Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom Jolein,

Wij zijn erg gezellig hier hoor. Leuk dat je erbij komt. En zeker is het vaak zwaar. Hier kun je lekker over alles praten.

En....die 4 follikels zijn top hoor. Normaal inderdaad maar 1. Dus toch weer 3 extra. En...er is maar 1 goede nodig!

Dus lekker laten kletsen die dokter en heel blij zijn met 4! Helemaal top hoor. Veel succes!

Liefs, Mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi Lady Amsterdam,

Ik zit wel in DD maar bij de duitse arts dr Kissler, ik was gewaarschuwd voor de haast die dr S nog wel eens schijnt te hebben. De dosering is hoog 300 gonal en 150 menopur + 2x daags clomid, na 6 dagen citroide en misschien verhogen.. Ik maak weinig eicellen aan vandaar, maar ik hoor hier steeds meer over een natuurlijke cyclus, begrijpt ik goed dat het dan pogingen zijn zonder hormonen? want om dat ene eitje meer (ik heb er tot nog toe altijd 1 of 2 gehad) wil ik eigenlijk die troep ook niet in mijn lijf, de kilo vliegen er ook aan!

Ik ben trouwens 43. Ik hoorde dat je in DD ook heel goed bij ene dokter Tanja terecht kunt, zij is onlangs haar eigen kliniek begonnen en heeft altijd in de DD kliniek gewerkt. volgens mijn acupuncturiste is zij ook rustiger en meer van de uitleggerige zeg maar.

Hoi Claus de moet niet laten zakken hoor, gerommel in je buik kan ook een goed teken zijn!

Chablis, sterkte en ik hoop dat je baby nog een poosje bij je kan blijven zitten is altijd beter, maar je moet zelf natuurlijk ook geen risico lopen, dat is voor beide niet goed. Nogmaals sterkte en hopelijk houd je binnenkort een wolk van een baby in handen.

Voor alle andere, toi toi toi!

Groet,

Vlok

Hey Vlok,

Ff over wat je schreef wb die natuurlijke cyclus. Ja, dat vind ik heel fijn. Je krijgt zo veel minder medicijnen binnen en inderdaad scheelt het maar 1 of 2 eitjes met als je wel het hele traject zou doen met al die medicijnen. Zeker iets om over na te denken.

Jouw dokter klinkt goed. Idd is S vaak gehaast. Heel goed dat je toen je dat hoorde, verder hebt gekeken. Nu ik eenmaal bij S ben, is het lastig om over te stappen binnen de kliniek. Maar ben verder wel tevreden hoor, maar dat hele korte en snelle is ook niet mijn stijl.

Hey Claus, meid, ik duim en duim voor je. Ja, ik zou ook gek worden van alles wat je voelt. Blijf relaxed he. Kan ook juist een goed teken zijn. En hoef je niet utrogestan tot de testdag te gebruiken? Ik altijd wel.

Hey Sas, het aantal kan heel erg verschillen. Van 2 tot 15. Maar meer dan 10 is toch wel uitzonderlijk voor onze leeftijdgroep. Veel succes he!

Hey Joske, hoop zo dat het allemaal goed gaat. Ik duim ook voor jou hoor. En misschien is de hoofdpijn wel van de spanning en heeft het niets te maken met mini ukje. Over hoeveel dagen mag je testen? Sterkte met de laatste loodjes, net als Claus.

Hey Lot, zwanger én trouwen?! Wauw! Jij gaat goed hoor! Proficiat!

En Moto, jij schiet alweer lekker op. Zo gaaf.

Meiden, hier alles ok. Moe dus stop ermee.

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik snap er niks van, ik heb toch gisterenavond echt op het forum gezet dat ik...................................EEN POSITIEVE ZWANGERSCHAPSTEST HAD GISTEREN!!!!

YEEEEEEEEEEEEH!!!!

Nog zo onwerkelijk! Heb vanmorgen de test nog maar een keer gedaan met ochtendurine en er staat echt: ZWANGER 2-3!!!

Liefs Claus

Geplaatst

Jippie Claus wat geweldig gefeliciteerd meid.

Wordt al dat wachten en geduld hebben dik beloond.

Super ik ben zo blij voor je.

dikke knuffel

nu Joske nog.............

Geplaatst

Dank je Rachel,

Ik heb zo'n dubbel gevoel. Zou het wel van de daken willen schreeuwen en voel me zo blij maar aan de andere kant ben ik ook weer bang omdat er nog zoveel mis kan gaan! Brrrr.

Wanneer heb jij de 20 weken echo?

Joske, hoe is het met jou?

Liefs Claus

Geplaatst

De 20 weken echo heb ik 5 februari.

Hoe gaat het nou bij jou verder?

Moet je nog een bloedtest doen in het ziekenhuis.

Wanneer krijg je de eerste echo dan?

Geniet ervan, het feit dat je zwanger kan worden is al geweldig.

Je bent gewoon hartstikke zwanger!!! Yeeeeeeeeh

Geplaatst

Vlokje,

Kan je even niet meer vinden, maar wilde nog reageren op jouw bericht dat ik snel las: dat je je ook indekte tegen teveel hoop etc. Dat herken ik hoor!!! Natuurlijk voor een ieder herkenbaar en begrijpelijk, doch -makkelijker gezegd dan gedaan- naarmate je meer ontspannen er in zit, hoe beter het is....enfin, veel succes he - wanneer ga je beginnen met spuiten etc? Denk aan je!!!

Claus, wij hebben niet met elkaar geschrevn maar las in de berichten dat je positieve test hebt, geweldig, heel hartelijk gefeliciteerd!!! Fantastisch!!!!

Hug voor allen,

big hug voor Vlok (waar zijn jouw berichten nu gebleven?)

L.A.

Geplaatst

Rachel: er staat op de brief die ik heb gekregen na de terugplaatsing dat ik het ziekenhuis moet bellen en dat je dan een afspraak krijgt voor een echo 5 weken na de punctiedatum. Dus ik ga maandagochtend maar bellen en dan vraag ik gelijk of ik een bloedtest moet hebben. Super leuk voor jullie die echo in het vooruitzicht! Ik hoop dat ook mee te mogen maken!

Dank voor je felicitatie LA! Lief! Ik las net dat ze gisterenavond met de server zijn bezig geweest en dat er daardoor de berichten van gisteren verdwenen zijn.

Liefs Claus

Geplaatst

Ik had je gisteren gefeliciteerd Claus maar inderdaad is dat bericht verdwenen dus nogmaals: gefeliciteerd!!! Wauw, kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk is maar die digitale test is wel heel gaaf lijkt me, om dat zo te zien staan... Geniet ervan!

Geplaatst

Claus, Geweldig!!! Yes!!!!

Zo gaaf!!

Liefs, mees

QUOTE=Claus69;397966]Hoi meiden,

Ik snap er niks van, ik heb toch gisterenavond echt op het forum gezet dat ik...................................EEN POSITIEVE ZWANGERSCHAPSTEST HAD GISTEREN!!!!

YEEEEEEEEEEEEH!!!!

Nog zo onwerkelijk! Heb vanmorgen de test nog maar een keer gedaan met ochtendurine en er staat echt: ZWANGER 2-3!!!

Liefs Claus

Geplaatst

Claus wat een grote stap! Gefeliciteerd!

En nu, laat je niet gek maken door alles wat je voelt, het kan echt van alles zijn.

Probeer gewoon "one day at the time" te leven er is niet meer wat je kan doen, alleen maar heel rustig afwachten op wat komen gaat. Ik hoop dat je maandag een bloedtest mag, ik heb er gelukkig twee gehad, met een tussenpoos van 4 dagen en dat gaf me al zoveel rust (voor dat moment dan.....) en dan op naar een mooie eerste echo.

Enne...... 40+ RULES :clap2:!

Joske, kom op meid, jij bent de volgende!

Liefs,

Lot (die vandaag een waanzinnige trouwjurk heeft uitgekozen, gepast met een "pasbuik" om het effect over 10 weken te kunnen zien en WOEWIE wat voel ik me super vrouwelijk met die zwangere buik in een trouwjurk!! Heb gewoon het lef gehad om een model te kiezen dat strak zit aan de bovenkant, kom maar op buik en borsten: if you have it flaunt it!)

Geplaatst
Claus wat een grote stap! Gefeliciteerd!

En nu, laat je niet gek maken door alles wat je voelt, het kan echt van alles zijn.

Probeer gewoon "one day at the time" te leven er is niet meer wat je kan doen, alleen maar heel rustig afwachten op wat komen gaat. Ik hoop dat je maandag een bloedtest mag, ik heb er gelukkig twee gehad, met een tussenpoos van 4 dagen en dat gaf me al zoveel rust (voor dat moment dan.....) en dan op naar een mooie eerste echo.

Enne...... 40+ RULES :clap2:!

Joske, kom op meid, jij bent de volgende!

Liefs,

Lot (die vandaag een waanzinnige trouwjurk heeft uitgekozen, gepast met een "pasbuik" om het effect over 10 weken te kunnen zien en WOEWIE wat voel ik me super vrouwelijk met die zwangere buik in een trouwjurk!! Heb gewoon het lef gehad om een model te kiezen dat strak zit aan de bovenkant, kom maar op buik en borsten: if you have it flaunt it!)

Dank je Lot voor je bemoedigende woorden! Zo moet ik het ook maar zien want mezelf gek maken schiet ook niet op! Thanks! Super leuk van je trouwjurk! Groot gelijk, laat alles maar zien straks!

En inderdaad: 40+ RULES! De oudjes doen het zo slecht nog niet!!! Hihi.

Liefs Claus

Geplaatst
Dank je Lot voor je bemoedigende woorden! Zo moet ik het ook maar zien want mezelf gek maken schiet ook niet op! Thanks! Super leuk van je trouwjurk! Groot gelijk, laat alles maar zien straks!

En inderdaad: 40+ RULES! De oudjes doen het zo slecht nog niet!!! Hihi.

Liefs Claus

--------------------------

Ha Claus,

Wil je nog even hart onder riem steken en wat vragen. Maar eerst hart onder riem: het is zo geweldig jouw wondertje, dus rustig blijven en vertrouwen houden!!!!!

Kort vraagje, maar als het te persoonlijk is, begrijp ik het ook hoor. Ben ouder dan jij maar vroeg mij af wat jouw amh is? Zag dat je -in mijn geval ook- niet heel veel eitjes had met puncties dus ik dacht zo zie je maar het kan dus toch!!! Word zelf nl zo onzeker dat ik bij eerste ICSI maar 4 had, dwz uiteindelijk is er maar 1 gepuncteerd, 2 te klein, 1 konden ze niet bij en hebben ze gelaten omdat ze dachten dat lege follikel was en 1 hele mooie uiteindelijk teruggeplaatst -vlgns hun zeggen i.e. DD- met alle mooie prognoses want deelde zo mooi maar ja....niet blijven zitten. Daarna is mijn lichaam in de war geweest en was ook vakantie dus toen ook tijd verloren en gelukkig waren de laatste 2 cycli of laatste 3 dat weet ik even niet meer, nee geloof 2 weer helemaal normaal, maar thans is mijn huidige cyclus niet goed, vlgns mij geen ovulatie gehad, dus hopelijk volgende cyclus weer wel....brrrrrr....

Dus Meis, enjoy, geniet, en houd het vertrouwen vol!!!!

Hug,

L.A.

Geplaatst

Claus Gefeliciteerd meid!!! Wat heerlijk!

bij mij is het helaas niet gelukt, vrijdagavond kwamen mijn duiveltjes toch nog.

1 dag overtijd.... baal baal!

Op naar de volgende ivf.

liefs joske

Geplaatst

dames

ik breek hier even in....

Joske, ik wil je sterkte wensen, had het zo gehoopt voor je!!!! verdomme zeg!!! veel kracht een sterkte voor julie volgende poging!!!!

alle zwangere dames, van harte gefeliciteerd!!!!!

Lot, mijn vriendin is destijds hoogzwanger getrouwd, zag er zo bijzonder uit met haar dikke buik, zelfs in een vuilniszak was het nog mooi geweest.....wat zul je een bijzonder mooi plaatje zijn!

Geplaatst

Oooo Claus dat meen je, JIPPIE echt super nieuws meid.

Van harte proficiat met je zwangerschap en doe maar lekker rustig aan hoor.

Ben echt heel blij voor jullie en Joske is heel dapper X ik ga duimen voor jou meid, sterkte!!

Geplaatst
Claus Gefeliciteerd meid!!! Wat heerlijk!

bij mij is het helaas niet gelukt, vrijdagavond kwamen mijn duiveltjes toch nog.

1 dag overtijd.... baal baal!

Op naar de volgende ivf.

liefs joske

Wat ongelofelijk balen Joske! Had het voor jou ook zo gehoopt! Zo lief dat je zo enthousiast voor mij kan zijn ondanks je eigen pijn en verdriet!

Thanks! XXX

Geplaatst

@ Claus,

Ik wil je hartelijk feliciteren met je zwangerschap. Elke zwangerschap is bijzonder en in het begin nog onzeker maar als je via de MMM zwanger bent geworden is dat gewoon net iets meer. Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan! En je over 8 maanden een prachtig kleintje in je armen kunt houden!

Geplaatst
--------------------------

Ha Claus,

Wil je nog even hart onder riem steken en wat vragen. Maar eerst hart onder riem: het is zo geweldig jouw wondertje, dus rustig blijven en vertrouwen houden!!!!!

Kort vraagje, maar als het te persoonlijk is, begrijp ik het ook hoor. Ben ouder dan jij maar vroeg mij af wat jouw amh is? Zag dat je -in mijn geval ook- niet heel veel eitjes had met puncties dus ik dacht zo zie je maar het kan dus toch!!! Word zelf nl zo onzeker dat ik bij eerste ICSI maar 4 had, dwz uiteindelijk is er maar 1 gepuncteerd, 2 te klein, 1 konden ze niet bij en hebben ze gelaten omdat ze dachten dat lege follikel was en 1 hele mooie uiteindelijk teruggeplaatst -vlgns hun zeggen i.e. DD- met alle mooie prognoses want deelde zo mooi maar ja....niet blijven zitten. Daarna is mijn lichaam in de war geweest en was ook vakantie dus toen ook tijd verloren en gelukkig waren de laatste 2 cycli of laatste 3 dat weet ik even niet meer, nee geloof 2 weer helemaal normaal, maar thans is mijn huidige cyclus niet goed, vlgns mij geen ovulatie gehad, dus hopelijk volgende cyclus weer wel....brrrrrr....

Dus Meis, enjoy, geniet, en houd het vertrouwen vol!!!!

Hug,

L.A.

Hey LA,

Ook jij bedankt voor het hart onder de riem. Kan het hierdoor weer ff beter plaatsen! Thanks!

Ik weet eigenlijk mijn amh waarde niet eens! Ik weet wel dat die waarde bij mij ontzettend laag is/was en dat dat de reden was dat ik doorgestuurd ben naar de IVF-poli. Kan het zijn dat het 0.9 was? Of is dat weer een andere waarde? Er werd gezegd dat ze voorheen geen IVF gedaan werd bij vrouwen met een waarde lager dan 1.0 maar dat ze dat nu wel weer doen. Ik had een kans van 5% om op de natuurlijke manier zwanger te raken en via IVF 10%. Ontzettend lage percentage's maar we hebben toen de beslissing genomen om er toch voor te gaan. De arts zei toen nog: 10% kans is erg weinig maar je zult maar net bij die 10% zitten!

Ik had de eerste poging 5 follikels en daarvan waren er 3 bevrucht en 1 teruggeplaatst. Bij de tweede poging (afgebroken omdat ik een vroegtijdige eisprong heb gehad net voor de punctie) had ik 3 follikels (waarvan 1 kleintje) en nu de laatste poging weer 3 waarvan er 1 erg klein was. Ze hebben ze wel alle 3 aangeprikt maar er waren maar 2 eitjes waarvan er 1 "abnormaal bevrucht" was (2 zaadcellen "ingezwommen")en 1 mooie teruggeplaatst waarvan ik hoop dat die lekker blijft zitten!

Als ik dit zo teruglees heb ik best geluk gehad. Zeker met de wetenschap dat er ziekenhuizen zijn waarbij ze niet eens verder gaan met de poging als er maar 2 follikels zitten. Gelukkig doen ze dat in het EMC wel. Je hebt maar 1 goede nodig zeggen ze dan!

Ik hoop voor jou dat je volgende cyclus goed is. Dat wachten iedere keer of ons lichaam weer eens mee wil werken is killing! Ik weet het. Spannend.

Succes!

Liefs Claus

Geplaatst

Claus, als ik het goed begrijp heb jij ivf gedaan? Wat ik niet zo goed begrijp is dat ze met zo weinig eitjes niet over zijn gegaan tot icsi. Hebben ze daar iets over gezegd?

Geplaatst

Och Joske, ik lees net je berichtje. Balen zeg! Maar wel fijn dat je nog 2 ivf-en in het vooruitzicht hebt en op zich goed reageert op de medicatie. Cryo's achter de hand hebben is toch wel heel prettig. Maar fijner was het natuurlijk geweest als het nu gewoon goed was gegaan! Meid, sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden