Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Trish,

Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde als bij Mees. De artsen gaven aan dat het wrs aan houdbaarheid van mijn eicellen lag. Zeker wisten ze dit niet, maar ze vonden dit wel een logische conclusie (zonder enig onderzoek gedaan te hebben). Wij hebben onze eerste ronde bij een andere zkh gedaan. Daar werd icsi geadviseerd; resultaat 8 emmies. Aangezien ik de hele behandeling niet prettig heb ervaren, zijn we overgestapt naar een andere zkh. Daar zagen ze niet in waarom er de 1ste icsi is toegepast, dus ivf; resultaat 8 emmies. En de de 3de keer weer ivf met 8 emmies. In totaal 12 tp's. Ik heb los van de 1e 2 tp's, bij alle overige tp's 2 emmies laten plaatsen. En nu ik er ook niet jonger op word, en al 7 jr bezig ben, hebben we besloten voor een behandeling te gaan waar ze meer kans voor geven. Ik ben heel erg van de resultaten, en als er maar enig kans was dat ik zwanger kon worden met mijn eigen ingedienten, dan zou ik ervoor gaan. Maar in al die 12x, ben ik maar 1x echt zwanger geweest. En dat duurde ook maar een maand. En elke mislukking is weer ieder keer een grotere teleustelling. Je hebt natuurlijk geen zekerheid, maar je wilt ook alles hebben geprobeerd, en niet zomaar de bijl erbij neer gooien....toch Meesie...eh Mees...hahahha....

Ik blijf trouwens nog voor je duimen. Trek geen voorbarige conclusies. Je weet maar nooit.

Luv...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helemaal eens Nal!!!! Jij bent trouwens helemaal een held, met 12 tp's. :clap2::clap2:

Daar ben ik maar een 'groentje' bij, met 3 tp's. Of 4? Ik weet het niet eens meer.

Liefs, Meesie:laugh:

Geplaatst

IVF moeder, ik kan slecht tegen vet eten maar gelukkig is mijn smaak verandert door de zwangerschap en lust ik geen patat meer. Tomatensoep, paprikachips, pasta met tomatensaus komt er altijd weer uit. Verder wisselt het heel erg. Ik dacht echt dat ik met 20 weken er wel vanaf zou zijn maar maandag ben ik 27 weken en geef nog steeds over. Maar ik probeer niet te klagen hoor, soms wel als het mij even allemaal teveel is, maar ik weet dat ik er wat heel moois voor terug krijg natuurlijk. Ik voel mij soms een beetje bezwaard dat ik wel zwanger ben en andere nog zoveel meer pogingen gedaan hebben en nog steeds niet zwanger zijn of al een aantal miskramen achter de rug hebben. Ik gun het iedereen natuurlijk !

Mees, ja ik vind het soms nog steeds onwerkelijk hoor dat ik eindelijk na al die jaren zwanger ben op m'n 41e. Al mń broers en vriendinnen hebben kinderen en dan voelde ik mij niet altijd happy. Ik wilde dat ook ! Hoe blij ik ook voor hun was. En zie hier nu ben ik zelf 6 maanden zwanger. We zijn bijna klaar met de zolderkamer (morgen nog even de spullen verslepen) , die wordt voor de dochter van m'n vriend en morgen wil m'n vriend laminaat gaan leggen in de babykamer. Echt leuk dat ik straks met inrichten kan beginnen !

Geplaatst

Wauw, 27 weken! Wel shitty dat je nog steeds overgeeft! En gewoon genieten hoor! Het is niet zo dat omdat jij zwanger bent, er 1 van ons niet zwanger wordt. Jij bent juist een goed voorbeeld, dus helemaal genieten en je niet schuldig voelen. Het is je super gegund!

Het wordt een druk weekend voor jullie. Laat je vriend het meeste doen hoor. Jij alleen de leuke dingen, zoals inrichten, haha!

Veel plezier dit weekend!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Jeanine

Een paar weekjes misselijk, dat is nog te doen. Maar 27 weken, daar word je wel een beetje moe van. Dus van mij mag je klagen hoor. En natuurlijk weet ik dat je het er voorover hebt. Voel je niet bezwaard.

Wel gezellig nog een kindje erbij. Vind het dochterje van jouw vriend het wat? Kijkt ze uit naar haar broertje?

Geplaatst

Sas, ik lees net in je onderschrigft/handtekening dat jij ook in Utrecht gelopen hebt ? Ik loop daar nl. ook. Diac en UMC Je had er jammer genoeg geen fijne ervaring begrijp ik. Wat ontzettend raar van die 7 follikels. Ik had er alleen de eerste keer 9 de daar op volgende keren onder de 5.

Mees, jammer genoeg heb ik geen toverstaf !!!! Anders wist ik wel !!!! Ik heb vandaag wat meegeholpen met "klussen" want manlief had gisteren de muren met zo'n handige spuit geverfd/gespoten. Zo'n ding dat errug handig is als je de reclame moet geloven. Nou dat ding ging zń eigen leven leiden en het duurde maar 2 seconden maar alles zat onder de kleine verfspatjes ondanks dat er veel afgeplakt was ! Dus vanmiddag alles met een sopje afgenomen , gelukkig was het verf op waterbasis. Maar wat een ellende ! Van de verwarming tot de kast alles zat onder. Normaal ga ik overdag weer naar bed vandaag niet gedaan en dat moet ik weer bezuren. Nou ja zo lekker douchen en slapen. Morgen doe ik niets. Manlief werkt op een school en had de hele week vrij. Volgende week is hij weer aan het werk en kan ik in eigen tempo het kamertje inrichten.

Ik reageer niet altijd op alles en iedereen maar wens iedereen bij deze topic natuurlijk heel veel sterkte en succes !

Geplaatst

IVF moeder, m'n vriend heeft een dochter en een zoon uit een vorig huwelijk. Ze zijn 11 en 9 jaar. Vooral z'n zoon vind het erg leuk dat hij een broertje krijgt, Zń ex is nl. hertrouwd en heeft 2 jaar geleden een meisjestweeling gekregen. En wij krijgen nu een jongetje, meisje was ook prima hoor ( gezondheid gaat voor alles !) maar dan had z'n zoon 4 zusjes gehad !!! Z'n dochter kan mij straks mooi helpen als ze hier is vind ze ook leuk om te doen. Jammer genoeg zijn ze hier maar om het weekend dus maar 4 dagen per maand. Maar we wilden wel dat ze ook hier ieder een eigen kamer hebben. En de baby op zolder was geen optie dus z'n dochter mag naar zolder. Het was een open zolder dus alles moest eerst afgetimmerd worden en we hebben 4 dakramen laten plaatsen. Ik werd gek van de troep maar nu schiet het op, het is bijna klaar. Tapijt ligt er sinds vandaag in.

Nu taai ik echt af naar boven, welterusten allemaal !

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weer even een berichtje van mijn kant.

Voel me helaas nog altijd erg beroerd en zit daarom niet veel op het forum. Heb inmiddels medicijnen gekregen tegen de misselijkheid maar die werken helaas maar heeeeel minimaal.

Probeer veel te slapen en me rustig te houden, moet er gewoon ff doorheen, maar de dgn kruipen zo voorbij.

Heel lastig is het gister ook nog in mijn rug geschoten dus ik voel me nu echt als een uitgewrongen dweil. Ti's wat ouder worden, hihi. Tja heb vaker last van m'n rug dus kijk er niet van op dat het nu weer opspeelt.

@trish,

Bedankt voor de tip voor accupuntuur, maar die van jou gaat voor mij niet lukken. Weet zelf ook wel een goeie, dus zal eens daar gaan informeren.

Wat betreft het laseren dat hebben ze dus bij mij gedaan in België.

Iedere maand blijft er wel wat opgebouwde bms achter in de baarmoeder. Niet bij iedere cyclus gaat alles naar buiten. Door de jaren heen kan het dus zijn dat het redelijk dichtgeslipt raakt zeg maar. Daardoor is de baarmoederwand minder goed doorbloedt en is het nadelig voor innesteling. Bij mij hebben ze dat dus dmv een bepaalde lasertechniek weer in orde gemaakt.

Tja en het resultaat is dat ik nu na 6 jaar dokteren zwanger ben.

Gelijk de 1e terugplaatsing na laserbehandeling was raak.

Het heeft bij mij echter wat langer geduurd voor ik een tp kreeg, omdat iedere poging die ik probeerde niet de benodigde eicellen of bevruchtingen opleverde. De kwaliteit en kwantiteit was gewoon ivm leeftijd erg slecht.

In België zeiden ze al veel eerder dat ecd voor ons veel meer kansen bood. Maar ja ik wilde eerst nog graag met eigen middelen het proberen. Eigenlijk zonde van de tijd achteraf. Ik heb het in april 2009 proberen naast me neer te leggen dat ik nooit mama zal worden. In oktober 2010 kwam mijn man toch met info over ecd in Spanje.

Hij heeft mij weten over te halen om er toch nog 1x voor te gaan, en voila, niet te geloven ik ben zwanger. Onze donor is 24 jaar, anoniem!

Tja ik besef me dat het altijd een lot uit de loterij is.

Ik hoop voor jullie allen die nog niet zwanger zijn dat ook jullie wens snel in vervulling mag gaan! Houdt vol zolang je het aan kan, en haal het onderste uit de kan!!!

Ga zo de rest vd berichtjes even lezen.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hi.

JEANINE: juist hartstikke fijn om te lezen dat het jou gelukt is hoor, maak je geen zorgen. Juist dat geeft mij iig hoop (evenals de "overige" zwangeren!) Als ik zie hoelang sommigen (ook) bezig zijn is het een soort geruststelling..Ik was eerst v plan(wij moet ik zeggen) om na de 3e IVF te stoppen mr mede door jullie verhalen denk ik nu toch wel om door te gaan, mocht het nu niet luken (mr nog 6 2x rietje 3 in de vriezer)

Itsus: echt doen hoor de acupuntuur!!! ontspant enorm, ik ben met menstruatie al een enorme pijnvogel en heb nu noergens last van! (nou ja ben natuurlijk niet zoals jij echt zwanger:)) Verder begrijp ik dus heel goed wat je bedoelt: onverklaarbaar niet zwanger lijkt ook wel de puf uit de doktoren te slaan, maw na 11/12 keer zijn ze zelf ook veel minder enthousiast; ze weten het niet in NL. Maar ook voor "ons": het maakt je best wel machteloos; of althans, als je wist wat het is, dan zou je er misschien meer vrede mee hebben..misschien?

Jeetje dat jij(itsus) en Mees dat dan bedacht hebben: ECD heb er eerlijk zelf niet over nagedacht..eicellen van iemand anders. Mmmm misschien toch eens overwegen. En dat schoonmaken baarmoederwand: ik ga dat s navragen in OLVG mocht deze poging mislukken wan tdat klinkt toch wel erg goed Itsus. Maar zullen ze wel niet doen haha.Maar goed je weet het niet.

Verder had ik net de dag vd tp een sinaasappel op en toen las ik dat t niet zo goed was haha..dag erop een kiwi en ook niet goed grrrrr (hahaaa)

wie weet welk fruit HEEL goed is behalve passievrucht ? Ik kopieeer de vraag naar de vitaminensite Mees;)

Geplaatst

Wauw, even 'n dagje niet op de site geweest en heel veel berichten erbij!

Caroline, wat vervelend dat je ovulatie zo lang op zich laat wachten. Je zal 'm vast niet gemist hebben, want je hebt getest.

Hopelijk komt het inderdaad dit weekend.

IVFmoeder, ik heb gewoon toegeslagen en een halve reep pure chocolade opgekaand.

Smaakte erg lekker.

Geplaatst

Haha Jeanine, ik lig hier helemaal dubbel:laughing9:.

Zou ik niet moeten doen natuurlijk, want het is helemaal niet leuk als je alles en alles moet schoonmaken vd verfspetters. Maar je omschrijft het zooo grappig: 'Het ding gaat een eigen leven leiden', enzo.

En weet je. Bij ons moet er ook nog wat geverfd worden. En laatst zag ik zo'n ding op tv en dacht: He, handig! Dus NOT!

Zielepiet, al dat schoonmaken en dan ook nog eens al behoorlijk zwanger en misselijk! Niet leuk! (Ik denk dat ik um 'vermoord' had ;-):happydance:

En vandaag is de dag vh laminaat toch? Dus tapijt ligt al op zolder?! Heel vlot! En 4 dakramen? Mooi hoor, maar zal zeker veel troep hebben gegeven.

Heerlijk als alles klaar is en jij ALLEEN, hihi, ff rust met vriend weer aan t werk, alles kan inrichten.

Ja, zeker leuk dat jullie een jongetje krijgen. Dat heeft zijn zoontje ook een broertje en niet massa's zusjes.

Hey Itsus, ja, wat kan het anders lopen he. In 2009 eigenlijk de hoop opgegeven nu zwanger. Ongelooflijk! Wat gaaf dat je vriend ermee kwam. En dat laseren van je baarmoederwand, had ik nog nooit van gehoord. En dat meteen zwanger bij de 1e ecd poging. Wauw, het is echt een wonder!!:woohoo:

Nu nog ff minder beroerd worden en dan is het helemaal goed. Ook nog eens je rug. Dat is zo pijnlijk. Komt misschien ook omdat je zoveel moet liggen omdat je zo beroerd bent. Nou meid, duim voor je dat het echt beter gaat binnen een paar dagen. Dit kan zo niet. Hierbij een cyber hug; we denken aan je!:CYBER_HUGS:

Hey Trish, zag je al op het vitaminentopic.

Ja, het voelde eigenlijk meteen goed. Het komt ook, denk ik, omdat je zelf zwanger bent en je kindje groeit in je buik. (Adopteren vind ik heel iets anders.) Dit is echt je eigen kindje (vind ik dan); zoals ik al zei; het groeit in je, je bevalt. Helemaal je eigen kindje.

Maar jij gaat gewoon nu zwanger worden hoor!

:goodluck1:Kuzz, Mees

Geplaatst

Hoi meiden

@Leewinnetje, de bedoeling was ook om zaad in te vriezen zadat ik ook zonder vriendlief aan de slag kan,maar bij onze 1ste poging was er te weinig om in te vriezen. Bij nze vlgd poging gaan we weer proberen om in te vriezen. Lastige is dat hij nooit weet waar hij heen gestuurd wordt en vaak zijn het ook van die ver weg landen waar vandaan even heen en weer terug vliegen een hele opgave is. Maar goed , hij is nu nog thuis, zal je zien dat hij natuurlijk net wanneer het weer zo kunnen gaan beginnen, weg moet. In dat geval gaan we dan in april weer aan de slag.

@Jeanine, je moet je echt niet schuldig voelen omdat je zwanger bent. We zijn juist op het forum zo blij voor elkaar en we hebben allemaal goede voorbeelden nodig om te volgen. Ik ben idd in UMC geweest. Zij hebben een beleid vanaf 42 en ouder je 7 follikels moet hebben bij de echo om uberhaupt in aanmerking te komen voor IVF. Idioot maar waar, staat zelfs op papier. Belachelijke eis, zeker omdat het aantal per keer kan wisselen en het om kwaliteit gaat en niet om kwantiteit. Ergste was nog dat je eerst weer allerlei onderzoek krijgt en vriendlief ook, die al in Amersfoort gedaan werden. Dus gaat weer tijd over heen en als laatste deden ze de echo.Waarom niet eerst de echo zodat je meteen weet dat het er minder zijn dan 7? Ben zo boos geworden daar op die arts. Enige goede was dat ze ons wees op ECD. Ben daarom zelf gaan zoeken en in DD terecht gekomen waar ze dus niet zo idioot doen.

Aangaande ECD,dat had ik al overwogen omdat wij van vrienden van ons al een aanbod hadden gekregen voor zowel zaad als eiceldonaties. Vriendlief wil dat niet,ik heb er minder moeite mee. Vriendin is inmiddels hoogzwanger van de 2de , dus ecd van haar kan nu niet. Maar als ICSI voor ons niets oplevert dan ga ik zeker ECD weer bij vriendlief aankaarten.

@ Elinorac, spannend dus dit weekend?

@ Claus, meid ik leef met je mee, wat moet dat moeilijk zijn dat wachten op een miskraam. Ik denk aan je en een dikke knuffel.

Liefs

liefs

Geplaatst

@Trish

Ik ga zeker acupunctuur doen, heb hier ook een goede.

Wat is de naam/adres vd acupunctuur in hoorn, mijn schoonzus heeft interesse, woont zelf in Zaandam.

Jij nog suc6 in de ww!

@Claus

Meis gaat ie een beetje met je! Vind het zo klote voor je. Het lijkt me echt super zwaar. Wachten op niets! Dikke knuffel voor jou.

@jeanine, leuk dat de kids van je vriend het ook leuk vinden dat ze een nieuw broertje krijgen. En jij nu met 27 wkn nog altijd overgeven, bah ik hoop dat ik er eerder van af ben.

@Caroline ik hoop dat jij snel duidelijkheid zult hebben en dat je weer van de startblokken af kan! Succes meid

@mees

Al wat nieuws uit het zonnige spanje? Hoop voor je dat je snel voor tp er heen kan. Ga je gelijk al met je vriend mee als hij zijn aandeel moet inleveren, hihi. 3 dgn later zal je dan toch tp krijgen?

Geplaatst

Tjong wat een ontwikkelingen hier! gezellig dat dit toppic weet zo actief is!

Ook heel herkenbaar al die verhalen. Wij gaan waarschijnlijk ook naar DD als deze 2e IVF niet lukt.

Eigenlijk wil ik..., maar ik weet niet of dat kan/mag, al na de eerste verse TP naar DD, en de eventuele cryo's later te gebruiken. Reden is dat het bioklokje door tikt, en mijn eicellen steeds ouder worden.

En in DD mogen er 3 emmy's terug geplaatst worden, dus lijkt mij dat dit iets meer kans zou geven.

Ik ben nu met de gonal bezig, dus ook weer spannend, voor de 2e IVF.

Ik word op zich wel zwanger, (2x spontaan, 1x van een cryo, afgelopen anderhalf jaar) maar het blijft niet zitten.

De kans is heel groot dat dit ook aan de ouderdom van de eicellen ligt.

Maar ja, de kans is 1 op 1 dat het goed is, en dan is er dus nog wel kans op een doorgaande zwangerschap.

Maar als het aan mij zou liggen, dan had ik de derde poging ook ECD gewild, maar mijn mannetje ziet dit niet zo zitten. Die weet zeker dat het gaat lukken met mijn eigen eitjes. Bovendien wil hij dat het kindje mijn genen heeft, en niet die van een ander.

Tja.., dat zal ik ook moeten respecteren, hoe moeilijk ook.

Maar als ik eerlijk ben dan ben ik zelf ben ook nog niet aan ECD toe, want ik geloof ook dat we nog wel een kansje hebben.

Ik geef het nog tot december, en als het dan nog niet gelukt is, ga ik in discussie met mijn man.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Itsus,

Vervelend dat je zo lang misselijk blijft. ben benieuwd wat je zoal eet, misschien dat je iets aan je voeding kunt doen? Maar je zal dat vast al geprobeerd hebben. Hoop dat acupunctuur helpt!

Lees dat je ECD hebt gedaan, wij hebben met donorzaad gewerkt (is hier geen afkorting voor? DZ? ) Hoe gaan jullie daar mee om richting je kindje? Vertel je het, zo ja, wanneer? Omdat wij in NL lopen, heeft t kindje als hij/zij 16 is, recht op contact met de donor. Is dat bij ECD ook zo?

Veel vragen hè? Je hoeft ze natuurlijk niet te beantwoorden hoor!

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Hey Linda, ik eet ook iedere dag chocolade! Heerlijk. Ben helemaal vd koekjes en choco! Maar...ter compensatie ook gezonde dingen en vitaminen, haha.

Sas, slim om eventueel zaad in te vriezen. Dan ben je minder afhankelijk van hem.

Bij ons (ecd) was eigenlijk het protocol om zaad in te vriezen wat naar Spanje zou gaan. Dan hoef je dus alleen maar voor de tp te komen. Kan dus zelfs zonder partner. Maar de kliniek in Spanje én DD zeiden beide dat het beter is om vers sperma te gebruiken. Vandaar dat we dat besloten hebben het met vers sperma te bevruchten.

Nog geen nieuws trouwens, wanneer het gaat gebeuren.

Wat lief trouwens dat vrienden aan hebben geboden als donor te fungeren! Nou, hopelijk heb je het niet nodig en word je 'gewoon' zwanger.

Hey Itsus, hoe is ie nou?

Ik heb nog geen nieuws. Ze zijn ons vergeten, hihi.

Waarschijnlijk ga ik niet mee voor de spermadonatie. 2 andere meiden hebben daar onlangs een tp gehad en die was 5 dagen na de bevruchting. Ik blijf dat maar liever 1 of 2 dagen na de tp omdat ik hoor dat vliegen niet zo goed is na de tp.

Dus ik laat hem maar alleen gaan. Hij moet ook snel terug ivm werk. Dus dan heeft het niet zo'n zin mee te gaan als hij toch snel terug moet.

Joske, spannend hoor. Fijn dat je weer bezig bent. Wel heel knap hoe jij je er doorheen sla! Petje af!

Ja, vind ik ook. Je moet gewoon 1 toppertje hebben en dan...!! Heel veel succes!

En...mocht het niet lukken is ecd altijd een optie. Maar het moet nu gaan lukken. Wat zou het leuk zijn, een nog langere zwangeren lijst!!

Marianne, ja, DZ is een mooie afkorting. Bij deze geintroduceerd door jou.

Wb ons, wij doen het anoniem. In Spanje is het zowiezo anoniem en dat is precies zoals we willen. Wij gaan het ook niet vertellen. (Weloverwogen, en uit diverse ervaringen/onderzoeken is gebleken dat 'vertellen' juist problemen kan geven voor je kind.) Moet natuurlijk iedereen zelf weten en het heeft beide voor- en nadelen.

Fijne avond allemaal,

liefs, Mees

Geplaatst

@mees

Op welke onderzoeken doel jij? Het vertellen op late leeftijd geeft idd problemen in de meeste gevallen maar als je er vroeg bij bent kan t kind er in groeien en hoef je juist geen jarenlang geheim mee te dragen. Ik lees dat bijna alle KID kinderen het liever zo jong mogelijk hadden geweten, hetzelfde lijkt ook voor ECD kinderen op te gaan. Hier een stukje van de Freya site:

Als het kind al van jongs af aan ingelicht wordt, ziet het kind de eiceldonatie meestal als iets normaals en kan het goed in zijn of haar leven inpassen. Bekend is dat de reacties van KID-kinderen die zijn ingelicht over de manier van hun verwekking meestal positief zijn. (KID=kunstmatige inseminatie met donorzaad; dit wordt al vele jaren toegepast en is vergelijkbaar met eiceldonatie v.w.b. de afstammingsproblematiek)

http://www.freya.nl/web_folders/folder8.php

Natuurlijk is het ieders eigen keuze hoe hiermee om te gaan. Wij vinden t - net als iedereen natuurlijk - belangrijkste wat goed is voor t kind en willen graag vanaf t begin eerlijk zijn tegen t kind. Een levenslang geheim mee dragen, wat kam uitlekken ( bijv bij ziekte) leek ons voor alle partijen erg zwaar. Ik ben heel benieuwd welke onderzoeken je hebt gelezen waarin het tegendeel geadviseerd wordt. Bij t AMC raden ze nl ook aan t vanaf zo vroeg mogelijk tegen je kind te vertellen.

Wij kunnen nu overigens moeilijk nog terug want veel mensen in onze omgeving weten al wat we met DZ werken. Het heeft ons wel geholpen om er over te praten, al heeft dat wel n paar jaar geduurd. We zijn nu zelf gewend aan de situatie.. Mijn man is wel een held hoor! Ik weet niet of het zo was gegaan als de rollen omgedraaid waren ! :)

Fijne zondag nog allemaal!

Marianne

Geplaatst

Hallo allemaal, spannende verhalen allemaal, Spanje enzo, ik wens jullie heel veel geluk!

Ik heb inmiddels mij dossier opgehaald en wat zat er in..een dossier van een ander echtpaar! Ik wist gelijk dat ik de goede stap heb gemaakt om over te gaan naar een ander ZH, ik ben er klaar mee.

Is er iemand hier die ervaring heeft met UZ Leuven in België? Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt.

Fijne zondag.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Jeetje wat een spannende dingen zijn er hier weer gaande voor een hoop onder ons zeg! Ik reageer niet zoveel de laatste tijd maar lees en leef zeker met iedereen mee hoor!

Hier begint het allemaal op gang te komen denk ik. Vrijdag begon ik een lage onderrug pijn te krijgen en vanaf gisteren begin ik ook pijn in mijn buik te krijgen. Net of er een band strak wordt getrokken, heel maf. Ook stekende pijn. Vannacht ietsje bloed verloren. Het is allemaal nog niet veel maar het begin is er eindelijk. Ik hoop dat het niet al te lang meer duurt nu.

Liefs en succes voor iedereen weer!

Claus.

(Mees: go for it girl! xxx).

Geplaatst

Hey Nal,

Zie dat ik nog n vraag vergeten was te beantwoorden;-)

Nee, ik neem geen medicijnen mee vanuit Nederland. Ik geloof wel dat dat kan maar het is zo'n gedoe en sommige medicijnen moeten koud blijven.

Dus lekker makkelijk regelen zij daar alles en heb ik alleen m'n eigen medicijnen!

Liefs, mees

Geplaatst

Dankjewel lieve Claus!!!!

Oh, ik leef zo met je mee! Ik hoop dat het, hoe erg het ook is, zo 'goed' mogelijk verloopt. (met zo min mogelijk fysieke klachten; emotioneel is het al zo zwaar!! Heel erg om dit mee te moeten maken!

En zo lief dat je met me meeleeft!!! Heel erg gewaardeerd!

xxx en grote knuffel, mees

Geplaatst

Ik heb inmiddels mij dossier opgehaald en wat zat er in..een dossier van een ander echtpaar! Ik wist gelijk dat ik de goede stap heb gemaakt om over te gaan naar een ander ZH, ik ben er klaar mee.

Ongelófelijk!! werkelijk... en op basis daarvan worden dan beslissingen gemaakt... tuurlijk, ook in een ziekenhuis werken mensen en vergissen is menselijk, maar dit is toch wel triest. Ik hoop dat je net als veel van ons goede ervaringen opdoet in een volgend ziekenhuis/kliniek.

@Claus: sterkte meid... Dat heeft nog best lang geduurd, of niet?

Geplaatst
Wb ons, wij doen het anoniem. In Spanje is het zowiezo anoniem en dat is precies zoals we willen. Wij gaan het ook niet vertellen. (Weloverwogen, en uit diverse ervaringen/onderzoeken is gebleken dat 'vertellen' juist problemen kan geven voor je kind.) Moet natuurlijk iedereen zelf weten en het heeft beide voor- en nadelen.

Fijne avond allemaal,

liefs, Mees

Hoi Mees, welke onderzoeken zijn dat? Ik had me er voor ik zw werd van mijn dochtertje ook in verdiept, omdat ons eerste ziekenhuis na de 1e icsi poging zei dat we het maar op moesten geven, dat voor ons evt. de enige mogelijkheid nog ecd was. Wat ik toen heb gelezen, is idd dat hetzelfde geadviseerd wordt als met adoptie: het kind niet voorliegen maar eerlijk vertellen waar het vandaan komt. Zo kan het opgroeien met het idee en er zelfs trots op zijn. Bij adoptie is het zo dat als kinderen het niet weten en er later achter komen, heel vaak in een identiteitscrisis kunnen komen. Ook kunnen ze tijdens het opgroeien een gevoel van onthechting ervaren, omdat ze familiegelijkenis missen en zich dus op de een of andere manier niet helemaal thuis voelen. Als ze weten wat er aan de hand is, kunnen ze dat gevoel plaatsen en schijnt het tot minder problemen te leiden. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat anders is bij donatie van ei- of zaadcel.

groetjes, Yola

Geplaatst

Hoi Lady Amsterdam, al een tijdje geleden (ik kan het berichtje niet meer terugvinden) mailde je met een vraag over ervaringen in Dusseldorf en meer specifiek naar ervaringen met andere artsen dan Scholtes. Wilde toen al reageren maar kwam er even niet van. Zelf herken ik je "problemen met/kritiek" op Dusseldorf/of meer in het bijzonder Scholtes heel goed. Wij zijn juist aan het begin van het traject naar Dusseldorf geweest (omdat er in NL een wacht/doorlooptijd was en we die graag wilden omzeilen) en ook wij waren (in tegenstelling tot naar ik begreep veel anderen) niet zo enthousiast (onder meer vanwege de beperkte uitleg, de haast en het commerciele karakter van de kliniek - uiteraard zagen we ook voordelen waarbij met name de mogelijkheid om snel te worden geholpen voor ons destijds de doorslag gaf om daar te beginnen.). Omdat we wel veel cryos hadden zijn we ondanks ons beperkte enthousiasme wel herhaaldeijk teruggeweest voor de tp daarvan. We hebben toen bewust om Duitse artsen gevraagd en zowel Emde als Markx ontmoet. Met beide waren onze ervaringen eigenlijk wel positief. Abslouut meer tijd en uitleg en afspraken vonden meer op tijd en conform afspraak plaats. Bij Emde was het advies ook om te blijven liggen na een tp wat later ook in NL zo ging wat ik in ieder geval voor het idee wel prettig vond. Of het echt verschil maakt betwijfel ik hoor....als dat echt zo was zou Ddorf daar ongetwijfeld meer uniform mee omgaan.

Helaas hebben de bewuste eerste poging en de cryos daarvan destijds (het is al wel een tijdje geleden hoor) ondanks in totaal een flink aantal tp (meen in totaal 9 embryos) en de ah etc geen kindje opgeleverd. We zijn toen er plaats was in NL destijds overgestapt naar het plaatselijke ziekenhuis. Ik was toen overigens eind 30 en nu begin 40 en inmiddels overigens een hele trotse moeder van 3 kindjes. Heb zelf dus ook prima ervaringen in NL maar als je voor Dusseldorf wilt gaan kan ik zowel Markx als Emde zeker aanbevelen hoewel mn ervaringen dus beperkt zijn. Ik kan me voorstellen dat als Emde voor zichzelf is begonnen het aldaar minder massaal is wat mij voordelen lijkt hebben maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Als je nog meer wilt weten over mijn ervaringen met beiden mag je me altijd een pbtje sturen.

Charlotte

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden