Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Sen, wat fijn zeg! Het is je zo gegund. Het is zo heerlijk dat je het nu zo ver geschopt hebt! Uit 4 eicellen moet toch iets moois kunnen ontstaan? Doen ze icsi of ivf? Ik zal aan je denken dit weekend en duimen op een goeie vangst, stap voor stap de goeie richting op!

Chantal, waar kan ik de foto van je meisje zien, ben zo nieuwsgierig!!!! Hoe gaat het met je en de kleine meid, wat fantastisch toch!

Jullie mogen er altijd over praten hoor! Het is tenslotte de wens van vele, voor mij is het volgend jaar ook zo ver, dat moet gewoon! Sen, voor jou wordt het ook echt tijd, je gaat in ieder geval de goeie kant op!

Fijn weekend!

Kissie Mia

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mia,

Hier een paar foto's van ons meisje de eerste is ze 3 dagen oud en de tweede is direct na haar geboorte.

[ATTACH=CONFIG]236[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]235[/ATTACH]

Maar hoe is het met jou al bijna de eerste echo?

Geplaatst

Ah Chantal, ook weer zo'n lekker moppie, wat lief!! Gaat het goed? Hoe voelt het moederschap?

Sen, heel veel succes morgenochtend meis, we duimen voor je!

Fijne zondag meiden!

Kissie Mia

Geplaatst

Hoi Meiden!

Ik volg jullie topic een beetje, ik heb zelf ook een verhoogd fsh, dus vind het fijn om met jullie mee te lezen.

Mia, Van harte met je zwangerschap! Ik ben zelf in juni 2010 bevallen van een zoontje.Ik had in het begin ook echt totaal geen last van kwaaltjes, dacht ook echt dat de test negatief zou zijn, maar was dik positief! Ik kon het gewoon niet geloven en heb wel 8 tests gedaan!! Ook in de weken daarna had ik nergens last van, niet misselijk, geen last van mijn borsten..helemaal niets. Hopelijk kan dat je iets gerust stellen. Ik werd pas een beetje misselijk na 3 maanden, maar dat was echt minimaal. Wel fijn natuurlijk, maar ik werd er ook wel onzeker van.

Voor deze zwangerschap ben ik 2 maal eerder zwanger geweest en alle twee helaas uigelopen op een miskraam, vandaar dat ik er erg onzeker over was... maar het tegendeel was deze keer waar!! Dus op naar een mooie echo!!

En Sen, heel veel succes maandag! Ik ga voor je duimen!

Henkiepenkie en Chantal, Van harte met jullie wondertjes!!! Geniet ervan

En verder alle meiden heel veel succes

Geplaatst

Lieve Sen,

Meis denk aan je vandaag hopelijk valt de punctie mee en hebben jullie een mooie opbrengt ben erg benieuwd en net wat henkie zegt jij zwanger dat moet gewoon lukken deze keer!!!!!

Mia,

Hier gaat het goed onze kleine meid wil alleen nog niet groeien in gewicht ze is nu al 10 dagen op het zelfde gewicht en we zijn vrijdag overgestapt op andere voeding zodat ze iets aan zou komen maar helaas niet dus.

Nu moeten morgen vroeg naar de kinderarts om te kijken waar het aan ligt ze drinkt namelijk ook nog niet de fles leeg bij al blij als ik z'n 70 cc per keer in krijg en ze krijgt 8x perdag de fles.

Maar ik voel me echt een mamma nu hoor alleen heb ik nog vaak enge gedachten dat ze weg gehaald wordt bij ons ( mag daar niet aan denken ze voeld echt eigen maar soms neemt mijn gedachten een loopje met me)

Wanneer heb jij nu je eerste echo? ( weet niet of ik dit al gevraagd had ben soms z'n muts;))

Rome, Weklkom hier fijn om te lezen dat het jullie ook een mooi wondertje hebben gekregen.

Rest van de meiden hoe gaat het met jullie???????? Moet veel aan jullie denken de laatste tijd hoop dat alles goed gaat!

Liefs

Geplaatst

He meiden!

Sen, ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan! Ik heb ook geduimd, heeft het geholpen? Ik hoop echt dat we nu mogen duimen voor onwijs mooie bevruchtingen!

Chantal, Ik heb as donderdag mijn eerste echo, echt heel spannend! Hoe was het bij de kinderarts? Toch wel spannend he met zo'n kleine, je wil het zo graag allemaal goed doen. Hopelijk gaat het snel beter met drinken! En je bent geen muts hoor! Je bent gewoon een jonge moeder met een lichaam vol hormonen, daarom denk je soms rare dingen, ha ha! Gaat vast weer over!

Rome, welkom! Wat heerlijk dat je een mooi zoontje hebt! Ik heb er ook wel altijd vertrouwen in gehad dat ik moeder zou worden hoor. Alleen als je dan werkelijk die eerste weken van je zwangerschap doormaakt word je een ontzettend onzeker schepsel! Ben nu erg moe en een beetje lam. Ik ben ook erg gespannen voor de eerste echo! Was jij alle drie de keren dat je zwanger was, zwanger door ivf?

Ik ben deze week lekker thuis. Ik heb het zwaar. Alle angsten wat betreft vroeggeboortes komen naar boven. Ik heb echt het idee dat we met een soort plan moeten komen om het de volgende keer te voorkomen. Als de echo donderdag goed is, gaan we afspraken maken met de gynaecoloog. Ze gaan elke week of elke 2 weken mijn baarmoederhals lengte meten en ik krijg elke week een progesteron injectie. Deze moet er voor zorgen dat mijn baarmoeder en mijn baarmoedermond rustig blijven. Ik zit zelf ook wel na te denken over een cerclage (bandje) om mijn baarmoedermond. Verder denk ik dat ik vanaf ongeveer 18 weken een handstand tegen de muur ga maken en zo blijf staan tot ik uitgerekend ben, ha ha!

Hoe is het met de andere meiden?

Kyra, hoe gaat het?

Kissie Mia

Geplaatst

hoi meiden, ik heb net gebeld en er is één eicel gevonden en die is ook bevrucht. Morgenochtend om 10.00 uur moet ik nog een keer terugbellen om te kijken of hij goed doordeelt, dan hebben we morgenmiddag de tp. Het is namelijk een hele rit want we moeten naar het st. Jan ziekenhuis in Genk en dat is ongeveer 2,5 uur rijden. Ik ben onderhand wel op van de zenuwen zeg... maar vooralsnog positief nieuws en nu moet het gewoon goedgaan!

@chantal, wat vervelend dat die kleine meid van je nog niet goed eet/drinkt. Ik kan je angsten goed begrijpen hoor. Logisch als je al zoveel hebt meegemaakt en vol zit met hormonen. Dat hebben we denk ik allemaal wel, de één meer en de ander minder. Komt allemaal goed meid.

@Mia, ook jouw angst kan ik heel erg goed begrijpen want het is niet niets wat je hebt meegemaakt en dat wil je natuurlijk nooit meer meemaken. Maarja dat die angst er zit is gewoon heel erg logisch. Maar deze keer gaat het gewoon goed komen!

@Rome, welkom in de fsh-meisjes topic! en nog gefeliciteerd met je wondertje

@HP: met jou ook alles goed en met de boys?

ben ik nog iemand vergeten? sorry ben een beetje de kluts kwijt geloof ik...

meiden bedankt voor het duimen, duimen jullie nog even door voor me?

liefs

Sen

Geplaatst

sen ook mijn duimen draaien hier nog even door en ik gooi voor jou de groene wave er nog even in:wav::wav:

die schijnt geluk te brengen dus succes morgen

nou moet het goed komen

Geplaatst

He Sen!

Mooi hoor, ik ga heel hard door met duimen, het moet gewoon een mooie emmy worden. Je weet ik had de eerste keer ook 1 goede emmy en daar was ik zwanger van!

Kissie Mia

Geplaatst

Sen, dit gaat em worden hoor!! Morgen de TP van een prachtig klein mini Senneke in de dop. Dat moet gewoon gaan gebeuren.

Mia, kan het me levendig voorstellen dat je al de mogelijke voorzorgsmaatregelen wilt nemen om een nieuwe vroeggeboorte te voorkomen. Een collega van me heeft ook zo'n cerclage gehag en dat heeft goed gewerkt. |De progesteron prikken heeft mijn zus op dit moment ook. Zij is inmiddels weer 22 weken zwanger en voor haar dus ook een spannende tijd.

Hou vertrouwen hoor, je gaat gewoon opnieuw mamma worden en met een mooie termijn ok?!

Pleun, jij bent ook alweer een heel eind op weg inderdaad. Succes met de laatste loodjes. Het is het allemaal dubbel en dwars waard.

Chantal, hoe was het bij de kinderarts? Vervelend dat Frederique nog wat moeite heeft met drinken. Op zich zou ze met 8 voedingen van 70 cc nog wel genoeg binnen moeten krijgen om te groeien toch? Bij mij krijgen ze nu 6 x 100-110cc. Fredje weegt toch ook niet meer dan 3500 gram of wel? Hoop dat het snel beter gaat. Hier behalve af en toe wat buikkrampjes gelukkig verder blije en goed groeiende babies. Ze zien er nu ook uit als echte babies, stijn is ruim 3500 gram en job 3300, dus normale geboortegewichten van a terme babies. Zijn nu ook wat minder kwetsbaar en dus net lekker buiten met de hummer, zo noem ik de kinderwagen, gewandeld.

Heeft iemand nog wel eens iets gehoord van Bloem?

Liefs, Henkie

Geplaatst

He Henkie, bedankt voor je lieve woorden! Fijn dat je zus al weer 22 weken is, het zal voor haar ook wel spannend zijn.

Wil je nog eens een foto plaatsen van je jongens, vind ik zo leuk om te zien!

Helaas niks van bloem gehoord, ben ook super benieuwd! Bloem lieverd, we denken aan je, ik hoop dat het goed met je gaat!

Kissie Mia

Geplaatst

Ha Mia,

Ik zal eens kijken of ik nog een leuke foto van ze heb, haha..... ik heb natuurlijk alleen maar leuke foto's!

Succes met de echo donderdag he, op naar een mooi knipperlichtje!!!

Bij deze dan:

Foto-IDP74TWW-D.jpg

Foto-634NFHFP-D.jpg

Foto-8GOARQXR-D.jpg

Kuzzz!

Geplaatst

Jaah, wat een heerlijke mannetjes! Wat moet het toch heerlijk voelen om trotse mama te zijn van twee van die mooie mannetjes!

Kissie Mia

Geplaatst

Mia, Vind je het gek dat je gespannen bent, je hebt nogal niet wat meegemaakt zeg!!! Het lijkt mij ontzettend zwaar om daar mee om te gaan, ik vind het erg knap van je dat je zo positief bent.

De miskramen heb ik gehad voor de Ivf behandeling. De eerste keer gingen we voor de echo, ik was toen bijna 11 weken zwanger, en toen zagen we op een mega groot scherm op de muur dat het gestopt was met groeien bij 6 weken( missed abortion). Voordat we naar die echo gingen had ik al een klein voorgevoel dat het niet goed zat. De tweede miskraam was bij 6 weken. Na nog een jaar proberen om zwanger te worden, zonder resultaat ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen. Na veel onderzoeken , waaruit bleek dat ik een verhoogd FSH heb, zijn we meteen met Ivf gestart. Ik had 9 folikels, er zijn 3 eitjes gevonden, waarvan er 1 zich goed gedeeld had ( was geen super kwaliteit zeiden ze ons). toen ik de test mocht doen was ik er bijna van overtuigd dat hij negatief zou zijn, ik had immers totaal geen kwaaltjes. Maar het resultaat ligt nu na babyzwemmen heerlijk te slapen in zijn bedje. Nog elke dag ben ik dankbaar dat we zo'n mooi mannetje ( vind elke mama van zijn kindje, hi,hi..) hebben.

Ik ga voor je duimen dat je Donderdag een mooie echo hebt!! Volgens mij ben je nu super gespannen, of valt het mee??

Sen, Heb je een goede bevruchting?

Henkiepenkie, Wat een lieve mannetjes!

Pleun, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Geplaatst

he meiden, even snel een reaktie want ik sta op het punt naar Genk te vertrekken. De embryo is in orde en we hebben vanmiddag de tp. Ben zo blij

liefs

Sen

Geplaatst

Lieve lieve Sen, ik ben zo blij voor jullie! Meis, volgens mij zijn jullie nu dolgelukkig, geniet van dit moment, je bent weer trotse bezitter van een emmie in je buik!

Rome, bedankt voor je reactie! Wat heerlijk babyzwemmen, dat wil ik volgend jaar ook! Wat goed ook eigenlijk dat je na de eerste ivf zwanger was!

Ik ben inderdaad erg gespannen, die eerste echo, pfff!!! Wil zo graag een mooi kloppend hartje zien (ook graag een kindje eromheen)! Morgen is het eindelijk zo ver. Ik ga zo ontzettend huilen van geluk als ik mooie beelden krijg te zien, dat wordt wat met de camera erbij! Ze hebben ons al te pakken op alle spannende en emo momenten.

Liefs Mia

Geplaatst

Joehoeeee Sen, wat een geweldig nieuws zeg dit moet hem gewoon worden hoor wij blijven duimen dat het deze keer helemaal goed gaat......

ben zo verschrikkelijk blij voor jullie dit moet gewoon goed gaan...

Henkie, Wat een schatjes en wat groeien ze al mooi! wat het wandelen lekker?

Wij zijn dus bij de kinderarts geweest en er is gelukkig niks mis met ons meisje hij denkt gewoon dat ze nog iets te veel moeite moet doen en dan te snel moe is maar ze is nu iets aan gekomen ze weegt nu 3310 dus wij zijn erg blij dat er terminste 60 gram bij is gekomen nu hopen dat ze verder gaat in deze lijn ze krijgt nu 7 á 8x de fles en ze drinkt tussen de 80cc en 30cc per keer we kunnen er nog niet echt een touw aan vast knopen maar heb wel het gevoel dat ze het steeds beter gaat doen.

Mia jij krijgt gewoon een heel mooi knipperlichtje te zien morgen en net wat henkie zegt jij wordt opnieuw een lieve mamma voor dit wondertje in een veilig termijn voor hem/haar.

Meis denk aan je en ook voor jou blijft het kaarsje branden.

Liefs

Geplaatst

Sen, super!!! Je hebt weer een emmietje bij je! Dit moet gewoon een plakkertje worden hoor, dat MOET gewoon. Babyborrel here we come.

Rome , heerlijk lijkt me dat ook babyzwemmen. moet alleen eens kijken of dat met twee wel haalbaar is.

Mia, spannende dag voor jullie morgen. En dan ook nog die camera's erbij, pfff heftig. maar komt goed, dat weet ik zeker. morgen ben je helemaal in de wolken van jullie kleine jochie of meissie in spe!

chantal, gelukkig is fredje toch wat gegroeid! ze gaat vast snel beter drinken, want ze wordt ook steeds ouder en dus sterker. no worries!

liefs, henkie

Geplaatst

hey meiden, pfffff was pas om 19.00 uur thuis. Wat een rit was dat weer. Op de heenweg kregen we net voor Genk file dus toen kreeg ik het al op mn heupen. Toen konden we geen parkeerplek vinden dus moesten we eerst zoeken. Gestress dus, toen naar binnen naar de inschrijfbalie dat ging gelukkig snel en gelukkig hebben we niet al te lang in de wachtkamer hoeven wachten. De tp ging heel snel, was al gebeurd voordat ik er erg in had. In Dusseldorf duurde het iets langer vandaar dat ik dacht hé wat snel. Toen zijn we nog even een broodje wezen eten in het restaurant van het ziekenhuis en daarna zijn we naar huis gereden. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de Mac en toen kreeg ik me toch opeens een kramp. Werd er gewoon een beetje bang van. Allerlei doomscenario's gingen er alweer door mn hoofd. Ik kan me wel herinneren dat ik de vorige tp ook zo'n kramperig/zeurderig gevoel had in mn onderbuik/rug maar nu was het best heftig. Mijn vriend zei (ik denk om mij gerust te stellen) dat het vast door de koude milkshake kwam die verkeerd op mn darmen viel maar het voelde echt als een soort menstruatiekramp. Zegt dit jullie iets? ik zit weer een beetje paranoide te zijn hier.. argh wat ben ik toch een tobber. Maar ik wil gewoon dat het goed gaat deze keer!!!

Met Bloem gaat het redelijk, ik heb via de mail contact met haar (ze zei dat jullie haar best mogen mailen als jullie dat willen). Ze leest af en toe wel mee op het forum maar kiest er toch voor om wat afstand te nemen omdat het allemaal te pijnlijk is voor haar. Er zijn natuurlijk een paar meiden bevallen en/of zwanger en daar heeft ze moeite mee. Uiteraard is dat tegen niemand persoonlijk bedoeld!!! Ach, jullie begrijpen het vast allemaal wel toch? jullie zitten of hebben zelf in hetzelfde schuitje gezeten. Ze neemt zichzelf gewoon in bescherming en dat is haar goed recht. Ze zit op dit moment midden in een behandeling en heeft a.s. vrijdag de punctie. Dus dames, er kan nog een kaarsje bij hoor! en als jullie al geen eelt op jullie duimen hadden, dan ga je het nu wel krijgen hihihi

@Mia, heel veel succes morgen met de echo en hou je taai

@Chantal, gelukkig is er niets bijzonders aan de hand met je meisje. Gewoon wat geduld met haar hebben en alles komt goed

@HP: nogmaals, wat een poeppies *smelt*

@Rome en Daantje: jullie ook bedankt voor jullie lieve woorden

hopelijk ben ik niemand vergeten

liefs

Sen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden