Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!


cyn

Aanbevolen Berichten

Sandy, Wat super fijn om te lezen dat jullie Sven hebben weer naar huis hebben mogen meenemen! Wat zal dat mega schrikken zijn geweest zeg!! Ik hoop dat de uitslag over 2 weken goed is. Dat het geen enge bacterie is geweest zodat jullie weer wat meer onbezorgd van jullie kleine mannetje kunnen genieten, nouja onbezorgd zal het denk ik met kleintjes nooit zijn he!!!

 

 

 

Ursela / Arriva jullie maken het wel echt heel spannend zeg!! Als 1 van jullie niet vandaag nog gaat bevallen ben ik de enige Mei mama geworden, dan hebben we 1 april mama, 1 mei mama en de rest juni mama's hihi!!

 

 

 

Ursela als je dit nog leest, Ik was ook de dag voor de bevalling de slijmprop verloren, vond het ook een beetje viezig hihi en het kwam echt in beetjes en voelde best wel stug aan!! Ik hoop voor jou dat het ook het begin is zodat je niet meer zolang op je meisje hoeft te wachten!!

 

 

 

Arriva hoelang blijft je mama nog bij je?? Ik hoop wel dat jullie mannetje niet te lang meer op zich laat wachten zodat oma wel bij de bevalling kan zijn en daarna ook nog wat kan genieten van jullie wondertje!!!

 

 

 

Vanochtend met Sofie naar de huisarts geweest. Ons meisje blijft nl maar spugen na haar voeding. Onze Armin heeft Reflux gehad ( is er gelukkig overheen gegroeid ) en ik kreeg weer nachtmerries over mimsschien weer een kindje met Reflux. Ze kunnen nu nog niet heel erg veel zeggen, ze houden haar in de gaten. Het kan nl ook gewoon zijn dat ik heel erg veel voeding heb en omdat het zo;n klein meisje is dat ze het niet weggeklokt krijgt en dat het daardoor met zo'n golven terug komt.. Hoop dat het snel goed komt, de wasmachine draait al extra maar zo zijn we wel heel snel door alle kleertjes heen!!!! En het is gewoon heel zielig als je je meisje zo ziet!!

 

Wilde trouwens net de foto's op de site zetten krijg ik de memory kaart er niet in, hebben net een nieuw toestel en geen idee hoe deze werkt, straks manlief maar even vragen!!!

 

 

 

Nou meiden ik hou jullie op de hoogte en volg jullie op de voet!! Ben zooo benieuwd!!

 

 

 

xxxCyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hei mei-meiden!

 

 

 

Cyn, ben erg benieuwd naar de foto's

 

Sandy, fijn dat alles weer goed is met sven, hoe gaat het nu? Is hij er weer helemaal bovenop?

 

Arriva.....hoe is het gegaan?

 

 

 

Hier gaat alles prima. Moet wel erg wennen, vandaag stond in het teken van -hoe mereltje overdag te laten slapen zonder dat ze ieder half uur aan de borst wil- . Met dergelijke opgaves vliegt je dag voorbij. We genieten enorm. Ongelooflijk hoe veel en snel je van zo'n klein popke kan houden.

 

 

 

Nog in het kort, mijn bevallingsverhaal. Volgens de arts een pech bevalling, maar dat kan ik niet helemaal met hem eens zijn omdat het resultaat een lief klein gezond mereltje is. Het grootste geluk. En wat je leest is waar, zodra je jouw kindje in je handen houdt is de pijn van ondergeschikt belang en vervaagd snel.

 

 

 

Om 9 uur baarmoederhalsverwekend medicijn gekregen. Moest ik wel steeds 2 uur plat blijven liggen. Weeen begonnen daardoor. Maar geen ontsluiting of verweking. Na vier uur weer een pil, nog meer weeen, nu om de twee minuten. Maar verder geen resultaat. Moeilijk om die liggend op te vangen. Mocht niet meer overeind omdat ze de CTG continu aangesloten wilden hebben. Toen (besef tijd kwijt) ween zonder pauze ertussen. Omdat ze de hartslag van ons meiske beter in de gaten wilden houden werden vliezen gebroken en hartslagmonitor op haar hoofdje aangebracht. Dat was enorm pijnlijk, al ween hebbend zonder ontsluiting. Nog tot in ieder geval 11 uur savonds daar gelegen, na het vruchtwaterbreken kwam er wel weer een pauze tussen de weeen van bijna een minuut. Maar haar hartslag wlag boven de 170 en tijens een wee onder de 100. Daarom werd er besloten tot een keizersnede. Wow, alles ging zo vlug toen. Ik kreeg een ruggeprik, helaas werkte de verdoving iets te heftig en ook mijn armen en zelfs tong werden verdoofd. Dat vond ik heel eng, was bang dat ik zou stikken. En begon in paniek te raken, maar toen was merel er. Ze huilde heel hard. Mijn man zou de navelstreng doorknippen maar die brak van zichzelf af, hij was helemaal poreus geworden. waarschijnlijk heeft ze daardoor ook die groeiachterstand opgelopen. Einde bevalling.

 

Begin van de kraamtijd, de elkaar leren kennen tijd.

 

 

 

Nu ligt ze boven te slapen, ik ga ook zo.

 

 

 

Nu zijn de meimeiden (bijna) allemaal moeder geworden. Al dan niet april mei of juni. Misschien zin om in een vervolg door te kletsen en delen?

 

Foto-LVOH888R.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Ursela, wat een mooie baby!! Super gefeliciteerd met jullie wondertje Merel!!!! Wat een leuke naam!! En inderdaad je bevalling is echt heftig gegaan maar jullie hebben er zo iets moois voor terug gekregen, nu heerlijk genieten van jullie mooie meisje!!! Heel veel geluk samen!!

 

 

 

En ik zou het ook erg leuk vinden om door te blijven kletsen, je hebt toch een soort van band met elkaar opgebouwd en ik zou het erg jammer vinden als dat opeens over zou zijn!!

 

 

 

Tot heel snel, volgende keer plaats ik er een foto bij!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arriva, hoe is het nu met jou/jullie? Ik neem aan dat alles goed is gegaan en dat je geniet van je zoontje en daardoor geen tijd hebt om te laten weten hoe het is. Maar mocht je even tijd vinden is het fijn als je laat weten hoe het met jullie gaat. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je net als ik inmiddels gewend raakt aan onder de melk-spuugvlekken te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

 

 

Na ongeveer 2 uur prutsen op de computer is het me eindelijk gelukt dmv knippen en plakken om een foto op de site te zetten. Ik wilde er eigenlijk meerdere opzetten maar ben allang blij dat het me met deze gelukt is. Onze Armin met zijn kleine zusje Sofie!!

 

 

 

Sofie is "goed gekeurd " bij het consultatie buro. Afgelopen donderdag moesten we daar met haar naar toe. Ze is al 1 kilo bijgekomen en weegt nu 3835 gram en ze is al 55 cm lang. Het gaat dus heel erg snel met ons kleintje. Van maatje 44 is ze doorgeschoten naar 56 ( zal wel slagroon in mijn borsten hebben hihi )

 

 

 

Zal binnenkort weer een poging doen om nog wat meer fotos er op te zetten!!

 

 

 

Heel veel liefs Cyn xx

 

 

 

ps Arriva je blijft ons in spanning houden!! Hopelijk ben je gewoon heerlijk aan het genieten op je roze wolk!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

 

 

Nog niets gehoord van Arriva?????? Ze houdt het wel spannend zo.

 

 

 

Vandaag weer met Sven naar het ziekenhuis geweest, nu voor controle en hij is gelukkig helemaal goedgekeurd. Hij is nu 57 cm lang en weegt 5,5 kg. Het is alleen jammer dat ze niet weten door wat voor een virus de hersenvliesontsteking is veroorzaakt, maar het zij zo.

 

 

 

Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis met Sven. Dan hebben we een afspraak bij Chirurgie voor het herstellen van de liesbreuk. Dat zal dan op korte termijn gebeuren en dan hoop ik er echt vanaf te zijn en voorlopig niet meer in het ziekenhuis te komen.

 

 

 

Binnenkort zal ik wat nieuwe foto's plaatsen.

 

 

 

Groetjes,

 

Sandy

 

 

 

PS Zullen we binnenkort een nieuw topic openen om verder te kletsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hei!

 

 

 

Arriva????

 

 

 

Sandy, ik wist niet dat sven een liesbreuk heeft. Wat houdt dat in? Een tegenvaller lijkt me dat je zo vaak met een kleine naar het ziekenhuis moet. Wat groeit hij goed. Hoe gaat het nu met jullie en maaike? Het lijkt me zwaar voor jullie geweest met een zieke sven. Kan je genieten?

 

jah, een nieuw topic ben ik voor, maar dan moet het misschien naast mei ook juni moeders en april moeders heten?

 

 

 

Cyn, wat en lieve foto. Armin is echt blij met zijn zusje zo te zien.

 

 

 

Vanmiddag komt voor het eerst de helsesøster op bezoek, soort consultatiebureau denk ik. Merel gaat dan in ieder geval gewogen worden en ik hoor wat het traject (wegen, test, inentingen) hierna wordt.

 

Alles gaat prima, merel slaapt goed snachts, wordt wel wakker voor voedingen maar slaapt daarna door. Alleen overdag wil ze haast niet slapen (nu wel een x). Ik heb het maar geaccepteerd. Gisteren had ze onnoemlijk veel last van lucht in haar maagje, zo zielig om te zien. Mijn man vind het moeilijk, hij moet erg wennen aan de nieuwe verantwoordelijkheid en weinig slaap. Hij geniet wel enorm van ons meiske maar heeft tijd nodig om te wennen aan het feit dat hij zo veel van haar houdt en niet alles kan doen om te zorgen dat ze het goed maakt. Bv tegen die krampjes valt weinig te doen nadat je alle boekenwijsheid hebt toegepast. Ik weet niet of ik het nu goed uitleg. Het gaat wel met golven gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

sorry meiden dat ik jullie lange tijd in de spanning gehouden.

 

 

 

Ik was inderdaad aan het genieten van mijn wondertje Daniel, die is op 1 juni 2010 is geboren. Ik had lange bevalling van 12 uur lang met inleiding en ik moest nog 1 wekje in ziekehuis blijven voot het herstel. Verder ik ontzettend geniet van mijn kleine , die soms heeft last van z''n darmkramtjes (( en tekort aan slapen hoort erbij natuurlijk , maar de computer is op dit moment bijna het laatste waar ik aan moet denken.

 

 

 

Maar het lijkt me hee leuk om contact blijven houden hier.

 

Ursela van harte meid, we hebben op dezelfde dag kindjes gekregen. Geniet maar van ! Alles is het waard als je kleine ziet inderdaad.

 

 

 

Alle andere dames veel geluk samen met jullie kindjes.

 

 

 

Liefs Ariva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ariva, super gefeliciteerd met je kleine wondertje Daniel!! We wachten in spanning af op de foto!!! Dat je maar lekker mag genieten van jullie zoontje!! heel veel geluk samen toegenwenst met je gezinnetje!!!

 

 

 

Hier gaat alles goed, onze Sofie doet het heel erg goed! Volgens mij vandaag een regeldag?? Sofie wil de hele dag drinken, heb volgens mij nu al 7 x gevoed vanaf 7 uur sochtends en ons meisje is nog niet voldaan.. volgens de boekjes is dit normaal en gaat ze vanzelf weer over in haar normale ritme!! Slapen gaat erg goed, overdag en snachts slaapt ze vrijwel zorgen zeuren weer lekker in na haar voeding dus we mogen niet klagen!!!

 

 

 

tot snel weer xxxx Cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

JOEHOE! ARRIVA IS MAMMA!!!!

 

 

 

Welkom Daniel!

 

 

 

Heel veel geluk samen.Gefeliciteerd!

 

 

 

 

 

Goh, dat we op dezelfde dag moeder zijn geworden. Speciall. Maar het moet wel zwaar geweest zijn als je daarna nog een week in het ziekenhuis moest blijven. Ben benieuwd naar het verhaal maar ik snap dat de computer niet geprioriteerd wordt. Ik heb het geluk dat merel snachts goed slaapt, ze wordt alleen even wakker om gevoed te worden. Ik benijd wel cyn dat sofie overdag ook zo goed slaapt. ons durske slaapt nu wel maar dat is meer uitzondering dan regel overdag. Ik ben helemaal gestopt met melkproducten, kijken of dat iets uitmaakt voor de luchtkrampjes. Ik denk het wel maar nog even aankijken of dit echt zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de felicitaties allemaal!

 

 

 

Cyn heeft geluk inderdaad dat haar Sofie zo goed slaapt.) Heef je borst of een kunst voeding aan haar ?

 

 

 

Ursela, mijn moeder heeft me advies gegeven om s'midag kind laten slapen buiten in de luchtals het kan . En dat werkt vaak goed. Slapen ze als een roosje.

 

 

 

We gaan borstvoeding afbouwen, want kramtjes komen als door de borst als kunst voeding..( we gebruiken ook infacol drupeltjes en die werken soms wel soms niet.

 

 

 

Ik heb begrijpen dat het kan(kraamtjes) tot 3 manden duren , maar sommige beweren dat al na 1,5 manden gaat voorbij...

 

 

 

Iemand weet iets meer van ?

 

 

 

Alle beste. Groetjes, Ariva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden