Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Claus, hé bah! Hopelijk kun je even lekker je gedachten verzetten tijdens je paar dagen Limburg,sterkte en hopelijk krijg je volgende week meer duidelijkheid.

Rachel,hoe gaat het met jou? Ik heb nog wel steeds last van gevoelige eierstokken,vorige poging helemaal niet kweet ook niet hoe dat komt?

Ja die Joske hé,als we toch es konden aansluiten dat zou toch geweldig zijn!

Liefs,

Elies

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Elies was de punktie heftiger dan de vorige keer, dat je last hebt van je eierstokken?

Bij mij eigenlijk helemaal niets.

Ik ben alleen erg moe, maar verder geen symptomen.

Volgens mij gaat het ook pas op dag 8 innestelen en dat zou morgen zijn.

Momenteel heb ik erg veel afleiding dus dat scheelt.

Ik vind het wel een raar idee dat dit de laatste keer is, maar heb daar ook wel weer vrede mee.

Geplaatst

Hi meiden,

@ Joske, wat super dat je positief getest hebt. Gefeliciteerd hoor! Drie keer is scheepsrecht, toch? Dus ik ga ook heel hard voor je duimen dat deze nu wel gezellig bij je blijft!

@Claus, wat vervelend. Je vermoedde het al, he? We staan toch best in goed contact met ons lijf dat we veel dingen wel weten een aanvoelen. Alleen ons hart speekt haar eigen taal en als dit niet hetzelfde is, worden we wel eens misleid. Sterkte om deze teleurstelling door te werken,w ant dta heb ik wel gemerkt: het moet er echt uit en dan is Limburg prima. Heerlijk door de herfstbladeren rennen en schreeuwen en misschien ook huilen. Het blijft verdrietig, hoe dan ook. Je gaat door, dat betekent dat er weer wat hoop in zicht is. Sterkte en succes!

@Elies: toi,toi,toi nu in de wachtweken. Spannend voor je. Ik duim voor je dat het gaat lukken!

De andere meiden ook veel succes verder....

Geplaatst

Rachel,heftiger eigenlijk niet. Zolang ik de aanwijzingen van de arts goed opvolg is het wel te doen. Heb wel de uren na de punctie ontzettend last van mn darmen gehad maar dat zou ook nog van de 2 zetpillen kunnen komen die vooraf ingebracht moesten worden. Heb al met al de wc wel een keer of 20 moeten bezoeken pfff.

Fijn dat je dr rustiger onder bent Rachel. Ik moet zeggen dat ik wel even een luikje in mn buik zou willen hebben.

En ben natuurlijk ook heel benieuwd of de 3 achtergebleven eitjes nog goed genoeg zijn voor de vriezer.

Elies

Geplaatst

Hallo dames,

Wat een verrassing om te lezen dat Joske zwanger is. Super gefeliciteerd!!! Ik ben even een tijdje afwezig geweest, want ik zat er even helemaal door heen met wat er allemaal was gebeurd en daarop nog eens 3 follikels die leeg waren. Ik heb me vanavond weer voor het eerst ingelogd en zie gelijk dat Joske zwanger is.....dat geeft moed. Want deze maand beginnen wij ook weer met een poging. Ik moet me verder nog even inlezen, maar wilde me vast weer even melden. Heel veel succes allemaal.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Ha Manouk!

Fijn weer een bericht van je te lezen.

Ja Joske is weer een voorbeeld voor ons dat het kán! laten we haar maar volgen.

Welke datum mag je weer van start?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi Manouk, goed dat je er weer bent! Af en toe is dat even nodig he, die afstand...

Ik zag je andere topic al maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik ben overgestapt van Gonal naar Menopur maar het heeft helaas niet geholpen (met zwanger worden ik had wel een goed aantal eitjes maar dat had ik de andere keren ook). Omdat het zaad deze keer dramatisch slecht was en ik denk dat het daar best aan kan liggen, ga ik de vierde poging toch weer met Menopur doen. Ik zag dat je al een paar reacties had dus waarom zou je er niet voor gaan? Kwaad kan het denk ik niet anders zouden ze het niet voorstellen? En inderdaad, Sannie is er zwanger mee geworden!

Succes en fijn dat je er weer bent!

Caroline

Geplaatst

Hai Caroline,

Lief je berichtje. Wat ontzettend rot dat het weer niet is gelukt. Doen jullie acupunctuur of hebben jullie er wel eens over gedacht? Een kennis van ons is (weliswaar een stuk jonger) zwanger door ivf. En ivm slecht zaad van haar vriend werd hij behandeld door een acupuncturist en dat heeft blijkbaar geholpen. Ik hoop zo dat het jullie nu wel gaat lukken.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi Elies,

Bedankt voor je berichtje. Het steunt me weer om terug te zijn op het forum merk ik. Wat goed dat je een TP hebt gehad van een topper. Dat deze maar goed mag blijven zitten he. Heb je al bericht over er eicellen ingevroren worden? Heel veel succes en sterkte op het wachtbankje.

Ik heb 16 oktober de uitgangsecho. Dan moet ik mijn menstruatie afwachten en op de 3e dag gaan beginnen. Dit keer hebben we in overleg met de arts besloten niet eerst een pilmaand te hebben, dus de exacte datum van menstruatie weet ik niet. Ik kon dit doen omdat mijn FSH waarde op de 1e cyclusdag 3,6 was. Volgens de arts heel goed. Hopelijk helpt het niet beginnen met de pil nu voor meer eitjes. Ik vind het nu extra spannend want dit zal onze laatste poging zijn.

Daarom doet het met goed te lezen dat Joske (hoe oud is Jos eigenlijk?) zwanger is. En nu wij nog!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Manouk,

Nee nog geen bericht gehad,verwacht dit in de loop van de volgende week pas te krijgen.

Volgens mij is Joske van mijn bouwjaar 1969 als ik het niet mis heb.

Gisteravond wel met mn lief afgesproken dat we ( mocht ik nog niet ongi zijn natuurlijk) volgende week woensdag gaan testen,de vorige keer werd ik een dag voor de officiele testdatum ongesteld. Was helemaal alleen thuis en voelde me zo ongelooflijk rot,ook al mocht deze keer weer negatief zijn dan heb ik geen zin in zo'n "verrassing" op de vroege morgen.

Als ik dr alleen al aan denk dan bonkt mn hart al...maar ja..

Succes lieve Manouk,en we steunen elkaar weer meis!

Elies

Geplaatst

Ha meiden,

Gister bericht gekregen van het zhuis, zijn er 2 in de vriezer gegaan zijn er echt heel blij mee.

Wat kan het toch raar lopen de 1e poging 6 gevonden waarvan 1 matig teruggeplaatst. En nu 5 gevonden, 1 toppertje teruggeplaatst en nog 2 in de vriezer.

Rachel,hoe gaat het met jou?

Joske, als je mss mijn berichtje leest hoe gaat het met je? Heb de laatste dagen veel aan je moeten denken dat wil ik je even laten weten.

Met de rest alles oké??

Liefs,

Elies

Geplaatst

Lief dat je aan mij denkt! Het gaat goed hoor, natuurlijk wel onzeker.

Vooral als ik verhalen lees bij degene waar de IVF niet gelukt is. Dan denk ik van...,pfff

een wonder dat ik weer zwanger ben, maar nu nog blijven!

Ik begrijp ook dat het voor jullie een lichtpunt is als een leeftijdgenoot zwanger is geworden, dat geeft toch hoop!

Voor mij was en is dat Sannie..., vindt het geweldig dat het goed gaat, ook al heeft ze hele spannende weken gehad, omdat het eerst niet helemaal goed leek met de test.

enne mijn bouwjaar is 1968, ben dus 42.

Mijn waardes zijn gelukkig nog wel oke, En ben ook betrekkelijk snel zwanger, maar de kwaliteit van de eicellen weet je niet. Ik dacht dat de kans op een MK 1 op 3 was, maar dat weet ik niet zeker. ik heb nu een MA en een MK gehad in 8 maanden tijd, dus zou nu wel eens heel mooi zijn als het nu goed zou gaan. Maar de eerste grote stap is gezet, nl het zwanger worden en we zijn er superblij mee!

Nu jullie nog meiden! Ik hoop zo dat er meer 40+ meiden bij komen.

ik ga voor jullie duimen :myfignerscrossed: !!

Liefs joske

Geplaatst

Elies wat goed nog 2 in de vriezer.

Maar laten we hopen dat deze niet nodig zijn.

joske ik heb ook in 1 jaar tijd 2 keer een miskraam gehad en mocht ik nou zwanger zijn, zou ik

pas gerust zijn als ik een hartje heb zien kloppen (misschien wel 2).

Wanneer heb je je eerste echo?

Manouk fijn dat je er weer bij bent.

Voor ons ook de laatste poging vandaar ook extra beladen.

Ik ben wel snel moe en voel van alles, maar dat had ik de vorige 2 keer ook.

Zaterdag zou ik ongesteld moeten worden.

We hebben dan openhuizen dag en zijn dus de halve dag thuis.

Kan ik lekker veel naar het toilet om te kijken.

Hoe voel jij je Elies?

Michaela hoe is het met jou?

Rachel

Geplaatst

Ja fijn om zo'n bericht te lezen als je thuis komt uit je werk! Hopelijk hebben we ze niet nodig maar in mn achterhoofd toch een prettige gedachte.

Hoe ik me voel,euhhh heb echt alleen ontzettende zere booby's kan bijna mn dekbed dr niet op hebben ;-)) voor de rest wel goed eigenlijk. Ben wel dagen aan't aftellen en mezelf proberen voor te bereiden uit zelfbescherming op een teleurstelling terwijl ik nu toch wel zou moeten weten dat je je daar niet op voor kan bereiden.

Rachel jij zit dr ook heel dichtbij meid,na hoeveel dagen werd jij de vorige keer ongi? Ik op één dag voor de officiele testdatum.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben ook weer back. Ik was even vakantie aan het vieren in het buitenland. En ook was er veel gedoe met de site, vandaar dat ik er ff niet meer op geweest ben. Maar...nu back. Super gaaf dat Joske zwanger is!!! Jeeeeeh!! Het kan!

Ik moet nog ff alles terug lezen, maar alvast iedereen veel succes met wachten en testen en alles.

Liefs, Mees.

Geplaatst

Elies last van je boobs, klinkt wel erg positief toch?

Ik voel eigenlijk niet zoveel meer.

Ik word standaard op dag 11 ongesteld, zou morgen zijn.

Het wordt een spannend weekendje voor ons.

Ha die Mees.

Geplaatst

Rachel,

Ik krijg volgens mij ontzettende zere boobs van de capsules. Pffff inderdaad spannend weer allemaal.

Ik zit weer in de achtbaan wel wel/niet gevoelens heel herkenbaar voor ons allemaal hier.

Ha Mees! hoe gaat het met je? weet je al wanneer je weer van start kan?

Liefs,

Elies

Geplaatst
...Ik begrijp ook dat het voor jullie een lichtpunt is als een leeftijdgenoot zwanger is geworden, dat geeft toch hoop!

Voor mij was en is dat Sannie..., vindt het geweldig dat het goed gaat, ook al heeft ze hele spannende weken gehad, omdat het eerst niet helemaal goed leek met de test

...Nu jullie nog meiden! Ik hoop zo dat er meer 40+ meiden bij komen.

Dank je Joske..hier ook de duimen dat het bij jou lekker goed blijft gaan en dat er maar veel meiden zwanger worden en ook blijven!!!

Geplaatst

Zo leuk om weer back te zijn!!

Net alles door gelezen. Fijn om te horen hoe het met iedereen gaat. Helaas is niet alles positief, maar we houden goede moed!

Met Sannie, nog maar 62 dagen!!, en Joske als voorbeeld! Zo gaaf Joske dat je ook zwanger bent! Heel veel succes in deze spannende weken!

En Rachel en Elies, gezellig op het wachtbankje. Ik hoop zo dat alles goed gaat! Ik weet nog goed hoe spannend dat is! Dat luikje om ff naar binnen te kijken....dat zouden we echt moeten hebben!

Claus, bij jou waren de follikels gesprongen he? Zo erg! Ik heb ook een x gehad dat het eitje (noem ik het) al gesprongen was voor de tp. Ik was ook heel erg verdrietig. Ik lag daar te huilen op de bijkomkamer. Ligt volgens mij ook n beetje aan de planning van de tp. Ik voelde toen al dat het al best ver was (qua slijmvorming enzo) en ik moest ook extra 'remmers' spuiten. Als het een dag eerder gepland was, was het volgens mij toen goed gegaan. Maar ja...je moet je toch 'overgeven' aan de deskundigen hoewel je zelf soms wat anders voelt.

Ik weet nog niet helemaal wanneer ik weer begin. Het is óf volgende week 1e echo, of 1 maand wachten. Ik wacht nog op het advies van de arts. Als er kansen zijn willen we het graag doen. Bij mij doen we het in de gewone cyclus, dus ik hoef bijna geen medicijnen te gebruiken. Daardoor heb je wel alleen maar 1 of hooguit 2 eitjes. Dus geen kans op cryo's. Het is natuurlijk wel minder ingrijpend. Maar als de kansen minimaal zijn denken we aan eiceldonatie. Maar nu is de vraag of we het nog 1 x 'gewoon' gaan proberen of meteen voor de eiceldonatie gaan. Komt ook een beetje door de kosten. Nog een poging zelf brengen natuurlijk weer kosten mee en de eiceldonatie is natuurlijk helemaal duur. En "eigen genen-andersmans genen" is ook weer een dilemma. Moeilijk, moeilijk.

Hoeveel pogingen hebben jullie gedaan? Voor mijzelf had ik iets van iig 4x omdat een jongere vriendin(27) bij de 4x keer ivf/icsi zwanger was. Dat zou betekenen nog 1x zelf proberen.

Succes allemaal!!! Vooral de 'wachters'!!! En Caroline, succes half nov!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi Mees,

Wat ik me nou eigenlijk al een tijdje afvraag: wat is de reden dat jij ICSI in eigen cyclus doet? Dat lijkt mij eigenlijk ook wel wat, maar ik weet helemaal niet wat de voorwaarden daarvoor zijn? Er is bij ons ook nooit over gesproken eigenlijk.

Ben benieuwd!

Caroline

Geplaatst
Hoi Mees,

Wat ik me nou eigenlijk al een tijdje afvraag: wat is de reden dat jij ICSI in eigen cyclus doet? Dat lijkt mij eigenlijk ook wel wat, maar ik weet helemaal niet wat de voorwaarden daarvoor zijn? Er is bij ons ook nooit over gesproken eigenlijk.

Ben benieuwd!

Caroline

-------------------------------

Dear all,

Neem mij niet kwalijk als ik even "inbreek". Las jullie verhalen en Mees specifiek sprak mij aan omdat ik na de eerste helaas mislukte ICSI ook ICSI doe in mijn eigen cyclus en dus weinig hormonen spuit waardoor inderdaad maar 1 of 2 eitjes.

Na eerste mislukte ICSI -prognoses waren wel goed- heb ik (helaas, altijd luisteren naar je eigen lichaam) vanwege vakanties deze zomer bijna 2,5 mndn de pil doorgeslikt waarbij ik aldoor doorbraakbloedingen had. Endelijk waren deze opgehouden en toen begon ik met de 2e poging = 5 dgn 225 Menopur. Nu, dat werkte helemaal niet zeg....hl naar, maar mijn lichaam was volledig nog in slaap, vlgns mij door het lange doorslikken. Gelukkig kwam het langzaam op gang, maar was zo overstuur en van het pad af dat ik ben gestopt met deze poging, voelde niet goed etc.

Vervolgens is lichaam in de war geraakt tov mijn lichaam voor de eerste ICSI waar ik regelmatige cyclus had en ook altijd ovuleerde (met testen kon ik zien en ook met cervixslijmvlies) - Na de 2e poging was mijn ongesteldheid 1,5 week later en ging alles langzamer, echt naar want je herkent je eigen lichaam niet!! Dr Scholtes zei dat hij dit wel vaker zag en dat we nog door kunnen gaan als wij dit willen...

Enfin, en daar ben ik nu, en doen wij dus ICSI in natuurlijke cyclus. Edoch ik merkte dat mijn lichaam nog niet helemaal in balans is, en follikels -nu wel meer dan eerder, te weten 8!- groeien langzamer dan tijdens eerste poging, maar nu dus natuurlijk en vervolgens 2 dgn 150 Menopur gespoten en 0,25 Cetrotide, maar helaas was de winnende follikel slechts langzaam gegroeid tov de week ervoor, heel gek (15,4 mm en endo was 10 mm). Nu, ik had geen zin om heel veel hormonen bij te spuiten dus heb gezegd dat ik liever wil wachten tot alles in balans is de volgende cyclus en dan er vol voor te gaan en dan lukt het wel!!! (hoop en dromen doen leven)

Heeft iemand ervaring met mijn verhaal, i.e. dat het lijkt alsof je lichaam beetje vertraagd tov eerdere situatie?

Echt stom, heb ook accupunctuur behandelingen en dat helpt vlgns mij wel, dus moet het vertrouwen houden, als is het moeilijk vind ik....

Hug voor allen,

L.A.

Geplaatst

Hoi Caroline,

Toen ik bij S kwam is dat hormoongehalte gemeten. Hij zei dat dat niet zo hoog was (dus weinig eivoorraad) en adviseerde om het in de eigen cyclus te doen. Volgens mij is het zo dat met mijn gehalte er ondanks het spuiten van menopur (oid) er niet zoveel extra eitjes bij komen. Hij heeft dat niet precies uitgelegd, maar volgens mij is dat de reden. Een beetje 'zonde' om veel te spuiten met weinig extra opbrengst. Zo kwam het op mij over.

Hij is nooit zo van de uitgebreide uitleg, S.

Ik moet zeggen dat ik de lange en korte kuur van medicijnen heb gedaan ergens anders en dat idd dat niet heel veel extra eitjes opleverden. Je moest dan minimaal 3 goede follikels hebben voor een punctie en dat had ik dan precies. Wel ongeveer 7 in wording, maar dan 3 die echt goed door groeiden. En dan had ik 2 die goed waren om te bevruchten en werd(en) er 1 of 2 terug geplaatst.

Ik moet zeggen dat dit me wel goed bevalt. Je kunt kort van te voren beslissen (1e dag ongi) of je een nieuwe poging wilt doen en je hoeft niet die bergen medicijnen te spuiten. Idd zoals LA zei 1 of 2 dagen beetje menopur en cetrotide om de eisprong tegen te houden. Zo super. En tot nu toe is mijn ene goede eitje steeds bevrucht. Zo fijn. Nu nog innestelen....!

Ik heb trouwens besloten nog 1x het op deze manier te proberen. Het kan alleen niet deze cyclus want ik kreeg mailtje van I dat S op vakantie is. Dan wacht ik maar een maandje.

Dan gaan we misschien samen, half november...gezellig!

En wordt het niks, dan optie eiceldonatie.

Het gaat zowiezo goed komen...!

Liefs, Mees

LA, is prima hoor. Altijd goed andere ervaringen te lezen.

Ik heb ook altijd een hele regelmatige cyclus en ook goed slijm (lekker praatje) normaal.

Het is niet echt anders geworden door alle pogingen. Na een volledige poging kan het wel iets langer duren voor je weer ongesteld bent. Daarom slaan ze ook vaak een maand over voordat je een nieuwe poging kan wagen. Dan is alles weer een beetje op orde in je lichaam.

O ja, ik snapte niet helemaal je verhaal vh doorslikken van de pil. Moest je dat doen of deed je dat zelf? Ik kan me voorstellen dat dat je cyclus een beetje van slag bracht. En wb je follikel van 15,4; is al best groot toch? Ik had ook x een kleine, maar die werd goed bevrucht. Nou ja, blijft lastig. Ik laat me vaak maar leiden door de arts. Als hij het groot genoeg vindt, dan ik ook :-)

Wel interessant dat je accupunctuur hebt. Wat doet dat precies?

Succes!

Mees

Geplaatst

O ja, Caroline, nog ff:

Volgens mij kan je deze manier (eigen cyclus) dus zo doen, als je het vraagt aan de arts.

Liefs, Mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden