Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Helaas ik ben zojuist ongesteld geworden. En het is raar, maar het raakt me enorm. Meer dan ik na de 1ste mislukking had voor jens. Ik gun het de kids zo een broertje of zusje dus hoop echt dat het gaat lukken. Er zijn geen cryo's. Dus morgen bellen voor poging 2.

Geplaatst

ooo wat balen zeg en wat jammer dat er geen cryo's zijn.

Hoe kan dat, dat ze er niet zijn, je had toch iets van 9 eitjes???

Bij Jens was het ook de 2e x raak, daar gaan we nu ook maar vanuit.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik had maar 4 bevruchtingen en het EMC vriest heel weinig in. Ze zijn heel kritisch. De vorige keren had ik ook geen cryo's. Ik zit er over te denken om de volgende keer 2 embryo's terug te laten plaatsen, maar Jan wil dat niet ivm de mogelijheid op een tweeling.

Geplaatst

Kan me voorstellen dat Jan dat niet wilt, de kans op een 2ling is groot aanwezig, je zou het eventueel bij de laatste poging kunnen doen, maar nu nog 1tje.

Gast estrhalita
Geplaatst

In het EMC zeggen ze dat de kans op 2-lingen niet veel groter is bij het terugplaatsen van 2, raar toch he dat ze dat zeggen.

Geplaatst

Wat ontzettend balen Es!!!!! Je had het goed aangevoeld! Ook vervelend dat er geen cryo's zijn!

Wil je snel weer een tweede poging starten? Of wil je nog even rust?

Sterkte!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Hier gaat alles prima. Jamillah heeft nog wel last van haar oortjes, maar ik heb het idee dat de antibiotica goed werkt. Ze is alleen nog wel erg verkouden. Maar gelukkig niet koortsig meer.

Hier nog even een leuke foto van Jamillah:

Foto-NT8U3SUO-D.jpg

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Jens trekt zich sinds vandaag op tot staan en dan ook gelijk echt overal haha. Zo leuk. Gaat dan opeens snel toch.

14597-5671930.jpg

Samen tv kijken op hun eigen tvtje.....

14597-5671933.jpg

Voor de rest gaat het goed hier. Jens is ook verkouden en 's nachts wordt hij vaak wakker. Dan wil hij even een aai over zijn bol of zo. Ik ben super ongesteld echt niet normaal meer. Donderdag hebben de artsen overleg en vrijdagochtend mag ik bellen en hoor ik of ik weer hetzelfde schema krijg en over 3 weken weer mag beginnen met spuiten of dat ik het "oude" wijven schema ga krijgen. Of een gesprek eerst nog, dat kan ook nog natuurlijk. We zien wel.

Nou ga lekker bankhangen en vroeg naar bed. Ben zo moe door al die medicijnen van de laatste tijd.

PS Diana heb je de Zebra al binnen? Ik krijg hem maandag. Hij lijkt mij echt onwijs.

Geplaatst

Hey meiden, hoe gaat het bij jullie??

Hier eigenlijk geen bijzonderheden.

Ilona doet het goed, ik heb haar nog weinig in de box, ze speelt veel op de grond en ze is erg actief, zit geen seconde stil.

Hoe deed jij dat Diana, die regel in je berichtje zetten van het kadootje die je voor Jamillah gekoch heb???

Ilona begint nu al wel dingen te snappen, als ze aan de radio of zo willen zitten dan zeg ik tegen haar Ilona NEE en dan kijkt ze me aan begint hard te huilen en doet het dan niet.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat.

Jensje weet ook heel goed wat hij wel en niet mag. En als ik zeg: nee niet doen dan stopt hij ook, maar hij lacht me wel uit haha. Leuk is dat he.

Een regel toevoegen doe je via de aardbol met het linkje zeg maar.

Hier gaat alles goed. De jongens zijn wel verkouden maar voor de rest gaat het prima. En Jens gaat nu echt overal aan staan en gisteren ging hij met zijn speelstoeltje lopend door het huis. De loopkar is te licht voor hem en gaat dus te snel, dus die moet ik even gaan verzwaarden. Kruipen doet hij nog steeds niet, maar ja ik denk dat hij eerder loopt dan kruipt. Robbie heeft ook nooit gekropen.

Vanaf maandag zijn wij evene en weekje weg naar Landal Greenparks. Dus niet dat jullie denken wat is ze stil haha. We zijn maandag de 16de pas weer terug.

Ik laat jullie morgen nog even weten wanneer ik met de 2de poging mag beginnen.

Groetjes

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames,

Diana ik heb super leuk nieuws. Ik begin 19 november weer met spuiten, dus als het goed is gaan we gelijk op. In week 51 heb ik mijn punctie en als ik mijn lichaam en schema goed ken zal ik rond 31 december moeten testen. Leuk man dat we gelijk op gaan. Spannend he.

Nou dames een heel fijn weekend en tot 16 november.

Geplaatst

Hey Es,

Wat leuk!!!!!! Te gek dat we weer dezelfde tijd ingaan samen. Dat vind ik echt heel fijn. En dat moet gewoon geluk gaan brengen!!!!!!!:blob6:

Heel erg veel plezier op vakantie! Ik wacht de foto's met smart af.

Renaat, hoe gaat het met jou? Heb je nog leuke foto's van Ilona? Ben wel erg benieuwd hoe ze er inmiddels uit ziet!

Liefs Diana

Geplaatst

Nee heb geen nieuwe fotoos van Ilona, volgende week weer na haar verjaardag.

Onvoorstelbaar volgende week wordt ze al 1 jaar, wat snel gegaan.

Het gaat alweer snel bij jullie, volgende week weer beginnen, spannend.

succes

Vanmiddag sinds juli weer naar het cb, ben benieuwd hoe zwaar ze nu is en hoelang, ze krijgt wel een prik vandaag.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik weer even.

Renaat, hoe was het bij het CB? Was alles goed met Ilona?

Jamillah is vorige week ook heen geweest, alles was in order, ze liep voor op haar ontwikkeling, dus dat was prima.

Ze is nu 74,5 cm en weegt 10,65 kilo, maar dat was ook prima op schema.

We kregen wel te horen dat ze niet ingeënt kon worden vanwege de mexicaanse griep, en we moeten nu beslissen of we haar die enting willen geven of niet. Lastig hoor, want ik twijfel enorm!!!

Es, hoe was de vakantie? Hebben jullie genoten?

Nog een paar dagen en dan gaat de behandeling weer van start. Ik ben bloednerveus! Ben zo benieuwd naar de uitslagen. Nog heel even aftellen.

Liefs Diana

Geplaatst

Ilona was 73,5 cm en precies 10 kilo, ze heeft wel haar laatste dktp gehad, was nog niet bekend dat kinderen tegen de mg geent zouden worden, en het was bij haar ook net 2 weken verschil.

Ik voel me vandaag echt heel vreemd, rare kriebel in mn buik en wat emotioneel. vandaag een jaar geleden was ik aan het bevallen.

Morgen wordt Ilona 1 jaar.

Jullie zijn denk ik weer begonnen met spuiten, weer een spannende tijd.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben er weer. De vakantie was helemaal top. We hebben echt genoten en vooral de kids hebben genoten.

Diana hoe was het in het ziekenhuis gisteren? Al begonnen met spuiten?

Ik mag morgen beginnen. Spannend weer toch.

Renaat ik snap precies was je bedoelt hoor met een raar idee dat je een jaar geleden aan het bevallen was. Volgens mij heeft elke moeder dat. Ja kleine meisjes worden groot. Morgen is ze officieel geen baby meer.

Robbie en Jens hebben de 1ste prik gehad van de mex. griep. En ze hebben er goed op gereageerd.

Ik kom van de week nog even online met wat foto's, maar heb deze week een hele drukke week dus even maar een kort berichtje.

Groetjes

Geplaatst

Hey meiden,

Renaat: gefeliciteerd met Ilona!!!!!!!!:occasion15::clap2::birthday:

Ik hoop[ dat jullie een hele fijne dag hebben!

Kan mij wel voorstellen dat je er een beetje emo van bent hoor, dat begin bij mij ook wel een beetje te komen. De kleine meisjes worden groot!

Nou we zijn dinsdag naar het ziekenhuis geweest, en alle recepten meegekregen.

Vanavond ga ik de eerste deca spuit zetten, dat moet dan 7 dagen icm de pil, en daarna de deca natuurlijk doorspuiten, en dan wachten op de bloeding, en dan moeten we bellen voor de uitgangsecho.

Ik zie er erg tegenop! Vind dat spuiten echt vreselijk, maar goed het moet maar weer.

We beginnen dus precies op dezelfde dag Es! Erg leuk, en maar hopen dat het hetzelfde verloopt als vorige keer!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat gefeliciteerd. Wouw 1 jaar. Wanneer vier je het?

Spannend Dian ook vanavond prikken Alleen denk ik niet dat we gelijk lopen. Jij slikt nog 1 week de pil en dan duurt het nog een aantal dagen denk ik voordat je ongesteld wordt. Ik slik geen pil en als het goe

d is ben ik vlgende week vrijdag ongesteld. Dan nog ongeveer 3 weken doorspuiten en vanaf sinterklaas weekend ook de puregon erbij. Rond 16 december de punctie. Ik denk dat jij een paar dagen tot een week na mij bent??? Of is jouw schema anders dan die van mij?\

Succes vanavond met spuiten ik hoor hetw el heo het gaat.

Geplaatst

Hey Es,

Mijn schema is nu 7 dagen pil en deca, dan wachten op bloeding, dag of 2 daarna denk ik, en dan na 4/5 dagen de uitgangsecho en starten met puregon. Puregon heb ik vorige keer 2 weken gespoten, en toen was de punctie.

Dus volgens mij gaan we dan tegelijk op?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden