Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Hoi Sas, wij gaan voor anonieme donor. Hebben aanbieding gehad van nicht; maar na veel praten is dat toch zwaarder, emotioneel (vnl voor donor). We gaan naar Spanje. Goed en vlot; via kliniek in DD.

Dag 5 vd pil vandaag;-)

Jij dus ook gestart! Veel succes!!

Joske, ja is zeker spannend. Wanneer mag je testen? En Claus, hoe is het? Wat n spanning. Hoeveel dagen nog?

Ik duimmmmm...

Liefs, mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank jullie wel lieve meiden!

Hier alles nog "rustig". Ik voel van alles maar weet dat ik ook zo voor de gek gehouden wordt door die bolletjes Utrogestan! En misschien had ik anders ook die dingen wel gevoeld maar dan let je er totaal niet op. Die onzekerheid is killing! Pfff. Morgen de laatste dag dat ik de bolletjes moet gebruiken en dan gaat het pas echt spannend worden. De vorige keer werd ik een paar dagen na het stoppen ongi dus dat hou ik nu zeker ook in mijn achterhoofd.

En Joske, ik heb ook geen aanwijzing dat het nu gaat lukken maar die hoop dat het wel mag lukken zorgt bij mij voor die spanning. De kans dat het niet lukt is groter maar die hoop blijft! Zo dubbel allemaal. We moeten nog maar ff volhouden!

Liefs voor allemaal!

Geplaatst

Yola, dank voor je reactie en fantastisch dat je zwanger bent!

Joske en Claus, positief denken, dan komt het goed. (hoop ik)

Mees, ontzettend spannend een donor ei.

en voor alle anderen heel veel succes, in welke fase van het proces je je ook bevindt, volgens mij is het spannend al lange tijd voor je hieraan begint en blijft het spannend tot je eindelijk beloond wordt door een prachtige baby in je handen te mogen houden. Ik hoop dat voor iedereen hier deze wens dit jaar in vervulling mag gaan.

Welterusten en droom zacht! :i:goodluck1:

Vlok

Geplaatst

Ola Mees, succes met je voorbereidingen voor het grote avontuur.

Joske en Claus, kom op he nog even volhouden nog even en jullie mogen testen.

Ha Yola, proficiat met je zwangerschap en Vlok succes met je Icsi.

Grtz Mo

Geplaatst
Claus en Joske ik wens jullie heel veel succes.

Rustig aan.

Chablis dat is heftig dat je in het ziekenhuis moet blijven tot je bevalling, dat is nog 3 maanden toch?

Is het zo erg?

Je hebt toch een hoge bloeddruk?

liefs

Hai Rachel,

Ik lees net dat je een auto ongeluk heb gehad? Hoe is het nu?

Alles nog ok?

Ik lig helaas nog in het VU en of ik eruit kom voor de bevalling.......... ik denk het niet. Ik heb zo'n 2 wkn geleden een longrijpingsinjectie gehad.

De prognose was toen dat ik dan binnen 2wkn zou kunnen bevallen. Echter, ipv de verwachtte reactie van een beeb daarp lijkt het wel alsof het voor onze beeb drugs zijn.

De kleine is er alleen maar actiever van geworden. En nu is het dus nog maar de vraag wanneer ik zal bevallen.

De hoge bloeddruk is mbv medicatie stabiel. Het probleem nu is dat de doorbloeding vd navelstreng zeer moeizaam gaat.

Geplaatst

Ha lieve Rachel,

Goh meid die ticker van jou hé wat is het toch geweldig mooi om te lezen al richting de 20 weken!

Hoe gaat het allemaal? voel je je goed en wanneer mag je met verlof?

Prachtig ook weer een jongen,2 van die stoere kereltjes voor jullie.

Ik ben benieuwd hoe ze onze 3e behandeling gaan aanpakken,of dat weer ivf wordt of dat ze mss gaan nadenken over icsi? De zaadkwaliteit van mn lieffie is helemaal goed dus mm tja.

Voelt ook heel verschillend, aan de éne kant blij even geen zhuis aan de binnenkant te hoeven bekijken en aan de andere kant toch wel weer graag van start willen.

Liefs,

Elies

Geplaatst
Yola, dank voor je reactie en fantastisch dat je zwanger bent!

Joske en Claus, positief denken, dan komt het goed. (hoop ik)

Mees, ontzettend spannend een donor ei.

en voor alle anderen heel veel succes, in welke fase van het proces je je ook bevindt, volgens mij is het spannend al lange tijd voor je hieraan begint en blijft het spannend tot je eindelijk beloond wordt door een prachtige baby in je handen te mogen houden. Ik hoop dat voor iedereen hier deze wens dit jaar in vervulling mag gaan.

Welterusten en droom zacht! :i:goodluck1:

Vlok

-----------------------------------

Ha Vlokje,

Hoe is het met jou?

Zag jouw berichten en wilde vragen -als het mag- welke doseringen jij gebruikt? Zit jij ook in DD? Ja toch dacht ik, ook bij Dr S?

Heb zelf 1 keer ICSI gehad, en prognoses waren heel goed, maar helaas toch misgegaan....

Daarna lichaam in de war, met name denk ik zelf door het te lang pil doorslikken want dat is vlgns mij teveel als je wat ouder bent, en nu is sinds een aantal cycli gelukkig mijn lichaam weer helemaal goed en werkt zoals voor de ICSI dus hoop dat wij in Februari weer pging kunnen wagen...Dr S had voorgesteld, nu ik ook zo van pad was door alles en met name door hormonen etc, om ICSI in natuurlijke cyclus te doen, ook wel gedoe, maar blijkbaar ook beter voor kwaliteit van eitje....Enfin, voor iedereen is het anders, doch denk dat wij wel van elkaar kunnen "leren" nu Dr. S niet altijd heel informatief is, wel als je doorvraagt hoor, doch mijn ervaring is dat het soms zo snel gaat, dat wanneer je weer buiten staat, je vergeten bent specifieke vragen te stellen...

En -neem mij niet kwalijk hoor- mag ik vragen -als je niet wil zeggen, begrijp ik het goed hoor- hoe oud je bent en heb jij ook amh en fsh testen moeten doen voordat je begon?

Iig heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel succes!!!!!

Big hug,

L.A.

Geplaatst

Chablis heftig zeg.

Hoe voel je je zelf?

Dus het gaat waarschijnlijk wel een couveuse kindje worden dan.

Wat een stress zo.

Heel veel sterkte

Elies ja bij mij gaat het erg goed.

Mijn zwangerschap is wel zwaarder dan vorige keer, maar ik ben dan ook 4 jaar ouder.

Ik kijk erg uit naar de 20 weken echo.

en dan lekker 3 weken naar Florida.

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren voor het laatst de bolletjes Utrogestan gebruikt en vandaag een rare buikpijn. Geen ongi pijn maar een beetje zeurderig. Maak me daar wel zorgen over. Heb het idee dat het voortekenen zijn van een naderende ongi! Brrr. Hoe gek kun je jezelf maken zeg!

Elies: Nog ff een paar weekjes "geduld" en dan weten jullie ook weer meer! Ben benieuwd hoe ze het aan gaan pakken deze keer! Spannend weer hoor!

Rachel: je spieren alweer bijgekomen van de klap? Super spannend die 20 weken echo. Lijkt me zo machtig mooi om dat mee te maken! En dan lekker naar Florida, super hoor!

Joske: hoe is het met jou?

Knuf Claus

Geplaatst

Hoi Meiden,

Claus wat spannend en moeilijk dat wachten.

Ik heb morgen mijn echo, ben benieuwd of de menopur zijn werk heeft gedaan. Weten jullie wat een beetje normaal aantal follikels is voor een 43jarige? Na de echo de gegevens doorbellen aan Dr S en dan horen we verder wat te doen.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Lady Amsterdam,

Ik zit wel in DD maar bij de duitse arts dr Kissler, ik was gewaarschuwd voor de haast die dr S nog wel eens schijnt te hebben. De dosering is hoog 300 gonal en 150 menopur + 2x daags clomid, na 6 dagen citroide en misschien verhogen.. Ik maak weinig eicellen aan vandaar, maar ik hoor hier steeds meer over een natuurlijke cyclus, begrijpt ik goed dat het dan pogingen zijn zonder hormonen? want om dat ene eitje meer (ik heb er tot nog toe altijd 1 of 2 gehad) wil ik eigenlijk die troep ook niet in mijn lijf, de kilo vliegen er ook aan!

Ik ben trouwens 43. Ik hoorde dat je in DD ook heel goed bij ene dokter Tanja terecht kunt, zij is onlangs haar eigen kliniek begonnen en heeft altijd in de DD kliniek gewerkt. volgens mijn acupuncturiste is zij ook rustiger en meer van de uitleggerige zeg maar.

Hoi Claus de moet niet laten zakken hoor, gerommel in je buik kan ook een goed teken zijn!

Chablis, sterkte en ik hoop dat je baby nog een poosje bij je kan blijven zitten is altijd beter, maar je moet zelf natuurlijk ook geen risico lopen, dat is voor beide niet goed. Nogmaals sterkte en hopelijk houd je binnenkort een wolk van een baby in handen.

Voor alle andere, toi toi toi!

Groet,

Vlok

Geplaatst

Sas ik had er 13 follikels met 42.4 jaar (ha ha maanden tellen zelf nu) waarvan 12 eicellen, 9 bevrucht, waarvan er 2 vers werden TP en 5 cryo's.

Claus, ik voel al dagen alsof ik ongesteld moet worden, vandaag is ook de dag dat ik het moet worden. soms ben ik het ook op dag 15 na eisprong, morgen dus.

ik heb wel een beetje hoofdpijn, dat heb ik ook vaak als het doorbreekt, dus wat dat betreft is het niet een goed voorteken.

maar zolang ik nog niet ongesteld ben, heb ik hoop :happy:.

Hoe is het met de rest?

liefs joske

Geplaatst
Hoi Lady Amsterdam,

Ik zit wel in DD maar bij de duitse arts dr Kissler, ik was gewaarschuwd voor de haast die dr S nog wel eens schijnt te hebben. De dosering is hoog 300 gonal en 150 menopur + 2x daags clomid, na 6 dagen citroide en misschien verhogen.. Ik maak weinig eicellen aan vandaar, maar ik hoor hier steeds meer over een natuurlijke cyclus, begrijpt ik goed dat het dan pogingen zijn zonder hormonen? want om dat ene eitje meer (ik heb er tot nog toe altijd 1 of 2 gehad) wil ik eigenlijk die troep ook niet in mijn lijf, de kilo vliegen er ook aan!

Ik ben trouwens 43. Ik hoorde dat je in DD ook heel goed bij ene dokter Tanja terecht kunt, zij is onlangs haar eigen kliniek begonnen en heeft altijd in de DD kliniek gewerkt. volgens mijn acupuncturiste is zij ook rustiger en meer van de uitleggerige zeg maar.

Hoi Claus de moet niet laten zakken hoor, gerommel in je buik kan ook een goed teken zijn!

Chablis, sterkte en ik hoop dat je baby nog een poosje bij je kan blijven zitten is altijd beter, maar je moet zelf natuurlijk ook geen risico lopen, dat is voor beide niet goed. Nogmaals sterkte en hopelijk houd je binnenkort een wolk van een baby in handen.

Voor alle andere, toi toi toi!

Groet,

Vlok

-----------------------------

Ha Vlok,

Dank voor jouw berichtje!

Ga die Dr. Tanje even googlen, you never know.

Ja, heb hetzelfde als jij, dwz. niet zo veel opbrengst na al die hormonen. Bij mij komt dat door mijn leeftijd....en denkelijk laag amh.

Dwz heb nog maar 1 poging gehad hoor want daarna is mijn lichaam aardig van slag geweest en sinds een 4 tal cycli weer hersteld doch vanwege nwe baan man etc. zijn we (nog) niet met nieuwe poging begonnen en hopelijk mogen we in Feb. weer proberen.

Dr. S zei inderdaad dat vanwege de geringe "opbrengst" - doch zoals hij ook zegt, je heb er maar 1 goeie nodig!- het ook mogelijk is via de natuurlijk cyclus te proberen. In dit geval spuit je slechts de laatste 2 dgn een beetje "bij" om het eitje te begeleiden alvorens ze het puncteren. Ook heb ik gelezen dat dit beter is voor de kwaliteit van het eitje....nu proberen we deze maand maar even zelf maar ik heb geen goed voorgevoel omdat ik -als ik het plastisch mag uitdrukken excusez hiervoor- helemaal niet veel cervixslijm heb zoals normaal als ik moet ovuleren wel het geval is...

O, wat afschuwelijk eigenlijk om ouder te worden althans wat dit onderwerp i.e. de kinderwens betreft...echt gedoe, was ik in mijn geval maar iets eerder mijn amant tgen gekomen, dan was wellicht onze wens vervuld geeweest, hoewel je dat natuurlijk nooit kan zeggen/weten....

Net zoals ik op het andere forum (starten na echo) heb geschreven: hoe zou die vrouw van John Travolta het hem toch geflikt hebben??????????

Enfin, er gebeuren wondertjes dus laten wij hopen dat wij ook een wonder mogen meemaken. Verder heb ik hoopvolle stories voor je op: pregnancystories.blogspot.com.

Dus wie weet meis, mogen wij ook een wondertje ontvangen!

Ga een dezer dagen Dr. S bellen en even vragen hoe het zit met bijvoorbeeld de doseringen die jij nu gebruikt en tevens Dr. Tanja bellen en dan laat ik uiteraard weten als ik nadere nuttige informatie heb voor jou en de anderen.

Big hug, en veel succes!!!!!!!!!!! wanneer heb je de punctie, zal aan je denken hoor!!!!

L.A.

Geplaatst

Joske en Claus,

Ik denk aan jullie meiden,hoop toch zo op mooie en blije berichten van jullie kant! het is nu toch echt wel weer soort van spannend....pffff

Liefs en een knuffel,

Elies

Geplaatst

Dank Elies en elinorac! we moeten er maar het beste van hopen.

Claus..., ik werd na de bollen pas na 5 dagen ongesteld. dus ook een paar dagen later dan officieel.

Ik dacht dat ik echt overtijd was...., omdat ik over het algemeen regelmatig ben.

Voordat ik in het IVF traject stapte, dacht ik dat met een verse poging ik meer kans had..., maar daar ben ik van afgestapt.

Mijn lijf doet het toch het beste zonder al die hormonen, met name de deca en de bollen. Met een cryo behandeling voelt ik me beter bij.

hoe gaat het met je??? ik loop met rot naar de WC, omdat ik steeds denk dat het doorgebroken is....,ha ha eigenlijk belachelijk, maar ook begrijpelijk.

liefs joske

Geplaatst

Speciaal voor Claus en Joske (maar eigenlijk voor iedereen natuurlijk, in welke fase ook!):positive energie:

Liefs,

Lot, die :woohoo: op 1 april :smiley_wedding:

Geplaatst

Heeej Lot,

Wat lees ik nou.....ga je trouwen??? Echt op 1 april hahah

Proficiat en heel veel geluk toegewenst.

Claus en Joske jullie ook veel succes met testen.

Ik duim voor jullie dat er een dubbele streep te voorschijn komt.

De rest ook succes,

Lfs Mo

Geplaatst

DANK JULLIE WEL VOOR JULLIE STEUN LIEVE MEIDEN! :blowkisses:

Ik ga ook iedere keer weer met een bonkend hart de toilet in! Om gek van te worden! Tot nu toe nog niks maar nog steeds die rare buik!

Volhouden Joske!!!

Liefs Claus

Geplaatst

Hallo dames, ben blij te zien dat ik niet het enige ouwetje ben dat nog moeder wil worden.

Geweldig te lezen hoe iedereen elkaar steunt, jammer dat ik dit niet eerder heb gevonden/gezocht, want het is soms best wel zwaar. Wil er niet teveel over praten met familie en vrienden, want ik merk dat er weinig mensen in mijn omgeving begrijpen wat het allemaal inhoudt en zich mn afvragen waarom het nu allemaal nog zo nodig moet op mijn leeftijd. Tja.... zie dat maar eens uit te leggen.

Afgelopen woensdag 1e fm gehad, arts zei: nou, dat is niet veel mevrouw.......... dat was schrikken !!

Hij bedoelde dat ik maar 4 follikels had, leek mij al mooi (normaal heb je er toch maar 1).

Lees hier dat het allemaal niet zoveel zegt, de ene heeft er veel maar heeft geen succes, de nader heeft er 1 en wordt zwanger. Afwachten dus maar .

Iedereen heel veel succes !!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden