Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Die Rolf gaat inderdaad snel. De kleine van mijn nichtje liep met 9 maanden. NOu dat was echt geen gezicht hoor, gewoon een baby die liep haha

Ik stimuleer ook niet qua aankleden hoor. Uitkleden gaat goed. Alleen trui uit over het hoofd vind Jens nog heel moeilijk. SOkken aan kan hij ook nog niet. Ach thuis laten ze toch vaak minder zien dan dat ze al kunnen. Robbie kan zichzelf aan en uitkleden op school maar thuis ho maar hoor. Toch makkelijk dat mama het doet. Dus ik geloof het allemaal wel.

Hoe doen jullie het met Verjaardag en sinterklaas?? Weer zo moelijk qua kadootjes??

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou moeilijk in die zin dat ik veel te veel ideeën heb maar veel te weinig geld ;-) ik loop nu stage dus breng ff bijna geen geld binnen en alles is zo duur!!! :-)) maar ideeën zijn My little pony, veel. Een fiets voor C., Ernie voor F., een kinderkeyboard met mic van bol.com, een microfoon standaard, duplo, rapunzel, en de prins.. En het paard... :-) Charlotte is echt geweldig, als die tv kijkt, en er komt reclame, zegt ze bij bijna alles mama die wil ik ook kopen.... :-) meestal zeg ik ooh ja dta is een goed idee, en dan is ze tevreden. Op dit moment is ze helemaal weg van prinses Alexia van my little pony, ik denk dat die het wel wordt. En dat keyboard voor de dames samen voor de sint ofzo ws ook. En dan nog iets mooi voor Florence, en kleertjes, dan zijn we er wel weer dit jaar helaas. :-) en jullie?

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik denk ook dat het voor een meisje makkelijker is. Als we het aan de jongens vragen willen ze alleen maar auto's en treinen. maar ja daar ligt het hele huis al mee vol haha. Ik wil toch nu overstappen naar duplo/lego en Playmobiel. Niet gelijk heel veel maar zo maar wat. Kijken of het aanslaat.

Geplaatst

Ik vond he zoooooooo moeilijk de kadootjes, dekbedhoes hello kitty van mn schoonouders, ze krijgt kleding van mn vader en beide geven nog iets kleins dat ze wat uit te pakken heeft.

dvd K3 en disney, van mn vriendinnen microfoon met standaard van ons weet ik echt nog niet.

Sinteklaas echt kleinigheidjes we doen altijd 5 kadootjes per kind doen he samen met mn zus, en wat ze kosten moet je zelf weten, ze wilde graag speelgoed stofzuiger en een dokterskoffertje en verder ben ik nog niet.

Rolf krijgt een loopstoeltje zo'n ding waar je inzit op wieltjes.

Het zelf zitten gaat ook goed bij Rolf, hij probeerd ook e trap op te klimmen, datgaat niet dus valt hij om, en meestal op zn hoofd.

Als M volgende week thuis komt eerst weer traphekjes plaatsen.

Hoe gaat de stage Niki???

Van de week laatse keer met Ilona op CB geweest, 104 cm en 17.3 kilo, precies op het gemiddelde.

Verder ook goed gekeurd.

Hoe gaat het met Jens en zn praten Es??

We gaan een andere auto kopen, we hebben nu ford focus station en we gaan waarschijnlijk een renault grand scenic kopen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou hier weet ik het echt nog niet met de kadootjes. Volgende week eens alle boeken nog een keer doorspitten.

Jens praat prima (vind ik). Op de peuterspeelzaal zeggen ze ook niks meer dus geen nieuws is altijd goed toch. Hij heeft ook al sinds mei geen logo meer dus denk dat dat duwtje in de rug net genoeg is geweest. Hoe praat Ilona? Goed inmiddels??

Geplaatst

Wat kadootjes betreft is het balen dat ze in deze tijd van het jaar jarig zijn, zooooo moeilijk.

Ilona praat goed, op CB vonden ze het ook prima

Geplaatst

Ja niet ideaalhè de verjaardagen indeze maand. Onze girlies zijn ook nog eens vlak bij elkaar jarig. Dit jaar gaan we voor het eerst voor vrienden deverjaardag gezamenlijk vieren, want we merkten verleden jaar dat ze wel kwamen voor Florence en minder voor Charlotte, want dan waren ze al net geweest en natuurlijk dan nog de sint erbij. Maar ach ja, ik had ze toch niet willen missen!!! Hihihihi.

Stage gaat goed,wel heel intensief, eindelijk werk op mijn niveau wat vreemd is omdat ik vaak beneden mijn niveau heb gewerkt... En wel wat onzeker soms, maar dat wordt al minder. Dus ja, heel leuk maar indrukwekkend. Moet goed op rust en dergelijke letten. Soms dingen thuis doen om de druk te verminderen.

Liefs, niki

Geplaatst

Ben heel benieuwd wat jullie vinden van de toenemende reclame op deze site... Ik vind het zelf, ik kijk vooral op mijn iPad, nogal veel worden en erg aanwezig. En het voelt een beetje alsof er geld verdiend wordt aan nogal zeer privé-gevoelige informatie. Ik vind het jammer, laat ik het zo stellen. En jullie? Liefs, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou hier zijn alle kadootjes besteld. Korte samenvatting. Voor Jens zijn verjaardag krijgt hij een WII, dan kan hij aan opa en oma spelletjes vragen. ik voor sinterklaas de WII Fit haha. Zij krijgen voor de sint, dekbedovertrekken (Spiderman/Cars) Pyjama (Spiderman/Cars) Hengelspel, scheetkussen, klimspin, lego basisset, lego voertuigenset, wakeup wekker, Boxzakset. Jens is de Spiderman Fan en Robbie Cars. Dit is het en nog wat schoenkadootjes van max 3 Euro via de website van de Efteling zoals onderbroek, zaklamp, etc etc. En ze krijgen samen van Sinterklaas een originele trein met baan zoals volwassen mensen die ook wel eens hebben haha maar dit is een gezamelijk kado. Nou ik vind dat we goed geslaagd zijn.

De reclame vind ik wel meevallen maar ik log dan ook in via de pc.

Geplaatst

Vind de reclame ook wel veel maar stoor me er niet aan.

Goed voor elkaar de kadootjes Es.

Hoe was jullie week??? kids weer naar school.

Ik weet het echt niet met kadootje, ik wilde schommel doen, maar we willen volgens jaar de tuin veranderen voor een speelklim toren met glijbaan, en daar komt schommel bij dus ja we kunne nu wel geven maar moeilijk zeggen je kan pas volgens jaar ermee spelen.

Gast estrhalita
Geplaatst

De week was heerlijk. We hadden heel goed weer. Het was niet al te druk dus dat scheelt echt enorm, vooral met zwemmen. Een super gaaf zwembad daar met een super wild waterbaan. helemaal bond en blauw zijn we thuis gekomen haha. Wel vermoeiend hoor. De hele dag die kinderen entertainen. Zaterdag dan ook een pyjama dagje gehouden en gisteren gingen we naar de Musical van het Sprookjesboom. We kwamen aan bij de Efteling om 15.30 uur en dat was wel even moeilijk voor de jongens om te begrijpen dat we niet naar de efteling gingen. Maar ze vonden het super. Ze hebben 4 handpoppen gehad van de Sprookjesboom. Jens kan de draak niet meer los laten.

Qua kadootjes ja het is ook heel moeilijk. Maar ik heb gewoon echt de boeken meerdere keren door gekeken en ben zo tot mijn lijst gekomen. Ik heb er net nog 2 fietshelmpjes bijgedaan. Ik ben met de duo fiets nu al 2 x gevallen en 2x zijn de jongens dus op hun hoofd gevallen dat ik wil dat niet meer en dus besloten om ze achterop dus ook al met een helm op te zetten. Het is gelukkig 2x met hun goedgegaan, maar met mij wat minder. Knie kapot, arm kapot been helemaal blauw etc. Ik ben blij met mijn lijst voor de Sint. En de WII is wel zo makkelijk dan kunnen opa en oma spelletjes geven. Jens vind ook Loco heel leuk. Hij heeft nu Bambino Loco. Maar dat is echt al te makkelijk voor hem dus hij moet nu 1 niveau hoger. wat ook leuk is zijn spelletjes. Jens is helemaal gek op memorie (van Dora nog wel). Hopelijk hebben julie hier wat aan.

De vakantie is nog niet voorbij hier hoor. jens is vanmorgen 2,5 uur naar de PSZ geweest maar Robbie is nog vrij. Maar ik doe vandaag niks. gewoon lekker thuis spelen. Ook wel eens lekker. Ik een beetje aan het poetsen en ook lekker op de bank tv aan het kijken. Ook een rust dagje haha.

Geplaatst

Ilona speelt geen spelletjes, maakt het alleen maar stuk en een wii of iets is echt te duur voor ons.

Dat zou stuk makkelijker zijn als ze graag iets doet zoals hun met treintjes hebben.

Zo heb je geluk gehad met de jongens en hun hoofd, dat had heel andes kunnen zijn, beter fietshelm ja.

Ilona heeft voor het eerst een loge, dr neefje is hier logeren gisteren gekomen en woensdagavond weer naar huis.

We hebben zaterdag een andere auto gekocht, de ford station eruit en we hebben een opel signum, wat rijdt dat heerlijk zeg.

Gast estrhalita
Geplaatst

Vind ze lego niet leuk, die hebben nu een hele meiden serie (Friends heet het). Heel leuk lijkt me. En spelletjes moeten ze leren. Jens vond het in het begin ook niks maar nu wel. Komt denk ik ook wel als ze straks op school zit.

Is de Opel ook niet een station?

Geplaatst

Oooo girlies, heel misschien ben ik zwanger, of althans ik durf het bijna niet te geloven.... Paar dagen over tijd... Vanavond hele lichte kruidvattest..... Uitgerekende datum, 7 juli 2013.... Veeel te spannend weer!!! Xjes, niki

Geplaatst

Nee die opel is een hatchback maar hij is wel langer dan de ford station die we hadden, heeeeeele ruime auto.

Het is zo lastig voor haar, ze doet meer fantasie dan echt ergens mee spelen zeg maar.

Met dr poppen speelt ze wel veel en verder met dingen wat ze ziet en daar fantaseert ze bij

Geplaatst

Thnx girlies, veel te spannend. Moet nog niet zo enthousiast zijn eigenlijk, maar kan het niet zo goed laten... We gaan het zien. Vanavond kwam Florence om een flesje, zei ik tegen haar, jeetje je wordt misschien wel een grote zus... Zegt ze, ja. Hihi. Gekke was dez cyclus rond de bevruchtingsdatum werden beide dames zo rond twaalf uur 's nachts wakker. Ik dacht toen nog, als ik deze maand zwanger ben geworden, dn kan het zomaar nu zijn geweest.. .. Ach we zullen het nooit weten. Rustig blijven, rustig blijven.... X niki

Geplaatst

Hihihi ik heb niet eens nog een keer getest. Heb zoiets als ik nietongesteld word, dan ben ik dus ècht zwanger.... Maar jullie brengen me wel op ideeën.... :-)

Nou de dames krijgen op Flo's verjaardag allebei een My little pony. En een prinsessenstickerboek. Op Coca's verjaardag, allebei een MLP prinses Alexia.. Jaja... En op sint zijn verjaardag allemaal klein spul voor de schoen en een soort prinsessen die dansen op muziek (Charlotte wordt helemaal wild als die reclame langskomt....) die ze samen moeten delen. Van opa en oma krijgen ze oponz aanraden, misschien heel dom hihi, een keyboard met microfoon waarbij je kan zitten.... Oeps daar gaan onze rustige momentjes. :-)

Geplaatst

Ik denk niet dat het goed gaat met de zwangerschap... Test kleurt bijna niet zichtbaar meer, en wat tissue verloren... X niki

Geplaatst

Gekelurd slijm gevonden... snik. Ik ga mijn wondjes likken, op de bank ijs eten. Hoop zo dat het toch nog een keer maar dan wel mag lukken. Eerst maar weer dit verwerken al was het nu wel nog heel pril. Ik had het ook niet verwacht nu al. Was eerder bang voor de echo. Had vandaag sint cadeautjes gekocht, in opperbeste stemming, thuis ff een testje gedaan, toen vond ik het tissue in mijn plas en kwam er ipv een helderder streepje bijna geen streepje meer. Big deception. Het was zo welkom. Maar helaas... Dikke knuf, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Oh Niki wat balen weer zeg. Is er bij jou ooit wel eens onderzocht waarom het steeds fout gaat. Florence was dan wel natuurlijk en voldragen, maar al die andere keren niet. Ik ga altijd verder denken (heb zelf natuurlijk ook een miskraam gehad na Jens). Misschien zijn al die miskramen wel jongentjes geweest en kan jij geen jongetjes dragen???? Ik zelf denk dat ik zwanger ben geweest van een meisje en dat ik echt een jongens mama ben zeg maar. Mag ik brutaal zijn en vragen hoe oud je bent??.

Ik wens je echt het beste meid en hoop dat je niet te veel last krijgt van deze hele vroege miskraam. Dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden