Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas ik kan ook niet op 23 april.

Ik was vergeten dat ik een beauty dag heb met mijn zussen en moeder.

Maar gaan jullie lekker, op het moment heb ik last van mijn bekken en kan toch niet zoveel.

Geplaatst

'Rond de 40' topicdag Zaterdag 23 april:toothy4:

1.Sas67- auto Jeanine1970 kan meerijden

2.Jeanine1970- auto kan meerijden met Sas67

3.Itsus- auto

4.Marianne(69)- auto wil meerijden met Claus en Viola

5.Claus69- auto wil meerijden met Marianne69 en Viola

6.Vio-la- auto Claus en Marianne kunnen meerijden

7.Linda-

8.Nal-

9.Trish ? Onbekend of ze meegaat

10.Yola- OV ? Onbekend of ze meegaat

Hier de nieuwe lijst. fijn weekend allemaal en geniet van het prachtige :icon_sunny:weer!!

Geplaatst

:happydance:Enilorac, Mees, Leeuwinnetje, Rachel en Gigi, jammer dat jullie niet mee gaan! Maar de volgende keer wel hoor:happydance:. xxxViola

Geplaatst
Meiden, ik zal gaan zoeken naar een goede locatie die goed bereikbaar is met auto en OV. Zo gauw ik die heb gevonden laat ik het weten en kunnen we inventariseren wie er precies komen en hoe ( auto/OV). Wat vinden jullie een mooie tijd? 12.00? Later? Eerder?

Hoi Sas super! 12.00 vindt ik een mooie tijd. Verder lekker broeden jij en rustig aan doen hoor :blowkisses:

Geplaatst

Oh gelukkig dat je ons allemaal even noemt, ik was al bang dat jullie het niet erg zouden vinden dat we niet meegaan! :-)

Het zijn er nu best veel die niet kunnen dus ik zou zeggen: nog een keer over een paar maanden! En dan ver van tevoren, misschien meteen 23 april een datum prikken voor de volgende keer? Als het jullie bevalt natuurlijk maar dat lijkt me wel!

Geplaatst

'Rond de 40' topicdag Zaterdag 23 april:icon_flower:

3.Itsus- auto

7.Linda- waarschijnlijk auto, nog plek voor meerijders (ik woon ca. 20 km. boven Amsterdam)

8.Nal-

9.Trish ? Onbekend of ze meegaat

Geplaatst

@Marianne, spannend de 8e de nekplooimeting. Ik ga voor je duimen dat het er allemaal goed uit ziet en dat je een mooie uitslag van de combinatietest krijgt.

Maandag bij mij de vruchtwaterpunctie, na uiterlijk een week krijgen we daarvan de uitslag. Voor de punctie zelf ben ik momenteel niet zo zenuwachtig, misschien doordat ik dat al was voor de vlokkentest en die toen op het laatste moment niet doorging. De dagen daarna zullen waarschijnlijk wel héél langzaam gaan...

Mees, voor jou ook spannend maandag, hoeveel beebjes zullen het zijn :binkybaby::binkybaby::binkybaby:??

Geplaatst

Hoi Linda, bedankt, lief van je! Ben best wel nerveus, de dagen mogen nu wel wat sneller!

Heel veel succes maandag met de puncte! Waarom ging de vlokkentest de vorige keer niet door?

Lijkt me leuk om te straks echt te ontmoeten!

Hey Caroline, natuurlijk vind ik t heel jammer dat je er niet bij kunt zijn, en ook de andere meiden!

Goed idee om 23 april meteen n nieuwe datum te prikken. Ik hoop ook dat er dan meer kunnen. Ik had trouwens al eerder voorgesteld om nu meteen een vervolgdatum te prikken maar daar reageerde niemand op.. 

Ti's dat ik zelf zo moe en futloos ben, anders zou ik t zelf gedaan hebben. Misschien handig om hier alvast n lijstje te maken wanneer iedereen op vakantie is?

Wij gaan eind mei heerlijk n weekje naar Ibiza!

Geplaatst

Hahahaha Linda!! Gelijk maar 3 beeb-emo's gedaan! Hihihi, wat n buik zal dat worden;-)

Ja, heel spannend! Kan bijna niet geloven dat ík een echo heb. Zo gaaf! Nog 2 nachtjes. En ben weekend weg dus gaat lekker snel!

En jij dus de vruchtwaterpunctie maandag? Ook heel spannend! En dan n week wachten. Ja, zal zeker lang duren!

Nou heerlijk weertje vandaag...genieten! En zometeen met de hele familie uit eten.

Fijn weekend!

Xxx, mees

Geplaatst

Hey Marianne, ja, ben bij zus en familie. Dus heel goede afleiding! Heb super zin in de echo. Ik voel me goed met af en toe n vleugje misselijkheid. Dus top!

Xxx

Geplaatst

'Rond de 40' topicdag Zaterdag 23 april:icon_flower:

3.Itsus- auto

7.Linda- waarschijnlijk auto, nog plek voor meerijders (ik woon ca. 20 km. boven Amsterdam)

8.Nal-

9.Trish ? Gaat proberen te komen maar hangt even af v "programma" huwelijksfeest ouders

Geplaatst

Hey Linda, misschien kunnen wij samen rijden? Ik woon 45 km boven amsterdam! Bij Hoorn.

In welke plaats woon jij?

Ik zou met camper gaan maar misschien toch dat lijn man mij met de camper komt ophalen na de hightea!

Heel veel succes alvast met de vwp maandag!

Duim voor jullie dat alles goed is.

Geplaatst

'Rond de 40' topicdag
Zaterdag 23 april
:icon_flower:

3.Itsus- auto

8.Nal- auto/ov afh van locatie

9.Trish ? Gaat proberen te komen maar hangt even af v "programma" huwelijksfeest ouders

Geplaatst

@Linda Heel veel succes morgen met de punctie, fijn dat je er niet zo zenuwachtig over bent, mij lijkt het nogal wat, maar ik heb er geen verstand van :icon_study:.

@Marianne69 Ook voor jou succes! Goed idee om de volgende topic dag alvast te plannen.

heerlijk dat je naar Ibiza gaat, daar ben ik 2 keer geweest, zo mooi en relaxed, welk plaatsje ga je? Wij hebben nog geen plannen, eerst de intake afwachten. Heel misschien nog een weekje voor die tijd..

@Mees ook voor jou bijna een eerste echo, wauw wat gaat het snel, lijkt me zoo gaaf, veel plezier!!

Wie heeft er een idee hoe we alvast kunnen plannen voor de volgende dag?

Geplaatst

Misschien kunnen we nu gewoon weer via de datumprikker alvast gaan plannen, wat data in bijv. juni/juli? En dan in regio Rotterdam?

@Marianne: de vlokkentest ging niet door omdat de placenta er niet goed voor lag. De dag vóór de vlokkentest lag de placenta nog prima. Op de dag van de punctie was ik onwijs zenuwachtig, dus ik besloot een rondje te gaan hardlopen. Het overkomt me nooit, maar juist nu ging ik onderuit over een uitstekende tegel. 'n Paar butsen en schrammen, maar verder niets. Vervolgens zijn we naar het ziekenhuis gegaan en daar bleek de placenta te zijn verschoven. Hoogstwaarschijnlijk door die val. Daardoor kon de placenta niet goed worden aangeprikt en is de vlokkentest niet doorgegaan.

Ik had de keuze om een week later nog eens te proberen, met het risico dat de placenta nog steeds niet goed zou liggen, of anderhalve week te wachten en dan voor de vruchtwaterpunctie te gaan. Bij de vruchtwaterpunctie kan er vrijwel altijd geprikt worden, dus besloten we maar om Murphy's Law niet af te wachten. Liever een halve week langer wachten dan het risico dat de vlokkentest opnieuw niet door zou kunnen gaan en we daarna alsnog bij een vruchtwaterpunctie zouden eindigen!

Geplaatst

Meiden ik denk dat juli en augustus lastig zijn met vakanties. Dus ik denk dat of juni of begin september de meeste kans maken om een zo groot mogelijke groep te krijgen?

Geplaatst

Hey, Linda, lijkt me goed plan om alvast n datum te prikken in juni/juli!

Wat n pech dat je gevallen was! Gelukkig niets ernstigs! Wel beter toch zon vruchtwaterpunctie: ik heb begrepen dat er minder risico's aan verbonden zijn dan n vlokkentest.

Nogmaals heel veel succes morgen en ik zal weer voor je bidden!

Hoi Nal, leuk om te lezen dat je ook komt! Hoe gaat t nu met je?

Hi Viola, we hebben n appartement in St. Eularia, een van de laatste betaalbare die nog beschikbaar was. Ik ken t niet maar komt wel war toeristisch over. Maar dat geeft niet want we hebben n auto gehuurd om lekker t eiland mee te verkennen. Twee jaar geleden waren we ook op Ibiza. Zaten toen poepie chique bij cala dhort (onze buren waren Wendy van dijk en Xander de buisonje!) dat had mijn man allemaal geregeld als verrassing en mij toen ten huwelijk gevraagd

Waar ben jij geweest?

Nog n fijne dag, allemaal! 

Geplaatst

Mees, spannend he morgen de echo, hoop dat er flink gestuiterd wordt daarbinnen:)

Trish, hoe gaat het met je in de ww????? Ben even kwijt wanneer je mag testen. Ik de 9de. Heb er een dubbel gevoel over> dan positief en dan weer negatief.

Liefs

Geplaatst

Lieve Sas,

Dat negatieve gevoel herken ik zo! Dat is onze angst en onzekerheid die we automatisch hebben! komt goed meis!!!

Dikke knuf Claus!

@Mees: go for it girl! XXX

Geplaatst

Dankjewel Sas! Hihi, we stuiteren lekker door:-))

En jij de 9e. Gaat ook al opschieten. Ik duim en duim!

Trish, jij bijna toch? Spannend ook!

Xxx

Geplaatst
Lieve Sas,

Dat negatieve gevoel herken ik zo! Dat is onze angst en onzekerheid die we automatisch hebben! komt goed meis!!!

Dikke knuf Claus!

@Mees: go for it girl! XXX

Lieve Claus, dank je wel! Je hebt helemaal gelijk ook!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden