het wel een stuk makkelijker dan als ze allemaal de hele tijd binnen zitten.

Sinds vandaag ben ik weer begonnen met de zindelijkheid van Jens. Als hij een onderbroek aan heeft plast hij in zijn broek, maar als hij naakt loopt gaat het beter. Vandaag naakt gelopen van 12-15 en van 17-19. De 1ste sessie 1 ongelukje in het tuinhuisje de rest op de wc, de 2de sessie 1 ongelukje in zijn tent en een grote plas tijdens het badderen. Maar niet slecht he. Gezien de weersvoorspellingen blijf ik dit zeker met dit mooie weer doen. Hopelijk krijgt hij het door en is hij volgende week zindelijk haha.

Gast estrhalita
Geplaatst

Gisteren doorgegaan met de zindelijkheid. Jammer dat de peuterspeelzaal niet meewerkt maar oke van 12-15 uur 3 plasjes op de wc toen een luier aan om Robbie te halen. VOor de deur voor school zei Jens dat hij moest plassen, maar bij de wc aangekomen had hij al geplast. Niet erg hij gaf het in ieder geval aan. Ik moest even luiers halen bij de supermarkt en ja hoor een poep. Om 15.30 uur weer thuis en daarna alles netjes op de wc. BIj een plasje op de wc krijgt hij een snoepje en bij een poep op de wc krijgt hij een kadootje. Maar dit alles is dus als hij naakt loopt. Vandaag heeft hij dus een onderbroek aan en gaan we het op die manier proberen. De eierwekker staat wel aan zodat ik er zelf ook wel erg in heb, maar in princiepe geeft hij het zelf aan als hij moet plassen. Hij kan ook al zelf op de wc klimmen dus we gaan heel snel vooruit zeg maar. Hij hoeft pas volgende week donderdag weer naar de psz dus genoeg tijd om het helemaal zindelijk te krijgen. Dadelijk moeten we naar de voetbal en krijgt hij wel een luier aan, maar morgenochtend naar plaswijckpark denk ik dat ik het niet doe. Gewoon de gok wagen en hem anders alleen in zijn onderbroek laten lopen met dit weer is het niet erg toch...........?

Geplaatst

Nou moet gaan lukken met Jens lijkt mij. Hier nog steeds n dikke buik, helaas... Dinsdag weer controle... Jammer dat het nog niet loslaat. Verder heel druk met mijn scriptie. X niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja weet ik wat ik wel merk dat hij volgens mij veel plas ophoudt want zijn nachtluiers zijn echt heel heftig vol. Maar ja. Gisteren veel van huis geweest. Dan heeft hij een luier om, maar zegt het wel als hij dan geplast heeft. Thuis gaat het redelijk tot goed. Zondag wel 2x in zijn onderbroek gepoept, maar ja poep is ook het moeilijkste he. Dus we zetten gewoon door. Thuis heb ik er geen problemen mee en buitenshuis nemen we gewoon de tijd voor. Eerst thuis zonder ongelukken.

O Niki ik vind het zo erg voor jullie, vooral dat het nu ook niet zelf loslaat. Sterkte. Ps wel lief dat je toch even komt buurten bij ons. XX

Geplaatst

Sorry late reaktie, Mies is een paar dagen weg geweest en ben alleen dan toch wel heeel erg druk, en lekekr weer uiteraard.

Gaat de goede kant op met Jens en zindelijk worden, en tuurlijk is niet erg in zn onderbroek laten lopen.

Echt een ritme hebben we nog niet Rolf laat zich nog niet vast in een ritme zetten.

Vorige week ook bij cb geweest met hem, zn 1e prikjes gehad en hij is nu 57 cm en 5.6 kilo

Hij heeft klein beetje voorkeurshouding en iets een plat hoofdje, hopelijk trekt dat nog bij

Wij hebben net de vakantie geboekt :-) in September 10 dagen in een roompothuisje in Duitsland :-D heb er echt zin in.

Niki, pfff wat ontzettend naar dit, morgen heb je weer controlle hopelijk kunnen ze wat doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden