Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een mooie foto Es!!!!! Ik ben erg benieuwd naar nog meer foto's, vooral de jurk natuurlijk!!!!

En die bakfiets, wat onwijs gaaf! Ze zitten er ook zo heerlijk in met z'n tweeen! Helemaal leuk.

Hier weinig te melden. Straks weer aan het werk, en morgenochtend de auto ophalen, kunnen we eindelijk weer normaal op pad. Nu moeten we telkens een auto lenen, en dat word ook vervelend.

Fijne dag nog allemaal!

Liefs Diana

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat ontzettend leuk die fiets :good1:

Diana, hoop dat deze auto het langer volhoud

Bij mij kriebelt het weer behoorlijk om voor een brusje te gaan, maar mijn man weet niet of hij het wel wilt, aan de ene kant vind hij wel alleen is maar alleen, maar dat is geen basis om een 2e kindje te "nemen "

Ik heb wel gezeg dat ik het niet over al te lange tijd wil weten, hij wordt er ook niet jonger op....wat bij hem ook een struikel blok is en ik zit het nu wel te wensen en dan moet ik die knop om gaan zetten, maar ik hoop echt dat hij binnen kort toch voor een brusje wilt gaan.

Geplaatst

Jee Renaat ook de kriebels, raar is dat toch he het vrouwelijk lichaam.

Ik had vanmorgen een afspraak met de gyn die Robbie heeft geboren. Zij is mijn vaste gyn. Ik vertelde haar dat ik weer bezig ben met IVF en dat mochten we zwanger worden ik graag een geplande keizersnede wil. Nou dat was dus totaal geen probleem. Wij zijn dus helemaal blij. Nu maar hopen dat we snel zwanger zijn, want er was een vrouw in de wachtkamer met een baby van 6 weken en ik kreeg het er weer helemaal warm van dus kom maar op met de zwangerschap.

Geplaatst

Erg spannend weer voor jullie, hoop natuurlijk dat het de 1e x raak is.

Ik ben erg bang dat Michel geen 2e kindje wil, ook vanwege mn bekken enzo, hij zegt steeds dat hij het beeld nog niet kwijt is van de zwangerschap.

Ik heb ook wel tegen hem gezegd dat mochten we weer zwanger worden ik ook absoluut voor een geplande keizersnee wil gaan.

Inderdaad het vrouwe lichaam is erg vreemd..... Michel heeft ook wel een paar goede argumenten waarom hij twijfelt ( zoals mijn lichamelijke gestelheid ) maar daar wil ik natuurlijk niets van horen.

pffff maar ondertussen zit ik wel weer volop met de kriebels

Geplaatst

Renaat ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb dan wel geen gezondheidsproblemen, maar wel natuurlijk Robbie en het risico voor weer een Robbie zeg maar. Jan wilde eerst ook niet en net toen ik op het punt stond om alles te verkopen ging hij om. Dus geef niet op hoor meid.

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Dus maandag gelijk even het zkh bellen om te vragen wanneer te beginnen met de puregon. Het komt nu wel weer dichtbij, maar ben er minder mee bezig dan verleden keer. Deel het alleen met jullie en Jan maar voor de rest met niemand. Ook niet hier en ook niet met vrienden. Raar toch he.

Ik heb nog wat foto's van onze avond van het huwelijk. Ik deel ze dus maar even met jullie

20090918-_MG_5084.jpg20090918-_MG_5180.jpg

20090918-_MG_5357.jpg

Geplaatst

Wat een gezellige verhalen hier! Mijn naam is Joy. Ik heb wel geen nov./dec. kindje maar een okt. kindje. Es., Wou even zeggen dat wij ook een babboe bigg hebben en het ons heeeel goed bevalt. Ik heb hem nu een bijna 3 jaar. Ik wil niet meer zonder. We hebben nog een plankje over in de babboe en wie weet komt daar nog een kindje aanschuiven????? Zou welkom zijn. groetjes Joy.

Ps. ik vraag me ook wel eens af hoe ik dat allemaal moeten organiseren hoor, heb geen kindje met exta aandacht maar vanwege mijn eigen gezondheid.

ps2 je hebt vast geen babboe big met electrische motor anders was je de dijk wel opgekomen, ha ha. En anders lukt het de komende maanden vst wel hoor. Uit ervaring weet ik dat je snel moeten schakelen naar z'n 1 en tempo erin houden...

Geplaatst

wauw, Es, wat een prachtige foto's, of eigenlijk, wat zag JIJ er prachtig uit!!! En Jan ook, gaaf hoor dat blauwe pak en die zonnebril, heel stoer.

En die bakfiets is ook super. Fietst het een beetje?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Wat een mooie fotoos Es, jullie hebben een prachtige bruiloft gehad.

Ik begrijp het bij jou ook Es, ondanks dat ik geen "Robby "

De bepaalde angsten en onzekerheid, ik ben ook wel erg bang hoor voor als we wel een 2e kindje willen hoe het afloopt met mn lichaam, ik bedoel ik kan nu nog lopen ( wat de artsen niet verwacht hadden ) maar aan de andere kant, ik werk nu niet meer, ik ga revalideren in het zh.

Je maakt wel een keus over een mensen leven,maar ondanks alle angsten wil ik echt heeel graag nog een kindje, vind het bizar hoe een Vrouw?? denkt/reageert op de wens van een baby, dat je er ondanks wat er tegen over ( kan )staan bijna alles ervoor over heb om zwanger te worden,ik merk dat bij mannen dat echt heel anders is.

De vrouw is degene die alles lichamelijk onder gaat, dan zou je verwachten dat juist de vrouw afhoudende is voor nog een zwangerschap, maar ondanks de zwangerschappen, de bevallingen en het ontzwangeren ( wat ik misschien nog wel het ergst vond ) stap je zo weer in een nieuwe zwangerschap.

Wat is de natuur toch een bizar verschijnsel.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat heb je nog wat reacties gehad op je topic over je bekken probleem? En zijn jullie er al uit of je nog voor een 2de gaat? Ben erg benieuwd, maar moet wel zeggen als je het doet, chappeau. Want het zal niet makkelijk zijn voor je lichamelijk. Wat zeggen de artsen ervan dan?

Nou morgen begin ik met de puregon erbij te spuiten. De Decapeptyl zet ik inmiddels al weer 2 weken en ik moet zeggen het is en blijft een pijnlijke spuit. Dus ben blij dat de puregon pen erbij komt die is zo makkelijk. Volgende week vrijdag de echo. En ja dan komt die verschrikkelijke punctie. Ik hoop ook heel erg dat het de 1ste keer raak is. Al zeg ik wel eerlijk dat het veel makkelijker voor me is dat toen ik zwanger wilde worden van Jens. Ik ben er veel minder mee bezig.

Wat een weer trouwens he. Echt herfst. Maar ik ben wel gewoon de hele week al aan het fietsen met de kids hoor. Lekker een frisse neus buiten halen. Het is nog steeds genieten met de fiets.

Nou meiden allemaal een fijn weekend en tot ??????????????

Geplaatst

Nee helaas geen reactie gehad op mn topic bekkeninstabilliteit..

En ja de artsen, die zeggen er vrij weinig over, maar volgende week ga ik beginnen met het revalideren en ga het ook eens daar vragen.

Mn man weet het nog niet of hij nog een kindje wil, en hij is nu weer 2 weken weg en dan kunnen we het er natuurlijk niet over hebben, en er teveel over praten ( of vragen van mij ) werkt averechts bij hem, moet dus echt heeeel erg geduld hebben. en dat heb ik niet :icon_geek:

Het is erg spannend bij jou, ik heb geen ervaring met ivf ken alleen de verhalen maar de punctie schijnt inderdaad niet prettig te zijn.

Ik vond de spuiten van puregon ook niet erg, al hoewel ik ze niet zelf durf te zetten, jij???

Vanaf afgelopen donderdag ben ik officieel werkeloos, vind dat een heel vreemd idee.

Gelukkig kreeg ik gister de brief binnen voor mn keuring bij het uwv en moet er dinsdag over een week heen, pffffffff zal ook blij zijn als dat achter de rug is, ben wel zenuwachtig wat daar uit zal komen

Prettig weekend dames

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik zie het nu pas dat jij via IUI zwanger bent geworden. Dat scheelt een hele hoop zeg. Robbie was ook via IUI en helemaal zonder hormonen spuiten, alleen Clomid slikken. Ik zet alle spuiten zelf. Jan is niet altijd thuis en ik zet ze om 19.30 uur. Ik heb er geen moeite mee. Het doet minder pijn om het zelf te doen, dan als hij het doet (de 1ste IVF poging heeft Jan de prikken zetten).

Ik heb het bij Jan ook in het begin heel veel overgehad. Toen heb ik 2 maanden mijn mond gehouden en de spullen op mp gezet en toen ging hij overstach haha. Dus het werkt wel hoor er niet over hebben.

Al denk ik soms jeetje. Al de kindjes slapen nu lekker door. De nachten zijn weer goed hier en dan beginnen we weer op nieuw haha. Maar ja dat is ook maar een paar maandjes.

Met jensje gaat het goed. ALleen staat zijn ontwikkeling wel stil voor mijn gevoel. Hij kruipt nog steeds niet, alleen maar tijgeren. optrekken tot staan haha dat zie ik hem echt nog niet doen. Brabbelen zitten wel nieuwe geluidje bij en eindelijk eet hij potjes met stukjes. Hij kokhalst niet meer. En sinds hij 2 spenen in zijn bed heeft liggen, slaapt hij 's nachts ook een stuk beter hoor. We hoeven er nu echt nooit meer uit voor hem. van 19-7 is het hier rust.

Geplaatst

Ja wij hadden het geluk om bij de 1e IUI zwanger te worden, maar ben mij er terdegen van bewust dat dat bij een 2e zeker niet het geval hoeft te zijn, dat zie je maar bij jullie.

Ik hou er rekening mee dat het nu langer kan gaan duren of zelfs IVF, daarom wil ik eigenlijk ook niet veel langer wachten om weer naar het zh te gaan.

Ik durf de spuiten echt niet zelf te zetten, de vorige x deed mijn zus dat, Michel was toen nog millitair en was op oefening.

Ik vroeg hem laatst wel hoe ze zo iets op een booreiland aanpakken, ik bedoel alle mannen zijn 2 of zelfs 3 weken van huis, de kans is heel groot dat de man er niet is tijdens de vruchtbare dagen. ook voor de stellen die op de natuurlijke manier gaan.

Michel is onlangs van ploeg gewisseld en zit nu net op het randje van mn vruchtbare dagen.

Hij weet wel dat ik er niet al te lang mee wil wachten en daar zou hij rekening mee houden. dus zucht nog maar geduld hebben. en hij vind zijn leeftijd op het randje ( bijna 36 )

Maar ja voor jullie, een 3e is best druk zeg maar, en alles slaapt nu door pfffff vind het ook erg dapper van je hoor.

Stel je eens voor dat het nu een 2ling wordt??? dan heb je er ineens 4

Geplaatst

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat hij niet wil.....hij zit er erg mee hoe het met mn lichaam zal gaan en hij zal er steeds 2 of 3 weken niet zijn en daar zit hij ook erg mee.

Stel dat ik weer zo erg last van bekken krijg dat ik prakties niet kan lopen, we hebben wel Ilona dat verzorgt moet worden, er is niemand die kan zeggen of dat wel of niet gebeurd, maar aangezien ik er nog heel erg last van heb is de kans redelijk aanwezig denk ik.

Jij weet ook heel goed ( door dat Jan zoveel werkt ) het gewoon weg niet kan dat mama prakties niet kan lopen of dergelijk.

Ik heb wel tegen hem gezegd dat hij eerst een bij zichzelf moet kijken of de wens voor een 2e er wel is, als dat zo is dan zijn de problemen wel op te lossen denk ik. ...zegt ze vol goede moed :tard:

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat ik ben het wel met je eens dat alle zorg dan bij jou komt en mama moet wel kunnen lopen. Ik had bijvoorbeeld na de keizersnede dat ik 6 weken niet mocht tillen. Maar Robbie liep nog niet. Dus een heel geregel, maar uiteindelijk heb ik 4 weken niet getilt en de 4de week hoefde ik hem alleen uit bed en in bed te tillen. De trap op en af lukte hem zelf (met mijn hulp haha). Bij de volgende zwangerschap kunnen we dat allemaal goed van te voren plannen, omdat we zeker weten dat het een keizersnede wordt. Maar mama's kunnen nooit ziek zijn of een dagje vrij hebben. Ik had laatst mijn teen heel hard gestoten en volgens mij is hij (nog steeds) gebroken. Maar ik moest gewoon lopen en Robbie ophalen op de psz. Dus ja als jij dan zoveel pijn hebt, moet je misschien ook wel bij je zelf nagaan of het wel haalbaar is. En hoe moeilijk het ook is, gewoon je knop omzetten en genieten van wat je hebt. Ik had de knop omgezet, maar jan veranderde van mening. Ik was toen wel in 1 tel ook om hoor. haha.

Een 2 ling haha nou daar moet ik niet aan denken hoor. Ik laat maar 1 embryo terugplaatsen. De kans dat die deelt is aanwezig, maar er zitten geen 2-lingen in de familie, dus daar ga ik niet vanuit.

En 36 jaar oud haha. Jan wordt 43 in januari en ik 39 in februari. Dus wat nou oud. Ik ben pas oud haha.

Soms denk ik ook wel eens, waar begin ik aan hoor. Het is al zo druk, want Robbie telt voor 2. Verleden week zondag kon Robbie opeens niet meer lopen. Het was dus lekker rustig in huis. Maar maandag zat hij echt de hele dag te huilen. Jan was bij een klant aan de andere kant van het land, dus ik moest alleen met de kids naar de ha. Dat viel nog wel mee, maar toen moesten we door naar de eerste hulp. We waren daar om 15.15 uur. Eerst wachten en wachten, toen een rontgenfoto. Jensje moest ook maar overal mee naar toe. Om 18.15 uur stonden we weer buiten. Gelukkig was ik zo slim geweest om een potje voor Jens mee te nemen. Maar het was druk hoor in je eentje met 2. Thuis snel eten en alle 2 in bed gelegd. Ik was kapot. Dus dan denk ik wel eens, jeetje nog 1 erbij. In de kinderwagen passen er maar 2 dus hoe doe ik dat dan, maar 1 jaar geleden dacht ik ook hoe ga ik dat doen met 2 en nu doe ik het ook. Dus die dingen komen vanzelf volgens mij.

Zo een lang verhaal geworden haah, nu even snel eten en alles op bed leggen. Dan heeft mama weer rust.

Geplaatst

Wat was er met Robby?? is het alweer over???

Dat klinkt inderdaad als een heel gedoe en geregel, maar naar alle waarschijnlijkheid zal Jens al lopen mocht je bevallen van jullie 3e kindje.

Op zn vroegst is hij bijna 2 jaar.

Heb je al aan het cb gevraagd wat hun van Jens zn ontwikkeling vinden??

Ilona gaat te hard, ze loopt sinds gister achter de loopkar de kamer rond, maar ze valt daardoor erg vaak en hard.

Ik denk eigenlijk ook, we zullen het heus wel redden, we weten nu wat het is bekkeninstabilliteit en wat het doet, we kunnen daar nu al vroeg maatregel tegen nemen, en ik ga ook absoluut voor een geplande keizersnee, Ilona loopt tegen die tijd ook al los dus dat scheelt ook een hoop.

Hihihi en ja de leeftijd ik ben 30 en Michel 35 , dat scheelt inderdaad bij jullie maar het gevoel ligt bij jezelf wanneer je het te oud vind ( voor nog een baby dan ) Michel ziet zichzelf al als een oude opa als Ilona tegen de 20 is

Ik heb nog steeds stille hoop dat ik binnen kort toch op de natuurlijke manier zwanger wordt, ondanks we al 5 jaar geen voorbehoedsmiddel gebruiken en met 1 zwangerschap en die is gemaakt in het zh.

Fijne avond

Ik ga Ilona de fles geven en lekker voor de buis hangen

( misschien toch voorzichtig de knop gaan omzetten )

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier ligt alles al op bed. Dus nu is het mama tijd. Jan ligt ook op bed. Die moet dadelijk om 21 uur weer beginnen met werken. Meestal is hij op vrijdag nacht vrij, maar gisteren moest hij invallen. En zaterdagavond is altijd mijn internet/computeravond haha. Dan staat de tv aan, maar kijk ik bijna nooit.

Dinsdagmorgen kregen we te horen dat Robbie de ziekte van Perthes heeft. Dat is een heupziekte die ongeveer 4 jaar duurt. 19 oktober hebben we een afspraak met de kinderorthopeet om te kijken in welk stadium Robbie nu is. Zoals het nu lijkt is Robbie ongeveer op de helft en kan het zomaar gebeuren dat hij morgen weer een tijdje niet kan lopen.

En als alles meezit beval ik al eind juni hoor. Dan is Jensje 1,5 jaar haha en niet bijna 2. Heel snel dus. Maar ik denk niet dat het in 1x lukt. Aan de andere kant, waarom niet.

Jens zijn ontwikkeling is gewoon. Ze hoeven pas te kruipen bij 1 jaar en lopen pas rond de 18 maanden. Dus we hebben nog even. Robbie heeft nooit gekropen. Eerst tijgeren zoals Jensje nu en daarna billenschuiven. Dus wie weet slaat Jens het kruipen ook wel over. Ik heb Jens nog nooit achter de loopwagen gezet dus weet echt niet of hij dat al kan haha. Misschien maar eens uit de schuur halen die loopwagens.

Ik vind mezelf ook te oud hoor voor kinderen. Als Jensje 20 is ben ik 57 jaar. Als hij netzoals mij gaat trouwen rond zijn 40ste ben ik 77 jaar. haha. Dus echt een oppasoma zal ik voor mijn kleinkinderen nooit worden denk ik. Wel jammer. Als ik kijk naar mijn moeder die is nu 57 jaar, kan echt nog genieten van haar kleinkinderen. Dat wordt voor mij wel anders.

Maar ja doordat ik nu niet werk kan ik wel echt genieten van de jongens.

En we hopen op en meisje de volgende keer. Zal wel leuk zijn al denk ik dat het gewoon weer een jongen wordt hoor. Zal de chinese kalender is bekijken die was bij Robbie en Jens ook uitgekomen.

Veel plezier met je tv avond.

Gast estrhalita
Geplaatst

PS de kalender zegt als ik deze maand zwanger wordt dat het een meisje wordt :blob6::icon_geek::notworthy:

Geplaatst

Hahaha, ja dat zou erg leuk zijn een meisje, ik kan je vertellen het is echt super om een dochtertje te hebben.

Nou die chineze kalenders kloppen ook niet altijd, alle voorspellingen die je maar kan bedenken, ook met de naald aan het draadje enzo en ook mijn eigen "instinct" kwamen allemaal uit dat wij een jongetje zouden krijgen, nou en Ilona is toch 100% een meisje hihihi

Jeetje klinkt best heftig dat van Robbie, die ziekte, is dat ook echt vooral voorkomend bij down kindjes of in het algemeen???

Nou Jens doet het dus allemaal lekker op zn gemakje, groot gelijk de grote mensen wereld is allemaal snel genoeg.

Dat vind ik ook ja, met thuismoeder zijn, vriendinnen vragen mij ook of ik niet gek wordt van het thuis zijn en nee, vind het eerlijk gezegd heerlijk met Ilona, geniet er ook echt van, vind het ook wel fijn dat ze op dinsdag naar het kdv gaat.

Ben ook erg benieuwd en spannend wat er uit de keuring kom volgende week.

Afgelopen week bij mijn psychiater geweest en ik ben een stuk rustiger en hij zei dat het niet meer werken ( die druk hebben ) mij goed deed.

Ik zal naar alle waarschijnlijkheid wel aan de medicatie blijven.

Fijne dag ik ga ff zonnebanken

Geplaatst

Dit is de 3e dag dat Ilona elk uur een verschrikkelijke spuitluier heeft, en het stinkt ook verschrikkelijk, en heel vreemd geurtje is het ook.

Knal rode billen en allemaal rode bultjes, vind het echt zielig.

Ik voelde gister wel een puntje van een nieuw tandje, hoop dat ze er snel door heen is. ( haar 2e tandje )

Gast estrhalita
Geplaatst

Bij Jens komt er geen tandje door, maar heeft ook van die verschrikkelijke luiers ongeveer 3x per dag. En ook die rode bulten, helemaal rood tussen de billen. Ik grbruik Bepanthem en ik moet zeggen het helpt perfect. Vandaag wilde hij tussen de middag niet slapen, man ik dacht dat ik gek werd. De hele dag jengelen. Maar gelukkig slaapt hij nu. Even lekker GTST kijken.

Geplaatst

Bij jou gaat het dus ook lekker, bij Ilona ook helemaal tussen de billen knal rood, en vanmiddag inderdaad na 1,5 uur weer wakker, gelukkig lijkt ze er zelf geen last van te hebben, ze huilt wel iets sneller maar verder gaat het wel.

Waar is Diana eigenlijk, die is ook al een poosje niet geweest.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ze zal het denk ik wel druk hebben met werken etc. Denk ik hoor. Ze komt wel weer voorbij. Alleen Nikkie hebben we echt nooit meer gezien. Raar toch he. Zo van "oke nu heb ik mijn kind en nu is het niet meer belangrijk". Jammer toch.

Geplaatst

Dat is waar, Diana heeft een andere baan met werken tot 21.00 uur meen ik, ze zal wel weer voorbij komen.

Nikki had op een gegeven moment geloof ik wel aangegeven dat ze erg druk was en weinig tijd voor het forum, en het zal er wel uitgeslopen zijn denk ik!?!?

Kan me niet voorstellen dat iemand denk, van zo nu heb ik jullie niet meer nodig. toch?

Vanmiddag ga ik naar de 1e x revalidatie: fysio en ergo therapie vandaag.

Weet nog steeds niet echt wat ik me erbij voor moet stellen.

laat vanavond wel weten hoe het ging.

Hoe gaat het met spuiten?? nu beter nu je over gegaan ben op puregon??

Gast estrhalita
Geplaatst

Succes bij de therapie vandaag. Spannend.

het spuiten gaat wel. Heb nog weinig last van bijwerkingen. Heb wel veel hoofdpijn en dacht dit komt door de verkoudheid, maar het kan natuurlijk ook door de medicijnen komen. Voor de punctie volgende week heb ik al wel oppas geregeld voor de kids. De terugplaatsing kan ik wel alleen doen en dan kunnen ze wel even bij mijn ouders zijn.

Ja ik zal wel te ver denken qua Nikki, maar daarvoor zat ze heel veel hier. Een kindje is inderdaad drukker, maar toch raar dat we nooit meer wat horen. Maar ja ik zit anders in mekaar.

Ik hoor je later wel. Weet niet of ik vanavond nog reageer. ga straks even lekker in bad en vroeg in bed. Blijf maar grieperig namelijk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden