Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Claus, ik hoop dat de tp goed gegaan is?!

En joske, jij had toch ook de tp vandaag?

Voor ons gaat het dinsdag beginnen met de uitgangsecho, reuze spannend vind ik het

Groetjes

Geplaatst

Claus!! Jippie!!!!! Helemaal geweldig. Je bent idd nu al klaar waarschijnlijk. Laat snel weten hoe het is gegaan! En 1 of 2! Gaaf hoor!!!!

En Joske, hoe is het met jou? Ik hoop ook goed!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Terugplaatsing gehad van 1 mooie embryo!!! De andere was "abnormaal" gedeeld en dus niet te gebruiken. Dit kan komen doordat er 2 zwemmertjes de eicel zijn binnengedrongen (ze waren wel erg enthousiast! Haha) en dan krijg je die rare deling. Kan je in principe wel zwanger van raken maar gaat altijd fout. Dus ik ben ontzettend blij met die mooie andere!!! Nu maar goed warm houden! Hihi.

Bedankt voor het meeleven meiden! Echt zo fijn!

Alle liefs Claus!

Geplaatst

Gaaf Claus!! Helemaal super!! (Wat grappig, die enthousiaste zwemmertjes. Met z'n tweetjes maar liefs. Dat zijn nog eens 'bikkels'. )

Nu heerlijk de mini-uk koesteren en op naar n beebje!! Ik duimmmmm....!

Xxx, mees

Geplaatst

jaaa, wij hebben ook een tp gehad van 1 cryo, helaas is de 2e niet goed ontdooid. Maar gelukkig is er nog wel 1 overgebleven.

wel de laatste cryo van de eerste ivf. Dus van de 5 cryos waren er 2 oke, niet zo veel dus.

Claus, super meid! lopen we gelijk, gezellig!

moet nog ff bijlezen, reageer later wat uitgebreider.

liefs joske

Geplaatst

Mees ik begrijp dat het nu echt gaat beginnen met ecd?

sorry een tijdje niet echt veel op de site geweest, ik moest mijn laatste MK een plaatsje geven.

Wat spannend lijkt me dat. je doet het voortraject in DD toch? Ik vindt het reuze interesant. Het lijkt me ook dat je kansen om zwanger te worden enorm ermee worden vergroot.

We hebben er ook wel eens over gehad, maar mijn man vind het een bezwaar dat het kindje dan niet mijn DNA heeft.

Misschien als het echt niet lukt om zelf zwanger te worden, dat ie dan verder denken wil, maar tot nu toe niet.

Lot en Rachel, wat ben jullie al ver!! gaaf dat het zo goed gaat. Gelukkig ook een goede punctieuitslag, rachel! top.

liefs joske

Geplaatst

Fijn Joske dat er 1 cryo goed ontdooid is! Ik had er ook liever 2 teruggeplaatst gekregen maar we hebben maar 1 goeie nodig toch?

Leuk dat we samen opgaan. Wanneer zou jij mogen testen?

Liefs Claus

Geplaatst

Hey Joske, ook super dat je een goede cryo hebt en al de tp gehad!!! 1 is genoeg!! Helemaal geweldig! En precies samen met Claus; makkelijk ook voor 'ons' om bij te houden. Hoeven we maar 1 datum te onthouden, hihi!

Kan me voorstellen dat je ff rust wilde, na je mk. Zo erg! Fijn dat je er nu weer bent en dus al in de ww! Ja, ecd gaat binnenkort beginnen. Idd via DD. Heel spannend allemaal! Jep, het vergroot de kansen wel veel. Vandaar dat we het zo doen. Begrijp zeker dat je partner moeite heeft ermee. En... het kan het ook met minimale kansen lukken, zoals bij moto. En bij jullie 2 gaat het nu lukken natuurlijk!!!

Ik houd je op de hoogte hoe het gaat. Nu nog ff wachten op ongi en dan actie...!

Xxxx, mees

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik lees al heel lang mee, in augustus liepen we gelijk op Mees, ik had toen de terugplaatsing van een toppertje, was mijn 2ICSI poging maar helaas voor ons beide, inmiddels heb ik al weer een poging gedaan en ondanks 2 mooie eicellen helaas geen bevruchting. Ik wacht nu op mijn ongi en dan starten we rond de 18e een 4e poging in DD. Dat is voor ons 2,5 uur rijden, maar ik vind het ergste dat ze daar de punctie onder narcose doen, ik heb er namelijk nog nooit een centje pijn van gehad en vind het dus grote onzin, ook altijd maa heel weinig follikels max 3 grote en 2 kleintjes. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee. Eigenlijk is dit al onze 5e poging binnen een jaar, maar de eerste keer een ontsnappings IUI gehad. Hoewel ik steeds er erg nuchter tegenover heb gestaan, twijfel ik nu of het allemaal wel zin heeft of ik het nog wel wil wordt deze zomer 44 en denk dan steeds als oma straks op het schoolplein van je eigen kind te worden aangesproken. Maar aan de andere kant is het ook echt nog steeds een droom..... Ik hoop dat voor ieder de dromen in 2011 uit mogen komen en gelukkig zie ik hier ook 'oudjes' waar het wel gelukt is.... Claus en Joske zet hem op; nog maar 8,5 maand!!! ;-)

Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven, zal het helaas wel moeten beperken want ik heb een zeer drukke eigen zaak, dus meestal alleen laat in de avond en ik weet dat we op tijd naar bed zouden moeten!

Maar voor nu welterusten allemaal en iedereen veel succes.

Groet,

Vlok

Geplaatst

Hoi Vlok, welkom bij de oudjes! Ik zou me maar niet druk maken om met oma te worden aangesproken, je bent echt de enige niet die op latere leeftijd een kind krijgt, zie dit topic! En zo wel, so what! Mijn vader heeft dat ook wel eens gehad, helemaal niet oud maar vroeg grijs, hij moest er erg om lachen destijds...

Ik wil je heel veel succes wensen!!

Caroline

Geplaatst

Claus en Joske ik wens jullie heel veel succes.

Rustig aan.

Chablis dat is heftig dat je in het ziekenhuis moet blijven tot je bevalling, dat is nog 3 maanden toch?

Is het zo erg?

Je hebt toch een hoge bloeddruk?

liefs

Geplaatst

Hoi Vlok,

Ook welkom bij ons "oudjes". Ik herken het wel hoor je afvragen of je niet te oud bent. Maar je bent zo oud als je je voelt. Er zullen altijd mensen zijn die er iets van vinden...maar het gaat om jou en zoals Caroline ook zegt so what?

Groetjes

Geplaatst

Hey Vlok,

Wat leuk dat je er bent! (Je had toch eerder geschreven toen?)

Ik lees jouw stukje net en ik toen ik aan kwam bij het stukje over die narcose dacht ik: He, ff checken of ik dat niet heb geschreven. Ik heb dat dus precies hetzelfde. Dat vind ik het grootste nadeel in DD. Ik heb ook nooit last van de puntie. Ik had er 3 voordat ik in DD kwam, zonder narcose dus, en heb nooit iets gevoeld. Net als jij had ik altijd maar 3 of 2 eitjes. Toen ze in DD vertelde dat het daar met narcose was heb ik telkens aangegeven dat ik het zonder narcose wilde. Dat vinden de narcotiseurs daar eigenlijk niets. 'Ja maar....Dr S wil niet dat we een eitje verliezen doordat je misschien schokt...en dergelijke opmerkingen. Maar het is gewoon niet goed voor je en als het niet nodig is, moeten ze het niet doen. Mijn tactiek is het steeds uitgebreid te zeggen tegen de narcotiseur (bij Irma of S zeggen helpt niet, want die zeggen dat je het met de narcotiseur moet bespreken). Dan als je de kamer inloopt voor de punctie het nogmaals heel duidelijk zeggen tegen die narcotiseur (want die is het dan alweer vergeten) en dan krijg je (ik althans) een hele lichte narcose. Ik ben er dus wel gewoon 'bij'. Ik hoor van anderen dat ze helemaal weg zijn tijdens de narcose maar dat ben ik dus niet. Ik vind de lichte narcose nog overdreven, maar het is niet anders. Dus heeeeeeeeeeeeel duidelijk het steeds 'eisen'.

Zo grappig dat jij hetzelfde hebt! En ook nog eens samen de icsi poging!

Ik ga ook weer beginnen als ik ongi word alleen duurt mijn traject iets langer. Lopen we een beetje gelijk op.

En dat oud zijn?! Ligt er helemaal aan hoe je je voelt. De ene is oud met 30 en de andere nog niet met 50. Uiterlijk én innerlijk. Dus lekker belangrijk wat de buitenwereld vindt en helemaal er voor gaan. Daarbij zijn we hier allemaal rond die leeftijd en voelen ons JONG!! (behalve dat onze eitjes dat niet altijd doorhebben, hihi)

Veel succes he!

Liefs, Mees

Geplaatst

Meiden ik heb net een autoongeluk gehad en maak me toch een beetje zorgen over mijn beebje.

Net de verloskundige gebeld en ik zou het wel prettig vinden om even een echo te krijgen of het hartje te horen.

Zelf heb ik het idee dat het wel meevalt.

Ben alleen tegen een paal gegleden met 70 km. per uur vermoed ik.

Geplaatst

He getver, dat is schrikken!! Zou inderdaad even een echo doen hoor, anders slaap je niet vannacht!

Ik ben toen ik 3 maanden zwanger was een keer door mijn enkel gegaan en gevallen en mocht gelukkig dezelfde dag even komen kijken of het goed ging... Wat zei de verloskundige dan? Ze kunnen wel wat hebben hoor, komt vast goed! Succes!

Geplaatst

ik mag na het spreekuur langskomen om het hartje te luisteren gelukkig.

Ze zei dat het beebje wel heel stevig zit, maar omdat het nog zo klein is, zou je het

niet voelen als er iets mis is.

Geplaatst

Jeetje Rachel, wat schrikken zeg! Gelukkig goed nieuws! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent!

Je spieren zullen wel verkrampt zijn na zo'n klap. Sterkte meid!

Liefs Claus!

Geplaatst

@ Rachel, wat fijn dat alles goed was bij de echo. Kan mij voorstellen dat je enorm geschrokken bent. En dat je nu je rug voelt zullen inderdaad wel je spieren zijn. Die hebben een flinke optater gehad. Blijven bewegen hoor en lekker warm houden , warme douche, of zo'n rode lamp.

@ Mees, zoals jij het beschrijft is precies zoals ik het ook ga doen als wij tzt voor de punctie komen. Ik wil geen narcose, is ook gewoon onzin. Alleen als je heel erg nerveus bent en daardoor volledig van de kaart bent is een narcose fijn. Heeft ook met geld te maken: elke narcose is leuk verdient voor ze.

@ Claus, dank voor je steun.Voor jou ook spannende tijden!

Morgen op tijd de deur uit. We hebben om 09.20 de afspraak. Voor ons is het 2 uur rijden zonder file. Op zich goed te doen.

Groetjes

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden