Jump to content

Recommended Posts

Posted

He dames,

Wij gaan binnenkort een kinderstoel kopen voor onze kleine meid. Ik heb geen idee welke stoel goed is.

Welke stoel hebben jullie gekozen en waarom? En bevalt de stoel of zou je achteraf toch voor een andere zijn gegaan?

Benieuwd naar jullie reacties!

liefs,

Mariek

Posted

Wij hebben voor Jasmijn destijds gekozen voor de witte TripTrap van Stokke. Echt een prima stoel. Hij is niet goedkoop (ca. 125 euro dacht ik - al staan er ongetwijfeld ook genoeg op Marktplaats, die met een verfje weer prima zijn), maar de komende jaren gaat hij nog gewoon mee omdat alles in hoogte verstelbaar is. We hebben er ook een stoelverkleiner (nuttig) en een tuigje (nooit gebruikt, voor ons dus zonde van het geld) bij gekocht. En een leuke zitting, maar die gebruiken we alleen bij vlagen (anders blijf je hem 3x per week wassen ivm spinazie/drinken/pizza/pasta vlekken - wij hebben hem met allerlei gekleurde streepjes, dus dat is nog wel redelijk vlek-vriendelijk).

Overigens is de kleur wit wel weer heel smet-gevoelig. Deze kleine krijgt straks een eigen TrippTrap, in een ander kleurtje.

Succes! Michelle

Posted

Hahaha wat gaan we weer heerlijk gelijk op! Ik heb gisteravond een tripp trapp besteld bij babypark.nl! Daar was hij in de aanbieding voor €169 inclusief babyset! Het leuke hiervan is dat de kleine meteen lekker bij je aan tafel zit.

Het kussentje heb ik besteld bij regenboogdesign.nl, heel leuk (hoe kan het ook anders) rood wit geruit van gecoat linnen (dus waterafstotend en makkelijk schoon te maken) Die stoffen kussentjes zijn inderdaad niks! Er zijn nog wel meer sites die waterafstotende versies aanbieden met leuke patroontjes (vooral voor meiden..) google maar eens op tripp trapp kussen

Ik heb bij Thijs een goedkope kinderstoel gekocht maar daar heb ik nog steeds spijt van, het was een vreselijk onding en nu zit Thijs nog steeds op een verhoogd ikea krukje aan tafel omdat een gewone stoel gewoon niet lekker zit.. Nee, dat grote onding wat ik had gaat op marktplaats en ik heb het geld wat we voor Morris van mijn schoonouders hebben gehad aan een nieuwe besteed!

Een ander leuk alternatief als kinderstoel vind ik nog steeds de simpelste van ikea van wit kunststof met metalen pootjes (vlgs mij 24.95 ofzo) lekker stevig en toch licht.. Maar daar groeien ze wel veel sneller uit....

Liefs Pien

Posted

Wij hebben een zwarte Stokke stoel. Het leuke van de stoel is dat hij meegroeit en dat het kind mee aan tafel zit. Sommige vinden dit niet handig, maar het lijkt mij wel handig. Afwachten, want over een jaar is de stoel pas in gebruik.

Succes!

Posted

wij hebben een stoel met blad ervoor, waar je later stoeltje-tafeltje van kan maken.

Een onding!!!!!!

Echt waar, ik raad het af.

Het is groot en lomp en moeilijk te verschuiven.

Het blad ervoor vond ik op zich wel handig, toen hij kleiner was, minder geknoei op schoot. En de stoel kun je eraf halen (van het tafeltje) en zo kun je hem bijv. ook bij de salontafel zetten.

ik zou een volgende keer ook gaan voor een trip trap!

Mijn ouders hebben een witte simpele van ikea, 12,95.

Doet het prima, is licht, maar 1 nadeel, de poten staan erg ver uit elkaar. (of ik ben te lomp... :icon_smurf: ) struikel er geregeld over namelijk..

Posted

Dank allemaal voor de reacties! Volgens mij is het duidelijk: de Tripp Trapp wint ;-) Hoewel, Heather, die Bloom Fresco is inderdaad erg mooi (en erg duur...)

Ik ga de Tripp Trapp bestellen.

En leuk, Pien, die kussens op de site. Wij hebben een rood boxkleed en een rood wippertje, dus ga denk ik ook die rode met witte stippen bestellen. En grappig weer, dat we wederom gelijk opgaan. Tja, het kon ook haast niet anders he...

Posted

Haha amanda, dat onding van mij is precies hetzelfde! Zo´n ongelooflijke sta in de weg en iedere keer als je hem wilt verplaatsen til je het stoeltje eruit.. en los van elkaar gebruik je eigenlijk nooit..

Eens kijken of iemand erin trapt op marktplaats..

Leuk mariek, die stipjes, ook helemaal mijn ding, maar vond het een beetje te meidig.. !

Liefs Pien

Posted

Teveel actieve nieuwe meiden hier ;-)

Klik op Forum links in het menu, en dan bij 'Babbelhoekje' of zoiets. Daar staan we als het goed is.

Posted

Wij hebben ook de Bloom Fresco. Dank zij mijn schoonouders!

We zijn er ook erg blij mee. Thirse kon er vlak na de geboorte al in (als we hem toen al gehad hadden) En je kan hem iets achterover zetten. Je kan hem vrij makkelijk verrijden, hoewel het niet altijd even soepeltjes gaat...

Maar eh, wij zijn er errug blij mee.

Als ons meisje ooit nog een broertje of zusje bij krijgt, halen we er denk ik een trip trap stoel bij, voor Thirse...

Maar ja.... dat is hopelijk iets voor de verre toekomst!!!

Groetjessssssssssssss

Posted

Ha meiden!

Bij ons is het nog niet nodig maar ik heb al 1 triptrap in huis ( voor een oppas kindje ) ! 15.- op marktplaats! Idd met Dettol afdoen of een verfje..klaar!

Dus er komt er t.z.t. nog 1-tje bij. Ik moet nog wel stoelverkleiners kopen, maar die koop ik dan ook liever nieuw. Het zijn gewoon geweldige stoelen, gemakkelijk om te bouwen en in te stellen.

Nu maar wachten tot ze erin kunnen! ; - )))))

Posted

Ik heb de Chicco, gekregen (gevraagd eigenlijk) omdat ik hem zo handig vind. Hij is opvouwbaar en de rugleuning verstelbaar. Dus kleine kan al jong gezellig aan tafel zitten. Dat vond een vriendin van mij met de triptrap juist een probleem, die zette de wipstoel maar op tafel. Anders stond ze zo ongezellig op de grond.

Posted

Ik heb ook vaker gehoord dat de triptrappe van Stokke heel goed zijn. Waaronder mn baas had het erover, die heeft 3 kleine meiden....3, 4en 6jr. Ze hebben er alle 3 een. Schijnen heel makkelijk te zijn om ze ter verstellen, zodat ze al vanaf kleins mee kunnen eten aan tafel.

Guest estrhalita
Posted

Ik had eerst een van Chicco, maar die heb ik weggedaan. Nam zoveel ruimte in beslag en inderdaad netzoals bij die van de Ikea viel ik steeds over de poten. Nu 2x TripTrapp in huis en die zijn echt ideaal. Jens zit er al in vanaf 6 maanden met de verkleiner en het gaat super.

Posted

Hoi wij hebben er 1 van topmark,super handig ( volgens mij zelfde als chicco )

rugleuning kan naar achter ( slaapstand ) en de stoel kan naar beneden zodat je aan de salon tafel kan, de stoel kan ook ingeklapt worden zodat het wenig plaats in neemt.

Ilona zit er al in vanaf 4 maanden, erg handig.

• 5 months later...
Posted
Hahaha wat gaan we weer heerlijk gelijk op! Ik heb gisteravond een tripp trapp besteld bij babypark.nl! Daar was hij in de aanbieding voor €169 inclusief babyset! Het leuke hiervan is dat de kleine meteen lekker bij je aan tafel zit.

Inmiddels is de Stokke Tripp Trapp kinderstoel een stuk goedkoper!

Op Stokke-kinderstoel.nl zag ik dat ze nu al vanaf €119 worden aangeboden!

Posted

Ik heb ook een bloom, wit met donkerbruin leren zittinkje. Geweldig mooi maar echt een super onhandig ding. Zwaar om te verplaatsen, je kindje zakt steeds onderuit omdat het een soort kuipje is en daardoor ook weinig plaats voor de armpjes...

Dus toch uiteindelijk ook maar aan de "tripp trapp" maar dan de witte van de prenatal gekocht. Durfde niet weer een grote miskoop te doen. Achteraf prima keus. Ik zou dus voor de Tripp Trapp gaan! Succes met zoeken!!!

Posted

Iheb ook 2 tripp trapps, geweldig!!!!We hadden eerst een fam. kinderstoel maar via marktplaats....2 mooie op de kop getikt. Stokke tripp trapp heeft trouwens een andere beugel. Joy1

Guest Nic1968
Posted

Absoluut de triptrap van stokke doen, wij hebben hem nu 5 jaar in huis en hij wordt dagelijks gebruikt, zowel als kinderstoel (ik zit er zelf trouwens ook graag op) en omgedraaid als trapje om bij het aanrecht te kunnen staan. Je koopt en verkoopt ze ook weer ze makkelijk via martkplaats. Nic