Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Daantje, heb je nog een test gedaan vandaag of is dat echt zinloos? Heb je nog een cryo over? Heerlijk dat je al zo'n lief kind hebt. Maar ook zo moeilijk dat het nu niet meer lukt! Echt stom! Was dit jullie 1e IVF? Weet je al of je doorgaat?

Wij hebben wel een beetje mazzel gehad, van de 4 eicellen, 3 bevrucht, 2 topembryo's teruggeplaatst en vandaag een brief dat er 1 cryo over is. Hoe het zit met die teruggeplaatste topembryoos is nog steeds niet zeker. Echt supervervelend wel. Ik heb nu al 6 dagen onafgebroken hevig bloedverlies met stolsel maar ook al 7 dagen een positieve test waarvan de streep elke dag vetter wordt en de zwangerschapsverschijnselen dagelijks heviger worden. Het voelt ook helemaal niet alsof het bloed uit mijn baarmoeder komt. Heb geen krampen, alleen wat zeurderig gevoel. Ik geloof niet echt in een goede afloop, maar die positieve test en die symptomen brengen me wel in verwarring. Ik moet dinsdag terugbellen om te laten weten hoe het is. Ik zou het toch wel heeeeeel erg op prijs stellen als ze voor mijn gemoedsrust een hcg bloedtest doen. Heb nu een Clear Blue gekocht, die meet hoeveel weken je zwanger bent. Als daar nou echt 3 op komt te staan, dan weet ik het niet meer.

Mia kom je het weekend goed door zo? Hoe gaat 't met de rest? Hoop dat iedereen goed van het weekend kan genieten. Veel liefs Toverstafje

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toverstafje...jeeeh zeg wat verwarrend??? Klinkt alsof je zwanger bent hoor!

Ik snap trouwens niet dat ze niet even je bloed prikken op t ziekenhuis? Wat is dat nou voor een moeite...zou zoveel spanning en stress bij je wegnemen...raar!

Nou ik duim voor een mooie CB 3 weken uitslag hoor (-:

Dit was onze eerste ivf en we hebben geen cryo jammer genoeg )-:

Of we doorgaan...weet ik niet...misschien mogen we niet eens...verhoogd fsh en maar 1 eitje deze ivf..over 2 weken hebben we een afspraak in t ziekenhuis!

daantje

Geplaatst

Hee Daan,

Balen he, van dat fsh. Hier hetzelfde. Superveel mazzel gehad dat we van 1 naar 4 eiblaasjes gingen (voor wat het waard is natuurlijk). In principe ook maar 1 ivf. Sterkte ermee, en geniet van jullie manneke!

Geplaatst

Hey Dames,

Er zijn al ontzettend veel berichtjes geschreven in dit topic.

Ik was met name even benieuwd of er wat succesjes zijn geboekt...... (anders moet ik alles door gaan lezen)

Ik ben zo benieuwd omdat ik vanwege een te hoge FSH waarde in het eiceldonatie traject beland ben... de FSH was boven de 50... Uit dit traject is onze prachtige dochter geboren..

Echter nu na de zwangerschap heb ik mijn bloed weer laten prikken....en nu is mijn FSH steeds laag... (voor mijn doen dan! 15, 14 ,14 ...en nu zelfs 3,8!)

Wij zitten nu dan ook in dubio...mochten we het nog eens willen proberen, moet dat dan nu gelijk...en zijn er successen geboekt bij anderen... (omdat het regioziekenhuis namelijk niet geloofd, dat als het FSH ooit hoog is geweest, de kwaliteit van de eicellen nog goed is... terwijl een ander ziekenhuis er weer wel positief over denkt!)

Kortom... dames, hoe gaat het met jullie en met jullie eicellen!?!?!?

Dikke knuffel en heel veel liefs

Geplaatst

Hee Suze,

Spannend zeg, wat een verhaal! Ik heb niet hetzelfde als jij, maar misschien een heel klein beetje opbeurend. Mijn FSH was 16, icm endometriose. De gyn zei, je kunt 1 IVF proberen maar ik geef je heeeeel weining kans, en als het niet goed gaat dan blijft het bij die ene. Kreeg meteen de volle dosis hormonen en moest extra lang spuiten om meer dan 1 eiblaasje te laten groeien. De punctie werd onder voorbehoud gepland. Echter op de dag van de punctie, toch 4 eiblaasjes. Waarvan 3 bevrucht. Er zijn 2 topembryo's teruggeplaatst, en 1 zit er in de diepvries. Tot zover een behoorlijk mooie score voor een kansloos geval :-)

Op dit moment weet ik niet of er sprake is van een succes: ik heb de afgelopen 7 dagen hevig bloedverlies + stolsels gehad maar gisteren ook een positieve Clear Blue die binnen 30 sec. aangaf dat ik meer dan 5 weken zwanger ben. Ik ga vanmiddag op controle in het zkh. Morgen is het 5 weken na de punctie.

Ik laat het je nog wel even weten, maar wat jou betreft: gezien je leeftijd en je huidige fsh zou ik zeker een IVF proberen. Al is het maar 1 poging, die maakt vanzelf genoeg duidelijk. Heel veel succes, ben benieuwd wat je gaat doen.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Hey Suze, wat fijn dat je een mooie dochter hebt!

Ik heb ook een verhoogd FSH...in 2008 is onze zoon geboren en of ik het toen al had weet ik niet.

Ik ben er vorig jaar april achter gekomen, 1 keer 24 en 1 keer 14...daarna ivf traject gestart.

In augustus spontaan zwanger geworden maar dit is helaas niet goed gegaan...

Afgelopen dec begonnen met onze eerste ivf...we hadden 1 eitje en deze was ook bevrucht. Het was een goede embryo..

Vorige week zijn we 2 dg blij geweest want we waren zwanger...helaas is het een vroege miskraam geworden!

Zwanger worden met een verhoogd FSH kan dus wel...wij hebben alleen tot nu toe de pech van de miskraam gehad )-:

Over 2 wk hebben we een evaluatie gesprek bij de gyn! We willen nog een poging en hopen dat het ziekenhuis mee wil werken.

Dit was tot nu toe geen probleem, ik ga er dus vanuit dat we ook een 2de poging mogen doen.

Tja ik heb dus nog geen succes verhaal voor je maar wel mijn ervaring.

Ik zou de kans pakken als ik jou was...stel je voor?!

1 keer proberen kan altijd toch?

liefs Daan

Geplaatst

Hey Suze,

heerlijk dat jullie een fantasche dochter hebben. Wat bijzonder dat je FSH nu lager is! FSH is een voorspellende waarde (wanneer verhoogd) dat je eerder in de overgang kan komen, maar wanneer dat is echt niet duidelijk. Misschien willen ze wel eens een (proef) stimulatie met jullie proberen, je weet maar nooit.

Mijn FSh zat rond de 17. Ik ben nu voor de 2e keer zwanger, 1e keer IVF en 2e keer ICSI, allebei zwanger. Best bijzonder dus. De eerste keer had ik 5 eicellen waar 1 topembryo is uitgekomen. De 2e keer leken er maar 2 of 3 eicellen te zitten en toch kwamen er 7 uit! Hier van waren er 4 rijp en zijn 2 topembryo's gekomen. Dit alles met de hoogste dosering, een redelijk lage response maar passend bij het iet wat verhoogde FSH en een moeder en oma die met 35 en 30 al in de overgang waren (is echt erfelijk). Ik heb dus niet echt te klagen en heel veel geluk gehad.

Het is zeker het proberen waard. Het zijn misschien wel lastige beslissingen.

Daan en Toverstafje, hoe gaat het met jullie meiden. Het zal vast ongelooflijk zwaar voor jullie zijn, dikke knuffel!

Liefs Mia

Geplaatst

Hoi,

Kom ner terug van ivf arts. Zit nog 1 vruchtzakje. Baarmoederslijm nog intakt. Raadsel waar hevig bloedverlies vandaan komt (is na 7 dagen gestopt). Voor nu ben ik iig zwanger...25/2 echo voor kloppend hartje.

Daag lieve allemaal, sterkte en geluk gewenst. Liefs Toverstaf

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat een reacties... en toch eigenlijk allemaal wel positief qua kansen, dat had ik niet verwacht!

Toverstafje...wat hou jij het lang uit meid qua spanning! Toen ik zwanger was via Eiceldonatie, kon ik niet wachten tot de 5 weken... Ik heb contact opgenomen met de huisarts en gezegd dat ik bloed wou prikken! En nou heb ik een hele fijne..die onze voorgeschiedenis kent,...en nergens moeilijk over doet...dus kon ik gelijk met een formulier bloed laten prikken voor de HCG waarde, waarbij ik de volgende dag dus zeker wist of ik zwanger was. Het wachten en de spanning is zo moeilijk, leven tussen hoop en vrees. Sterkte meid.

Daantje,...wat ontzettend jammer dat de poging is geeindigd in een vroege miskraam. Je mag vast voor een vervolgpoging gaan, ik hoop het zo voor je meid!

Mag ik vragen bij welk ziekenhuis je onder behandeling bent... Je score is niet heel hoog.. wilden ze wel door gaan...? Een pick up van 1 eitje... bij mijn vorige ivf traject, voor eiceldonatie, wilden ze niet eens stimuleren als er niet minimaal 3 eiblaasjes te zien waren... bij jou wel? Geef niet te snel op hé! Je hebt laten zien dat de kwaliteit van je eitje wel goed is... dus eigenlijk naast de lage opbrengst, geen reden om niet door te gaan!

Bovendien zouden ze toch kunnen gaan stimuleren op basis van de echo's op dag 3 van de cyclus!?

Mia..een lage respons!? Ik vind dat je fantastisch scoort! En wat apart dat men steeds minder ziet dan er uiteindelijk zijn...hoe kan dat? Zien ze dat pas bij de pick up!? Goh... ben verbaasd van jouw verhaal, misschien hoort een wat hogere FSH waarde ook wel bij je, omdat het erfelijk is... misschien weet je lichaam wel goed om te gaan met de hoge waarde, want als ik jouw verhaal zo lees, mag je in je handjes knijpen hoor!

Heb ik nog een vraagje voor jullie allen...

Hebben jullie ook wel eens wat uit het alternatieve circuit geprobeerd?

Acupunctuur... homeopatische middeltjes ofzo... chinese medicijnen..!?!?

Zelf ben ik er eigenlijk wel uit om er weer voor te gaan, maar heb dat kleine duwtje in de rug nodig... al met al is het toch een hels traject,... met de nodige traantjes... Een achtbaan qua emoties, die bij ons ook best wel wat van onze relatie gevergd heeft.. en dan heb ik nu een fantastische dochter..en zou ik eigenlijk onszelf de rust moeten gunnen, gaan genieten, maar wil ik deze kans nemen, dan kan ik die rust niet nemen, moet ik er weer voor 100% tegenaan. Het land weer door gaan crossen, discussies voeren met mijn werkgever over mijn afwezigheid... zucht.... maar de wens blijft.

Liefs

Geplaatst

Suzy,

Niet echt iets alternatiefs gedaan, wel Zita West gevolgd, mn de eettips en voedingssuplementen. Ben sinds 6 weken bv veeeel meer water gaan drinken en eiwitten gaan eten. En zwanger dus (maar dat kan ook vd ivf komen hahaha)

Geplaatst

Toverstafje, dat is ongelooflijk, aaaah! Ik ben blij voor je. Is het bloedverlies gestopt? Wat een spanning zeg!

Suze, ik heb wel acupunctuur gedaan, ook om een beetje te ontspannen en mijn lichaam in balans te brengen.

Voor iemand van 30/31 was het best een lage response, zeker met de hoogste dosering. Heel raar dat er opeens een paar bij waren gekomen. Uiteindelijk niet rijp, maar toch, ze zitten er wel! Het lijkt gewoon heel lang te duren voordat er iets gebeurt in mijn lijf!

Succes met deze beslissing!

Geplaatst

Hee Mia, ja het bloedverlies is na 7 dagen gestopt. Nog een enkel veegje/bruin. Dat is wel hoopgevend ja. Ik ben gewoon zwanger, bizar!

Ik blijf het hier volgen hoor, zo benieuwd hoe het iedereen vergaat.

Geplaatst

Hee Henkiepenkie...,ja ik ben weer aan de deca, voor de 2e IVF. Hopen toch zo dat het nu lukt.

Het gaat super met je jongens, lees ik wel. Ik dacht van de week nog aan je...., vorig jaar was je aan het spuiten, met begin maart een positieve test! top.

Ik denk af en toe stiekum wel eens aan eiceldonatie...maar man denkt dat we nog een goede kans hebben.

Sen meis..., vindt het klote voor je. gun het je zo.

Mia meis wat ga je al weer snel!

liefs joske

Geplaatst

Ha lieverds,

Heb de afgelopen dagen wel steeds kort met jullie meegelezen maar geen tijd gehad te reageren..

Toverstafje, toch weer even positief nieuws! Op naar een mooi kloppend hartje...

Joske, ik heb er ook nog vertrouwen in hoor. Er moet er gewoon echt blijven plakken, na zoveel korte zwangerschappen. Moet echt kunnen!

Daantje, hoop echt van harte dat jullie door mogen voor een volgende poging. Zou toch bizar zijn: kortdurend zwanger en dan opeens over, dat kan gewoon niet!

Suze, welkom! Wat een verandering van FSH zeg. Ik kan je alleen maar zeggen: laat ook het AMH bepalen. Is een veel betere voorspeller van de eicelvoorraad. Mijn FSH was eens 24 en later weer normaal. Aanvankelijk wilden ze niet eens IVF doen. Toen AMH normaal bleek, ben ik slechts met ovulatie-inductie zwanger geraakt en inmiddels mamma van 2 prachtige jochies!

Sen liefie, trek je het nog een beetje? Wat moet het zwaar voor je zijn...

Mia, zorg goed voor je buikie!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Toverstafje...GEFELICITEERD meid!!! Heel mooi nieuws..en nu een mooi kloppend hartje!

Suze...ik ben in enschede onder behandeling!

Het aantal follikels of eitjes is hier nooit een issue geweest. Ik had 2 grote dominante follikels en 2 hele kleine en dan gaat de punctie gewoon door!

Ik heb acupunctuur gehad bij onze ivf poging...lichaam in balans brengen en allerlei naalden ten behoeve van je baarmoeder en voor en na de terugplaatsing!

Ik vond het heel fijn, ook ontspannend.

Moelijk hè om een beslissing te maken?! Het is zeker niet niks...veel emoties...positief en negatief..het is een hele achtbaan! Sterkte met het maken van de keuze!

liefs daan

Geplaatst

hallo allemaal, ik kom me ook even voorstellen ik heb een dochtertje geboren in nov 2008. En we zijn alweer meer dan een jaar bezig voor nr 2. We zijn bij de gyn terechtgekomen mijn vriend heeft onderzoeken gehad en ik ook, en toen bleek dat ik in de vervroegde overgang zit, mijn AMH-waarde is 0,5 een klap in het gezicht ze zei je kan nog wel zwanger worden maar de kans is erg klein 10% ivf willen ze wel proberen maar daar heb ik ook een kleine kans mee, we willen natuurlijk alles proberen.

Ik heb het topic een beetje doorgespit en toch nog wel wat goede afgelopen gelezen..

Ik krijg nu eerst een kijkoperatie om te kijken of mijn eileiders open zijn. En dan gaan we verder kijken, 7mrt kijkoperatie en dan 31 mrt het gesprek. ontzettend spannend allemaal. zit echt vol met zenuwen en ongeloof ik ben 28 jr vervroegde overgang had ik nog nooit van gehoord op die leeftijd, heb ook helemaal geen klachten.

Groetjes Shannen

Geplaatst

toverstafje, wat een geweldig nieuws gefeliciteerd!

Daantje, hoe is het nu met jou?

Mia, gaat de goede kant op meid

Henkie, nog druk druk druk zeker?

Joske, weer een nieuwe rond ingegaan toch?

vergeet ik niemand?

Shannen, welkom.. dat is schrikken hè. Vooral omdat je nog zo jong bent. Gelukkig heb je al een wondertje dat scheelt volgens mij wel als helemaal met lege handen staan (wil het natuurlijk niet bagateliseren hoor maar je begrijpt het denk ik wel).

hier gaat het niet zo goed ben erg down... verder weet ik niet zoveel te zeggen eigenlijk

allemaal een dikke knuffel en een goed weekend

Geplaatst

Hi Shannen, welkom hier!

Wat een klap hè om dat te horen te krijgen?!

Alsof de grond onder je vandaan zakt....

Wij hebben vorig jaar mei hetzelfde bericht gekregen....wij waren er ontzettend verdrietig van, nog steeds trouwens!

Mijn AMH is 0,8...ook heel laag dus!

Wij hebben net onze eerste ivf achter de rug...2 dagen super blij met een positieve zwangerschapstest maar het is toch mis gegaan.

Over 2 wk weer een afspraak bij de gyn. Wij willen graag een 2de poging proberen!

Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende periode! En hoop dat er iets heel moois uit voort komt(-:

Liefs Daan

Geplaatst

Hi Sen, ik zie net jouw berichtje..

Kan me voorstellen dat je heel erg down bent en dat je helemaal niet weet wat je verder nog moet zeggen...

Ik weet het soms ook niet...mensen vragen hoe het gaat en dan kan ik alleen maar zeggen dat t niet zo goed gaat..ik merk dat ik ook geen zin heb om t

er verder over te hebben!

Ik wil je een fijn weekend wensen....dikke knuffel!!

liefs daan

Geplaatst

Bedankt voor jullie begrip, het was idd een klap in mijn gezicht. Dit had ik totaal niet verwacht, wel fijn om te horen dat je nog wel zwanger kan worden met een laag amh.

Daantje wat erg dat het weer mis is gegaan voor jullie, eerste ivf raak en dan gaat het mis!!

Geplaatst

Hey meiden,

Eindelijks is weer een berichtje van mij ( schaam me kapot)

Als eerste Sen meis wat moet jij toch weer veel verwerken zeg kan mij heel goed voorstellen dat je heel erg down bent op dit moment en ik blijf gewoon hopen dat die moelijke beslissing er nooit gat komen maar dat jullie ook een keertje het geluk mogen hebben dat er een mooi wondertje komt bij jullie ik blijf gewoon door duimen voor jullie.

Daantje, k.....t dat het niet goed is gegaan zeg en als jij geen zin hebt om er met mensen over te hebben moet je dat ook gewoon niet doen ik hoop dan ook dat je nog een poging gaat doen en dat deze dan wel mag slagen.

Joske,poefff jij ook weer een nieuwe ronde meis dit keer moet het gewoon allemaal goed gaan hoor je hebt net als Sen ook zoveel elende gehad afgelopen jaar dat dit toch echt jullie jaar moet worden.

Succes meid de duimen draaien weer voor jullie.

Shannen, Welkom hier, het isderdaad niet niks om dit nieuws te krijgen je verwacht het gewoon niet en gaat je ook niet echt in de koude kleren zitten maar het kan echt hoor zwanger raken en vervroegt in de overgang zijn.

Wil je dan ook heel veel succes wensen.

Suze, hé ken jou verhaal natuurlijk heel erg goed maar wat bijzonder dat je FSH nu zo gedaald is en wat een moeilijke keuze zeg maar ik zou het wel weten ik zou het gelijk gaan proberen al is het natuurlijk weer een zwaar traject en moet je het ook aan kunnen.

na jou verhaal weer te hebben gelezen heb ik ook gelijk weer mijn FSH laten nakijken en wacht nu nog op de uitslag van mijn AMH maar mijn FSH was wel lager maarnog steeds verhoogt 14.8 dus ik leg mij er nu echt helemaal bij neer dat het met een eigen eicel nooit gaat lukken ( had altijd nog wel een beetje hoop) Wel heeft onze donor voorgesteld om weer een afspraak te gaan maken voor augustus dit jaar omte kijken of we nog een keer het hele traject door gaan lopen enalle mogelijkheden nog een keer door te nemen.

Ga je natuurlijk weervolgen ben dan ook erg benieuwd naar wat jullie nu gaan doen.

Toverstaafje, poefff wat een spanning zeg bij jullie maar gefeliciteerd met je zwangerschap hopelijk gaat alles goed en is het bloeden helemaal gestopt en kun je nu een beetje genieten van het idee dat er weer een wondertje in je buik aan het groeien is.

Mia, wauwwww wat ga jij goed zeg en wat een geweldig nieuws dat jullie weer een meisje krijgen al kan ik mij voorstellen dat je het ook wel erg moeilijk vind maar laat je goed in de watten leggen en probeereen beetje te genieten van dit wondertje in je buik dit gaat gewoon helemaal goed komen dat moet gewoon........

Henkie, alles goed met jou en de boy's?

Meiden vind het moeilijk om hier neer te zetten dat het bij ons eigenlijk heel erg goed gaat, wil namelijk niemand voor het hoofd stoten en gun jullie allemaal z'n heerlijk kindje vooral Sen en Joske sorry voor de andere meiden maar zo voeld het gewoon op dit moment gun het jullie natuurlijk ook heel erg hoor maar hun gewoon in het speciaal.

Frederique doet het dus goed alleen heeft ze een afwijking aan haar linker heupje en draagt ze nu een week een pavlik bandage voor 23 uurper dag en de verwachtig is dat ze over 5 weken een campspreider krijgt voor nog eens 4.5 maand maar hopelijk kan dit dus korte zijn.

leifs en een dikke knuffel voor alle meiden die dat nu zo hard nodig hebben ik denk aan jullie.

Geplaatst

Chantal, lief dat je speciaal aan ons denkt!

En je hoeft wat mij betreft je niet bezwaard te voelen hoor!!!! Lekker genieten van jullie kleine meid.

Iedereen heeft zo zijn dingen meegemaakt, oké de 1 wat meer als de ander, en eerlijk is eerlijk, als ik lees dat het bij een ander wel goed gaat, voel ik me ook wel eens jaloers.

Maar daar kan die ander nu eenmaal niets aan doen, dus dat kan ik gelukkig wel gescheiden houden.

Ik hoop dat het eens blijft hangen. Ik vindt het jammer dat mijn man niet open staat voor eiceldonatie, omdat ik weet dat ik dan meer rust en meer kans zou hebben, dat het eens zal lukken.

Nu voel ik meer druk, omdat het biologisch klokje zo hart door tikt. Ik merk dat ik steeds meer vanuit ga, dat het misschien niet meer gaat worden.

brr...., als ik dit zo opschrijf, vindt ik het wel confronterend. Eigenlijk wil ik het niet opschrijven omdat het dan net lijkt of het echt niet meer gaat gebeuren.

En een kindje is zoooo welkom.....

Binnenkort hebben we weer de eerste FM van de 2e IVF. Ik denk erover om, als deze IVF niets wordt, naar dusseldorf uit te wijken, omdat we daar 3 emmy terug kunnen laten plaatsen.

ik denk dat we dan toch meer kans zouden hebben.

Maar eerst de 2e IVF maar proberen.

liefs joske

Geplaatst

he meiden,

Chantal, wat leuk om weer eens wat van je te horen! en alleen maar leuk om te horen dat alles goed gaat met jullie, jullie hebben het tenslotte ook niet zomaar in de schoot geworpen gekregen niet waar?! alleen wat vervelend van Frederique dr heupje, gaat dat wel weer over dan? ik hoop van wel. Lief dat je nog steeds aan ons denkt meis! trouwens, wat goed dat jullie donor jullie nog een keer wil helpen voor een brusje, dat zou toch geweldig zijn!

Joske, meissie bij jou zit het ook niet mee he... weet er alles van helaas. Maar je gaat binnenkort weer beginnen en misschien is Dusseldorf geen slecht idee. Komen wel extra kosten bijkijken maar dat wist je denk ik al. Heel veel succes deze ronde.

Andere meiden ook allemaal een dikke knuffel

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Heel even een kort berichtje van mij.

wat gebeurt er toch veel met ons allemaal.....en wat een hoop goed en verdrietig nieuws. Ik wil iedereen met mooi nieuws en geluk, het allerbeste wensen.....geniet van alles wat er al is. Voor de meiden waarmee het minder gaat (en sommige spreek ik achter de schermen wel eens)........ik weet zo goed wat jullie voelen. laten we proberen om de moed niet te verliezen en geloven en hopen op een wondertje. We hebben nog steeds een babyborrel op de agenda staan.

Soms lees ik hier nog wel mee, maar erg vaak niet. Ik heb gemerkt dat het me beter gaat als ik niet teveel bezig ben met het kinderwens verhaal. Begrijp me niet verkeerd....ben er aldoor mee bezig, maar ik bedoel natuurlijk er EXTRA mee bezig zijn. Ik wil jullie even vertellen dat mijn beste vriendinnetje en ik goedkeurd zijn voor het ECD-trjact en dat de eerste spuit Lucril (om de cycli op elkaar af te stemmen) gezet is. Het is allemaal reuzespannend en de achtbaan is weer aan de gang, maar er is in elk geval weer een kansje op succes.

Lieve meiden....ook al ben ik er niet vaak. Mijn betrokkenheid is er niet minder om.

Heel veel liefs, bloem

Geplaatst

Bloem..., tjee dat wist ik niet dat je met ECD bezig was!

Wat fijn dat je vriendin je wilt helpen. Lijkt mij dat je nu weer volop kans hebt!

ga ervoor!

Welkom Shannen, het is ook niet niets om zo jong te horen dat je in de overgang bent. Dat heeft echt wel tijd nodig om een plaatsje te vinden.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden