Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als de cryo's apart zijn verpakt zou ik er 1 per maand doen, heb je toch meer kans.

Bij mij zijn ze per 2 verpakt en daarom hebben we voor 2 gekozen omdat je dan 10% meer kans hebt.

Doe je al acupunctuur erbij? dat heeft bij mij erg geholpen heb ik het idee.

succes

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rachel,

Zijn apart verpakt, en inderdaad ik ben dr toch wel zuinig op eigenlijk ;-)) en uiteindelijk zijn we natuurlijk blij met alles maar voorkeur is toch wel 1 beeb. Mn lief heeft al 2 kids uit zn vorige huwelijk dus druk genoeg met 3 op de achterbank van de auto.

Nee accupunctuur heb ik nog nooit gedaan.

Ik slik alleen vsm puur mamma van VSM en dat is het eigenlijk wel.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hey meiden,

Elies, Ja he? Wel spannend zo'n nieuw traject. We weten nog niet precies hoe alles gaat, maar we hebben er wel veel zin in. En fijn dat jij goede ervaringen hebt bij een vriendin van je! Geeft zeker moed! Ben heel benieuwd dus hoop op een snelle afspraak van Irma. Heb nog geen datum door gekregen; heb maar weer ff gemaild.

Met jou ook alles goed? Lekker he, zo'n dagje thuis. Hoe is het eigenlijk met je pap? Nou, geniet lekker van thuis rommelen. Vind ik ook heerlijk.

Ja, zou dan in jullie geval ook 1 voor 1 doen, de cryo's.

Rachel, heel goed dat je sneller de echo hebt gepland. Succes he!

Alle anderen veel succes weer!

Liefs, Mees

Geplaatst

Lieve mensen,

Even een update van mijn kant. Vorige week maandag heb ik wat van de huisarts gekregen tegen de misselijkheid en het overgeven. Gaat nu wel wat beter het haalt de scherpe kantjes er vanaf waardoor ik ook wat meer kan genieten. Gisteren heben we een 2e echo (inwendig) gehad en die was goed de kleine was goed gegoeid, we hebben het hartje weer gezien en gehoord. Ik was best bang dat we niets te zien en horen zouden krijgen. Onze arts zoemde zelfs in en we zagen ook een klein navelstrengetje. Wat is en blijft het toch een wonder dat er een kindje in mij groeit ! Ik ben nog geen gram aangekomen eerder afgevallen. Ik vind nog steeds weinig lekker.

Verder gaan vreugde en verdriet weer eens samen. Mń schoonvader heeft afgelopen vrijdag de uitslag gekregen van verschillende onderzoeken. Er was al bekend dat hij kanker had met uitzaaingen maar nu werd er verteld dat er niets aan te doen is en dat hij nog zo n 4 maanden te leven heeft. Poef, daar sta je weer met beide benen op de grond. Wat een verdriet. Ondanks alles wil ik wel genieten van deze zwangerschap waar ik zo lang op heb gewacht.

22 november heb ik de nekplooimeting en bloedonderzoek. Dat is wel weer lang wachten voor een volgende echo ik zou het liefst elke week even een kijkje nemen hi hi.

Ik zit wat meer bij de topic uitgerekend in mei ipv hier maar vergeet jullie niet hoor en wens iedereen heel veel succes !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hi Jeanine,

ik reageer even op jou misselijkheid. Weet je dat acupunctuur er heel veel in kan betekenen als je zo misselijk bent. Als je niet vertrouwd bent met acupunctuur, kun je even googelen op eentje bij jou in de buurt die aangesloten is bij Zhong, bijvoorbeeld. De consulten worden vaak vergoed door de verzekeringen. Zou ik doen als je er zo'n last van hebt.

en sterkte met je schoonvader!

Geplaatst

Hai meiden,

Super Joske dat je een mooie echo hebt gehad. Gefeliciteerd. Rachel, hoe gaat het met jou? Fijn hoor dat je de echo naar as vrijdag hebt kunnen verzetten. Nog even volhouden he! Jeannet en Jeanine, van harte gefeliciteerd.

Tsjonge Mees, wat een belangrijke beslissing hebben jullie genomen (heb je mijn pbtje gekregen?). Heel veel succes met het ecd traject. Je blijft wel bij ons schrijven he?

Vandaag ben ik in Dld geweest voor de 1e FM. Dit keer kreeg ik een vrouwelijke arts aangezien Dr. S ivm congres geloof ik niet aanwezig is. Er zijn 3 follikels gespot. Eentje van 18, een van 15 en een van 13 mm. Ik heb gelijk Cetrotide moeten spuiten zodat de grote niet zou kunnen springen. En er is een bloedtest gedaan waarover ik morgenochtend word gebeld. Dan kan het zijn dat ik opnieuw naar Dld moet voor een nieuwe echo en zal ik vrijdag de punctie krijgen. Hopelijk is de waarde nog niet zo hoog, zodat ik donderdag de 2e FM krijg en zaterdag de punctie zal zijn. Dan heb ik grotere kans dat die van 13 mm ook nog mee kan doen. Spannend weer dus......

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Manouk, spannend!! Heel veel succes, kan even niet reageren want ik ben een paar dagen weg maar zaterdagavond laat ga ik zeker lezen hoe het ervoor staat en hoop ik positief nieuws van je te lezen!!

Caroline

Geplaatst

Joske, Rachel, Jeannet, Jeanine; geweldig! Houden zo allemaal! Jeanine alweer 9 weken zwanger! Yes!!

Manouk, wat goed van je follikels. Ga zo door. Lekker groeien allemaal, vooral 'ukkie'.

Ja, ik heb je pbtje gekregen. Heb meteen (zelfde dag) een mega epistel terug geschreven. Heb je die gehad?

Ja, gaaf hoor! Ik heb er veel zin in. Vrijdag hebben we de afspraak hierover in D. Spannend. Ben echt super benieuwd! Hoop zo dat het snel van start kan gaan. Was idd wel een beslissing, maar vol goede moed gaan we op deze manier verder. Ja hoor, blijf hier zeker schrijven!

Laat ff horen hoe het is gegaan met je bloedmeting. Hopelijk zaterdag die punctie!

Michaela, jij hebt binnenkort de belafspraak toch? Succes!

Groeten allemaal!

Liefs, Mees.

Ps

Sterkte met je schoonvader. Wat erg!

Geplaatst

Ha girls,

Veel geschreven weer hier fijn!

Super om te lezen die 40+ertjes die "gewoon" ff zwanger zijn. Meiden kom op hé houd moed en vertrouwen in de toekomst.

Natuurlijk blijft "onze" Mees hier schrijven kom op zeg!

Manouk jij ook weer in de race meis en vanzelfsprekend houd je ons op de hoogte.

Nu bij ons het "stof" weer wat is neergedaald krijg ik bijna weer zin in een tp ;-)) nog een paar weekjes dan mogen we weer. Gelukkig ben ik dan niet alleen want Claus en Caroline jullie toch ook weer binnenkort? Excuse dat ik soms niet alle data meer in mn hoofd heb..

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Ja Elies, we gaan er binnenkort weer voor! Ik heb even een tijdje niets geschreven omdat ik niet veel te melden had maar ik heb wel meegelezen en meegeleefd hoor!

Ik ben er nu ook wel weer klaar voor. De ongi mag van mij komen! Ha! Dat zal van het weekend zijn hoop ik. Dan eerst naar het ziekenhuis voor een echo en als alles goed is dan mag ik de tweede cyclusdag beginnen met stimuleren. Dat zal een dag of 10-12 duren dus als alles goed mag gaan zou ik zo'n beetje gelijk met jou de terugplaatsing hebben.

Ik ben nu best nerveus doordat het de vorige keer niet goed gegaan is. Nou ja, goede moed houden maar!

Groetjes Claus!

Geplaatst

Hey Manouk,

Even een vraagje: wat is Fremana precies? En heb je het eerder gebruikt en er ervaringen mee? Hoeveel menopur heb je gebruikt? Ben benieuwd wat jou traject zal zijn. En drie follikels is toch prima op onze leeftijd! (ja klinkt een beetje flauw en cliché maar is wel zo). EN hoelang ben je nu al aan het stimuleren dan?

Succes he,

Geplaatst

Ik heb Dr S. net maar eens een mailtje gestuurd over ECD.

Was toch geinteresseerd geraakt door Mees. Ik vind het een groot voordeel dat Dr S de gehele voorgeschiedenis weet, ik heb sowieso de behandelingen in Dusseldorf

als positief ervaren. Dat we nog steeds met lege handen staan is weer een ander verhaal natuurlijk.

Onze enige kans zou ECD zijn en wel in het buitenland. Nederland heeft geen zijn, hebben geen eigen donor en door de leeftijd komen we ook niet op een wachtlijst.

Had me ingelezen over een kliniek in St Petersburg en 1 in Tjechie, maar deze optie, de tp in Spanje en de verdere voorbereidingen in DD spreken we wat meer aan.

Moet ook zorgen dat mn mannetje er een positief gevoel over krijgt. We hebben het er een tijdje terug over gehad maar toen zag hij het niet zitten.

Een kindje dat genetisch gezien niet van mij is daar heeft ie moeite mee. Ik denk er wat "makkelijker" over. Stel dat het zou lukken, ik zou het toch dragen, voeden baren noem maar op.

Dus gewoon ons kindje. Tuurlijk het is best moeilijk maar dit kindje zou zo vreselijk gewenst zijn, hoe kan je daar dan niet van houden.

Any way, wacht eerst maar eens antwoord van Dr S. af.

Meiden blijf allemaal positief!!!!

Geplaatst

Hai meiden,

We mochten vandaag weer terug naar Dld. Gelukkig kon hubbie nu wel mee, want ik vond het toch wel een hele tocht in mijn eentje rijden en daarbij ook met mega files bij Düsseldorf ivm staking van de treinen. De bloedwaarde (oestradiol geloof ik?) was zodanig dat de Duitse vrouwelijke arts (super aardig) me toch graag weer wilde zien. De kleine van 13 was helaas niet gegroeid, die van 15 was nu ook 18 en die van 18 bleef 18, bms was inmiddels 10,6. Vanavond en morgenochtend weer Menopur spuiten en dan donderdagavond om 23.30 uur de Pregnyl. Zaterdagmorgen dan de punctie en dinsdag tp (maandag is een feestdag in Dld). Tjonge, dan is het weer zo ver. Iemand nog een tip hoe die kleine nog kan worden gestimuleerd dat het mee gaat groeien? Morgen heb ik nog wel een acupunctuurbehandeling gepland staan, dus wie weet kan hij nog iets te weeg brengen. Op de dag van tp krijg ik in Dld ook een acupunctuurbehandeling.

En dan afwachten of Femara (=letrozole) heeft geholpen. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat nou de functie van die tabletten was. Meehelpen dat de follikels gaan groeien of de kwaliteit van de eitjes. En verder spuit ik de max dosis voor Menopur 450.

Nou even relaxen, ben erg moe van 2 x achter elkaar dik 3 uur rijden.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Spannend Manouk! Ja wat een eind is dat toch he. Wij reden er ook 2 1/2 à 3 uur over, je bent er de hele dag zoet mee.

In je uppie is het dan flink ongezellig. Doen jullie trouwens ook weer PLD?

Succes zaterdag!

Geplaatst
Ha girls,

Veel geschreven weer hier fijn!

Super om te lezen die 40+ertjes die "gewoon" ff zwanger zijn. Meiden kom op hé houd moed en vertrouwen in de toekomst.

Natuurlijk blijft "onze" Mees hier schrijven kom op zeg!

Liefs voor jullie,

Elies

Elies, wat lief!! Voel me helemaal vereerd!! :confettistars:

Ja, kan jullie ook niet missen hoor :-) Het voelt zo vertrouwd en helemaal als vriendinnen, dit topic.

Fijn dat jullie weer gaan beginnen! Ja he, je kunt helemaal uitkijken naar een tp. Heb ik ook.

Mar,

Wat leuk dat jullie gaan informeren bij S voor ecd. Echt top! Zou fijn zijn als je partner ook erin 'mee' wil. (Hij moet niet moeilijk doen hoor; het is zijn zaad, haha.)

Heb ik hetzelfde als jij. Je bent zwanger en je bevalt, dus helemaal je eigen kindje.

Ben benieuwd hoe het gaat lopen!

Manouk,

Fijn dat de tp er alweer aan zit te komen. Ja, wat een heen en weer gerit naar DD. Dus de boel ligt daar open? Ik moet er vrijdag heen.

Michaela, weet je al meer van je afspraak met S? Hoop dat jullie verder (kunnen) gaan.

Claus, ook succes. Ja, ongi kan zo fijn zijn als je wilt starten met een nieuwe poging.

Succes allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst
Hai meiden,

We mochten vandaag weer terug naar Dld. Gelukkig kon hubbie nu wel mee, want ik vond het toch wel een hele tocht in mijn eentje rijden en daarbij ook met mega files bij Düsseldorf ivm staking van de treinen. De bloedwaarde (oestradiol geloof ik?) was zodanig dat de Duitse vrouwelijke arts (super aardig) me toch graag weer wilde zien. De kleine van 13 was helaas niet gegroeid, die van 15 was nu ook 18 en die van 18 bleef 18, bms was inmiddels 10,6. Vanavond en morgenochtend weer Menopur spuiten en dan donderdagavond om 23.30 uur de Pregnyl. Zaterdagmorgen dan de punctie en dinsdag tp (maandag is een feestdag in Dld). Tjonge, dan is het weer zo ver. Iemand nog een tip hoe die kleine nog kan worden gestimuleerd dat het mee gaat groeien? Morgen heb ik nog wel een acupunctuurbehandeling gepland staan, dus wie weet kan hij nog iets te weeg brengen. Op de dag van tp krijg ik in Dld ook een acupunctuurbehandeling.

En dan afwachten of Femara (=letrozole) heeft geholpen. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat nou de functie van die tabletten was. Meehelpen dat de follikels gaan groeien of de kwaliteit van de eitjes. En verder spuit ik de max dosis voor Menopur 450.

Nou even relaxen, ben erg moe van 2 x achter elkaar dik 3 uur rijden.

Liefs

Manouk

------------------------------

Ha Manouk,

Wat klinkt dat allemaal goed - mag ik je later -ben nu even beetje "er doorheen"- nog even mailen?

Heb vandaag = 7e dag snelle echo gehad om te bezien hoe het zaakje ervoor staat. De eerste ICSI liep namelijk volgens het boekje -helaas niet blijven zitten- en vervolgens heb ik ivm vakanties 2,5 mnd de pil doorgeslikt en daarna weer begonnem maar lichaam bleek volledig in de war te zijn. Iig om lang verhaal kort te maken, zijn vandaag 5 follikels geteld en endometrium ongeveer 4,5 mm en de gynaecoloog vond het matig, vond wel dat iets meer had mogen groeien - ze zijn nog in preant...stage, dus niet zo groot nog....

Enfin, laten wij het beste van hopen. Ik spuit dus niets, pas later om de eitjes te begeleiden maar als je nog tips of ervaringen etc. hebt, hoor ik dat heel graag.

Tot later -als het mag,

L.A.

Geplaatst

Hey LA,

Wel goed hoor, dat je 5 follikels al hebt! Zeker zonder medicijnen. Als er iig maar 1 of 2 groter worden, dan klein beetje med. en op naar goede emmies!

Succes he!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hallo dames,

Ik lees hier dat veel meiden in behandeling in Düsseldorf zijn. Ikzelf ben in behandeling bij het UZ Gent. Zijn er hier nog meer die in het UZG lopen?

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Wat een drukte ineens hier gezellig.

Manouk wat gaat het snel bij jou.

Marion fijn dat je weer terug bent en toch verder wilt proberen.

Claus ik neem aan dat ze je extra in de gaten houden, dat dit niet nog een keer kan gebeuren.

Zelf heb ik morgen de echo.

Ik ben blij dat ik dan eindelijk weet hoe het ervoor staat.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Vanochtend de laatste Menopur erin en nu maar afwachten of de kleine van 13 nog een groeispurt gaat maken en zaterdag toch mee gaat doen. Dit keer is het wel heel snel gegaan lijkt wel, maar als ik er over nadenk heb ik bijna altijd op de 10e dag na stimuleren een punctie gehad. Ik hoop zo dat de dokter nu een positieve uitslag heeft en dat ze niet weer leeg zijn. En dan 2 dagen in de zenuwen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. We hopen dat de Picsi ook daarbij gaat helpen. Pffff.

Leuk Marion dat je er ook weer bij bent. Dit keer hebben we besloten om geen PLD te doen. Ik ben een beetje huiverig geworden, nu ik gezien heb dat bij Shanna en ook bij jou er een goede emmie is teruggeplaatst, maar dat het uiteindelijk ook niet goed is gegaan. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar ik vraag me dan af of dat niet komt doordat er weer iets met de emmie gebeurt is in de behandeling (en wij doen nu Picsi=icsi en AH, dus ook allemaal al handelingen). Daarbij komt dat je ondanks PLD toch een vruchtwaterpunctie moet laten doen. Dus wij kiezen voor een TP. Spannend voor jou om evt in een ecd traject te gaan. Wellicht moet je man er nog even aan wennen dat het genetisch niet van jou zal zijn. Dr. S kan daar vast meer over vertellen. Je houdt ons op de hoogte he?

Mees, wat jij schrijft voelt ook zo voor mij...jullie zijn als vriendinnen. Gek he, dat je zo'n band met iemand opbouwt, terwijl je ze niet in het echt kent. Maar ja, wij zitten allemaal in hetzelfde schuitje en dat schept ook een band natuurlijk. Wij zijn dit keer via Nijmegen gegaan, omdat we op de radio hoorde dat bij Arnhem grensovergang veel oponthoud zou zijn door wegwerkzaamheden. Nu had ik die eergisteren niet gezien en gisteren zijn we voor de terugweg wel via Arnhem gegaan en toen was er niets aan de hand. De files waren bij Düsseldorf zelf, omdat de treinen zouden staken werd mij in de kliniek verteld. Er is ook een beurs tot 3 november, daarom zal het wel zo druk zijn. Heel veel succes morgen. Vraag vooral alles aan hem hoor. Ik denk dat je mijn antwoord Pbtje niet hebt gehad, zal het weer opnieuw sturen.

L.A. wat een goede score zonder hormonen zeg. Hopelijk gaat het met de stimulatie dan nog beter en zal het bms nog groeien. Ik heb geen tips want ik heb deze manier van stimuleren nog nooit gehad. Het enige is misschien acupunctuur er bij te doen. Heel veel succes en als je je weer wat beter voelt meld je je wel weer he.

Joske, Jeannet (mag ik je leeftijd weten?) en Rachel....go girls.... hopelijk kom ik jullie ook vergezellen. Hoe voelen jullie je?

Fijne dag allemaal!

Liefs

Manouk

Caroline, hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Ha lieve meiden!

Jemig wat een berichten! was even zoet met bijlezen ;-))

Denk veel aan de meiden die een positieve test hadden en bijna voor de echo mogen goh wat spannend! Nog maar 1 nachtje slapen Rachel!

En ook wordt er hier weer meer óf nagedacht óf actie genomen met ECD ben benieuwd hoe jullie dit gaan ervaren.

Jeannet, jij gaat goed zeg ow meid wat een dankbaar gevoel moet het toch zijn na al die bezoeken,emoties,teleurstellingen nu "gewoon" 13 weken zwanger te zijn!

Liefs weer voor jullie,

Elies

Geplaatst
Hey LA,

Wel goed hoor, dat je 5 follikels al hebt! Zeker zonder medicijnen. Als er iig maar 1 of 2 groter worden, dan klein beetje med. en op naar goede emmies!

Succes he!

Liefs, Mees

---------------------------------------

Dank dear Mees!!!

Geplaatst
Goedemorgen allemaal,

Vanochtend de laatste Menopur erin en nu maar afwachten of de kleine van 13 nog een groeispurt gaat maken en zaterdag toch mee gaat doen. Dit keer is het wel heel snel gegaan lijkt wel, maar als ik er over nadenk heb ik bijna altijd op de 10e dag na stimuleren een punctie gehad. Ik hoop zo dat de dokter nu een positieve uitslag heeft en dat ze niet weer leeg zijn. En dan 2 dagen in de zenuwen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. We hopen dat de Picsi ook daarbij gaat helpen. Pffff.

Leuk Marion dat je er ook weer bij bent. Dit keer hebben we besloten om geen PLD te doen. Ik ben een beetje huiverig geworden, nu ik gezien heb dat bij Shanna en ook bij jou er een goede emmie is teruggeplaatst, maar dat het uiteindelijk ook niet goed is gegaan. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar ik vraag me dan af of dat niet komt doordat er weer iets met de emmie gebeurt is in de behandeling (en wij doen nu Picsi=icsi en AH, dus ook allemaal al handelingen). Daarbij komt dat je ondanks PLD toch een vruchtwaterpunctie moet laten doen. Dus wij kiezen voor een TP. Spannend voor jou om evt in een ecd traject te gaan. Wellicht moet je man er nog even aan wennen dat het genetisch niet van jou zal zijn. Dr. S kan daar vast meer over vertellen. Je houdt ons op de hoogte he?

Mees, wat jij schrijft voelt ook zo voor mij...jullie zijn als vriendinnen. Gek he, dat je zo'n band met iemand opbouwt, terwijl je ze niet in het echt kent. Maar ja, wij zitten allemaal in hetzelfde schuitje en dat schept ook een band natuurlijk. Wij zijn dit keer via Nijmegen gegaan, omdat we op de radio hoorde dat bij Arnhem grensovergang veel oponthoud zou zijn door wegwerkzaamheden. Nu had ik die eergisteren niet gezien en gisteren zijn we voor de terugweg wel via Arnhem gegaan en toen was er niets aan de hand. De files waren bij Düsseldorf zelf, omdat de treinen zouden staken werd mij in de kliniek verteld. Er is ook een beurs tot 3 november, daarom zal het wel zo druk zijn. Heel veel succes morgen. Vraag vooral alles aan hem hoor. Ik denk dat je mijn antwoord Pbtje niet hebt gehad, zal het weer opnieuw sturen.

L.A. wat een goede score zonder hormonen zeg. Hopelijk gaat het met de stimulatie dan nog beter en zal het bms nog groeien. Ik heb geen tips want ik heb deze manier van stimuleren nog nooit gehad. Het enige is misschien acupunctuur er bij te doen. Heel veel succes en als je je weer wat beter voelt meld je je wel weer he.

Joske, Jeannet (mag ik je leeftijd weten?) en Rachel....go girls.... hopelijk kom ik jullie ook vergezellen. Hoe voelen jullie je?

Fijne dag allemaal!

Liefs

Manouk

Caroline, hoe gaat het met jou?

-------------------------------------------------------

Ha Manouk,

Dank - dankzij de opbeurende woorden weer van jullie -zie ook onder "Start na Echo" gestart door onze Gigi (Mom2b), heb ik weer wat moed en vertrouwen gekregen hoor.

Straks ga ik in mijn beste Rudi Carrell Duits Dr. Marx bellen, en vragen wat hij er van vindt, wat wijsheid is etc.

Enfin, als jullie het goed vinden klinken, geeft dat iig weer moed.

Manouk, wat geweldig ziet het er uit - zo spannend!!! Go for it, houd vertrouwen en positief blijven he?! De bevruchting komt echt zeker wel goed hoor!

Waarom slikte je ook al weer Feromana? Zal straks even vragen,

Nu dear all, go for it, denk aan jullie, tot later weer,

Hug,

L.A.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden