Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

He niki wat leuk weer wat van je te horen.

Ik kan me voorstellen dat zwangere buiken moeilijk is hoor. Mijn buurvrouw is zaterdag bevallen en zelfs dat kriebelt bij dus laat staan bij jou

Ik ben effe kort online. Door d evakantie van de kids gewoon druk en kom nergens aan toe maar moet ook nog de koffers pakken etc want maandag gaan we dus weg. Vandaag op visite bij een downvriendje die 1 jaar ouder is dan Robbie.

Tot later

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

He ladies, effe snel nog voor vertrek. De koffers staan al klaa rin de gang. Sorry ik heb het het weekend een beetje druk gehad om een lang verhaaltje te tikken.

Medusa je bent zeker blij dat Mies weer thuis is? NOg bedankt voor je smsje.

Nou wij vliegen vanmiddag om 15 uur. Een vage kennis pas op ons huis en onze hondjes. VOor het eerst iemand die we (nog) niet zo goed kennen. Best wel eng hoor. Hoop echt dat het goed gaat. Ze heeft wel ervaring met honden. Haar moeder heeft hetzelfde ras hond als wij dus dat scheelt wel. Maar toch wel eng, snap je??

Meiden ik ben de 18de weer terug in het land en hoop de 19de weer online te zijn hoor. Zo op naar 40 graden haha. xxxxxx

• 2 weken later...
Gast estrhalita
Geplaatst

He ladies ja hoor ik ben terug. Ik ben zaterdag thuis gekomen. Robbie was vrijdag jarig dus gelijk een heel druk weekend met zondag de verjaardag voor familie en morgen de verjaardag voor vriendjes. En alles is hier weer naar school toe dus dat brengt ook de nodige druk met zich mee natuurlijk

We hebben het heerlijk gehad. 2 weken lang 40 graden, strak blauwe hemel en alleen maar zwemmen zwemmen en zwemmen. Super dus.

En hoe is het met jullie?

Geplaatst

Oooo heeeeeeerlijk Es, das genieten :-)

En gelijk druk met Robbie zn verjaardag, ik zag een foto van een heel mooi speelhuisje voorbij komen :-D

Hier gaat opzich goed maar zit niet zo lekker in mn vel ga meer therapie oppakken.

M is net 3 weken thuis geweest en we hadden schitterend weer dus ook echt vakantie gevoel gehad.

Nu is hij weer voor 3 weken weg en dan gaan wij 10 dagen op vakantie :-D

O ja, we hebben 2 weken geleden ons hondje inlaten slapen :-( hij liet zn urine lopen, al heel lang maar de laatste paar weken echt heel erg, elke avond schoon droog mandje en s ochtends doorweekt nat, hij lag bijna de hele nacht in zn eigen urine, als hij ergens gezeten had en stond op lag er een hele plas, was niet meer tegenop te dweilen.

Hij is volgens zn paspoort ruim 12 geworden maar volgens de dierenarts is hij wel ouder jaartje of 14/15, heb er best wel ff om gehuild maar is wel beter zo.

Niki, hoe gaat het met jou???

Geplaatst

Ha girlies, ja gaat best goed eigenlijk. Fijn dat jullie er weer zijn :-). Scriptie is afgerond, net vóór de vakantie, vanaf 3 september stagelopen, en nog één vak en dan klaaaaaaarrrr!!!! Maar nog wel 9 maanden stagelopen hooor. :-)

Miskraam lijkt redelijk een plekje te krijgen, we zijn het nog even aan het proberen, wel weer spannend. Charlotte is zindelijk, hhel fijn, nog af en toe wel 's nachts nat en op het kdv als ze vergeet te gaan plassen, maar gaat heel goed. Florence is een heerlijke boef, begint al steeds meer te praten, zondag 2september wordt ze gedoopt dus dat is ookwwerdruken verder geniet ik enorm van het weer, heerlijk toch, af enaan is het best een goede zomer vind ik. Waar was je heen Es? En Medusa goed dat je weer hulp zoekt als het zo voelt, wel jammer dat je je zo voelt, wat speelt er of is het gewoon een onderhoudsbeurtje? Gecondoleert met je hondje, ja dan is het wel beter, maar je zal hem vast erg missen. Xxxjes niki

Geplaatst

Oooo Niki, wat zal jij blij zijn als je klaar bent, jeetje wat ben je al lang bezig.

na je stage kan je dan blijven werken waar je zit of moet je dan nog opzoek gaan naar een baan??

Fijn dat je de miskraam een plekje gegeven heb, ik hoop dat het nog een x lukt, en anders heel cliche maar ben je gezegend met 2 prachtige dochters.

Leuk dat ze gedoopt wordt, maar is dat niet laat?? dacht dat je na een paar weken altijd gebeurde.

Nee niet echt onderhoudsbeurtje, ik voel me beetje afglijden, heb toen veel geleerd bij een dialectish gedrags therapie en misschien ga ik die weer volgen, maar dat is alleen nog maar voorgesteld door mn psycholoog.

Ja zal mn hondje zeker missen, maar het is beter, maar ik heb wel gemerkt dat het besluit dat je neemt over leven en dood ik heel erg moeilijk vind.

Geplaatst

Rolf heeft al een paar dagen dat hij erg kan huilen, dat ik al tegen M had gezegd, lijtk wel of er iets is, niet zomaar dreinen.

ja hoor waterpokken, ilona had ze 2 weken geleden en haal hem vanmorgen uit bed allemaal blaasjes.

Net voor de zekrheid de ha gebeld, moet straks terug bellen.

Op internet kan ik alleen vinden dat baby's het 1e jaar geen waterpokken krijgen omdat ze dan antistoffen van de moeder hebben.

• 2 weken later...
Geplaatst

Tussen de waterpokken door heeft Rolf ook nog 2 tanden gekregen, boven en onder 1tje :-)

De waterpokken zijn alweer aardig weggetrokken gelukkig.

Nikki, heb jij al Charlotte al voor school opgegeven??? gaat zij ook eerst nog proef naar school??

Ilona gaat 8 oktober voor het eerst en dan 5 weken 2 ochtende per week proef naar schoo en dan vanaf haar verjaardag helemaal.

Gast estrhalita
Geplaatst

Sorry meiden voor mijn afwezigheid. Ik had geen melding gekregen dat er nieuwe berichten waren:(

Oke ik ben er dus weer. Jeetje Medusa wat erg van je hondje zeg. Maakt niet uit hoe oud ze zijn je gaat ze altijd missen, vooral als ze al zo'n tijd bij je zijn. En Rolf zijn waterpokken hoe is het daar mee. Ik heb wel gehoord als kindjes het voor hun 1ste jaar krijgen dat de kans heel groot bestaat dat ze het nog een keer krijgen. Ze zijn er dan nieut immuum voor, helaas.

Niki wij zijn in Egypte geweest. Het lijkt al weer heel lang geleden, maar we zijn pas 2 weken thuis. Echt heel kort nog haha. We zitten al weer goed in het school ritme, vanaf maandag heeft Jens ook weer gym en dus is alles weer normaal. Jens gaat vanaf 26-11 naar school. De 1ste dag maar van 9-11 en die dag spreken we af met de juffen hoe we het verder gaan doen. Het is een school met continuerooster dus van 8,15-14-15 en op woensdag tot 11.45 uur. Ik hoop wel dat hij snel hele dagen gaat hoor. Lekker rustig voor mij. Kan ik effe bijkomen van 6 ,5 jaar rennen, vliegen en hollen. Zal wel wennen zijn, vooral omdat het winter is maar heb genoeg te doen. En per februari ga ik werken voor Jan. Ik ga zijn volledige administratie overnemen waardoor hij veel meer tijd overhoudt voor ????? haha.

Geplaatst

Ja opzich klopt dat, als ze voor het 1e jaar krijgen ze ze nog een xtje krijgen de waterpokken.

maar ze krijgen ze dan 2 keer heel licht, Rolf had het echt heeeeel erg waardoor de ha denkt dat hij ze nu wel gehad heeft.

We zullen zien.

Ilona heeft als het goed is vanaf januari ook continiu rooster, 5 dagen van 8.30 tot 14.00 uur ook op woensdagmiddag.

Wat zal jij een rust krijgen :-)

Krijgt Jan dan ook echt meer vrijetijd als jij de administratie gaat doen??

Gast estrhalita
Geplaatst

Doordat ze bij ons van 8,15 tot 14.15 uur op school zitten zijn ze dus op woensdag wel gewoon 11.45 uur uit. Vind ik ook wel goed eigenlijk, gewoon zoals een oudewetse woensdag.

Jan is de aankomende 8 weken op vrijdagnacht vrij, maar of hij minder werk heeft als ik de administratie ga doen, hij zal er wel wat anders voor in de plaatst gaan doen hem kennende haha.

Vannacht heel slecht geslapen. Jens had spinnen in zijn oor (muggen die rond zijn hoofd vliegen) en ik kon ze niet vinden dus moest er vaak uit omdat hij helemaal overstuur was. Ga zo Jens op bed leggen, Robbie nog even mee naar beneden en op de bank liggen met vijftig tinten donker................ jammie

Geplaatst

Spinnen in zn oor???? jakkes

Ik hoor meer over 50 kleuren grijs of zo iets, heb geen idee wat ik me moet voorstellen, zal eens kijken bol.cm

ik weet wel dat er ook een film van gaat komen

Gast estrhalita
Geplaatst

HIj denkt dat het spinnen zijn he, maar het zijn gewoon muggen die om zijn oor heen zoemen haha

Ik heb de epub bestanden dus als je ze wilt hebben dan hoor ik het wel he

Gast estrhalita
Geplaatst

Jij leest toch ook via een ereader?? Wat voor boeken heb je allemaal??

Wat voor maat schoenen heeft Ilona nu? Ik ging gisteren nieuwe schoenen voor Jens halen omdat ze echt te krap aan het worden waren en ja hoor maat 28. Robbie heeft nog maar maat 27 haha. Jens is Robbie qua schoenen dus nu al voorbij. Kleding scheelt ook niet veel trouwens. Ze zijn bijna even groot. Jens is 104 cm en Robbie 110,5 cm haha. Dus de truitjes kunnen ze nu van mekaar aan. Beide in 110/116. Broeken heeft Robbie 110 en Jens 104. Gaat het toch snel he

Geplaatst

Ja gaat erg snel zeg, Ilona heeft onder 104 en boven 110/116 net als Jens

Heb van de week bontlaarsjes gekocht maat 28 maar heb ze iets ruim gekocht, denk dat ze nu naar maat 27 gaat

Geplaatst

Hi girlies, charlotte gaat in januari pas naar school, 3dec wordt zevier, maar dat is zo'n gekke maand. Echter vveelt ze zich stierlijk op het kdv nu.... Haar grote vriendin is naar school gegaan, dus dat is jammer. Jajajajaja ze worden groot die kleintje Charlotte heeft maat 27... Florence is gelukkig nog iets kleiner. Hihi. Jeetje eswat een verandering zeg, zowaar wwer meer eigen tijd... Ben benieuwd hoe dat gat voelen. X niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou het lijkt mij zalig hoor als ze beide naar school zijn. Gewoon niet meer dat racen tegen die klok en lekker weer wat meer tijd voor de honden en mijzelf haha.

Medusa wanneer gaan jullie nou met vakantie?

Geplaatst

Ik heb dat nu nog niet heerlijk als ze beide naar school gaan, maar kan me goed voorstellen dat ik dat gevoel ook heb tegen de tijd dat Rolf ook zover is dat ik dat ook heb.

Volgende week vrijdag :-) lekker 10 dagen weg, heb er zoooooooooo,n zin in

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou alleen met 1 kindje thuis zal ook een verademing zijn hoor. Rolf slaapt natuurlijk nog lekker 2x per dag dus dan heb jij ook veel meer rust. Ik moest er echt aan wennen toen Jens helemaal niet meer sliep. Robbie heeft geslapen tot dat hij naar school ging haha.

Gisteren had Robbie een roostervrijedag en Jan had ook vrij genomen. We waren om 10 uur in de Efteling, het was totaal niet druk, nergens een rij, super weer. We hebben echt genoten zeg. Om 18.30 uur reden we pas terug naar huis. Echt een top dag.

Geplaatst

Ooo lekker zo'n dagje efteling :-)

Uhhhh nee hoor Rolf slaapt overdag bijna niet. toevallig ligt hij nu te slapen, maar af en toe een hazenslaapje en daar blijft het meestal bij, breng hem ook niet naar bed, dan gilt hij alles bij elkaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden