Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja leeuwinnetje, ik hetzelfde. Alleen als het heeeel heet is vind ik water lekker.

Meiden, goede tip vd roosvicee en zonn thee.

Hier nog wachten op bericht vd kliniek.

Liefs, mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Meiden, dolblij hier, de echo zag er goed uit!

Frummel was met 2 cm. ook goed op lengte, dus nu maar flink groente, fruit en vis blijven eten :laugh:!

Ow Linda, zo blij voor je! Wat moet dit mooi geweest zijn (zei ze met een beetje jaloerzie!). Geniet ervan meid!

Liefs Claus

Geplaatst

Hi Nal,

VANDAAG IDD terugplaatsing gehad, helaas v 1 ipv 3 cryo's (al sinds het begin gaan er bij mij minimaal 2, laatste IVFpoging 3 cryo's terug..). Het goede nieuws is, dat hij/zij wel van goede kwaliteit was zei men: 10cellig en cat. 2, weet niets v deze categorien maar scheen goed te zijn.Voor het eerst een foto gemaakt (mn vriend) vd de embryo, dat was wel heel leuk!!

en nu, maar broeden...!

Qua eten + vitmanines:, ik heb laatst eens een test gedaan (kan bij bv voedingscentrum, mr via "fitforme geven ze ook vitamineadvies) en schrok toch wel dat er (zeker swinters) el gebrek is aan aantal zaken, waar ze dan ook vitaminetips voor geven. Vandaar ben ik op de eerder door mij genoemde vitamines overgestapt. Misschien een tip voor 1 van jullie!

Geplaatst

@ trish

Fijn dat in ieder geval 1 cryo is teruggeplaatst! En nog van mooie kwaliteit ook.

Ik ga vreselijk hard voor je duimen dat die een lekker warm plekje bij je gaat vinden voor de komende 8,5 mnd!

Succes meid in deze ww!

Geplaatst

Trish, top dat je de tp hebt gehad. Jammer dat het er 1 is, maar dit is wel een topper! 10- cellig, hallo!!

Heel goed!!

Nu lekker innestelen, je toppertje! Ik duim...

Itsus , hoe gaat het met je? Ik hoop wat beter!!

Xxx, mees

Geplaatst
@Linda

Super dat alles er goed uitziet! Enne volgens mij zijn we op dezelfde dag uitgerekend!!!

Hier nog altijd erg misselijk, kan wel zeggen hondsberoerd!

Ik krijg nu medicijnen van de arts, mocht dat niet helpen dan heeft hij het over opname in zh. Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen. Wil er zo graag lekker van gaan genieten.

Itsus, even een tip: acupunctuur kan heel erg helpen bij misselijkheid. Ik weet niet of je er ervaringen mee hebt? Je kunt googlen voor een goed adres in jou buurt. Let wel dat ze aangesloten zijn bij Zhong. Consulten worden door de meeste verzekeraars vergoed. Sterkte ermee.

Geplaatst

Itsus en Mees: dankdankdank! Mees, net mn lekkere thee weggegooit en een rooibos gezet :)

Itsus heb een hele goeie acupunturist NH weet niet of je toevallig omgeving `hoorn woont? ga er speciaal vanuit a'dam heen!

Geplaatst

Wat goed Trish. Ik heb mijn duimen al op elkaar. Het worden wel weer een spannend periode, maar we gaan ervoor he? Het komt vast goed. Het is wel de bedoeling dat ook jouw naar op 'het lijstje' komt. Overigens ook mijn streven voor dit jaar...:-)

Mees, wel een goed tip om al die pilletjes in zo'n medicijnendoos te doen. Ik vergeet nml altijd om mijn medicijnen tijdig in te nemen. Ik vond het ak het wat dat ik tijdens de IVF behandelingen zo goed als tijdig mijn prikjes wist te nemen. Wel dankzij mijn hubbie die als wekker diende. En als hij er niet was, dan stelde ik de wekker op mijn mobiel in...echt een leeghoofd hier...

@Itsus: wel vervelend dat je je nog steeds niet beter voelt. Los van hoe je doel bereikt, het gaat om het resultaat. Focus je je daar maar op. Ik zou er op dit moment ook alles voor over hebben. Suc6 meid!

Geplaatst
Itsus en Mees: dankdankdank! Mees, net mn lekkere thee weggegooid en een rooibos gezet :)

Itsus heb een hele goeie acupunturist NH weet niet of je toevallig omgeving `hoorn woont? ga er speciaal vanuit a'dam heen!

Haha Trish, graag gedaan!:laughing9: zo zonde van je lekkere thee! Hoop dat je toch genoten hebt van je rooibosthee ;-)

Gewoon veel koekjes erbij nemen...!

Ik zit aan de thee met Mars Planets chocodingetjes. Had ik nog niet ontdekt. Heeeerlijk! Ook heel goed voor....uh..waarvoor eigenlijk? Nou ja, word je happy van, toch? Van chocolade? Ook belangrijk :-):toothy9:

Ja Nal, had ik ook! Ik was zo trots op mezelf dat ik aan die spuiten dacht! Want ik ben net zo. Vooral met de pil die ik deze x moest slikken was ik heel erg. Zo klein en nietig en daardoor vergat ik het helemaal! Lag een paar x in bed (1 uur) en opeens schiet ik omhoog omdat ik die pil vergeten was. Weer helemaal uit bed en dat dingetje slikken.

En zeker nu ik eerst 1, dan 2 en nu 3 pillen per dag (prog.) moet slikken, was het teveel voor mn hersens ;-) Zeker met al die vitaminedingen erbij. Gaat nu helemaal goed. Sinds 3 dagen, want toen bedacht ik me dit pas. Eigenlijk omdat ik naar Dusseldorf moest rijden en dat bijna de hele dag kost en je dus medicijnen mee moet nemen.

En nu blijf ik het doen. Toch zo ordelijk van mezelf, haha. Wat een structuur :-) (Heb ik nml helemaal niet, hihi.:toothy4:

Nou meiden, slaap lekker zometeen!! :blowkisses:

xxxx, Mees

Geplaatst

Hallo allemaal, ik schrijf niet zo veel meer, omdat ik redelijk druk ben en toch heel rustig aan wil doen. Normaal maak ik werkdagen van 8.30 tot een uur of 24.00 en lig om 1 uur dan in bed. Dit wil ik nu niet dus moet ik overdag toch zorgen dat alles klaar is, dat is ook nodig want rond een uur of 6 's avonds slaat de moeheid als een moker in en wil ik alleen nog maar liggen. Slaap dan ook een paar uur, wordt dan nog even wakker, kijk wat tv en slaap dan rond 12 uur weer in. Vandaag heb ik een goede dag, dus ben ik nog aan het werk... fout fout fout, maar wel even lekker op geschoten, dus tja, hoop niet dat ik morgen de rekening gepresenteerd krijg.

Naast die plotseling alles overheersende aanvallen van vermoeidheid, voel ik me helemaal niet zwanger, geen gevoelige borsten, gewoon helemaal niets.... alleen dan die ververlende obstipatie, maar daar heb ik ook altijd last van als ik ongesteld moet worden, dus dat is niets vreemds. Vanmorgen dus toch nog maar eens een testje gedaan en de test streep was er eerder dan de controle streep en zo intens donker rood en dik, dat ik toch wel zwanger moet zijn. Volgende week donderdag 3 maart hebben we de echo, ben heel benieuwd en dit wachten duurt langer dan de eerste twee wachtweken. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig of het goed op zijn plek zit, je hoort van die nare dingen als buiten baarmoedelijk of een niet kloppend hartje, dat maakt toch onrustig en bang.

maar verder hoop ik dat ik me zo blijf voelen als ik nu doe, zou geweldig zijn! Ik leef dan ook erg mee met @Itsus die zich zo verschrikkelijk beroerd voelt, ondanks dat het voor een goed doel is hoop ik toch dat het mij niet overkomt. Ik zou niet weten hoe ik hier dan alles zou moeten regelen.

Voor iedereen met tips over eten en drinken, mijn accup. gaf inderdaad aan, geen zwarte thee, geen groen thee en van alle andere thee's afwisselen, dus ik heb de Tuinen leeggeplunderd, maar sommige vind ik inderdaad niet te zui.... je moet wel opletten dat er inderdaad geen theeine in zit. Ik was verslaafd aan koffie (20 koppen per dag!) maar sta al sinds deze zomer op het rantsoen van 2 per dag en ben dus overgegaan op kruiden thee's. Verder rust en beweging, visolie (puur mamma met visolie vitamines) proberen zo min mogelijk te snoepen en geen snackbar voedsel of ander fast food, vooral veel verse groente, zelf snijden was het advies, goed gewassen rouwkorst en voldoende water en na de terugplaatsing heb ik wel eens gehoord elke dag een eitje eten....

Ik probeer me er echt aan te houden, maar 1 keer per week eten wij fastfood (pizza, patat of chinees) Nu ga ik mijn gezonde peertje opeten, heeft mijn vriendje net voor mij klaar gezet.. Lief he. en stoppen want ik wil wel nu naar bed

@mees wanneer krijg je een plaatsing?

Allemaal in welke fase dan ook heel veel succes;

Welterusten en sweet dreams!

Vlok

Geplaatst

Het lijstje nog even bijgewerkt:

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3.

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 Deca(begin 2e ivf), 21-2 begin Gonal 300, 3 maart 1e FM.

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Trish 42, OLVG/AMC: 23/2 tp (11e) van hopelijk 3 cryo's

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Geplaatst

Hey Vlok, hoe is het met jou? Ben je aan het genieten? Zo gaaf dat je zwanger bent! Kun je al geloven?! Op naar je 1e echo!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Ik kan niet slapen, dus ik plaats even een berichtje. Ik ga het zo wel weer proberen, want ik moet morgenochtend naar mijn huisarts. Even vragen of de medicijnen die ik voor mijn astma gebruik wel kunnen met een zwangerschap. Ik heb nu een andere huisarts, omdat we verhuist zijn. Mijn vorige huisarts zei dat het kon, maar ik wil het ook van deze huisarts weten.

@Linda, gefeliciteerd met frummel's echo :). wat een heerljk en geruststellend gevoel moet dat zijn.

@Itsus, sterkte. ik hoop dat de medicijnen helpen, zodat je (in je eigen omgeving) kan genieten van de zwangerschap.

@Mees, geen groene thee? Normaal drink ik (af en toe) groene thee. Ik had deze keer alleen Rooibosthee in huis. Dus, heb ik dat na de TP gedronken (3 p/dag). Maar, vooral water vanaf de punctie. De cola (elke vorm) heb ik laten staan.

@Jeannine, toevallig drink ik de laatste tijd naast thee, melk, en water ook Roosvicee. Geen idee of dat goed is. Wel lekker.

@Trish, fijn dat er een tp (mooie kwaliteit) heeft kunnen plaatsvinden. Sterkte en succes met de WW.

@alle meiden, bedankt voor jullie berichtjes.

Ik moet maar even Roosvicee checken op vitamine A, zit ik me te bedenken.

Geplaatst

Hoi Vlok,

Van harte feli!!!!! Op naar je eerste echo! Probeer je niet te druk te maken om de verhalen die je leest. Ik was 25 dagen na TP en de echo bleek te vroeg. Daar had ik geen rekening mee gehouden ( tja allles is voor t eerst hè ). Jij zit op 3 maart op je 29e dag na TP dus meer kans dat je al hartactiviteit kan waarnemen. Maar dan nog hoeft het niet hoor, zonder dat t fout hoeft te zitten. Ik lees op internet veel verhalen dat het hartje nog later pas zichtbaar was. Voel je je goed verder? Spannend hè, deze ww! Ik vind t soms nog spannender dan de eerste WW, je bent nu ook al zo dichtbij! Ik kan soms niet stoppen met forums aflezen op zoek naar tips en ervaringen. :)

@IVF moeder Karin

Heyyyy, feliiiii! Volgens mij heb ik dat nog niet gedaan, ik was begin van de week nog n beetje van slag, maar ben weer helemaal positief nu! Ben zo blij voor je! Grappig, dit forum lijkt n positieve werking te hebben... Jij had toch ook niet eerder gereageerd tot voor kort? En nu ... Zwanger!

Geplaatst

@allen

Het gaat veel over vitamines, ben van mening dat je je vitamines beter door gezonde voeding naar binnen kunt krijgen. Ik slik alleen dagelijks foliumzuur.

Af en toe D3, maar die van Solgar heeft 15mg en dat is meer dan de door t voedingscentrum ADH, nl 10mg. Dus ik slik deze zo om de dag. Alhoewel ik net weer gelezen heb dat t pas vanaf 3 maanden nodig is.

Supplementen zijn niet heilig, je kunt ook teveel binnenkrijgen of je lichaam neemt t niet goed op bijv door verkeerde voeding.

Bijna elke nl heeft een selenium tekort. Wist je dat je dit met 2 paranoten per dag hebt aangevuld? Is nog lekker ook! Is er al n linkje met voeding en vitamines gestart? Lijkt me n goed plan!

Oh ja ik drink alleen nog gefilterd en gekookt heet water. Je went er aan hoor! Ik vind t heerlijk ne zelfs!

Sterkte iedereen die nog bezig is zwanger te worden! Op naar n lange lijst! en iedereen die zwanger is: volhouden hè, ook al ben je misselijk, heerlijk toch dat je al zover bent!

Groetjes, marianne

Marianne

Geplaatst

Oeps, mn iPhone doet weer wat ie zelf wil...

Roosvicee is ok, beter is Natu-C, verkrijgbaar bij de reformwinkel, zonder toegevoegde suikers en conserveringsmiddelen. En het smaakt heerlijk!

Vitamine À heb je nodig, maar niet teveel. Betacaroteen is veilig in te nemen, deze wordt door je lichaam omgezet in A

Geplaatst

. Tijdens de zwangerschap kan een teveel aan vitamine A bij daarvoor gevoelige personen de vrucht beschadigen. Daarom wordt het gebruik van lever tijdens de zwangerschap afgeraden. Lever bevat per 100 gram namelijk al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag. Dus alles waar lever in is verwerkt, kun je beter laten staan.

Geplaatst

Rooibosthee kun je gerust drinken en is zelfs goed voor zwangere vrouwen, let wel dat je rooibosthee geen kaneel bevat, want kaneel kan weer schadelijk zijn, zegt men.

Zo dat was em weer!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst (aangepast)

@Marianne Ik zit sinds november op het forum. Dit is mijn 4e IVF poging (7e tp) na een onderbreking van 2 jaar. Het heeft dus wel even geduurd, voordat ik zwanger raakte.

Ik hoop dat het lijstje met zwangeren zich zal uitbreiden, en dat we elkaar aansteken.

aangepast door ivfmoeder
#tp's klopte niet.
Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb het aparte topic geopend, waar we het over hadden. (wb tips voeding, vitamines, ed.)

Ik kopieer het 1e bericht ff hier, zodat jullie het kunnen lezen.

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Hoi allemaal,

Op ons subforum 40+ komen vaak allerlei tips voorbij die ons kunnen helpen bij het zwanger worden (en blijven).

De tips komen vaak van onze artsen, van onszelf door ervaring, van vriendinnen, van internet, van medische onderzoeken, etc.

Om dit wat overzichtelijker te maken is er op ons topic voorgesteld om er een apart topic van te maken.

Bij deze doe ik dat en kan iedereen zijn tips hier achter laten!

Dus tips wb leefstijl, bv wat doe ik wel/niet tijdens de wachtweken, welke vitaminen/medicijnen vergroten je kansen, wat helpt bij het innestelen, welke adviezen heb jij van je arts gekregen, wat eet en drink je/wat niet, en nog heel veel meer.

Kortom alle tips zijn welkom!! :icon_flower:

Liefs, Mees

Ps. Als je al eerder tips hebt geschreven op ons of een ander topic, kun je het "copy-pasten" op dit topic. Dankjewel!

positive%20energie.gif

----------------------------------------------------------------------------

Ik heb het wat ruimer gedaan dan alleen vitamines en voeding, omdat er ook veel leefstijl tips belangrijk zijn. En ook medicijnen toegevoegd. Sommigen nemen bv kinderaspirine tbv innestelen of melatonine tbv zwanger worden.

Ook zijn er specifieke medicijnen die helpen de ei-kwaliteit te verbeteren, andere die helpen meer eitjes te ontwikkelen en dergelijke. Ook dat is handig om te weten.

Dus meiden: we verzamelen daar alle tips! Omdat we al veel tips hadden geplaatst in onze berichten kunnen we wat kopieren en plakken in het nieuwe topic. Ik zal vast wat verzamelen. En kloppen dingen niet, geef een gil, haha!

Ik wacht nog steeds op nieuws vanuit Spanje. Nog ff wachten dus, maar maakt niet uit. Komt goed allemaal!!

xxxx, Mees

Ps Ik ben een lijstje begonnen. Dat kunnen jullie ook aanvullen; heel graag. Dan zie je het in 1 oogopslag.

Geplaatst

Haha, dankjewel ivfmoeder!!!

Ik zie dat jij tired bent. Maar....wel zwanger!:clap2: Geweldig!! En hopelijk snel minder moe!

xxx, Mees

Geplaatst

hi,

even een berichtje van een relax trish.. lekker op de bank met een dekentje, tijdschriften en dvd's...maar morgen weer werken want deze keer voel ik me niet zo ellendig als de vorige keer (toen veel last v punktie). Eigenlijk voel ik helemaal niet veel, maar ga er maar niet teveel bij stil staan, nu al.

update lijstje even:

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3.

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 Deca(begin 2e ivf), 21-2 begin Gonal 300, 3 maart 1e FM.

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, 23/2 tp (11e) van 1 cryo

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden