Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel Itsus, lief van je.

Het gaat over het algemeen eigenlijk wel goed met me. Ik kan gewoon me ding doen en dan ineens overvalt het me weer. Kan een liedje op de radio zijn, iets wat er gezegd wordt of zomaar niets. Dan komen de traantjes weer. Het is ook nog zo'n onzekere tijd, op een miskraam wachten gaat ook niet in je koude kleren zitten. Wist ik maar wanneer het kwam maar helaas zit er niks anders op dan afwachten.

Hoe gaat het nu met jou? Hoop dat je geen bloedverlies meer hebt.

Liefs Claus

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjwel lieve Claus!!!!

Ja, lijkt me ook zo moelijk wat jullie door maken. En het wachten is ook helemaal verschrikkelijk! Heel veel sterkte!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Het bloedverlies valt mee hoor, af en tie een druppeltje.

Maar ik ben echt hondsberoerd!!!!

Ben er echt door geveld.

Kan niets doen, door de enorme misselijkheid ook verschrikkelijk moe.

Vind dit echt niet leuk zo.

Ooohh wat erg ik WIL helemaal niet klagen, hallo ik ben zwanger en daar hebben we enorm voor gevochten. En dan nu dit.

Ik hoop maar dat het over een paar weekjes beter zal gaan en dat ik dan meer kan genieten.

Geplaatst

hi allemaal!

allereerst! ontzettend bedankt voor de warme reakties, voel me echt welkom hier en vorral: eindelijk eens begrepen, onder "lotgenoten". Het is zo vreselijk moeilijk, vooral na zo een lange periode proberen een kindje te ontvangen, om je verhaal bij vrienden/familie neer te blijven leggen..die beprijpen toch eigenlijk al lang niet meer waar je mee bezig bent. Opmerkingen als: stop er nou mee joh, slecht voor je lijf, tot ach een leven zonder kinderen is toch ook leuk, je bent ook al wat ouder. Afijn, jullie zullen eea wel herkennen.

Claus: ontzettend veel sterkte er valt niets te zeggen maar denk aan je.

Mees; heel veel succes morgen!!!

Marianne69 en Yola: ik ben onder behandeling in OLVG, Tps in AMC. Mijn behandelend arts in OLVG is dr Fliermans, maar heb vaak te maken met vervangers. De algemene opinie daar is: innesteling is de black box, kunnen we niets aan doen, de tijd zal het leren. Aspirine wordt zelfs afgeraden, assisted hatching ook, men staat alleen achter acupunctuur (doe ik ook, echter niet geadviseerd door het ziekenhuis!) Ik denk er wel over vanaf dinsdag (1 dag vr TP cryo) kinderaspirine te gaan slikken, lees er divers over. Verder natuurlijk veel extra vitaminen en o ja, ik heb speciaal gevraagd deze keer na de TP ipv utrogestan pregnyl te gaan gebruiken, eens kijken of dit wat anders te weeg brengt. Heb deze 3e IVF wederom 14 bevruchte eicellen, 3 ingebracht bij TP en nu weer 3 dus, en dan nog 6 in de vriezer. Afwachten maar weer, vanaf woensdag!

Nanoes: wauw, heb je banner gelezen fantastisch geeft mij idd moed!!!

Nogmaals erg bedankt en ben heel blij dat ik de stap heb gezet om contact met jullie te zoeken, en blijf er vanaf nu bij.

Ps kan iemand mij in jullie lijstje zetten want weet nu nog niet hoe dit moet?

grtjs

Geplaatst

Hoi meiden

@ Trish, leuk dat je je aansluit bij ons. En wauw wat een goede oogst heb jij steeds. ik had maar 1 eitje bij de 1ste poging, ga nu voor wat meer bij 2de poging.

@ Itsus, je mag best af en toe even "klagen"hoor ook al ben je zwanger! Wij hopen allemaal dat we binnenkort mogen klagen:)

@ Claus, moeilijk moet dat zijn , dat wachten op iets wat moet komen maar je niet hebt gewild. En begrijpelijk dat je emoties van links naar rechts gaan.

@ Mees, zet hem op meid morgen!!!

@ Vio-la, wij hebben ook AH gedaan in DD, helaas niet gelukt.Maar de volgende poging doen we het weer. Baat het niet dan schaadt het niet. Ook overwegen we PICSI of IMSI,maar dat wil ik nog met DD bespreken. Heb al wel het schema binnen voor de medicijnen en de recepten. Nu nog zorgen dat de apotheek het nu in 1x goed gaat doen...zucht....

@ Yola, meis hoe is het met jou, zie dat je al weer op de 11 weken zit. Mooi!!!

@ Linda en Marianne, op naar een mooie echo as week

Kan iemand het lijstje aanpassen voor mij? Via Ziekenhuis Meander Amersfoort naar UMC. Zijn daar niet behandeld alleen onderzoeken gedaan

Liefs

Geplaatst

Dank jullie wel, Trish en Sas!! Heel lief!!

Ik zet je erbij Trish en Sas, ik pas je aan.

icon1.png

Jeannet 42: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), 2e echo 23-2

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 (begin 2e ivf)

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Trish 42, OLVG/AMC: 23/2 tp (11e) van hopelijk 3 cryo's

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer

Geplaatst

Hey Trish,

fijn dat je het leuk vindt hier op het forum!Wij zijn ook zooooooo gezellig, haha!

Dus jij slikt kinderaspirine. Is dat voor de innesteling? Ik slik sinds gisteren tarwekiemolie. Schijnt ook goed te zijn voor de innesteling.

Iemand nog ideeen hierover? Je hoort zoveel verschillende verhalen. Ik weet ook niet meer wat wel en niet goed is, soms.

Wat spannend ook voor jou. Het schiet ook al op; woensdag. Ik hoop dat je cryo's goed ontdooien en een leuk threesome terug geplaatst krijgt! :clap2:

Meiden, succes en sterkte met alles!

Ps. Itsus, hoop dat je je toch echt wat beter gaat voelen. Lastig hoor, zo misselijk zijn!

Liefs, mees

Geplaatst

Ja we zijn zeker heel erg gezellig!!!

Mees,

ik slik ook sinds gisteren tarwekiemolie en Q10, voor kwaliteit van de eitjes. Ik heb na de TP ook kinderaspirine genomen op advies van een van jullie( weet niet meer wie...ouderdom...) Geen idee of het helpt maar of je nu 8 tabletten slikt of 10,slikken moet je toch...

Kun je bij mij ook even aanpassen nu DD? Of vertel even hoe ik dat zelf kan doen

Geplaatst

Hihi Sas, ja hè! Zoo gezellig!!

Nou ja, wat toevallig, op hetzelfde moment begonnen met tarwekiemolie. Hoeveel slik jij? Ik heb die vd tuinen en zit 1130 mg per pil in. Heb net uren gedurfd en ben er nog niet precies achter. Zag wel dat die van Vogel er 2 worden aangeraden en daar zit maar 300 mg in. Dus ben van 2 vandaag maar naar 1 gegaan.

Ik ben altijd beetje bang dat ik dingen slik die juist niet goed zijn, maar heb hierover goede berichten gehoord. Ik zal 's nadenken o er kinderaspirine. Is dat 1 pil per dag vanaf..?

O ja, als je de lijst crt

Geplaatst

Ik ga in t vlg bericht ff door want ik drukte per ongeluk op mobiel op 'send' en kan bij wijzigingen niet op de goede plek komen in m'n bericht om toe te voegen.

Anyway, je kopieert de lijst met ctrl C en dan ctrl V in je nieuwe bericht en dan nog ff aanpassen en voilà!!

Gaat lukken.

Ciao maar weer, mees :-)

Geplaatst

ik neem 3dgs een capsule,zijn van kruidvat staat niet op wat er in zit zie ik nu.... Maar had gisteren geen tijd om naar de vitaminenwinkel te gaan vandaar even naar de kruidvat. Ik kon ook niets vinden op internet over de juiste dosering.

Hoe doe ik nu dat lijstje? Je bent gestopt bij ctr.....

Geplaatst

Jeannet 42: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Vlok 43: zwanger (4e icsi) tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer

Geplaatst

Super; gelukt!!

Ja, geniet nog ff van je lief:-)!!

Hier staat De Tudors op. Heerlijk!

Liefs, mees

Ps Mocht je morgen nog n blik werpen op je kruidvat-potje...hoor ik t wel.

Blèr , wel zin in echo maar niet om eind te rijden. Hoop maar dat het de laatste x is. (Behalve nog een x terug met geboorte-taart, hihi).

Geplaatst

Dankjewel Marianne!!! :-)

Omdat m'n cyclus stil gelegd is met n decapeptyl depot, moet m'n baarmoederslijm door medicijnen worden gestimuleerd. Normaal gaat dat altijd vanzelf maar nu dus mbv medicijnen.

Normaliter was het altijd goed bij mij, maar nu met meds. is het ff afwachten. Ik hoop 3 lagen en ong. 7 mm. Dat schijnt het best te zijn. Als het goed is kan ik binnenkort de tp krijgen!!

Liefs, mees

Geplaatst

Hoi,

Trish en Itsus, welkom hier.

Trish, je moet je niet te veel aantrekken van wat de artsen hier zeggen. Blijkbaar hebben de meeste artsen in Nederland een grens die bij de 40 ligt. Tegen mij is in Alkmaar ook bij de intake gezegd dat ze niet blij waren met mijn leeftijd (ik was toen 40) en later: het gaat niet lukken, helaas, en als je dan toch zwanger wordt heb je een grote kans op een miskraam of op een kindje met het Downsyndroom. Terwijl ik toch goede resultaten had en al een keer eerder zwanger ben geweest. Mede hierdoor heb ik mijn laatste poging in Gent laten doen, en ben direct bij de eerste poging zwanger geraakt en ben op dit moment bijna 30 weken zwanger. Tevens alle onderzoeken gedaan en alles is ok.:toppie:

groetjes,

Jeannet

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Geplaatst

Mees, veel succes morgen!

Itsus, dank je. De echo is gewoon in Nederland, hoor! Hoewel ik met het koude weer hier geen bezwaar zou hebben tegen een retourtje Cyprus.

Balen dat je je zo beroerd voelt, hoop voor je dat het snel een beetje afzakt.

Geplaatst

hi Mees!

ik ga kinderaspirine slikken, vanaf morgen, ja ivm innesteling (ook weer gelezen, maar is niet medisch onderbouwt, maar wat wel.). Verder neem ik deze ronde vitamine e, d, omega en de prenatal allin one (alles solgar). vit d en omega visolie omdat mij dat ooit eens gezegd is en heb een vitaminetest gedaan waaruit dit bleek. Vit e voor bloedsomloop en de prenatal all in alles + foliumzuur..heb ooit ook wel eens tarwekiemolie gedaan, maar nu dus even afwisselen zeg maar. Had van de week al 7 mm bms maar tp is uitgesteld; ze hadden geen plek maandag , pas woensdag! vervelend, want maakt als het ware het wachten langer. Jij ook heeel veel succes. Met medicijnen kunnen ze zon cryotp toch aardig goed sturen, dus zal vast allemaal wel lukken met je bms hoor.

Sas: dankjewel voor je bericht, ja wel een goeie oogst en nu nog blijven plakken!

welterusten allemaal spreek jullie morgen

grtjs

Geplaatst

Hey Marianne, klopt, geen punctie. Wel fijn! En lekker geslapen alleen te vroeg op;-) En wordt steeds wakker gemaakt door m'n katertje die voor t eerst 'katers' is. Hij wordt vlg week 'ontkaterd'.

Dankjewel Linda! Klopt helemaal wat je zegt over 40+ in Ned.

Itsus, dankjevoor de info en geruststelling wb bms.

Ik neem nu voor t eerst extra vit. Ook D2 en E zit in de tarwekiemolie. En omega3 en zwangervit. van dagravit.

Zal vandaag in DD nog ff vragen.

Nou meiden, alweer 1 uur onderweg naar DD. Nog 3 te gaan; hopelijk geen files !

Xxx, mees

Geplaatst

Dear all,

Allereerst felicitaties voor de nieuwen (schrijf zelf op forum "starten na echo") die zwanger zijn geworden. Wat geweldig en een groot geschenk voor jullie.

Veel sterkte voor de anderen die teleurstellingen en verdriet te verwerken hebben; wens jullie alle kracht en moed toe die jullie nodig hebben.

Heb zelf ook het nodige verdriet etc. en heb korte vraag ivm volgende.

Korte vraag:

Dr S ziet er in mijn geval weinig brood meer in en begrijp dat toch niet helemaal in zoverre dat mijn bloedwaarden volgens mijn eigen gynaecoloog niet slecht zijn (mijn eigen gyn is een aardige man maar moet eerlijk zeggen dat hij tot en met ongeveer nu altijd heeft geroepen dat een kindje krijgen nog makkelijk kan en bij een controle voor follikelmeting omdat echo-centrum geen plek had opeens zei dat ik het als het niet meer lukt, maar moet afsluiten...dus tja....).

Iig is mijn amh hoger -nu 0,25- en FSH stuk lager maar dat kan wisselen heb ik begrepen, nu 5.2 en was vorig jaar bij meting 12 of 15 dat weet ik niet meer. Nu een jaar DHEA geslikt, met tussenpozen toen het op was. Voorts de opmerking van Dr S nalv mijn vragen hoe de bloed uitslag was: "naar jou gestuurd, veel plezier", die ik toch niet echt professioneel vind. Begrijp dat het niet makkelijk is al die wanhopige vrouwen en dat ik veel vragen stel en dat hij niet kan toveren maar duidelijk is dat hij geen enkel vertrouwen heeft of wil hebben etc.

Vorig jaar 1 poging gewaagd (5 x 225 Menopur), 4 eitjes doch maar 1 gepuncteerd, 2 te klein en 1 leeg en de 4e was heel goed zei Dr. S, teruggeplaatst met zeer goede aspekte zo zei hij, maar helaas verloren...Nadien heeft mijn lichaam bij 2e poging niet gereageerd op de hormonen en vervolgens in de war geraakt en nu heb ik kleine cyste...enfin, lichaam weer beetje van slag. Tussendoor nog wel met ovulatietesten zelf geprobeerd, maar helaas...en laatste keer ovulatie gemist wellicht door cyste? Enfin, het is een toestand....maar kan het toch niet loslaten ofschoon ik dat wel probeer maar tegelijkertijd wil ik tot het gaatje gaan zodat ik mijzelf later niets kan verwijten....

Nu te vroeg -dag 18- ongesteld geworden dus word er allemaal niet blijer van ....

Dus ik dacht: zal ik naar Dr. Marx een second opinion vragen of naar de kliniek van Vlok gaan van Tanja Emde die vroeger bij kliniek op de Ahnenweg zat.

Hebben jullie wellicht ook informatie vernomen via via? feritiliteit voor oudere (wat een afschuwelijk woord!!) vrouwen 45+?

Wat zouden jullie doen?

Met Grote Dank voor meedenken,

Big hugs,

L.A.

Geplaatst

Hier een hele blije vogel ;-) !!!

Op de terugweg van DD en...mijn bms is heel mooi, zei 'S. Jéééeh! 3 mooie lagen en 8,8 dik.

Happy!!!

Xxx, Mees

Ps. Komt door al jullie goede wensen!!

(Ik krijg snel te horen hoe/wat/wanneer wb de vlg stap.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden