Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Claus, ik denk aan je!

@ Viola, het lijkt mij een prima beslissing om naar een andere kliniek te gaan. Ik heb geen ervaring met Leuven

@Joske, jouw verhaal komt bekend voor mij. Ook mijn vriend wil geen donor maar eigen genen. Ik zelf sta er dus anders in maar mijn kinderenwens is dan ook groter dan die van hem. Ook ik heb in gedachte een soort ind termijn, 3x poging zonder succes, en dan toch weer in gesprek over ECD/donorzaad. Ik weet alleen niet of ik zou kiezen voor het aanbod van onze vrienden.Hoe lief ook het lijkt mij heel moeilijk om dingen in je kind te zien die je dan niet terugziet bij jezelf maar wel terugziet bij je vriendin.

Maar goed we gaan eerst voor poging 2.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mees,

Het zijn wel lastige zaken he, vertel je het kind later dat het genetisch wel/niet van jou is. Wij hebben het er thuis ook over gehad, hoewel het bij ons wat lastiger is, of makkelijker, het is maar hoe je bekijkt. Mijn man is blank, en ik niet...tenzij we een gekleurde Spaanse vinden als donor, dan zouden we het geheim kunnen houden...hahahaha...geintje....maar, aangezien mijn man en ik allebei een andere afkomst is, zal het kind zeker qua uiterlijk heel anders zijn dan ik. Mijn man twijfelde eerst ook of we het wel of niet zouden vertellen aan de buitenstaanders, ik ben daar makkelijker is. Het zou aan de andere kant wel lachen zijn als mensen zouden zeggen "hoeveel het kindje wel niet op mij lijkt"...hahahhaha...je zou het alleen al daarom aan niemand vertellen.

@Joske & Sas67: mijn man en ik hadden ook het allerliefst een kind gekregen van onze eigen materiaal, alleen als je al zoveel jaar bezig bent, en er ook nog eens niet jonger op wordt, dan komt er een tijd dat je denk hoe nu verder. In ons geval was en is de kinderwens zo enorm groot, dan we het gaan proberen met donor eicellen. En omdat igv van ECD jij in feite 'de draagmoeder' bent van het kindje van je man en een anonieme donor, krijg je toch de kans om er een band mee te hebben. Het klinkt misschien heel plat zo, maar in praktijk ben jij diegene die het kind draagt en baart...gevoelsmatig is het ook 200% jouw kind. Maar ook hiervoor geldt, het zijn geen makkelijke beslissingen...en een ieder moet dit zelf bepalen.

En daarbij komt, iedereen moet zelf beslissen wat ze later wel en niet willen vertellen. Dit zijn sowieso geen makkelijke beslissingen. En zoals je zegt, het is weliswaar genetisch niet afkomstig van jou, maar je hebt wel 9 mnd gedragen. Je bouwt in die mnd een echte moeder/kind band op...en dat is het belangrijkste....

Geplaatst

Dear all,

Even berichtje tussendoor - Mees heb je ook kort geschreven op andere forum om je heeeel veel succes te wensen en te vragen of je je koffertje al gepakt hebt, denk aan je hoor!!!

Wil iig allen even bedanken voor berichten van aantal dagen terug (wellicht al weekje geleden...?) inzake mijn vraag of jullie 2nd opinion zouden vragen in mijn geval etc.

Moet wat zaken op een rij zetten in het hoofd, maar wil jullie iig laten weten dat ik zo dankbaar en blij was met jullie berichten en adviezen, nogmaals veeeeeel dank en wens voor een ieder veel succes met de weg die een ieder thans aflegt en gaat afleggen,

Big hugs,

L.A.XX

Geplaatst

Eindelijk een smiley op de test vanmiddag!! Vanmorgen om 8 uur weer niet maar ik zag een vaag streepje op het schermpje... 's Middags nog een keer gedaan en jawel hoor! Had het niet meer verwacht, eisprong op dag 17, nog nooit zo laat gehad! Pfff... gelukkig toch niet gemist!

Caroline

Geplaatst

Ja Nal, helemaal waar! Die 9 mnd in je buik 'maken' het helemaal je eigen kindje! Is een groot verschil met adoptie! (zouden we wel vertellen.)

Ook n groot verschil is dat je kind 50 procent jullie genen heeft en ook de donor uitgezocht is op je uiterlijke kenmerken. En dus gelijkenissen heeft met (ons als) ouders. (Jouw kleurtje hebben ze vast ook in Spanje ;-)

Ons kind zal zich dus niet 'anders' voelen omdat ze/hij dat ook niet is.

Zoals Nal en ik al zeiden, moet je zelf beslissen en als je achter je beslissing staat, is het n goede beslissing.

Liefs, mees

Geplaatst

@Marianne, hoe voel je je? Lekker zwanger!!!!

@ trish, hoe gaat ie bij jou? Blijft spannend he die ww!!

@Caroline, super dat het er dan toch eindelijk van is gekomen, beter laat dan nooit ;-) suc6 met de volgende stap.

@vio-la, wij zijn in uz Leuven geweest en zijn erg tevreden.

Wij hadden dr Karen peraer, aardige arts.

Soms wel lange wachttijden in de wachtkamer, maar als je eenmaal aan de beurt bent snap je dat, ze neemt echt de tijd voor je. Je bent niet nr zoveel, maar een individu en ze tonen veel begrip.

@mees, tjee dat je in je uppie naar Spanje moet is wel jammer, kun je er niet gezellig een leuk uitje van maken saampjes. Wij zijn overigens de dag na tp weer teruggevlogen.

@nal, bij eugin zoeken ze op uiterlijke kenmerken, dus dat komt voor jullie ook vast goed, ze hebben blank/donker/aziatisch blond/bruin/zwart!!! Zelfs krullen/stijl etc. Dus vast en zeker gaan mensen zeggen, goh hij/zij lijkt op de moeder, haha

@claus, ff een dikke knuffel voor jou. Sterkte meis

@iederen die ik nu ff vergeten ben, suc6!!!!

Hier nog altijd erg misselijk. Soms echt niet leuk meer, maar ik bijt me er wel doorheen. Word wel sloom van het niets doen. Wil eigenlijk graag wat meer beweging. Hoop dat ik daar snel weer wat aan kan gaan doen.

Woensdag weer een echo, ben erg benieuwd wat we dan te zien krijgen!

Geplaatst

@mees

Natuurlijk moet iedereen zelf beslissen.

Ik wil graag nog weten welke onderzoeken jij bedoelt in n eerder bericht. Volgens mij heeft Yola je hier ook om gevraagd. Jammer dat je niet op onze berichtjes reageert.

@itsus

Het gaat goed hier, heb alleen gister steken in mijn buik gehad. Verder geen klachten. Heb jij dat ook weleens, steken? Weet je wat dat kan zijn? En hoe is t nu met jou?

Geplaatst

@ Nal, zoals jij het beschrijft over ECD, zo sta ik er ook in hoor. Alleen voor vriendlief ligt het moeilijker. Maar we hoeven nu nog niet te beslissen. Eerst toch nog een poging doen met eigen materiaal.

@ Elinorac, meid wat fijn voor je!

@ Itsus, succes woensdag!

Geplaatst

Marianne en Yola,

Ik weet niet precies namen daarvan. We hebben dat gelezen in boeken (oa peda, kinderpsychologie orthoboeken), ervaringen van anderen en online. (Voelde me n beetje alsof ik onze keuze moest rechtvaardigen.)

Itsus, spannend woensdag!! Hoop dat je eindelijk opknapt!!

We gaan wel samen hoor, maar ik blijf misschien langer.

Ik kan het ff niet terug lezen maar jij had er toch 3 terug geplaatst? En op welke dag had je de tp ?

Ik hoor dat dat bij ons de 5e dag is en lees uit ervaringen dat dat toch erg laat is.

Iedereen, wanneer hadden jullie n tp en hoe was het resultaat?

Dankjewel en succes allemaal!!!

Liefs, mees

Geplaatst

Chips net heel verhaal getikt, foetsie!! Nou dan begin ik weer opnieuw, gggrrrr

@Marianne

Dat heb ik ook gehad hoor van die steken, en nog steeds wel af en toe. Ze zeiden ons dat het van alles kan zijn, er gebeurd immers ook veel nu in je lijf. De baarmoeder groeit al dus het kan zelfs het trekken aan de banden zijn (had nooit gedacht dat dat al zo vroeg kon)

Ben je nog niet misselijk? En hoest met je borsten, al gevoeliger?

Tja het is bij iedereen verschillend hoor.

Ik pas al niet meer in mijn spijkerbroeken en zelfs ondergoed zit strak (nu had ik altijd maat 36 dus misschien gaat het dan ook wat sneller)

Door de misselijkheid kan ik helaas nog niet shoppen dus heb maar ff snel online een positiebroek besteld bij h&m. Ben benieuwd wanneer die komt.

@mees

Ik heb 2 emmies teruggeplaatst gekregen. Op de echo zagen ze de 2 vruchtzakjes. Alleen in 1 vruchtzakje zagen ze 2 frummels, dus is het nu nog even spannend of dat dat uiteindelijk een eeneiige tweeling is. Woensdag weten we hopelijk meer.

De punctie was op vrijdag en maandags de tp, dus op dag 3. Het zaad van mijn man was in oktober al ingevroren dus we hoefden daarvoor niet extra heen.

Dag 5 is wel heeeel laat hoor. Bijna alle klinieken/zh willen het zo snel mogelijk op de plek hebben waar het hoort, lekker warm in de baarmoeder dus.

Na de tp zijn wij lekker de stad in gegaan, terrasje pakken, tapas eten etc. Dag erna zijn we smiddags weer naar huis gegaan. En zondags ben ik zelfs nog naar san fransisco gegaan voor 3dgn, daar merkte ik eigenlijk al dat het ingenesteld was, ik werd daar namelijk al erg misselijk.

Toen ik donderdags thuiskwam heb ik direkt getest (vroeger dan zh aangaf). Het was de sterfdag van mijn vader, maar die dag werd voor mij erg mooi met een positieve test!

Ben gelijk naar het graf van mijn vader gegaan, met een enorme jetlag, maar zoooooo blij.

Dag erna via huisarts bloed laten testen op Hcg hier in het zh en die belde ook gelijk op dat het positief was.

Pppffff vind dit overigens erg moeilijk hoor om zo enthousiast te schrijven wetende dat een aantal

van jullie nog altijd bezig zijn met die zware strijd om ook eindelijk jullie grote wens in vervulling te laten gaan.

Meiden ik denk aan jullie en gun het jullie allemaal, houdt moed dan komt het goed!

Nou ik ga weer even mijn oogjes sluiten, de misselijkheid proberen te onderdrukken.

Liefs

Geplaatst

@mees

Nog ff een aanvulling, maar op dag 5 is het al vaak een blastocyste!!! Dus niet meer 8 of 10 cellig, dan is de emmie al in een erg gevorderd stadium! Zo'n grote massa zie je dan!

Google maar ff naar plaatjes, best leuk om te zien die verschillen van dag tot dag.

Geplaatst (aangepast)

hallo .ik ben nieuw hier op het forum en heb direct al een brandende vraag voor jullie .Ben 41 jaar oud en heb 2 kids 22 en 9 jaar oud en heb sinds 1,5 jaar een nieuwe vriend en we willen graag een kindje .

Hier in ons ziekenhuis zeggen ze in ben te oud voor behandeling en heb over gewicht maar ben altijd zo geweest en heb 2 kids zo gekregen .

Iemand een idee waar ik het beste kan gaan voor mijn kinderwens te vervullen ,ze zeiden in ons zieknhuis ga naar belgie (genk).

Hoe is jullie ervaring daar mee of jullie evaring met dusseldorf .

Volgens de onderzoeken heb ik wel een eispong en zou ik nog zwanger kunnen worden ,MAAR daar mijn vriend verminderde zaadkwaliteit had was de kans klein dat het zo zou gebueren.

Was ik geen 41 dan zouden ze ons kunnen helpen ,nu gaat het niet meer van wegen mijn leeftijd .

Ze hebben ons gezegd we kunnen naar belgie gaan daar we het toch zelf moeten betalen .

Hoop jullie kunnen me antwoord en steun geven.

aangepast door luna 1969
woorden vergeten
Geplaatst

Hey Itsus,

Ik vind het heerlijk jouw verhaal te lezen hoor! Juist goed. Geeft ons allemaal hoop! En wat bijzonder dat op de sterfdag van je vader, je een positieve test had! Ja, wat mooi om dan bij je vaders graf te staan en het 'te delen' met hem!

Ok, dus 2 emmies. En....het kan dus een drieling zijn omdat er in 1 vruchtzakje 2 frummels zitten! Wauw, wat geweldig! (1, 2 of 3:-)

Woensdag zal zo spannend zijn!

Ja, jij vindt dat dus ook he, dat 5 dagen laat is. Ik las een enquete hier ergens en dat wordt maar 5 procent gedaan. Degene die daar vorige week is geweest noemde het idd een blastocyste. Ik zal eens neuzen hoe dat eruit ziet. Leuk hoor.

Maar...dus niet zo goed, denk jij ook he. Om het zo laat terug te laten plaatsen. Aan de ene kant denk ik, ze zullen het wel weten. Maar ik zie ook dat veel niet zwanger worden als de tp 5 dagen later is. En dat de meeste klinieken en zh na 2 of 3 dagen terug plaatsen. What to do?

Ik ga denk ik maar overleggen met de kliniek daar.

Jij bent dus de vlg dag gaan vliegen en daarna weer vliegen. En heel erg zwanger geworden! :-) Geeft weer een gerust gevoel.

Jij bent waarschijnlijk zo super beroerd omdat het er meer zijn. Dan moet je lichaam nog meer hormonen/veranderingen ondergaan dan bij eentje.

Ga lekker nog even slapen meid.

En dankjewel!!!!!!!!!!!!!!

xxx, Mees

Geplaatst

Welkom luna,

Pas 41, nog reuze jong hoor ;-)

Maar idd helpen ze niet overal meer in ned. Sommige zh trouwens wel.

Het handigst is om dit topic goed door te lezen. Iedereen heeft weer andere ervaringen met diverse zh of klinieken. Ik ben zelf in Dusseldorf en heb goede ervaringen maar nog niet zwanger. (maar een ander topicgenootje juist weer niet. En is ergens anders zwanger geworden.) Vandaar dat het doorlezen van dit topic je veel informatie geeft.

Dusseldorf en Genk staan beide goed aangeschreven. Maar er zijn er meer.

Ik zal ff onze lijst naar voren halen, dan kan je zien wie in welk zh/kliniek loopt. (bij de meesten staat dat erbij).

Succes he!

Liefs, Mees

Geplaatst

Daar is ie weer. Was al 3 blz terug :-)

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3.

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 Deca(begin 2e ivf), 21-2 begin Gonal 300, 3 maart 1e FM.

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2:goed!!

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, 23/2 tp (11e) van 1 cryo

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Geplaatst

hai mees .bedankt voor je berichtje ja het is altijd moeilijk om een zieknhuis te vinden dat je aan spreekt .

Maar wat ik heel moeilijk vondt was om mijn vriend op valentijn te vertellen dat hij geen goed zaad had ,

en nu voelt hij zich natuurlijk niet zo lekker in zijn vel .

maar ik hou toch heel veel van hem en wil wel naar belgie gaan om te kijklen wat we kunnen doen .

maar zijn hier ook vrouwen die net als ik ,overgewicht hebben en toch vruchtbaarheid behandeling ondergan .

Geplaatst

zijn er ook vrouwen die net als ik iets zwaarder zijn en toch ook met behandeling bezig zijn ?????daar ze zeiden dat ik te zwaar was ,maar ik heb al 2 kinderen gehad en ik weet niet beter dan dat ik altijd te zwaar was .

Geplaatst

Hoi Luna,

Ik weet natuurlijk niet hoeveel overgewicht je hebt maar ik ben ook veel te zwaar. Ik word volgende week 42, zit in het Maasstad in Rotterdam, maar toen ik begon was ik 39. Ik weet dat ze daar tot 45 behandelen maar ik weet niet of er een bepaalde startleeftijd is.

Ik heb ook een dochter van bijna 7, ben altijd te zwaar geweest (vertelde ik toen ook) maar ze zeiden dat het nu, omdat je ouder bent, toch moeilijker kan zijn, als je jonger bent maakt overgewicht niet zoveel uit. Dus dat je altijd zo geweest bent zegt helaas niet veel. Ze wilden dat ik 10 kilo afviel, het werden er 6 en nu nog wat meer. Het is altijd beter om af te vallen maar ik mocht wel doorgaan.

Helaas heb ik al 4 ICSI pogingen gedaan en nog niet zwanger, maar ik heb nog 2 cryo's, hopelijk brengen die eindelijk geluk.

Succes!!

Caroline

Geplaatst

Itsus, wat vervelend dat het niet helpt qua medicijnen zo vervelend joh. Ik om net uit de auto en heb achter het stuur zitten kotsen in een boterhamzakje kon zo gauw niets anders vinden. En dat dan op de snelweg wat een crime ik kom nergens stoppen.

Sas67, wat belachelijk ja die eis van het Umc. Ik heb een aanvaring gehad met een arts in Amersfoort en toen ben ik via de huisarts bij het Diac in Utrecht terecht gekomen. iedereen is daar super aardig. Alleen de bevruchting en het terugplaasten gebeurd in het Umc. Ik vind het uberhaupt vaak raar gaan in Nederland als ik de verhalen hier lees. Ben blij dat ze in DD een ander beleid voeren.

Claus69, heel veel sterkte het valt allemaal niet mee !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Luna1969, ik heb ook overgewicht maar ondervond geen problemen in het Diaconessen ziekenhuis in Utrecht.Ik was altijd "normaal" qua gewicht maar na een een bottumor en na traject van 10 jaar door allerlei medicijnen erg aangekomen. De meesten zeggen het valt wel mee maar ik ben redelijk lang.

Eerst was ik hier in Amersfoort bij een gyneacoloog die was zo bot en zei als eerste toen we binnenkwamen ga eerst maar eens afvallen zonder verder naar mij of mń achtergrond te kijken. Toen via de huisarts in Utrecht terecht gekomen, een wereld van verschil zulke vriendelijke artsen en assistenten die helmaal niets zeggen van je gewicht. Ik ben 41 jaar en inmiddels 27 weken zwanger. Staar je niet blind op statistieken en volg je gevoel ! Succes !

Verder even een update van mijn kant, vandaag weer voor controle naar het ziekenhuis geweest. Alles gaat goed met mij en onze kleine man. Bloeddruk was netjes 122 over 80 en geen eiwitten in de urine. Wel even bloed laten prikken ivm eventule bloedarmoede ik blijf zo vreselijk moe. Verder had ik voor mijn gevoel iets genants voor het eerst van mń leven een aambei en nog wel uitwendig, jikes ! De gynaecoloog heeft er even naar gekeken en zei daar kun je beter na de bevalling wat aan doen niet nu maar ze vond het gelukkig wel meevallen voor mijn gevoel hangt er iets ter grote van een aardbei aan m'n kont ! Aambeien komen wel vaker voor bij zwangeren maar ja....... Manlief heeft gisteren het laminaat (wit) in de babykamer gelegd het is mooi geworden en de kamer lijkt veel ruimer ! Eerst lag er nl. blauw tapijt. Zaterdag de gordijnen besteld die zijn over 3 weken klaar. Verder heb ik het wiegje vast neergezet en de 2 strandhuiskastjes. Komende week nog even de Ikea commode bij familie ophalen en lekker bezig gaan met inrichten.

Geplaatst

Hey Luna,

Graag gedaan.

En wb het zaad van je vriend. Ja, rot voor hem en dat op valentijn. Maar, hij kan er ook niets aan doen, net als wij als onze eitjes het niet zo goed doen en.....zaad kan zeker verbeteren door bv voeding/vitamines/leefstijl. Vaak weten ze in de kliniek wel of het op die manier te verbeteren is. En anders is icsi een goede optie. Heb je maar 1 zwemmertje nodig.

Wb gewicht, sommigen hier zijn dus, andere normaal, andere wat voller.

Ligt misschien ook aan de kliniek hoe die ermee om gaat. Op dit topic hoor je eigenlijk nooit dat er moeilijk over gedaan wordt.

Er zijn vast ervaringsdeskundigen hier!

Dus...positief de nieuwe poging in!

Liefs, Mees

Geplaatst

Jeanine! Gaaf dat alles goed is met jullie mannetje!!!!

Wel balen dat je onderweg moest overgeven. Goed dat je n zakje bij je had. Wat n gedoe.

Maar helemaal leuk dat het opschiet met de babykamer. Klinkt erg leuk! Dit lijkt me het leukste deel van alles (behalve natuurlijk als je je beebje voor t eerst in je armen hebt), alles mooi maken en inrichten voor je ukje.

Geniet ervan!!

xxx, Mees

Geplaatst

Jeanine wat vervelend een aambei, raar ding he? Ik had er twee na de bevalling, ze liet me met een spiegel de hechtingen zien, was een beetje ingescheurd (wat een feest) en ik vroeg: wat zijn dat voor dingen??? Nog nooit gezien! Kwam dus door het persen, brrr... Maar na een paar dagen waren ze vanzelf weer weg gelukkig.

Sterkte ermee. En met kotsen, lijkt me ook erg vervelend... En toch wil ik weer zwanger worden! Dan maar aambeien en kotsen, haha!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden