Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daantje, spannend hoor. Ik denk dat je best wat eerder kan testen als je zou willen. So far ,so good!

Toverstafje, duim ook dat je twee superemmy's aan boord hebt.

Kia, ik kan me jouw wachtbankje erg voorstellen. Pas daarna krijg je ws wat meer rust.

Sen, hoe gaat het met jou?

Kus, henkie

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooooooh wat ben ik chagrijnig zeg. Ik ben er van overtuigd dat ik ongesteld ga worden, heb zo'n rot gevoel er over. En het ging zo goed! Ik zit me nu al kwaad te maken op de negatieve zwtest die ik vlg week krijg. Bah wat een rotgevoel. Alles gaat hier ook mis op het moment. Hebben jullie dat nou ook? Ik vind het ineens zo beklemmend allemaal.

Geplaatst

Zo, daar ben ik weer. Exact een week na de TP: ongesteld. Ik voelde het al aankomen, ik wist het gewoon. Ik was vol hoop de eerste dagen, maar sinds gisteren was het ineens over. Vandaag zeurende buikpijn icm absoluut gemis aan zwangerschapssymptomen, waarna een bezoek aan de wc duidelijk maakt: ongesteld. Daantje, Sen, alle anderen: ik blijf voor jullie duimen en hopen! Niet de moed opgeven aub.

Geplaatst

Toverstafje toch!! Meis, waarom denk je dat je ongesteld wordt? Prille zwangerschap lijkt echt om menstruatie klachten, dat heb ik 2 keer gehad!

Probeer je niet zo druk te maken, het is gewoon een veel te spannende tijd!

Henkie, hoe gaat het met je mannen?

Sen, weet je al iets?

Daantje, hoe gaat het in de wachtweken?

Hier weer een onrustige zware buik. Gisteren 20 weken echo gehad. Het was allemaal goed. Er zat wel een kleine cyste in haar hoofd. Schijnt vanzelf weg te gaan, als het op zichzelf staat (zonder andere bijzonderheden), toch wel even geschrokken.

Maar de doc zei dat als je met 26 weken een echo maakt deze waarschijnlijk weg is. Ok ok, we hebben al vaak genoeg stress, dus toch met een positief gevoel afgesloten.

Lieve meiden, fijn weekend!

Geplaatst

Hoi Mia,

Ik weet wat je bedoelt, maar ik ben daarna alsnog echt ongesteld geworden. Dat kan ik helaas niet meer ontkennen...Maar ik hoop dat het met jou beter gaat en goed blijft gaan en met het kleintje ook, ze moet goed volhouden en lekker in jouw warme buik blijven zitten!

Geplaatst

Oh shit Toverstafje! Daar heb ik net overheen gelezen, sorry meid. Stomme telefoon, veel te klein scherm. Klote, klote! Na een week al.

Weet niet wat ik moet zeggen om je te troosten, dat kan ook niet. Het is gewoon verdrietig.

Hele dikke knuffel

Geplaatst

Hoi Mia, dat geeft niet. Ik zit ook vaak op m'n Iphone te internetten, dan ziet het er allemaal anders uit. Ik haat dit echt, ik wil gewoon niet eens meer naar de wc omdat ik het gewoon NIET WIL ZIEN.

Ik heb een stapel boeken en tijdschriften in huis gehaald en duik het hele weekend onder, hoef niemand te zien verder. Voor de rest natuurlijk wel een fijn weekend gewenst.

Geplaatst

Oh ik zie wat er net mis ging, we hebben ongeveer gelijk gepost. Ik vond het al zo stom van mezelf.

Lieve Toverstafje sterkte!

Geplaatst

Toverstafje, meid wat erg....

Wat een teleurstelling...geef elkaar vaak knuffels en doe alleen waar je zin in hebt (waarschijnlijk wil je helemaal niets doen)

Sterkte!!

Mia..een cyste? Nog nooit van gehoord...kan me voorstellen dat je even schrikt. Maar als de arts zich geen zorgen maakt, jij ook niet hè!

Sen hoe is t met jou?

Ik ben nog steeds aan t wachten!! Wil zoooooooo graag testen, mag pas maandag maar dat hou ik niet vol tot dan...kan me niet voorstellen dat

de pregnyl nu nog in mijn lichaam zit...

Wat een hel dat wachten (-;

Liefs Daan

Geplaatst

MEIDEN!!!

Kon het niet laten...mag maandag pas testen..

Heb net om 11 uur getest...clearblu zwanger/niet zwanger testje

Na 1 min verscheen er al ZWANGER!!

Ik heb afgelopen zondag 1500 pregnyl gespoten kan het dat nog zijn of kan ik een heeeeeel klein beetje blij zijn!

Daantje

Geplaatst

Daantje, de pregnyl deelt dagelijks door 2: zondag 1500, maandag 750, dinsdag 375 etc. Het moet vlg mij echt onder de 0 zijn. Staat er in de test hoeveel hcg het meet? Als het bv 25 is, dan kun je inschatten of het betrouwbaar is.

Hier raar en naar: na gisterenavond geen bloedverlies meer, net weer wel een beetje. Raar gevoel in mijn buik. Ik weet het niet meer.

Ik hoop dat ik je kan feliciteren Daantje, het is je van hartw gegund!

Geplaatst (aangepast)

Nog geen uur na de test had ik een druppeltje bloedverlies....daarna niets meer???

Heb trouwens info opgezocht van de clearbluetest, deze is positief bij een hcg van 50

En mijn borsten voelen zwanger en zien er zwanger uit....pffff leuk die onzekerheid (-;

toverstafje...tja vreemd is het wel, geen idee wat het kan zijn...

We zitten allebei in een raar schuitje...

aangepast door daantje70
tekst toegevoegd
Geplaatst

Nou ja zeg, typ ik een lap tekst, alles kwijt! Ff kort dan: Daantje, ik heb ook maar een paar druppels bloedverlies. Gisterenavond en vanavond weer. Loop al 24 uur met m'n ziel onder mijn arm omdat ik ongesteld word en het mislukt is. Omdat jij had getest dacht ik, ik doe het ook. Zojuist, stiekem, nobody knows zelfs mijn man niet. En ja hoor: positieve test. Het is 13 dagen geleden dat ik 10000 eenheden pregnyl spoot. Ik test morgenvroeg weer en bestel meteen een hele batterij nieuwe zodat ik het iedere dag kan doen. Dat jij zwangere borsten hebt is echt wel hoopvol: zeker als het iets is van de laatste dagen kan dat niet meer van de pregnyl komen. Ik duim voor je en hoop natuurlijk dat we allebei hartstikke zwanger zijn!

Geplaatst
Daantje, de pregnyl deelt dagelijks door 2: zondag 1500, maandag 750, dinsdag 375 etc. Het moet vlg mij echt onder de 0 zijn. Staat er in de test hoeveel hcg het meet? Als het bv 25 is, dan kun je inschatten of het betrouwbaar is.

Hier raar en naar: na gisterenavond geen bloedverlies meer, net weer wel een beetje. Raar gevoel in mijn buik. Ik weet het niet meer.

Ik hoop dat ik je kan feliciteren Daantje, het is je van hartw gegund!

*breek even in*

Toverstafje, het klinkt als een innestelingsbloeding wat jij gehad hebt. Ik vond het eerlijk gezegd al "positief" dat je na een week na tp een bloeding had.

Het kan natuurlijk altijd mis gaan maar bij deze van mij alvast een proficiat!

Daantje, jij ook proficiat!

Lieve Mia, ik las dat je lekker aan de shop was geweest. Oh zalig hihi. Ik kan me zo voorstellen dat je naar die 26 weken toeleeft. Wat fijn trouwens dat je

ten alle tijde op het ziekenhuis mag komen. dikke knuf

Geplaatst

He meiden,

wat een spanning hier!!! Twee positieve testen dus voor jullie, jeetje!!! Een kleine felicitatie van mij! Ik hoop dat het bij die kleine druppeltjes blijf, ik ga heel hard duimen! Joehoe!!!!!!

He Zoe, bedankt voor je knuffel! Ik hoop dat het goed gaat met je kleine man!

Kissie Mia

Geplaatst

Hoiiii

Heb net weer een test gedaan...POSITIEF!! (dit kan echt de pregnyl niet meer zijn want morgen is mijn officiele testdatum)

En het is bij dat ene druppeltje bloed gebleven (-:

Zou het dan toch zo maar zo kunnen zijn dat we zwanger zijn?? Durf het nog niet te geloven....

En nu moet ik vandaag nog werken ook nog, helemaal geen zin in natuurlijk!!

Toverstafje...ook nog een testje gedaan (-:

Mia..hoe gaat t met je? Rustige buik?

Sen..hoe is het met jou?

Henkie...hoe is het met je heerlijke jongens?

liefs Daan

Geplaatst

Goed zo Daan! Hou vol! Ik vanochtend nog 'n test gedaan, vanavond is het 14 dagen geleden dat ik Pregnyl had. Test overduidelijk positief, echter wel een echte bloeding met helder rood bloed. Ik denk dat dit niet goed is, morgen nog 'ns testen.

Geplaatst

He meiden,

Daantje, gefeliciteerd! Met je hoofd in de wolken dus!

Toversctafje, jeetje het lijkt goed maar dat bloed, shit! Ik hoop dat het weg is! Op welke wachtdag zit je?

Kissie Mia

Geplaatst

Toverstafje en Daantje, gefeliciteerd met jullie positieve test. Hier helaas WEER negatief.. heb zin om mezelf te begraven... :((((

Geplaatst

Aaaah Sen war K! Sterkte hoor. Mia ik zit op dag 13 na de punctie, 11 na de TP. Ik blijf nog even testen maar vrees dat het nu echt een ongesteldheid is. Die kwam 'in het echte leven' ook altijd te vroeg. Heb nog een ietsiepietsie hoop maar nu al 3 uur helderrood bloed, dat kan haast niet goed zijn. Wel heel fijn, dit forum vol lotgenoten.

Geplaatst

Och Sen..., een knuffel van mij!

Daan het zier er goed uit! En toverstaf..., roodverlies en toch een positieve test? tjee wat een spanning.

In mijn geval is bloedverlies tijdens de zwangerschap maar 1 keer goed gegaan van de 4x dat ik dat gehad heb.

Maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlij!!

vrijdag begin ik weer met de deca voor de 2e ivf. Ik merk dat ik nog wel erg hoop dat het ooit gaat lukken, maar houd er som ook rekening mee dat het misschien nooit gaat lukken, en dan wordt ik zo verdrietig.

Waarom in op sommige momenten dan zo negatief ben weet ik niet..., want ik wordt best wel relatief zwanger, En ook best wel een opgewekt en nuchter van aard.

liefs joske

Geplaatst

Oh lieve meiden, wat is het toch allemaal moeilijk!

Sen, lieverd, wat klote! Ik begrijp het goed van dat begraven! Helaas is het geen oplossing. Ik vind het heel oneerlijk voor jullie. Sterkte meis.

Joske, lastig die negatieve gevoelens. Ik hoop dat je snel weer de strijdlust terug krijgt. Jullie hebben ook zo veel meegemaakt, zo vaak zwanger en ook weer zo vaak een teleurstelling. Knuffel van mij!

Toverstafje, balen zeg. Ik hoop nog steeds dat het stopt!

Hier ook een k dagje! Veel onrust in mijn lijf en hoofd. Ik ben zo bang! Ik weet wat ik kan verliezen en dat wil ik echt niet nog en keer. Ik lig nu op de bank en beweeg zo min mogelijk. Angst vreet een mens echt op! Ik weet dat ik zoveel mazzel heb dat ik zwanger ben, echt. Toch is het niet bepaald een roze wolk, misschien over 10 weken!

Meiden, ik hoop dat er een dag komt waarop we weer helemaal onszelf zijn! Die komt wel, alleen nu even niet.

Heel veel liefs,

Mia

Geplaatst

jezus wat een dag zeg!!

Sen wat verdrietig dit...zo erg voor jullie! Gatverdamme wat oneerlijk...sterkte!

Toverstafje...weet niet wat ik moet zeggen, wat een onzekerheid zeg! Maar ik blijf voor je duimen hoor!

En ik....na die mooie positieve test vanmorgen heb ik vanmiddag weer een paar druppeltjes bloed verloren!!! Ben dus weer van mijn positieve wolk afgedonderd!!

Wat een emotionele achtbaan is dit zeg...geen idee wat dit nu weer betekent??

Bah wat een rotdag voor ons allemaal.....

liefs en hele dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Mia...kan me zo goed voorstellen dat je je zo voelt! Wat een angst...kon je maar even in de toekomst kijken hè.

blijf lekker op de bank als dat goed voelt!

dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden