Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dear girls,

Dank voor de lieve woorden!!! Helpt, ga proberen het licht weer te zien, er zijn nog eicellen, dus hopelijk zit er die ene goeie tussen!!!!

En voor de rest, Gigi, Manouk, Mees - ben hl blij voor jullie, echt!!!

En de anderen, jongens laten wij zo denken: goed voorbeeld, doet goed volgen.

Morgen dus weer echo, en hoop toch zo dat het goed gegroeid en we er voor kunnen gaan...vind het zooooooooooo moeilijk te accepteren dat de tijd ons heeft ingehaald, laten wij hopen dat het nog niet zover is....

Big hug,

L.A.

*

probeerde een smiley met positieve energie te versturen, maar weet niet hoe je dat moet doen, probeer het nog een keertje:

:positive energie:XX

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joske wat een klotebericht, heel veel sterkte de komende tijd!!

Rachel geweldig, ga zo door!

Manouk, op naar de TP, fijn dat er drie eitjes in zaten!

Dat was het weer even, ik moet zoveel bijlezen na 4 dagen vakantie... De rest ook succes natuurlijk.

Caroline

Geplaatst

Haha Marion! Leuke reactie!

Manouk, helemaal top!!!!! Super goed, 3!!! Morgen weer heel spannend. Doe lekker rustig aan en laat je in de watten leggen!

LA, ha, zie dat het gelukt is met de smiley! Yes! Had het op het andere topic ff uitgelegd :) Heb daar nog bericht geschreven. In het kort: Komt goed!!! Je gaat gewoon lekker naar de echo en we duimen allemaal voor een mooie groeispurt van je toppertje.

Joske, we denken aan je meid!

Allemaal heel veel succes/sterkte met alles

:hello: Mees

Geplaatst

Manouk,

Even een berichtje van mij om te laten weten dat ik aan je denk!

Hoop je snel te lezen hier met een mooi bericht.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi allemaal, heb even niets geschreven maar wel meegelezen hier.

Joske, sterkte!

Iedereen die aan het wachten is op de volgende stap in het proces: veel succes.

Heb zelf goed nieuws gekregen! Ik heb 17 oktober een tp gehad van twee, afgelopen weekend thuis positief getest en vanmorgen was de bloedtest ook goed! Het is erg onwerkelijk. De eerste ICSI hadden we slechts twee eicellen van matige kwaliteit en geen bevruchting. Bij deze tweede poging overgestapt van Gonal-F op Menopur 300. Nu hadden we drie eicellen waarvan twee bevrucht en teruggeplaatst! We zijn heel blij en een beetje confuus.

Groetjes Menta

Geplaatst

hoi Menta! Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

Wij zijn deze poging ook overgestapt van Gonal-F op Menopur 300 met eveneens een positief resultaat! Spannend he! Ik heb woensdag eerste echo....pfffff ZO spannend!

(Jij loopt toch ook in Breda, of ben ik nou in de war?)

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hoi Lot, jazeker loop ik ook in Breda! Ze doen het goed daar, waren ook erg blij voor ons vanmorgen! Ik was jou ook al aan het volgen hoor. Spannend joh, woensdag je eerste echo! Je hcg was in ieder geval geweldig hoog toch? Ben benieuwd wat je te zien krijgt. Wij mogen 22 november als alles goed blijft gaan voor de echo.

Geniet ervan woensdag!

Groetjes Menta

Geplaatst

Ha meiden,

@Menta, weer een bericht wat ons toch ook moed geeft! Van harte,en begrijp dat je confuus bent en je oren en ogen niet gelooft.

@Lot, bijna is het zover meis nog 2 nachtjes slapen. Laten we hopen op een prachtige echo van jullie wonder.

@Joske,je bent in mijn gedachte.

@Rachel,meid hoe gaat het met je? voel je je zwanger ;-)) ? Wat een prachtig bericht mochten we toch van je lezen vorige week.

Liefs voor jullie en voor iedereen natuurlijk op "ons"topic.

Elies

Geplaatst

Menta gefelciteerd.

Elies hoe is het met je vader?

Manouk ik heb al een paar keer gekeken of er een bericht van je was.

Hoop dat je morgen mag.

Hier voel ik me behoorlijk zwanger.

Net de afspraak voor de tweede echo vervroegd naar 12 november.

Daarna een intake voor een prenataal onderzoek (vlokkentest)

Claus hoe gaat het met jou?

liefs

Geplaatst

Hoi Manouk,

Ik sta voor een vergelijkbaar dilemma. Ik ben 44 jaar. Heb sinds anderhalf jaar een goede stabiele relatie. Samen willen we dolgraag een kind. Volgens mijn gyn. zijn er geen lichamelijke klachten bij ons. Ik zit niet in de overgang, heb voldoende goede eicellen; kortom geen problemen. Op mijn leeftijd na dan. Gezien mijn leeftijd kom ik volgens hem niet meer in aanmerking voor een behandeling in Nederland. En een buitenlandse kliniek zoals Dusseldorf raadde hij mij ten zeerste af omdat de kans door inmenging van buitenaf (ivf e.d.) de kans op een zwangerschap juist zou verminderen omdat ik gezond ben. Hij zegt dat op mijn leeftijd de kans om via de natuurlijke weg zwanger te worden 10 procent is. En die kans wordt niet groter met ingrijpen van buiten zoals ivf. Mijn vriendinnen (met kinderen) zeggen: ga ervoor. Maar ik twijfel enorm. Wat als ik door ingrijpen die kleine kans die ik nog heb verknal? Moet ik de natuur niet gewoon haar gang laten gaan. Maar ik word gek van het niets doen, het twijfelen. Daarom ben ik blij jouw bericht te lezen. Jouw arts heeft jou zelfs aangeraden om te gaan. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Wat heeft jouw arts gezegd over kans om zwanger te worden? Het is zo moeilijk om een beslissing te nemen. Voelt als een soort nu of nooit. En er zijn over het algemeen zo weinig vrouwen van onze leeftijd die voor dit dilemma staan. Ik wens je in ieder geval erg veel succes en hoop meer te lezen over jouw ervaringen. En ik hoop voor je dat je snel zwanger wordt.

Groetjes, Petruschka

Geplaatst

Menta, wat een geweldig nieuws. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben heel blij voor je.

Lieve luitjes, voor ons minder leuk nieuws......van de 3 follikels was er 1 niet rijp en 2.......niet bevrucht! We zijn er helemaal ondersteboven van en begrijpen er niets van. We hebben nog nooit gehad dat er geen bevruchtingen waren en nu zelfs 2. We hadden er op gerekend dat er in ieder geval 1 bevrucht zou zijn. Het was vandaag een feestdag in Dld. Morgen kunnen we het hoofd van het laboratorium bellen om te vragen of ze kunnen achterhalen wat er is gebeurd. We zijn in shock allebei.

Liefs

Manouk

Geplaatst

@Rachel, mag ik vragen waarom niet alleen een vruchtwater-punctie? Je weet dat er in de placenta ook maternale cellen zitten en dat pakte bij mij niet goed uit vwb. de vlokkentest en moest alsnog een vw-punctie.. die was wel goed (GELUKKIG!) en het vruchtwater bestaat natuurlijk helemaal uit de cellen van de beeb...

@Manouk.. ow lieffie, ik vind dit weer zo verdrietig om te lezen..ik vind het zo verschrikkelijk rot voor jullie: teleurstelling op teleurstelling en dat vreselijke verdriet elke keer... dikke virtuele knuffel van mij...

@Petruscha, welkom hier in dit topic.. en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben dat je artsen IVF hebben afgeraden. Bij ons was het juist andersom! En ben ze dankbaar, want na 1 gewone IVF, 1 afgebroken IVF ivm dominant follikel, zijn wij van de laatste zwanger geworden..

Wij zijn vorig jaar (precies een jaar geleden vandaag) begonnen en was toen 43. Ik zou als ik jou was een second opinion aanvragen. Weet trouwens niet waar je woont, maar wellicht ook dat Belgie een optie is. Lees hier hele goede berichten op het forum over. Succes!

Geplaatst

@Sanne Dank je voor je reactie. Het is fijn om feedback te krijgen. Heb via diverse organisaties een second opinion gevraagd. Maar daar word ik niet wijzer van omdat dikwijls ik uiteenlopende antwoorden krijg. Vriendinnen en familie (die zelf kinderen hebben gekregen toen ze rond de dertig waren) zeggen doen! En via zorgverzekeraar heb ik een officiele second opinion van arts gevraagd maar mijn gyn. is deskundige op gebied van voortplantkunde en tot nu toe is er geen andere arts gevonden die mij wil informeren. Daarom ben ik zo in de war. Fijn om jouw verhaal te horen. Wat zei jouw arts?

Geplaatst

Manoek, wat een ellende! Ik had in augustus ook geen bevruchte eicellen en dat voelde als een klap uit onverwachte hoek. Ik hoop dat je morgen wat antwoorden krijgt maar je schiet er nu even niks mee op! Sterkte!

Petruscha, jullie hebben allebei al wel wat onderzoeken gehad (ook je vriend?)? Ben ook wel verbaasd om te lezen dat ze je ivf afraden. Wij hoefden hier geen keus in te maken omdat we door ziekte van mijn vriend aangewezen zijn op icsi. Lijkt me een lastige situatie voor je. Hopelijk krijg je nog wat informatie via dit forum waar je wat aan hebt! Succes!

Groetjes Menta

Geplaatst

Hoi Lot

Ik kom er even tussen, leuk om te horen dat er meer mensen lopen in Breda. Hopelijk komen we elkaar een keer tegen.

Gr. remci

Geplaatst

@Menta Ja, mijn vriend en ik hebben diverse onderzoeken gehad: echo's van eileiders, eicellen, baarmoeder, bloedonderzoek, hormonen. De hormoonwaarden waren half jaar geleden wat aan de lage kant, maar daar slik ik nu medicijnen voor en die waarden zijn nu ook goed. Kwaliteit zaad van mijn vriend is ook prima. Medisch gezien is er niets meer wat ik kan/mag doen in Nederland. Ik sta open voor jullie reacties/adviezen.

Groetjes, Petruschka

Geplaatst

@Manouk, niet te geloven! Heb je 3 mooie eicellen en dan gebeurd er dit!!! Geen woorden voor. Sterkte meid! Dikke knuf.

@Rachel: wat fijn dat je je nu echt zwanger voelt! Gun het je zo!

Hier verder nog geen aktie. Word de laatste maanden altijd rond de 26/27ste dag ongi en het is nu dag 28 en nog NIKS! Wil zo graag weer beginnen en dan krijg je dit! Nou ja, we wachten maar "rustig" af! Pffffff!

@Petruschka: succes met het nemen van een beslissing meid, kan niemand je mee helpen maar ik hoop dat je hier wat adviezen krijgt zodat je dit mee kunt nemen in je keuze.

@Menta: wat een super goed nieuws! Gefeliciteerd!

@Elies, Caroline en Mees: jullie ook nog steeds "geduldig" aan het wachten? Spannend hoor!

Groetjes allemaal en veel liefs Claus.

Geplaatst

Manouk... wat een klotebericht van jou, had ik niet verwacht! Heel veel sterkte voor jullie de komende dagen, meer kan ik helaas niet doen...

Knuffel, Caroline

Geplaatst

Hi Remci, ah toch nog iemand uit Breda! Op het "in welk zkh loop jij"forum was ik nog niemand tegengekomen. En behalve Menta, had ook nog niemand zich gemeld. Waar sta jij in het proces op dit moment? Gek he, misschien hebben we elkaar al lang een keer gezien, maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet haha!

Ik zit iig a.s. woensdag om 10:25u op de grote paars/blauwe bank te wachten op mn 1e echo!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hey Claus,

Gek toch, hoe je zo naar een ongi kunt verlangen..... wat zitten we met zn allen toch in een bizarre situatie.

Ik roep met de regelmaat van de klok "pfffff je zult maar kinderen willen......"

Het blijft een grote tombola....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lieve Manouk,

Echt heel erg!! :icon_pale:

Zijn jullie al zó ver en dan dit?! Echt niet eerlijk!

Ik hoop dat jullie morgen wat wijzer worden, maar wat een ellende. O, ik leef heel erg mee.

En houd de moed erin hoor! De andere keren waren de eitjes wel bevrucht. Dat is een heel goed teken. Houd daaraan vast!

Super veel sterkte!!

Grote knuffel,

Mees

Geplaatst

Hey Claus, ja net als jij aan het wachten op ongi. Duurt altijd langer als je er op wacht!

Rachel, Lot, Menta, lekker aan het zwangeren! Yes!

Caroline, alles ok? Je gaat bijna weer beginnen he?

Elies, hoe is het ermee?

Petruschka, ik zou zeker voor een second opinion gaan. Gewoon een afspraak maken bij een willekeurig ziekenhuis. Je hoeft helemaal niet te zeggen dat het om een 2e opinion gaat. Je zegt dat jullie denken over ivf en daarvoor een afspraak willen maken. Dan heb je iig van meerdere artsen info en kunnen jullie zelf besluiten wat je wilt.

Meiden, succes met alles!!

:goodluck1:

Mees

Geplaatst

Ha meiskes,

Manouk toch! ow meisssie wat een drama pfffff had zo'n goede hoop voor jullie en nu dit! en hoe nu verder.....

Rachel goed te lezen dat je je zo zwanger voelt hihi,goed van je om ook echo nummer 2 naar voren te schuiven.

Met mn pa gaat het naar omstandigheden redelijk,knapt heeeeeeel langzaam op en we zijn ons ervan bewust dat het een heel groot wonder is dat hij nog bij ons is.

Lot,nog 1 nachtje slapen spannend meis!

Ik wacht net als andere meisjes hier op mn ongi zal vermoed ik zo half volgende week wel zover moeten zijn. Of niet hihi soms heeeel soms hoop ik op een "spontaan" wonder.

Nu maar weer rap aan de arbeid.

Liefs,

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden