Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daantje,

Ik had de vorige keer bij de eerste meting maar 1 follikel! Uiteindelijk 3 en bij de punctie opeens 7! Er waren er 4 rijp. 2 topembryo's, van 1 ben ik nu zwanger en er ligt nog 1 topper in de vriezer!

Nog even afwachten dus, beter weinig van goede kwaliteit dan een hoop onrijpe eitjes!

Liefs

Geplaatst

Sen...hoe is t? Hou je de moed er nog een beetje in? Ik duim voor je (-:

Mia...helemaal waar wat je zegt! ik haal hoop uit jouw mooie resultaat (-:

liefs

Geplaatst

Hoi meisjes,

Zit al een paar weekjes op dit forum mee te lezen maar overal zo druk! Nu ontdek ik hier het 'hoog fsh' gedeelte en daar sluit ik me graag bij aan. Mijn FSH is 16, ik heb een endometriosecyste en niet goed gereageerd op de stimulatie tijdens de IUI (1 a 2 eitjes max). Nu begonnen met onze 1e IVF. Korte protocol, dus dag 2 decapeptyl en dag 3 gestart met Puregon 300 eenheden.

Inmiddels ben ik 8 dagen verder, en morgen de eerste echo. Ik vind het spannend! Ik voel van alles in mijn buik, maar heb ook heel sterk het gevoel dat er een eisprong aan zit te komen...wie van jullie heeft dit ooit gehad, of kent dit gevoel? Ik baal als een stekker. We hebben al zo weinig kans door dat FSH en die endo, en als er dan ook nog een voortijdige eisprong aan zit te komen...

In ieder geval sluit ik me graag bij jullie aan en hoop en wens ik dat alle dames hier een mooi en vruchtbaar 2011 gaan hebben. Van alle verhalen die ik heb gelezen heeft het verhaal van Mia mij het meest geraakt. Voor jou steek ik een kaarsje op.

Groetjes

Toverstafje

Geplaatst

hey meiden, ik heb vrijdag weer een echo/fm maar ben ook bezig met ovulatietesten en als die voor vrijdag positief is, moet ik de volgende dag komen voor IUI

Toverstafje, welkom en veel succes met je behandeling. Ik denk dat je bij decapeptyl niet echt bang hoef te zijn voor een voortijdige eisprong. De kans dat dat gebeurt is best klein.

HP, Mia fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat :)

liefs

Sen

Geplaatst

Hoi Sen,

Bedankt voor je reactie. Ik heb net toch maar wat ovulatietestjes gedaan. Die waren negatief. Even gerustgesteld. Ik zie in jouw onderschrift dat jij ook een keer een voortijdige eisprong hebt gehad. Hoe is dat toen gekomen? Het lijkt er op dat je vaker eisprongen hebt gehad (follikels foetsie), wat een ellende moet dat zijn geweest! In ieder geval heel veel succes vrijdag! IUI is zoveel makkelijker dan IVF. Vooral ook omdat je er zelf nog een aandeel in kunt hebben, veel knuffelen met je man dus:happy:

Groetjes Toverstafje

Geplaatst

Welkom toverstafje!

Heel veel succes met je komende poging en die maar zeer vruchtbaar mag zijn (-:

Ik heb vanmorgen de 2de FM gehad...

2 grote follikels.....de kleintjes zijn jammer genoeg niet groot genoeg!

Vrijdag de punctie....dus nu maar duimen dat er 2 mooie eitjes in zitten!

Hoeveel dagen zitten er tussen de punctie en de terugplaatsing?

God wat spannend dit....

liefs

Geplaatst

Toverstafje, bij de voortijdige eisprong deed ik de behandeling in Dusseldorf en daar waren ze me op cyclusdag 10 vergeten te vertellen dat ik met cetrotide moest beginnen (waarmee je dus de eisprong tegenhoudt). Daar kwam ik zelf 2 dagen later achter maar toen was het dus al te laat. En die keer daarna waren bij de eerste follikelmeting de 3 follikels die er bij de uitgangsecho zaten opeens verdwenen... arts kon er geen verklaring voor geven

Daantje, heel veel succes met de punctie!

Geplaatst

Nou, echo gehad en het lijkt er op dat geen voortijdige eisprong is geweest. Arts zei wel 'zeg nooit nooit' dus ergens bestaat de mogelijkheid wel. Ik vergeet 't maar weer even.

Sen dat is ook wat, in Dusseldorf onder behandeling en dan zo iets vergeten...wat zul jij gebaald hebben zeg.

Daantje wij gaan min of meer gelijk op. Ik had vandaag ook maar 2 kleine follikels, van dezelfde afmeting als jij, en een paar nog kleinere die niet meetellen. Alles zit links, want rechts zit alleen maar een grote endocyste. Superspannend dat ze bij jou vrijdag toch de punctie gaan doen. Bij mij vertelden ze dat ze in principe vanaf 3 follikels punctie doen, maar altijd na overleg met de gyn en de patient. Dus ik hoop dat ze in mijn geval ook al bij 2 toch een punctie doen. Ik moet nu nog 2 dagen doorstimuleren en dan vrijdag voor een echo. Hoop stiekem op punctie voor zondag, kan ik ongemerkt mijn bedje in duiken daarna en maandag weer aan het werk.

Succes allemaal en vooral veel gezondheid en vruchtbaarheid gewenst

Toverstafje

Geplaatst

Toverstafje...het was in het ziekehuis niet eens aan de orde..wel of geen punctie bij 2 follikels!

Ze zeiden gewoon direct dat ik vrijdag een punctie heb! Wel fijn.

Voor iemand anders zijn 2 stuks natuurlijk heel weinig maar ik ben er super blij mee!

Hoop echt voor je dat ze vrijdag mooi gegroeid zijn!

Geplaatst

Sen, hoop zo voor je dat de IUI vrijdag doorgaat. Een klein wondertje moet er voor jou dit jaar ook komen!

Daantje, spannend hoor. En wat Mia zegt is helemaal waar. Beter twee mooie rijpe eicellen dan een heleboel onrijpe. Er hoeft er maar 1 bij te zitten die blijft plakken!

Toverstafje, welkom! Hoop dat er nog wat meer gaat groeien of dat ze in ieder geval anders de punctie toch willen doen.

Mia, hoe gaat het met je? Voel je je goed? Langzaam aan kruip je alweer naar de 20 weken niet?

Hier alles OK. Gisteren eerste dagje weer gewerkt. Mijn hubbie zit in Miami voor een congres dus wel een hoop gedoe. Half 6 op, vlug douchen en aankleden, daarna de kids uit bed en flessen. Om 7.00 de auto in naar kdv om om tijd op mijn werk te kunnen zijn. Gelukkig was ik 's middags vroeg klaar om 17.45 en dus om 18.00 op het kdv. Toen naar huis, even knuffelen en kids in bed leggen. Om 20.00 uur zat ik voor het eerst weer rustig op de bank met mijn avondeten. Maar het was wel weer lekker om te werken vond ik. Je wereld wordt toch wel klein met twee van die kleine guppies.

Ze lachen allebei nu vollop en dat is zo lief! Ik gun jullie allemaal ook zo ontzettend een klein wonder dit jaar!

Meiden, ik denk aan jullie en duim voor jullie allemaal.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Nou meiden ik heb gisteren de punctie gehad.

Maar 1 bruikbaar eitje...ben zo teleurgesteld en zo verdrietig!

Ik natuurlijk dat ik in mijn geval blij moet zijn met iets want het had net zo goed helemaal niks kunnen zijn maar toch...

Je wordt zo met je neus op de feiten gedrukt op een moment dat je dat niet kunt hebben...

Morgen tussen 10 en 12 worden we gebeld of er een bevruchting is...ben echt op van de zenuwen!!

Dat wordt niet slapen vanavond....

liefs

Geplaatst

ow Daantje ik begrijp je helemaal hoor, weet precies hoe je je voelt. Laat het gewoon even bezinken meid. Je hebt in ieder geval 1 bruikbaar eitje dus er is een kans! Heel veel sterkte en ik hoop dat je morgen het verlossende telefoontje krijgt en voor de tp kan afspreken.

Wij hebben vandaag de IUI gehad, ben nu helemaal op want het is 2 uur heen en 2 uur terugrijden en uren gewacht in de wachtkamer. Gisteren ook, dat was een fm. Dat waren dus even 2 dagen kliniek, maarja het is voor het goede doel he

Geplaatst

Lieve Sen, ik duim weer als een dolle voor je. Jullie moeten er heel wat voor over hebben om een wondertje te mogen krijgen en vind eigenlijk dat het nu wel mooi geweest is. Mag het nu eindelijk alsjeblieft eens raak zijn voor jullie.... Doen jullie de IUI ook in DD? Dat is inderdaad wel een grote afstand dan. Meissie, ik hoop echt van harte dat het geluk nu eindelijk eens aan jullie zijde mag zijn!

Lieve Daantje, probeer positief te blijven ook al is het maar een eitje. Ik weet het dat is makkelijker gezegd dan gedaan.... Hoop dat jullie morgen een verlossend telefoontje krijgen en dat er een mooie bevruchting plaatsvind. Dan ben je al halverwege. Twee weekjes broeden en wie weet. Ook voor draaien de duimpies hoor!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hoi HP, dankjewel voor je lieve woorden. Wij "lopen" niet meer in DD. We waren niet tevreden over de begeleiding. Dr. was chaotisch en slordig, vergat instructies te geven, kende steeds het dossier niet e.d. en daar hadden we geen goed gevoel bij. We zijn toen naar Geertgen gegaan en daar hebben we nu ook de IUI gedaan.

Geplaatst

Ha Sen,

Nee, dat klinkt inderdaad niet erg betrokken en zeker niet als je er dan ook nog zover voor moet reizen. Hoor wel goede verhalen over Geertgen.

Hoop echt dat deze keer succesvol gaat zijn!!!

Liefs Henkie

Geplaatst

de begeleiding is in Geertgen echt veeeeel beter, alleen de wachttijden (in de wachtkamer bedoel ik dan) zijn bizar maar ik geloof dat daar aan wordt gewerkt.

liefs en een knuffel voor je mannetjes

xxx

Geplaatst (aangepast)

WAUW!!!!!!!!!

Ons mooie super eitje is bevrucht!!

Vanmorgen voor half 10 werden we al gebeld...de super aardige mevrouw dacht dat we het wel zo snel mogelijk wilden weten..

We hadden maar 1 eitje en deze is nog bevrucht ook!

Krijg de glimlach niet meer van mijn gezicht (-:

Dinsdagmiddag hebben we de terugplaatsing.

liefs van een hele blije daan

aangepast door daantje70
letter vergeten
Geplaatst

Geweldig Daan! Weer een stapje verder. Hier morgen weer een fm. Had er zelf ook maar 2. Benieuwd hoe ze zich ontwikkelen.

Geplaatst

Sen hoe is ie meis??

ben niet zo vaak op het forum geweest afgelopen tijd. Wij hebben net een mislukte cryobehandeling achter de rug. 1e IVF is nu voorbij.

morgen bel ik om te horen of we voor de 2 e ivf mogen.

lees een ander keer dit topic weer ff door, als ik meer tijd heb.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden