Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat is er weer veel gebeurd de afgelopen dagen, het is vanaf mn iPhone niet bij te houden.

Ik wil even reageren op Caroline..

Hey meid wat ontzettend kl*te! Dat verdien je niet! Wat ga je nu doen?

Heel veel sterkte en n dikke knuffel!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mees wat fijn dat de datum nu bekend is , nog even wachten dus tot dinsdag. Ik benmook benieuwd hoeveel eitjes ze heeft !

Joske, wat een goede score zeg 12 stuks ! Daar gaan echt goed tussen zitten, vandaag al de punctie toch weer spannend ! Toi toi toi !

Geplaatst

Dankjewel Jeanine!! Ja, er is weer actie, haha! Heb er super zin in!! En ook zo benieuwd of er veel eitjes zijn. Hoo p zo van wel want dat geeft een 'veilig' idee.

Nog ff wachten...!

:-) mees

Geplaatst

@Marianne

Zo jij was er vroeg bij vanmorgen ;-)

@Josje

Meis wat goed 12 follikels, nu hopen dat ze zondag allemaal te gebruiken zijn. Ik duim voor je

@mees en de inmiddels zwangeren onder ons

ff een vraagje, moet je na terugplaatsing nog medicijnen (utrogestan oa) gebruiken en hoe lang.

Ik moet het vanaf punctie (7-1) 70 dgn gebruiken. Nu dus nog 2,5 week!!! Terwijl ik nu dus al 10,5 wk zwanger ben.

Ik weet dat normaal hier in nl je er eerder mee stopt. Maar misschien is het nu ivm ecd dat ik extra nodig heb.

Ben gewoon ff benieuw hoe dat bij jullie gaat.

Geplaatst

Hey Itsus,

Ja, ik moet ook utogestan gebruiken vanaf de punctie en heb gevraagd tot hoe lang, maar ze vertelden dat ik dat later hoor. Jij moet echt lang gebruiken. Ik hoor dat wel meer. Nu gebruik ik nog pr.ogynova en vroeg daar ook naar. Ook dat hoor ik nog maar schijn dat ook door de moeten gebruiken. Heb jij dat ook gebruikt en tot hoe lang?

Hoe voel je je trouwens? Beetje fitter? Ik hoop het zo !!

Xxx, mees

Geplaatst

Joske,veel succes zondag!!!

Hier even wat info en vragen van mij: lijkt erop dat ik ongesteld ben geworden vandaag...maar wel direkt "bruin" bloed. Nou moet ik dus morgenavond nog een spuit pregnyl zetten, iemand ervaring met pregnyl na een cryo? Moet ik hiermee doorgaan, evenals de 3xdaags progynova, of stoppen..Want moet, door gebruik pregnyl, ook pas na 1,5 week van nu testen,...hmmm. Wel even balen hoor, dat bloed, dit is de eerste keer vr de testdatum dat ik bloed krijg, omdat ik voorheen ltijd utrogestan gebruikte, wat het tegenhield.

Ik hoop dat er iemand meer weet..

Geplaatst

Trish, op hoeveel dagen na de TP zit je? Als je pas over 1,5 week moet testen, ben je wel heel vroeg. Bruin bloed is overigens oud bloed en dat hoeft echt geen menstruatie te zijn.

Geplaatst

@trish

Ik heb zelf geen ervaring met cryo's en ook niet met pregnyl.

Heb wel ervaring met bruin "contact" bloed. Bij mij was het gelukkig goed. Toen werd er ook gezegd, bruin bloed is oud bloed (kon van Innesteling zijn)

Hoop voor je dat ales goed gaat, blijf voor je duimen.

@mees

Ik heb geen progynova gebruikt. Ik moest pleisters van Systen gebruiken. Om de 3 dgn wisselen. Die gebruik ik al vanaf begin december en nu tot 20-3 net als de progestan.

Die Systen heeft volgens mij dezelfde werking als progynova. Er zit estradiol in, vrouwelijk oestrogeen hormoon.

Geplaatst

@mees

Helaas voel ik me niet fitter, ben nog altijd de gehele dag misselijk.

Ik voel me dus zwanger en das wat ik wilde.

Klaag af en toe beetje over de misselijkheid en dat ik daardoor niet kan functioneren, maar ben zo blij dat ik dit nu eindelijk na zoveel jaar mag meemaken. Straks ben ik er van af en zal er dan nooit meer last van hebben!!! ;-)

Nu jij nog!!!!!

Geplaatst
Trish, op hoeveel dagen na de TP zit je? Als je pas over 1,5 week moet testen, ben je wel heel vroeg. Bruin bloed is overigens oud bloed en dat hoeft echt geen menstruatie te zijn.

Hi dames nou is het feest over: nu ook vers bloed en klontjes en buikpijn. Dus lijkt mij gewoon menstrueren.ellie had tp vorige week woensdag, 1,5 week geleden. Late test ivm pregnylgebruik: zou morgenavond nog een prik moeten zetten en dat is pas na een week uit je bloed, dus daarna test, vandaar. Maar heb net ziekenhuis gebeld waar niemand is om te horen of ik met pregnyl en progynova kan stoppen mr krijg niemand te pakken...help...

Geplaatst

Ach meid, wat rot voor je. Ik dacht dat je pas net in de WW zat, nu snap ik waarom je pas zo laat mocht testen. Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze dat je mag stoppen met 'hulpmiddelen' zoals preyngyl en progynova zodra je menstruatie echt is begonnen - dus krampen en helder bloed. Doorgaan heeft geen zin meer want je kunt de uitslag niet meer beinvloeden zodra je bent gaan bloeden. Als je 't niet vertrouwt, bel dan de Spoedeisende Hulp maar ik zou zeggen dat je gewoon kunt stoppen. Heel veel sterkte.

Geplaatst

He Getver Trish wat klote zeg!

Helder bloed klinkt niet ok!

Heel veel sterkte meis!

Blijf het ziekenhuis gewoon proberen te bereiken!

Dikke knuffel voor jou

Geplaatst

Trish, wat vervelend voor je meid ! Wat raar dat er niemand is om antwoord te geven. Waar ik loop kan je gewoon 24 uur bellen naar een bepaald nummer. Jammer dat dat dus niet in elk ziekenhuis hetzelfde is. Zou gewoon doorzeuren en er is echt altijd wel een gynaecoloog die dienst heeft en anders de triage afdeling verloskunde bellen hoor. Zo loop je anders het hele weekend met je ziel onder je arm. Succes en sterkte !

Itsus, ik heb 10 weken utrogestan gebruikt maar dat kan natuurlijk per arts/ziekenhuis verschillen wat ze het beste vinden. Geen klacht van mijn kant vanwege het lange gebruik ik ben nu toch bijna 28 weken zwanger !

Geplaatst

ellie, itsus sas en jeanine: heel erg bedankt voor jullie reakties, helpt me toch weer. ellie, bedankt vr de tio ga vd week(nadat pregnyl uit mn bloed is) nog wel even test doen maar geloof er niet meer in: lig nu met heel veel buikkrampen en een warme kruik op de bank. Weer een poging voorbij, maar er liggen er nog 6 in de fridge dus het is nog niet voorbij..tot later meiden voor nu bedankt. Voor jullie allemaal veel succes !

liefs trish

Geplaatst

O Trish, nee toch!!! Wat heel erg k.!!

Heel veel sterkte meid!

(Mocht je er toch nog niet zeker van zijn dat het mis is, kun je voor de zekerheid beter je medicijnen doorslikken. Je weet maar nooit!)

Heel veel knuffels (en geweldig dat je verder kijkt naar de 6 in the fridge)! Positief!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hey Itsus,

Dankjewel voor je uitleg vd medicijnen. Dan zal ik het ook nog wel ff door moeten slikken (jij 'plakken' ;-)

Hopelijk morgen een goeie dag voor je. ff minder misselijk. Ja, het is voor een goed doel, maar toch best beetje balen.

Hier is de vlucht geboekt. Duurde lang zeg, om er 1 te vinden.

Maandagavond op naar Spanje!

Liefs, mees

Geplaatst

@Trish,heel veel sterkte de komende tijd, echt balen voor je. Je bent wel positief hoor, door gelijk verder te denken, veel succes meid!

@Mees, goede reis en go for it girl!Heel veel succes en geniet van het zonnetje.

@Joske, heel veel succes vandaag met je tp, good luck.

Verder iedereen succes met alles en een fijne zondag.

Geplaatst

Dankjewel Viola!!!! Ja, heerlijk genieten!! (En vooral hopelijk goed nieuws met bevruchtingen en zo. Stapje voor stapje.)

Xxx, mees

Geplaatst

Hey Rachel, ook weer terug! (ik zie dat je on-line bent). Hoe is het met je? Gaat alles nog goed en heb je een fijne vakantie gehad?

Hier is alles nog even wat minder. Heb vrijdag van de arts een recept mee gekregen om een miskraam op te wekken. Ik ben om 14.00uur begonnen met 4 tabletten inbrengen. Als er dan nog geen reactie was dan om de 4 uur nog eens 2 tabletten en dit tot totaal 4x. Nou ik heb buikpijn gekregen en even een goede kramp van een kwartier gehad maar er gebeurde verder niets (ik ben gaan douchen en toen kwam er toch een mega huilbui! Ik denk omdat het zo definief aan het worden was nu!). Ietsje bloedverlies maar niet "de plens" waar ze het over hebben. Nu komt de miskraam bij 80% 24 uur na het inbrengen(vaginaal) van de eerste tabletten op gang. Bij 10% komt er een incomplete miskraam en bij de andere 10% gebeurd er niks! En waar hoor ik weer bij natuurlijk: de laatste 10%!!! Het zal eens een keertje meezitten. Ik had dus gisteren voor 14.00 uur de miskraam gehad moeten hebben. Niet dus. Nu moet ik straks het ziekenhuis bellen omdat ze dat willen als er 48 uur na de start van de medicatie nog niets is gebeurd. Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik denk dat ik morgen moet komen voor een echo en als ze dan zien dat het vruchtzakje er nog steeds zit dat ik gecuretteerd met worden. Ik hoor het zo wel.

Knuf Claus

Geplaatst

Getverderrie Claus! Het zit je helemaal niet mee zeg! Ik kan me je tranen helemaal voorstellen. Heel veel sterkte! Hopelijk komt het toch nog op gang en hoeven ze niet met zwaardere methoden aan te komen! Wat zeggen ze in t ziekenhuis?

Geplaatst

Hai Claus ik heb veel aan je gedacht.

Waarom heb je niet voor een curretage gekozen?

Ik heb dit beide keren gedaan omdat je dan weer verder kan en bij een miskraam moet je maar

wachten wanneer er wat komt en dan misschien alsnog een curretage.

Helemaal vervelend als er zelfs met medicijnen niets komt.

Ik hoop dat jullie hierna wel verder gaan.

Je ziet het bij mij, 2 keer een miskraam maar nu wel inmiddels 25 weken zwanger.

Maar ja, eerst moet je dit kunnen verwerken.

Ik weet dat het heel zwaar is.

Er zijn ineens zoveel nieuwe mensen op het forum, dat ik maar niet meer gereageerd heb.

veel liefs

Geplaatst

Fijn dat het met jou goed gaat Rachel. Inderdaad een hoop nieuwe mensen hier. Valt ook niet mee om op iedereen te reageren vind ik.

Ik heb nog niet gelijk voor curretage gekozen omdat ik er een beter gevoel bij had als het er op de natuurlijke manier zou komen maar op een gegeven moment moet je een keuze maken omdat je het toch af wilt sluiten en dat gaat nu zo moeilijk. Ik ben al een heel stuk in mijn verwerking maar hier stopt het omdat ik nog tegen die miskraam aan zit te hikken. Ik had ook zo gehoopt dat de medicatie aan zou slaan maar helaas. Bij 80% doet het dat ook alleen bij mij weer eens niet!

Net het ziekenhuis gebeld en nu moet ik morgen naar het IVF-secretariaat bellen voor een afspraak voor een echo en dan kan er gelijk een afspraak voor een curretage gemaakt worden.

Voor jou ben ik super blij en ik hoop dat ik je voorbeeld kan gaan volgen in de toekomst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden