Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Es, ja ik denk het zelf ook dat het wel iets zal zijn... Misschien wel wat jij zegt, wie zal het zeggen. Een kennis, arts, heeft weleens gezegd, jullie hebben ws een combinatie die soms wel en soms niet goed werkt qua dna. Wie zal het zeggen. Iemand zei nu ook, vroeger zonder al die techniek dacht je bij een zwangerschap als deze laatste gewoon dat je menstruatie een keer wat laat was. Ik probeer er niet teveel over na te denken, ze onderzoeken het toch iet, en wat heeft het voor zin, ik kan net toch niet beïnvloeden helaas. En ja nog een reden mijn leeftijd, ik ben 45.. Dus je kan je afvragen of het überhaupt nog verstandig is, maar ja, onze kinderwens heeft zo weinig met verstand te maken, want dan was Florence er ook niet geweest denk ik.

Ik ga mijn wondjes weer likken en we gaan het toch nog een keer proberen, althans kijken of er nog wat komt. Hekaas laat het nog niet los,wederom, en ik hoop wel dat dat snel gebeurt, want daar word ik heel onrustig van. X niki

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O Niki, wat jammer, was zo mooi geweest.

Ik hoop voor je dat het nog mag lukken

Leuke kadootjes heb je voor ze kocht :-)

Ilona krijgt allemaal poppen spul van het merk smoby de quinny kan je hele set maken van wandelwagen/buggy/maxi cosi/babyschommel/kinderstoel en deel voor dr verjaardag en deel van sinterklaas, ze krijgt van opa en oma een pop die van alles kan, plassen kruipen enz en dan nog wat kleinigheidjes van de sint als een poppen badje een doktersset, kleurboek en plakspullen

Voor Rolf echt maar paar kleinigheidjes, meer voor het idee dat Ilona anders niet snapt waarom Rolf niets krijgt.

Oze kleine kanjer kan zich al makkelijk optrekken aan van alles om te staan loopt met pasjes opzij om de tafel en Mich gaf hem 1 handje toen hij bij de hoek van de tafel kwam en hij stak over naar de bank, wel echt zo wiebelt als wat op zn benen hoor.

Maar staat steeds in de box en glundert van plezier.

Hoe gaat hardlopen Es??

Gast estrhalita
Geplaatst

O Niki dat je dat durft met jouw leeftijd nog aan kinderen te beginnen. Het risico dat jouw kindje geboren kan worden met een afwijking (oa Down Syndroom) is heel groot. Vind je dat niet eng?

Medusa wat een leuke kadootjes voor Ilona zeg. Echt gaaf. En ja Rolf is een snelle hoor.

Hardlopen gaat wat minder. Ik blijf maar blessures houden dus ik zit niet op het niveau waar ik al op wilde zitten en ben eigenlijk helemaal terug bij af. Ik zit nu op 6 km ongeveer. Conditioneel zou ik veel meer kunnen maar mijn onderbenen (kuiten) werken totaal niet mee. Heel vervelend gewoon. Ik heb constant pijn in mijn kuiten en weet ook niet goed of het echt nog gaat lukken. Loop wel bij een fysio maar dan gaat het 2 weken goed en komt de pijn gewoon weer terug helaas.

Geplaatst

Dank Medusa, ja dat hoop ik ook. Ja Es, klopt dat is ook eng....

Heb je je voeten weleens laten doormeten bij zo'n hardloopzaak? Ik had vroeger bij het hardlopen lat van mijn knieën. Bleek dat ik ooit eens mijn enkel verstuikt had, en daardoor meer doorzakte aan die kant en zo scheef liep. Met een ietswat verhoogd zooltje was het probleem opgelost. Ik hoop voor jou dat er ook zoiets gevonden kan worden.

Die Rolf is een boef. Hihihi. Gaat weer hard hè.... Vanochtend zo grappig en ook weer niet, Florence was wakker geworden, was uit haar bedje geklommen, naar de deur geslopen in haar slaapzak, deur open gekregen, zag de overloop met het nachtlampje en riep toen verwonderd door haar eigen prestatie: O.... ja!!!! mooi!!!! :-)

Een boef is het. Dat wordt nog wat met deze dame. Charlotte heeft dat nog nooit gedaan en doet het nog niet...

Liefs, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja Niki ik heb schoenen laten aanmeten bij een hardloopzaak en dus 'Dure" hardloopschoenen in de gang staan. Helaas werkt dat dus ook niet echt. De fysio gaat nu overleggen met een sportbegeleider om te kijken of die een keer met mij mee kan lopen om te kijken of ik misschien iets fouts doe tijdens het lopen en zo te kijken of het beter gaat of misschien ben ik wel een van de weinige met dikke pech. Maar ik geef nog niet op hoor. Anders komt de marathon gewoon een jaar later.................

Geplaatst

Ja he dank je :-D

Hoe gaat het met je blessure?? ik heb ooit op hardloop cursus gezeten ik kreeg heel vaak last van scheenbeenvliesontsteking, was al wel een eind in de cursus maar kon het niet afmaken, bleef terug komen, toen wist ik nog niet dat ik fibromyalgie heb en daar krijg ik botvliesontstekingen van.

Gast estrhalita
Geplaatst

Het gaat nog steeds niet goed. Ik heb nu steeds kramp in mijn rechterkuit. De knoop zit heel diep en wil gewoon niet weggaan. maandag ga ik weer naar de fysio en gaan we verder kijken hoe en wat. Er gaat ook een sportfysio meekijken om te kijken of dat ik misschien verkeerd loop of echt domme pech heb. Je voelt bij mij dus wel echt de knopen in mijn kuiten zitten. Maar ik denk dat ik de marathon niet meer ga halen. Al geef ik het nog niet echt op, maar ik kom wel steeds dichter bij het punt van opgeven aan.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ze worden wel minder de knopen maar gaan (nog) niet helemaal weg. En ja ik wil niet 6 maanden wachten voordat er een knoop weg is dan weer 1x lopen en weer 6 maanden wachten. Dat werkt gewoon niet. Dus we zien wel. Als het niet kan dan kan het niet het helaas.

zo medusa al bijna klaar voor Ilona haar verjaardag?

Geplaatst

We zitten al middenin dr verjaardag, gister voor mn vriendinnen gevierd en vandaag famillie.

Heel veel kadootjes gehad maar alles erg leuk.

dvd's van k3 en zandkasteel en sprookjesboom de film

een microfoon opstandaard met een cd van k3

kinderarmbandjes enzo

poppenbadje

Van ons de wandelwagen met reiswieg van smoby/quinny en een duo buggy van smoby/quinny en dan krijg ze van sint als aanvulling de maxi cosi daarvan die erop past waar je een schommel en kinderstoel van kan maken.

Geplaatst

Dit voor dr verjaardag

[ATTACH=CONFIG]4750[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4751[/ATTACH]

dit van de sint

[ATTACH=CONFIG]4752[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4753[/ATTACH]

Dit is 1 artikel, die je kan omdraaien van kinderstoel naar schommel

en de maxi cosi kan je ook weer op de kinderwagen zetten

[ATTACH=CONFIG]4754[/ATTACH]

Geplaatst

Ilona heeft gister op school getrakteerd, was erg leuk :-)

Dit is de laatste week en dan is het gedaan met de rust s'ochtends.

Vanaf maandag gaat Ilona elke dag naar school, ik kijker echt naar uit, maar zie ook tegen op om in het schoolritme me te komen.

Geplaatst

Ik kwebbel wel tegen mijzelf :-( Rolf eet aardig met de pot mee, heb wel eten apart voor hem in de vriezer maar ga zoveel mogelijk nu met ons laten mee eten.

Hij eet alles wat los en vast zit, echt een vreetzakje.

Staan en lopen rond de tafel enzo gaat ook super, hij kan ook alweer zelf gaan zitten das ook fijn :-)

Laatste weekje wennen voor Ilona, vanaf maandag is het zover. pfff elke ochtend optijd uit bed zal wennen worden.

Geplaatst

Gister bij de intocht van sinterklaas geweest, Ilona durfde wel bij sint op schoot maar niet bij piet.

Gisteravond de schoen gezet, ze vond het heeel spannend toen er ee kadootje in lag vanmorgen.

Morgen gaat ze voor het eerst de hele dag naar school, ze gaat nu helemaal naar school, ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo hehe effe wat tijd achter de laptop.

Wat een leuke kadootjes voor haar verjaardag zeg. Echt gaaf. leuk hoor die dingen voor een meisje.

Ik heb vandaag het kadootje voor Jens zijn verjaardag gehaald. Hij krijgt een WII en spelletjes van opa en oma. De prijs viel mij nog mee.

Ook alle sintkadootjes zijn nu in huis, maar dat is meer dekbedden en pyjama etc.

Bij Jens leeft sinterklaas wel heel erg. Vanavond huilen dat hij zijn schoen niet mocht zetten, maar ja sinterklaas kan niet elke avond hier langs komen he. Maar dat zijn echt kleine kadootjes hoor. 's morgens gaat hij wel kijken naar zijn schoen. Robbie loopt er gewoon langs haha die vergeet het gewoon. Zaterdag komt hij hier in de wijk aan, zondag naar een voorstelling van Sinterklaas en Karel Kok. Misschien dat het dan nog meer gaat leven.

Deze week neemt Jens afscheid van de psz. Heel dubbel allemaal. Hij besteft neit helemaal waarom hij feest viert daar. Hij is natuurlijk ook bijna jarig. En maandag gaat hij met 2 uurtjes beginnen in zijn klas. Wat fijn dat Ilona het zo leuk vind. Ik hoop dat Jens het ook zo leuk gaat vinden. Alleen begreep ik via een moeder dat er in Jens zijn klas ook heel veel kindjes zitten van 5,5 /6 jaar. Dat vind ik wel eng. bang dat hij gepest wordt is zo groot, waarom weet ik niet.

Morgen gaan we naar de bioscoop naar de film van de club van sinterklaas? ben benieuwd of Robbie het ook volhoudt.

Meer heb ik momenteel niet echt te vertellen. We zijn dit huis een beetje aan het opknappen. Nieuwe kasten, muurtje verven dus een zooi in huis. En daar heb ik een hekel aan haha.

Nou ik ben dus weer online hoor zit je niet meer tegen jezelfd te praten.

Geplaatst

Hé girlies, jeetje spannend hè de kids naar school. Het èchte leven gaat beginnen. Ik heb dat ook wel hoor Es bang voor Charlotte dat ze gepest gaat worden. Ja het gebeurt nu eenmaal vaak op school in meer of mindere mate en je moet maar zien hoe jouw kind valt in de groep. Als jij ze leuk hebt opgevoed en liefde hebt bijgebracht kan er zomaar een kindje bij zitten die wat minder sociaal is en zijn/haar frustraties gaat uiten. Maar zonder tegenbericht gaan we er maar van uit dat dat niet gaat gebeuren toch...

Ja school, leraren, leraressen, systeem der opvoeding, waaah, ik zit er ook nog niet helemaal op te wachten, maar ben wel benieuwd naar wat ze allemaal gast leren en dat lijkt me wel heel erg leuk.

Florence was 11 november jarig en komende zondag geven we een dansfeest voor de beide dames hun verjaardag. Hebben jullie nig muziektips? Ik heb al heel wat maar misschien weten jullie nog wel iets heel leuks.

Prachtige kinderwagen zeg Medusa, en prachtig kereltje. :-)

Geplaatst

Ff nog Es, hebben ze bij dat schoenen aanmeten ook je voeten bekeken op zo'n glazen plaat waar je op moest gaan staan? Verder hoop ik ècht voor jou dat ze iets vinden zodat je klachten verdwijnen hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki hoe is het met je? De miskraam goed doorstaan?

Bij het aanmeten van de schoenen is een videoopname gemaakt tijdens het rennen. Dat is niet, op een glasplaat staan deden ze daarvoor (hier in Rotterdam dan he). Loop nu bij een sportfysio en die zei dat ik waarschijnlijk verkeerd loop. Dus nu tips gekregen. Dinsdag 6 km lopen zonder klachten dus hopelijk blijft het zo.

Jens vandaag voor het laatst op de peuterspeelzaal geweest. Hij heeft het wel door. Heeft tegen de juf gezegd dat hij haar nooit meer ziet (haha) en vanaf volgende week op de basisschool alles zelf moet doen (zielig he). Dus ik ben benieuwd maandag. Hij gaat dan van 9-11 (maar). Eerste wenochtend en dan hoor ik hoe we de rest van de week doen. Ik hoop in ieder geval echt halve dagen, want ik wil ook wel een beetje rust. We hebben nu geverfd hier beneden in de woonkamer. Er moeten nog 2 kasten in mekaar gezet worden en ingericht worden, ik wil de slaapkamer gordijnen nog deze maand (december) laten stomen. Dus ik zou zeggen genoeg te doen.

Vandaag was Robbie ook vrij en nu ben ik de ipads weer helemaal up to date aan het maken. Nieuwe filmpjes erop, nieuwe apps. Wij hebben 3 Ipad 1. En 1 ervan gaat naar mijn ouders. Daar voor terug krijg ik een e-reader. Wij gebruiken die 3de ipad toch bijna nooit en mijn ouders gaan erop lezen en op vakantie internetten etc. Ze wilde graag een ipad dus ja om een nieuwe te kopen is zonde van het geld.

Morgen middag ben ik een dagje vrij. Vanaf 14 uur ga ik lekker met een vriendin naar de Sauna in Putten (Saunadrome). Ben er wel aan toe weer even een dagje voor mijzelf.

Geplaatst

O heerlijk sauna.

Nou gaat ff mmmm... Was in december uitgerekend voor kleintje, en de dames beginnen daar nu te bevallen, dat voel ik toch wel, ondanks dat ik het hen enorm gun natuurlijk. Komt vast in combi met laatste mk. Ach ja, moet weer slijten. Ben ook weer begonnen met hardlopen, vanavond 2x 1,5 min en 2x 3 min, dus net weer begonnen.

Fijn dat het dinsdag beter ging, hoop dat het zo blijft.

Geplaatst

Goedemorgen dames, nu was ik ff afwezig :-) ben erg druk geweest en heel moe.

Spannend Jens nu wenochtend :-) ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Hoe was de film???

Hebben ze bij Jens opschool ook gedeelde groep 1 en 2?

Ilona heeft ook groep 1 en 2 bij elkaar, ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor pesten, maar mn neefje en nichtje zitten daar al langer opschool en heb eigenlijk weinig over gehoord dat er gepest wordt, ze zitten op een vreedzame school, dat is een manier van les geven om pesten te voorkomen en of snel op te lossen, als je op die manier je schoolbeleid heb mag je het een vreedzame school noemen.

Ik hoop niet er gepest gaat worden bij jullie kids.

ja erge leuke kadootjes heeb Ilona gekregen, vind het zelf ook super leuk :-)

Wie weet gaat het nu goed met hardlopen Es.

Weet je al welke reader je wilt??

Niki,nog gefeliciteerd met Florence, wat leuk een dansfeestje voor de dames, ik weet alleen het geijkte K3 en dat soort muziek

Logisch dat het nu lastig is, je zou deze periode gaan bevallen.

Ik zit zelf in opbouw anti depressiva en 2 weken geleden weer gewisseld naar ander soort, heb aardig last van gewenverschijnselen en dat is best pittig met Mies weg in ritme komen en heen en weer naar school met Ilona.

Ik neem ze ook niet voor niets want psychisch ging niet zo goed merk wel dat het ook effect begint te krijgen gelukkig.

Geplaatst

Es, hoe gaat eigenlijk met jullie nieuwe huis en de verkoop van jullie huidige huis??

Lekker naar de sauna geweest?? Sauna putten is vlakbij mij :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat fijn dat je voelt dat je medicijnen werken. Hoe merk je dat je depressief bent dan? Misschien een rare vraag, maar ik zit ook al een tijdje niet echt lekker in mijn vel. Kan weinig van de kids hebben en met jmijn man loopt het ook niet helemaal lekker (zacht uitgedrukt).

Over het huis is een heel lang verhaal en daar wil ik hier niet veel overtellen (weet niet wie allemaal lezen etc) behalve dat onze buren geen buren meer van ons wilde worden en het nu een touwtrek is door de advocaten. Niet echt leuk. Voorlopig zitten we dus nog in ons huidige huis.

Nou Jens vanmorgen dus naar de basisschool. Verleden week 3x afscheidgenomen op de psz (3 vershillende groepen). En hij besefte het maar al te goed. We werden door de concierge naar het lokaal gebracht. Nou ik had net zo goed meteen weg kunnen gaan, want hij zag mij niet meer niks meer. Gelijk op zijn stoel en aan het werk. Om 11 uur moest ik hem halen en toen kwamen ze net binnen van het buiten spelen. Enige wat ik vervelend vind is dat hij zijn eigen broek nog niet dicht kan maken. De juf helpt niet op school, oudere kindjes helpen en dus liep hij met een open broek (jammer). Morgen dus maar een andere broek aan (met een drukker) hopelijk gaat het dan wel. Hij zit in gedeelte groep 1 en 2. Heel veel bekende kindjes van de psz en creche. Dus gaat helemaal goed komen. Morgen en donderdag gaat hij van 8.15-11 uur, woensdag van 8,15-11.45 en vrijdag van 8,15-14,15 (hele dag dus). En vanaf volgende week dus gewoon hele dagen. Zal voor mij ook wel even wennen zijn. al heb ik het tot de kerstvakantie toch wel heel druk met fysio, oogarts (Robbie), fysio Jens etc etc. Dus hele dagen alleen zit ik nog niet. Volgend jaar ga ik gewoon een ritme maken in de week zoals maandag en vrijdag poetsen, wassen en strijken. Dinsdag boodschappen en woensdagmorgen en donderdag lekker voor mijzelf. Toch!!!!

Nikki wat mijn jongens ook leuke muziek vinden is van de Efteling van de sprookjesboom (kan ik wel via dropbox naar je mailen??) en Zingen en Swingen (oud hollandse liedjes in een hip jasje) en muziek van Landal Greenparks. Dus zeg maar als je die wilt dan kan ik ze doorsturen via dropbox of zo.

Medusa er was een e-reader in de aanbieding bij de Media markt. Normaal 80 nu 50. En die krijg ik van mijn moeder. Niks bijzonders want zoveel lees ik niet, maar wie weet straks wel weer wat meer. Na 50 tinten heb ik niks meer gelezen haha.

\

Nou ga effe boodschappen doen, Robbie halen, Jens naar de gym brengen en een uur later weer halen en dan eten koken etc etc Druk dus

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden